Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
TOP 5 CRM pro malé a střední firmy zdarma
Obsah
Systém CRM je jedním z nejdůležitějších systémů pro každou společnost bez ohledu na její velikost. Slouží ke sledování potenciálních zákazníků a správě vztahů se zákazníky. Nemusí jít o nákladný systém na pořízení, existuje celá řada variant, které lze bezplatně vyzkoušet nebo omezeně používat v začátcích. Podívejme se na žebříček TOP 5 nejlepších CRM systémů, které jsou pro malé a střední podniky k dispozici zdarma.
Malé a střední podniky mohou využívat mnoho bezplatných CRM systémů. HubSpot, Pipedrive, Zoho CRM, Monday.com a Freshsales jsou ty z nich, které specialisté na CRM z Autoarti zařadili do jejich výběru TOP 5.
HubSpot
Mezi nejvýkonnější CRM na trhu, které jsou mezi malými a středními firmami oblíbené, je HubSpot CRM. Jde o platformu, která propojuje všechna oddělení od marketingu přes obchod až po zákaznický servis. HubSpot nabízí vždy 4 verze svých produktů, včetně jedné bezplatné. Celou řadu nástrojů může kdokoliv využívat zcela zdarma, a to po neomezeně dlouhou dobu. V případě, že budete potřebovat rozeslat e-mailovou kampaň na databázi kontaktů nebo využít procesní automatizace, lze kdykoliv přikoupit vyšší plán a škálovat dle potřeby. A proto je HubSpot extrémně oblíbený u startupů a začínajících firem.
Největší výhody HubSpotu:
- Jedno z nejvíce easy-to-use CRM, se kterým se zaměstnanci rychle naučí
- Široká nabídka marketingových funkcí v Marketing Hub
- Možnosti propojení marketingu s obchodem a zákaznickou péčí
- Přes 1000 integrací s jinými platformami
- Připraveno na růst až po enterprise úroveň
Funkce zdarma:
- HubSpot nabízí naprosto bezplatnou verzi, která není časově omezená
- Napojení mailových adres, odesílání personalizovaných e-mailů ze CRM, správa úkolů a připomínek, jedna obchodní pipeline, správa leadů a další
- Ani v případě placených plánů není potřeba pořizovat licenci uživatelům, kteří v CRM data jen prohlíží
Pipedrive
Převážně na obchod zaměřená platforma Pipedrive zaujala v žebříčku Autoarti druhé místo. Jak název napovídá, nejpropracovanějším nástrojem tohoto CRM jsou obchodní pipelines, které ocení především ty firmy, které se pohybují na B2B trzích a prodejní cyklus je v jejich případě komplexnější. I tady ale najdete možnost vytváření e-mailových kampaní a analytiku marketingu. Pro nižší ceny je Pipedrive mezi malými a středními firmami velmi rozšířený, ačkoliv nabízí zdarma jen 14denní trial.
Největší výhody Pipedrive:
- Pipedrive je easy-to-use platforma, kterou zvládnou i začátečníci
- Nabízí propracovaný systém obchodních funkcí
- Ve vyšších placených plánech dostupný i e-mail marketing
- Všem uživatelům Pipedrive pomáhá technologie strojového učení s obchodními činnostmi
- Přes 350 integrací s jinými platformami
Funkce zdarma:
- Nenabízí verzi zdarma, pouze bezplatné 14denní zkušební období
- Másledné placené verze startují už na 12,5 USD za uživatele za měsíc
Zoho CRM
Zoho je balík online nástrojů od kancelářského software až po datově-analytické nástroje. V jeho nabídce najdete i CRM systém, který malé a střední firmy často využívají, protože v základu je poskytován zcela zdarma. Ačkoliv se Zoho na CRM systémy nespecializuje, jeho platforma nabízí funkce schopné konkurovat například výše zmíněnému HubSpotu. Kde Zoho CRM malinko ztrácí je v uživatelské přívětivosti, ale kdo si na Zoho nástroje jednou zvykne, bude v nich jako ryba ve vodě.
Největší výhody Zoho CRM:
- CRM zaměřené obchod i marketing nabízející celou řadu možností automatizace
- Vhodné zejména pro start-upy či menší podniky
- Práce s ním není náročná, především pokud už využíváte některé další nástroj, kterých Zoho nabízí opravdu pestrou paletu
- AI funkce v pokročilejších plánech
- Přes 200 integrací s jinými platformami
Funkce zdarma:
- Nabízí bezplatnou verzi pro 3 uživatele, která obsahuje štědrý balík funkcí dostačující startupům a menším firmám
- Placené plány je možné na dobu 15 dní vyzkoušet zdarma
Monday.com
Jednodušší CRM systém, které se na rozdíl od konkurence nesnaží vytvořit škálovatelnou platformu vyhovovující malým firmám i korporacím. Jde o „osobní CRM“, které elegantním způsobem umožňuje menším obchodním týmum kolaborovat nad oslovováním kontaktů a efektivně postupovat v následném obchodním procesu.
Stejně jako další CRM systémy i Monday.com nabízí možnosti tvorby workflows a automatizací, takže s trochou šikovnosti lze v tomto systému vytvořit skutečně plnohodnotné CRM funkce. Monday.com u této platformy nekončí a nabízí i další manažerské nástroje pro firmy všech velikostí.
Největší výhody Monday.com:
- Personální CRM pro správu komunikace jednotlivců a menších obchodních týmů
- Vhodné zejména pro start-upy či menší podniky
- Přívětivé uživatelské prostředí jednotné napříč dalšími produkty Monday.com
- AI funkce v pokročilejších plánech
- Desítky integrací s jinými platformami
Funkce zdarma:
- Nabízí bezplatnou verzi pro 2 uživatele, která se zaměřuje především na správu kontaktů
- Placené plány je možné na dobu 14 dní vyzkoušet zdarma
Freshsales
Freshsales je plnohodnotné řešení automatizace pro obchodní týmy. Obsahuje vše, co obchodník potřebuje pro správu potenciálních zákazníků, udržování konverzací i řízení obchodu pomocí nástroje Freddy AI pro analýzu dat a prognózu prodejů. Toto CRM je ideální pro firmy, které vyžadují pokročilou správu obchodních pipelines a komplexní nástroje pro obchodní automatizaci.
Největší výhody Freshsales:
- CRM šité na míru malým a středním podnikům, které hledají jednoduché CRM
- Přívětivé uživatelské prostředí s důrazem na vizuální zobrazení dat
- Nástroj Freddy AI pro analýzy a prognózy
- Desítky integrací s jinými platformami
Funkce zdarma:
- Nabízí bezplatnou verzi pro 2 uživatele s omezenými funkcemi pro správu kontaktů
- Placené plány je možné na dobu 21 dní vyzkoušet zdarma
Ideální CRM pro malé a střední firmy?
Jakýkoliv ze systémů výše může pro malou a střední firmu znamenat klíč k úspěchu. Na čem záleží, je správná implementace a maximální využití silných stránek dané CRM platformy pro posílení obchodních schopností týmu. To zajistí někdy už bezplatné verze CRM systémů, ale s růstem firmy obvykle dochází i ke změnám potřeb a tudíž nutnosti investovat do vyšších plánů.
Určitě si dejte pozor na to, jaké cenové podmínky jednotlivé platformy nabízí. Následná migrace z jednoho CRM na druhé je náročný proces, který může ohrozit výkon celé firmy, pokud se podcení. Před pořízením CRM systému myslete na budoucnost už při zkoušení bezplatné verze a nenechte se překvapit cenou licencí pro uživatele v momentě, kdy budete nutně potřebovat některou funkci z vyšších balíčků.
Pokud o pořízení CRM systému přemýšlíte, využijte bezplatné konzultace od společnosti Autoarti, odborníky na CRM systémy a jejich migrace.