nejlepsi crm platformy

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

TOP 5 CRM pro malé a střední firmy zdarma

Systém CRM je jedním z nejdůležitějších systémů pro každou společnost bez ohledu na její velikost. Slouží ke sledování potenciálních zákazníků a správě vztahů se zákazníky. Nemusí jít o nákladný systém na pořízení, existuje celá řada variant, které lze bezplatně vyzkoušet nebo omezeně používat v začátcích. Podívejme se na žebříček TOP 5 nejlepších CRM systémů, které jsou pro malé a střední podniky k dispozici zdarma.

Malé a střední podniky mohou využívat mnoho bezplatných CRM systémů. HubSpot, Pipedrive, Zoho CRM, Monday.com a Freshsales jsou ty z nich, které specialisté na CRM z Autoarti zařadili do jejich výběru TOP 5.

HubSpot

Hubspot Logo

Mezi nejvýkonnější CRM na trhu, které jsou mezi malými a středními firmami oblíbené, je HubSpot CRM. Jde o platformu, která propojuje všechna oddělení od marketingu přes obchod až po zákaznický servis. HubSpot nabízí vždy 4 verze svých produktů, včetně jedné bezplatné. Celou řadu nástrojů může kdokoliv využívat zcela zdarma, a to po neomezeně dlouhou dobu. V případě, že budete potřebovat rozeslat e-mailovou kampaň na databázi kontaktů nebo využít procesní automatizace, lze kdykoliv přikoupit vyšší plán a škálovat dle potřeby. A proto je HubSpot extrémně oblíbený u startupů a začínajících firem.

Největší výhody HubSpotu:

  • Jedno z nejvíce easy-to-use CRM, se kterým se zaměstnanci rychle naučí
  • Široká nabídka marketingových funkcí v Marketing Hub
  • Možnosti propojení marketingu s obchodem a zákaznickou péčí
  • Přes 1000 integrací s jinými platformami
  • Připraveno na růst až po enterprise úroveň

Funkce zdarma:

  • HubSpot nabízí naprosto bezplatnou verzi, která není časově omezená
  • Napojení mailových adres, odesílání personalizovaných e-mailů ze CRM, správa úkolů a připomínek, jedna obchodní pipeline, správa leadů a další
  • Ani v případě placených plánů není potřeba pořizovat licenci uživatelům, kteří v CRM data jen prohlíží

Pipedrive

Pipedrive Logo

Převážně na obchod zaměřená platforma Pipedrive zaujala v žebříčku Autoarti druhé místo. Jak název napovídá, nejpropracovanějším nástrojem tohoto CRM jsou obchodní pipelines, které ocení především ty firmy, které se pohybují na B2B trzích a prodejní cyklus je v jejich případě komplexnější. I tady ale najdete možnost vytváření e-mailových kampaní a analytiku marketingu. Pro nižší ceny je Pipedrive mezi malými a středními firmami velmi rozšířený, ačkoliv nabízí zdarma jen 14denní trial.

Největší výhody Pipedrive:

  • Pipedrive je easy-to-use platforma, kterou zvládnou i začátečníci
  • Nabízí propracovaný systém obchodních funkcí
  • Ve vyšších placených plánech dostupný i e-mail marketing
  • Všem uživatelům Pipedrive pomáhá technologie strojového učení s obchodními činnostmi
  • Přes 350 integrací s jinými platformami

Funkce zdarma:

  • Nenabízí verzi zdarma, pouze bezplatné 14denní zkušební období
  • Másledné placené verze startují už na 12,5 USD za uživatele za měsíc 

Zoho CRM

Zoho Crm

Zoho je balík online nástrojů od kancelářského software až po datově-analytické nástroje. V jeho nabídce najdete i CRM systém, který malé a střední firmy často využívají, protože v základu je poskytován zcela zdarma. Ačkoliv se Zoho na CRM systémy nespecializuje, jeho platforma nabízí funkce schopné konkurovat například výše zmíněnému HubSpotu. Kde Zoho CRM malinko ztrácí je v uživatelské přívětivosti, ale kdo si na Zoho nástroje jednou zvykne, bude v nich jako ryba ve vodě.

Největší výhody Zoho CRM:

  • CRM zaměřené obchod i marketing nabízející celou řadu možností automatizace
  • Vhodné zejména pro start-upy či menší podniky
  • Práce s ním není náročná, především pokud už využíváte některé další nástroj, kterých Zoho nabízí opravdu pestrou paletu
  • AI funkce v pokročilejších plánech
  • Přes 200 integrací s jinými platformami

Funkce zdarma:

  • Nabízí bezplatnou verzi pro 3 uživatele, která obsahuje štědrý balík funkcí dostačující startupům a menším firmám
  • Placené plány je možné na dobu 15 dní vyzkoušet zdarma

Monday.com

Monday Crm

Jednodušší CRM systém, které se na rozdíl od konkurence nesnaží vytvořit škálovatelnou platformu vyhovovující malým firmám i korporacím. Jde o „osobní CRM“, které elegantním způsobem umožňuje menším obchodním týmum kolaborovat nad oslovováním kontaktů a efektivně postupovat v následném obchodním procesu.

Stejně jako další CRM systémy i Monday.com nabízí možnosti tvorby workflows a automatizací, takže s trochou šikovnosti lze v tomto systému vytvořit skutečně plnohodnotné CRM funkce. Monday.com u této platformy nekončí a nabízí i další manažerské nástroje pro firmy všech velikostí.

Největší výhody Monday.com:

  • Personální CRM pro správu komunikace jednotlivců a menších obchodních týmů
  • Vhodné zejména pro start-upy či menší podniky
  • Přívětivé uživatelské prostředí jednotné napříč dalšími produkty Monday.com
  • AI funkce v pokročilejších plánech
  • Desítky integrací s jinými platformami

Funkce zdarma:

  • Nabízí bezplatnou verzi pro 2 uživatele, která se zaměřuje především na správu kontaktů
  • Placené plány je možné na dobu 14 dní vyzkoušet zdarma 

Freshsales

Freshsales

Freshsales je plnohodnotné řešení automatizace pro obchodní týmy. Obsahuje vše, co obchodník potřebuje pro správu potenciálních zákazníků, udržování konverzací i řízení obchodu pomocí nástroje Freddy AI pro analýzu dat a prognózu prodejů. Toto CRM je ideální pro firmy, které vyžadují pokročilou správu obchodních pipelines a komplexní nástroje pro obchodní automatizaci.

Největší výhody Freshsales:

  • CRM šité na míru malým a středním podnikům, které hledají jednoduché CRM
  • Přívětivé uživatelské prostředí s důrazem na vizuální zobrazení dat
  • Nástroj Freddy AI pro analýzy a prognózy
  • Desítky integrací s jinými platformami

Funkce zdarma:

  • Nabízí bezplatnou verzi pro 2 uživatele s omezenými funkcemi pro správu kontaktů
  • Placené plány je možné na dobu 21 dní vyzkoušet zdarma 

Ideální CRM pro malé a střední firmy?

Jakýkoliv ze systémů výše může pro malou a střední firmu znamenat klíč k úspěchu. Na čem záleží, je správná implementace a maximální využití silných stránek dané CRM platformy pro posílení obchodních schopností týmu. To zajistí někdy už bezplatné verze CRM systémů, ale s růstem firmy obvykle dochází i ke změnám potřeb a tudíž nutnosti investovat do vyšších plánů.

Určitě si dejte pozor na to, jaké cenové podmínky jednotlivé platformy nabízí. Následná migrace z jednoho CRM na druhé je náročný proces, který může ohrozit výkon celé firmy, pokud se podcení. Před pořízením CRM systému myslete na budoucnost už při zkoušení bezplatné verze a nenechte se překvapit cenou licencí pro uživatele v momentě, kdy budete nutně potřebovat některou funkci z vyšších balíčků.


Pokud o pořízení CRM systému přemýšlíte, využijte bezplatné konzultace od společnosti Autoarti, odborníky na CRM systémy a jejich migrace.

5/5 - (2 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..