Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: S e-shopovým systémem UPgates můžete vyrazit do světa
Obsah
Chcete si postavit vlastní e-shop? Nechcete řešení na míru, ale přeci jen by se vám některé jeho výhody hodily? Tak pak by neměla vaší pozornosti uniknout platforma UPgates. Ta vám totiž přinese řadu výhod, které mají pouze řešení na míru, a výhody, co mají krabicové systémy. Více se dozvíte v této recenzi.
Pokud preferujete video, tak můžete shlédnout i video recenzi na našem YouTube kanálu Webhostingcentrum.
Co je UPgates?
UPgates je e-shopové řešení na míru. Lépe bych jej popsal jako krabicové řešení e-shopu, které si můžete upravit na míru dle svých potřeb a představ. Nejste v něm omezováni nabízenými grafickými šablonami, protože vzhled svého obchodu dokážete upravit sami. A to bez znalosti programování, HTML a CSS.
Proč si pořizovat krabicové řešení e-shopu? Jednou z hlavních výhod je jednak pořizovací cena a další výhodou jsou již připravené propracované funkce, které vám usnadní správu e-shopu, provoz, propagaci, fakturování, vystavování EET účtenek, napojování a mnoho dalšího. V konečném součtu nedosahují pořizovací náklady na krabicový e-shop ani zdaleka na pořizovací cenu klasických e-shopů na míru od specializovaných firem.
Pro koho je služba určena?
Pronajímané e-shopy jsou vhodné pro širokou skupinu lidí. Své místo zde najdou začínající online obchodníci i zaběhnutí internetoví podnikatelé, kteří chtějí pláchnout z nevyhovující platformy. Klidně to mohou být techničtí antitalenti i zkušení programátoři. Oběma totiž hotová e-shop platforma ušetří dost práce a nervů.
UPgates se orientuje zejména na střední a velké e-shopy. Pro malé e-shopy není cenová politika této platformy příliš přívětivá. UPgates chce poskytovat 100% kvalitní služby a proto se nevydává směrem kvantitativního získávání všech skupin zákazníků.
To podstatné, co vám UPgates přinese, oproti obchodu vyvíjenému na míru, je odladěný hotový systém, který můžete začít okamžitě používat. Vše, co budete pro provoz a propagaci obchodu potřebovat, už máte v administraci připravené a otestované ostatními klienty UPgates. Jako klient tedy přijdete k vyladěnému obchodnímu systému, kde můžete začít okamžitě provozovat vlastní internetový obchod.
Kdo stojí za UPgates?
Za platformou UPgates stojí ostravská firma EVici webdesign s.r.o. Historie společnosti sahá až do roku 2003, kdy se živila tvorbou webových stránek. Postupem času, a s rozvojem e-commerce scény, se začala společnost věnovat také tvorbě e-shopů. A právě zde se zrodil nápad na nástroj, se kterým by si mohl každý vytvořit e-shop za zlomkové ceny e-shopů na míru.
Z UPgates se přitom nepodařilo vyvinout klasickou e-shopovou platformu, ale podařilo se zkombinovat některé výhody, které mají e-shopy na míru, s výhodami, co mají krabicová řešení. A to se UPgates nejspíš podařilo, protože dodnes používá tyto e-shopy asi 600 klientů různých velikostí.
Hlavní vlastnosti služby
UPgates je komplexní platforma s hybridními e-shopy. Hybridní e-shop je vlastně krabicové e-shopové řešení, které můžete upravovat na míru pro své potřeby. Bez znalosti programování a kódování dokážete upravit grafiku obchodu. Jeho vzhled si poskládáte jako jednoduchou stavebnici. A pokud máte znalosti HTML, CSS a JS, tak pak můžete svůj e-shop ohýbat téměř jako řešení vyvinuté na míru.
UPgates se prezentuje jako e-shop na míru. Aby mohl toto tvrzení dostát, tak připravil pro své klienty modul s názvem Designer. Ten vám pomůže rychle vytvořit graficky propracovaný vzhled e-shopu. Nepoběží tedy na nějaké šabloně, kterou vidíte na desítkách dalších obchodů.
V Designeru si vyberete jednu z předpřipravených šablon a její vzhled, barvy, grafiky nebo například rozložení přizpůsobíte vlastním potřebám a fantazii. Na UPgates se fantazii meze nekladou. Své kreativitě můžete popustit uzdu a vytvořit originální e-shop.
Pokud na to máte dostatek znalostí, tak se můžete pustit do úprav vzhledu zásahem do zdrojových kódů. K tomu se neobejtete bez znalosti CSS, HTML a případně JS.
UPgates je česká e-shopová platforma s globálními ambicemi. S naší legislativou zde nebudete mít problém. Váš e-shop bude vybavený modulem pro vystavování EET účtenek. Legislativně správně je také vyřešená problematika týkající se GDPR.
Jednoznačně musím pochválit akademii, kterou v UPgates budují. Pomocí akademie se snaží z klientů vychovat úspěšné e-shopové podnikatele, kteří mají přehled v problematice provozování obchodu, logistiky a skladových zásob, ale také se mohou naučit něco z marketingu nebo o začátcích úspěšného podnikání.
Mezi hlavní vlastnosti služby patří:
- Možnost testování 30 dní zdarma.
- Návody pro přechod z jiných platforem.
- Od tarifu Silver neomezený počet uživatelů (správců) e-shopu.
- Možnost prodávat současně za maloobchodní a velkoobchodní ceny.
U Upgates se mi také líbí Marketplace. To je inzertní služba, kde jsou k mání různí specialisté na internetový marketing, webdesign, grafiku nebo třeba e-shopové poradenství. Při podnikání určitě brzy zjistíte, že nemůžete dělat všechny činnosti jen Vy. A pak se vám bude takové místo se specialisty určitě hodit.
Přečtěte si zajímavý rozhovor s marketingovým ředitelem e-shopové platformy UPgates Jiřím Lexou.
Cenové balíčky
UPgates má v nabídce celkem 4 cenové tarify – Bronze, Silver, Gold a Platinum. Pro všechny tarify jsou dostupné veškeré moduly, které UPgates má. To znamená, že máte k dispozici vše, co pro provoz internetového obchodu potřebujete.
Rozdíl mezi jednotlivými tarify je v počtu produktů, kterým můžete vytvářet neomezeně variant. Dále také v prostoru pro soubory, v množství jazykových mutací obchodu a také v počtu správců, kteří se mohou o obchod starat.
U nejlevnějšího tarifu můžete prodávat 100 produktů. K dispozici máte 3 GB prostoru pro soubory jako jsou obrázky nebo manuály v pdf souborech. O e-shop se přitom může starat pouze jeden uživatel.
Nejoblíbenější tarif Silver umožňuje prodej 1000 produktů, pro které máte k dispozici 5 GB prostoru pro soubory. O obchod se může starat 5 správců (zaměstnanců). E-shopu můžete nastavit dvě jazykové mutace, kterým nastavíte výchozí měnu pro platby. S obchodem tak můžete růst i za naše hranice. Jazyků je v administraci asi 33 a pokud by vám nějaký jazyk chyběl, tak vám jej technická podpora na požádání přidá.
Zbývající dva vyšší tarify se liší pouze počtem produktů, které je možné v e-shopu prodávat. S tarifem Platinum můžete prodávat 50 000 produktů. Pokud by vám ani toto nestačilo, tak lze za příplatek tento limit zvýšit.
Šablony UPgates
UPgates nemá v nabídce desítky grafických vzhledů (šablon). Má pouze základních 6 vzhledů pro představu, jak může váš e-shop vypadat. Z těchto vzhledů nakonec dokážete nejspíš vytvořit desítky různých variant vzhledů e-shopu. Většinou se chtějí klienti odlišit, takže je zbytečné připravovat jim hromadu vzhledů, které nakonec stejně upraví k nepoznání. Některý z těchto 6 vzhledů můžete pro svůj e-shop klidně použít v jeho původní podobě.
Vzhled e-shopu si s modulem Designer snadno pozměníte. Na začátku úpravy vzhledu obchodu si tedy hlavně vyberete rozvržení šablony, kterou pak začnete jednoduše přetvářet. Výsledkem bude graficky povedená a rychlá šablona, která se nebude podobat ostatním obchodům běžícím na stejné platformě.
Ačkoliv Designer uživatelům umožňuje upravovat vzhled e-shopu téměř neomezeně, tak musím ocenit, že se asi nikdy a nikomu nepodaří šablonu „rozpitvat“ natolik, aby nevyhovovala modernímu UX (uživatelské přívětivosti). Tak daleko nikoho Designer nepustí. A to je podle mě dobrá zpráva nejen pro začátečníky, kteří se nemusí obávat, že něco pokazí.
Samozřejmostí je správné zobrazení e-shopu na různých zařízeních od mobilního telefonu až po počítač nebo chytrou televizi.
Vlastní šablony na UPgates
V platformě UPgates můžete upravovat vzhled pomocí vlastních CSS, také můžete vkládat a upravovat JS kódy nebo se můžete pustit na vlastní pěst do úpravy HTML kódu šablon. V takovém případě musíte nejprve kontaktovat technickou podporu, která vám přístup k HTML souborům umožní. Potom už můžete vzhled e-shopu ohýbat pro vlastní potřeby a vytvořit si originální šablonu. Ale přijdete tím o modul Designer.
Hlavní vlastnosti administrace
UPgates je prodejní platforma, takže nejde o to, aby její administrace byla graficky „vyšperkovaná“, ale jde o její přehlednost a správné fungování. To je zde zvládnuté určitě na jedničku. Administrace je dokonce responzivní, takže můžete spravovat e-shop i z mobilního telefonu.
Na hlavní stránce administrace je klasická statistická nástěnka, díky které získáte okamžitý přehled o výkonu obchodu, nových objednávkách nebo například o obratu.
V pravém horním rohu administrace je všudypřítomné tlačítko otazníku, na které když kliknete, tak se vám zobrazí nápověda.
E-shopových platforem už jsem viděl spoustu, takže mě vždy zajímá, jak se například spravuje produkt.
Líbí se mi přehlednost celé karty produktu a její rozdělení do akordeonů (rozklikávacích položek).
U některých produktů je třeba specifikovat parametry, podle kterých lze objednat. Např. vybrat barvu, vytisknout nápis, sestavit jednotlivé části atd. K tomu slouží varianty nebo konfigurace. Vytvořit kombinace produktu je poměrně hračka.
Na kartě produktu také nechybí SEO nastavení, které je důležité k tomu, aby zákazníci dokázali produkt najít ve vyhledávačích. Se SEO to tak jednoduché není, ale nastavení pěkné URL, titulku nebo popisku, které budou vidět ve vyhledávání, je v UPgates snadné.
A když už mluvíme o SEO, tak musím také zmínit, že jsem byl docela překvapený rozhraním pro automatizaci SEO, které provozovatelům e-shopů pomůže s rychlou optimalizací obchodu pro vyhledávače. Jiné platformy disponují podobnými nastaveními, ale tady je to tak nějak jednodušší.
Propojení UPgates s dalšími aplikacemi a službami třetích stran
E-shopaření není jen o samotném e-shopu, ale také o dalších činnostech, které vám pomáhají usnadnit práci s podnikáním nebo s jeho propagací a zvyšováním výkonu. Z toho důvodu je důležité, aby bylo možné internetový obchod napojit na další služby nebo nástroje. Platforma UPgates má připravených spoustu takových propojení.
Propojení vám pomohou napojit se na kurýrní nebo reklamační služby. Také se s nimi dokážete rychle napojit na svoji banku, takže budete mít například automatizované párování plateb. Samozřejmě nechybí napojení platební brány, informační a ekonomické systémy, srovnávače zboží a další.
U UPgates budete mít možnost propojit svůj účetní nebo ERP systém přes API. V reálném čase tak můžete pracovat s daty přes svůj oblíbený systém. Můžete spravovat objednávky, produkty, faktury, zákazníky, kategorie produktů, a to bez toho, abyste opustili svůj podnikový systém.
UPgates můžete například propojovat s dalšími nástroji a službami:
- Komplexní statistiky – Google Analytics, Smartlook a další.
- Srovnávače zboží – Heureka, Google Nákupy, Zboží.cz, Glami a další.
- Affiliate marketing – Affilbox.
- Ekonomické systémy – Pohoda, Money S3, Ekonom.
- Další služby – sociální sítě, PPC systémy.
UPgates a řešení pro EET a dopravní služby
UPgates je česká služba. Proto nebudete mít s EET na této platformě žádný problém. Také je možné si zapnout napojení na EET pro jednotlivé jazyky. V některých státech se elektronická evidence tržeb vést nemusí, takže je dobré, že jde v administraci tato funkce pro daný stát vypnout.
Abyste mohli hýčkat pohodlí svých zákazníků, tak jim můžete nabídnout různé druhy dopravy zboží, které u vás zakoupí. V administraci obchodu naleznete rychlá napojení na klasické dopravce jako je Česká i Slovenská pošta, DPD, Geis, PPL, GLS a další.
Dropshipping na UPgates
Dropshipping je oblíbená forma podnikání, při které se nevystavujete velkým finančním ztrátám. V jednoduchosti to funguje tak, že vám váš dodavatel poskytne soubor (např. ve formátu XML), ve kterém jsou informace o produktech. Díky tomuto souboru dokážete rychle naplnit vlastní e-shop zbožím.
Toto zboží má skladem váš dodavatel. Když si ve vašem obchodě zákazník objedná nějaký produkt, tak vy přepošlete objednávku partnerskému dodavateli. Ten objednávku odbaví a vám zůstane provize nebo marže. Vaší starostí je hlavně propagace obchodu. Starosti s balením, expedováním nebo řešením reklamací je zase starostí dodavatele. Pokud se chcete dozvědět více informací, tak doporučuji náš článek: Dropshipping: E-shop bez starostí.
Import produktů v UPgates není určený pouze pro potřeby dropshippingu. Importovat lze jednorázově nebo v pravidelných intervalech. Jednorázový import je zdarma, ale za pravidelné importy už se platí dle ceníku společnosti.
U dropshippingu a napojování na více dodavatelů může občas vzniknout problém v rozdílné struktuře feedů (datových souborů pro napojení). Pokud se chcete těmto problémům vyhnout, tak je dobré využít některou ze služeb, která dokáže váš dropshippingový obchod napojit na různé dodavatele. Například služba Napoj se má v současné době v databází přes 700 obchodů, které se mohou stát vašimi dodavateli.
Návod, jak vytvořit e-shop s UPgates
Když pominu registraci, tak je spuštění e-shopu rozděleno v UPgates na 5 kroků, přičemž pátý krok už je vlastně ostrý provoz. Pokud máte vše připravené nebo importujete produkty od dodavatele přes nějaký pomocný soubor, tak zvládnete obchod spustit v podstatě okamžitě. UPgates nabízí testovací verzi na 30 dní zdarma. Tak proč to nezkusit?
Druhý krok přeskočím, protože nemám k dispozici soubor s produkty, takže se pustím do ručního přidávání produktů.
Přidání produktu
Na přidání nového produktu se dostanete jednoduše přes levé menu, kde kliknu na Produkty – Seznam produktů – Nový.
Tím se dostanete na kartu produktů, kde je potřeba vyplnit co nejvíce informací o produktu. Název, pořádný popisek a pěkné fotografie, to jsou věci, které vám pomohou produkt prodat, tak je nešiďte. Nezapomeňte hlavně na cenu, aby se z ambiciózního podnikatele nestala rázem charita.
Nakonec klikněte na tlačítko uložit a produkt se publikuje v e-shopu a bude viditelný pro zákazníky.
Úprava vzhledu obchodu
UPgates má propracovaný modul Designer. Ten jsem popisoval v tomto článku v kapitolách Hlavní vlastnosti služby a Šablony. Do modulu Designer se dostanete přes levé menu kliknutím na Grafika – Designer.
Jako první si vyberete jednu z přednastavených grafik. Tu pak přepracujete podle své fantazie.
Designer je intuitivní, takže pokud chcete změnit logo, tak kliknete na položku Logo a jste na jeho úpravě. Logo můžete mít buď textové nebo obrázkové.
Jednoduše můžete upravit hlavní barvy obchodu. A to kliknutím na položku Barvy.
Změna rozložení šablony
Pokud vám nevyhovuje rozložení šablony, tak si v menu přejděte na položku Šablony – Základní rozložení. Tím můžete nastavovat, zda chcete mít obsah webu na celou šířku monitoru, pevnou šířku bez okolí nebo například menu v levém sloupci a tak dále.
Po všech úpravách, které jste provedli si můžete prohlédnout, jak bude e-shop vypadat při ostrém provozu kliknutím na ikonku oka v pravém dolním rohu.
Spuštění do ostrého provozu
Aby bylo možné obchod spustit do ostrého provozu, tak musíte vyplnit povinné fakturační údaje, nastavit doménu, ze které bude obchod přístupný a odsouhlasit obchodní podmínky UPgates.
Pokud je e-shop připraven na ostrý provoz, nastavte jeho peněženku a finalizaci (kontrola nastavení, přechod na ostrou doménu atd.). Peněženka je účet, na který posíláte libovolné peněžní částky a ty vám zajišťují provoz na příslušnou dobu.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Bezproblémové EET a GDPR. | - Základní tarif Bronze umožňuje prodej jen 50 položek. |
+ Modul Designer pro úpravu vzhledu. | - Vzhled administrace. |
+ Možnost vkládat vlastní HTML, CSS a JS. | |
+ Automatizace SEO. | |
+ Všudypřítomná nápověda (v administraci). | |
+ Mnoho připravených propojení s nástroji a službami třetích stran. | |
+ Multijazyčnost, multiměnovost (možnost expandovat do zahraničí). | |
+ Možnost využít pro dropshipping. | |
+ 30 dní testování zdarma. |
Hodnocení a závěr
UPgates je profesionální platforma pro provoz internetových obchodů. V její administraci nebo lépe řečeno v její výbavě naleznete v současné době 148 funkcí a 76 propojení s různými nástroji a službami. Je to prostě „nadupaný“ systém.
Nepočítal jsem funkce a propojení u konkurence, ale faktem je, že UPgates nepatří mezi nejlevnější na trhu. A nejvíc je to znát u základního tarifu Bronze, se kterým můžete naplnit e-shop 50 položkami. I když máte k dispozici všechny funkce a propojení, tak se mi to zdá za tuto cenu poměrně málo. Jak už jsem jednou v této recenzi zmínil, tak se platforma zaměřuje spíše na střední a velké e-shopy.
Musím také pohanit administraci e-shopu. Nevím, kdo to vymyslel, ale mě ty šedé tóny administrace vadí a po čase používání mi vlastně všechny položky splývají v jednu šedou louži. Mě to přijde opravdu hloupé. Tady bych grafikům z UPgates rozhodně doporučil tento návod: Barevný kontrast na webu a nástroje, které s ním pomohou.
A teď ty podstatnější věci. UPgates začalo do marketingu šlapat poměrně nedávno. Tedy alespoň z mého pohledu. Já se o nich dozvěděl nejspíš asi před rokem. A to jsem to nebral nijak vážně. Tenkrát tam měli nějaké problémy se SEO a dalšími věcmi, takže jsem této platformě nevěnoval pozornost.
Dnes mohu říct, že UPgates je špičková platforma pro pronájem e-shopů, ve které nechybí asi nic, co může internetový podnikatel potřebovat. Určitě musím pochválit multijazyčnost a multiměnovost. Pokud si připlatíte ještě za multidoménovost, tak můžete expandovat z naší malé země do celého světa. A to díky české platformě, která se tímto vyrovná velkým světovým hráčům.
Když expandovat nechcete, tak vám pro provoz elektronického obchodu nebude chybět asi nic. Jsou zde pořešené legislativní požadavky na EET a GDPR. Navrch máte skoro 150 funkcí pro provoz, marketing, finance atd. Co chtít víc? Napište nám to v komentářích.