Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Nejlepší CRM platformy
Obsah
Anglická zkratka CRM pro „Customer Relationship Management“ je zažitá v češtině i ve slovenštině pro systém na řízení vztahů se zákazníky. Co si pod zkratkou CRM představit?
Je to systém, ve kterém jsou na jednom místě soustředěny všechny interakce s novým nebo existujícím zákazníkem. Jeho kontaktní údaje, ale i všechny jeho interakce s vaší firmou. Od prvního kontaktu, poptávky či objednávky vašich služeb po úspěšný prodej a doručení služby. Systém může být robustní, zaměřený na všechny firemní procesy.
CRM systémy se rozlišují svou robustností, záleží na velikosti vaší firmy a vašich požadavcích, jakou funkcionalitu potřebujete a využijete:
- Správa kontaktů: Evidence a správa údajů o zákaznících.
- Správa leadů: Zaznamenávání a sledování nových obchodních příležitostí.
- Správa mailové komunikace: Integrace mailů a sledování komunikace se zákazníky.
- Firemní procesy: Sledování obchodních příležitostí v různých fázích vašich firemních procesů (např. komu byl přidělen poptávka na zpracování, v jakém stavu zpracování se aktuálně nachází a podobně).
- Management dokumentů: Možnost mít uloženy všechny související dokumenty na jednom místě, od prvotní poptávky, cenové nabídky po smlouvu se zákazníkem a podobně.
- Reporty a sledování plnění cílů: Statistiky o prodeji, výkonnosti týmu a dalších klíčových ukazatelích, které pomáhají sledovat a hodnotit plnění firemních cílů.
- Marketingové aktivity: Řízení marketingových kampaní a jejich aktualizace. Tvorba webových formulářů a landing pages, dynamická tvorba mailů, nástroje na získávání zpětné vazby a podobně.
- Zákaznický servis: Řízení podnětů od zákazníků, procesní zpracování podnětů od zákazníků, automatické sledování inbound a outbound komunikace se zákazníkem.
- Integrace s jinými systémy: Možnost propojení CRM s jinými systémy, jako jsou účetní programy, marketingové nástroje, e-commerce platformy a podobně.
Tento článek vám poskytne přehled různých CRM systémů na trhu, zaměříme se na jejich funkcionalitu, abyste si mohli vybrat ten nejvhodnější pro vaši firmu.
Promyslete si, kolik uživatelů potřebujete, jaké činnosti chcete pomocí CRM pokrýt a kolik chcete utratit za měsíční paušál.
Hubspot
Hubspot je robustní a zároveň škálovatelný CRM systém vhodný pro firmy, které chtějí integrovat obchod, marketing a služby zákazníkům na jedné platformě. Obsahuje také podporu pro tvorbu obsahu a e-commerce.
Funkcionalita: tvorba formulářů, email marketing, správa reklam, management kontaktů, proces zpracování objednávky, plánování schůzek se zákazníkem, zákaznická podpora – správa tiketů, live chat, AI nástroje pro tvorbu obsahu a tvorbu webu a další.
Můžete si vybrat balíček funkcionality zaměřený pouze na některé části obchodního procesu pro jednotlivce a malé firmy (do 2 tisíc kontaktů), ale také řešení pro velké firmy (10 tisíc kontaktů).
Dostupné balíčky pro jednotlivce a malé týmy: Free (5 uživatelů, pro registraci není potřeba platební karta), Marketing Hub Starter, Started Customer Platform, Marketing Hub Professional. Pro velké firmy jsou dostupné další balíčky služeb.
Podpora pro 14 jazyků (slovenština ne, čeština ne).
Hubspot používá více než 216 tisíc zákazníků ve více než 135 zemích.
Salesforce
Salesforce je nejrobustnější CRM systém, máte však zároveň možnost přizpůsobit si mnoho nastavení na míru. Je připraven na integraci s více než 1000 nástroji. Je vyzdvihován pro srozumitelnost rozhraní pro uživatele. Je vhodný pro velké firmy, které využijí jeho možnosti naplno. Patří mezi dražší CRM systémy.
Funkcionalita: lead management, pokročilé pracovní procesy, možná kolaborace týmu, obchodní proces můžete nastavit na míru podle vašich potřeb, cenové nabídky, smlouvy, hromadné maily, správa marketingových kampaní, pokročilé statistiky a analytika a další.
Dostupná je trial verze na 30 dní zdarma a balíčky Standard Success, Premier Success, Signature Success, Professional Services.
Podpora pro 22 jazyků (slovenština ne, čeština ne).
Salesforce používá více než 150 tisíc zákazníků po celém světě.
Pipedrive
Pipedrive je výborný systém pro ty, kteří potřebují integrace s různými firemními systémy, je připraven na integraci s více než 400 nástroji. Je velmi flexibilní, vybíráte si jen moduly, které potřebujete, proto je vhodný pro různé velké firmy.
Funkcionalita: obchodní proces, management leadů, reporty, email marketing, AI pomoc při tvorbě mailů a prodeji, management dokumentů a další.
Dostupná je trial verze na 14 dní zdarma (pro registraci není potřeba platební karta) a balíčky Essential (do 3 tisíc kontaktů), Advanced, Professional, Power, Enterprise.
Podpora pro 22 jazyků.
Pipedrive používá více než 100 tisíc obchodních týmů po celém světě.
Monday CRM
Monday CRM je vhodný pro firmy, které jsou zaměřené na obchod, obsahuje také podporu pro management projektů. Patří k cenově dostupným nástrojům i pro menší firmy.
Funkcionalita: obchodní proces, správa obsahu, lead management, onboarding zákazníka, cenové nabídky i faktury, marketing. Kolem 200 šablon pro automatizaci procesů.
Dostupné balíčky: Basic, Standard, Pro, Enterprise. Je možné vyzkoušet trial verzi na 14 dní zdarma, není potřeba zadávat platební kartu.
Už v základním balíčku je možný neomezený počet obchodních procesů, neomezený počet kontaktů, je určen až pro 3 uživatele.
Podpora pro 13 jazyků (slovenština ne, čeština ne).
Monday CRM používá více než 225 tisíc zákazníků po celém světě.
Zoho CRM
Zoho je robustní a zároveň škálovatelný CRM systém za dobrou cenu i pro malé a střední firmy, ve kterém najdete funkcionalitu pro obchod a marketing.
Funkcionalita: základní moduly, odhady prodejů, více obchodních procesů, skórování leadů, workflowy, integrace s Office 365, napojení na Zoho marketplace, integrace s Google Ads, hromadné maily, integrace s mailem, přidělování úkolů a další. Integrace s mnoha systémy z různých odvětví podnikání.
Dostupná je trial verze na 15 dní zdarma, balíčky služeb jsou rozvrstvené pro různé velké firmy: Standard, Professional, Enterprise, Ultimate. Ceny jsou podle počtu uživatelů.
Zoho používá více než 250 tisíc zákazníků ve více než 180 zemích.
Insightly
Insightly je systém vhodný pro střední a velké firmy, zákaznická podpora pro pomoc s implementací je dostupná až od vyšších balíčků služeb. Je vhodný pro ty, kteří hledají systém obsahující i management projektů.
Funkcionalita: lead management, automatické maily, šablony mailů, marketing, přizpůsobitelné obchodní procesy, přidělování a správa úkolů, mobilní aplikace, integrace a synchronizace kalendářů, různé přizpůsobitelné reporty, projektový management a další. Dostupná je trial verze zdarma a balíčky služeb Plus, Professional, Enterprise. Balíčky služeb se liší vyhrazeným prostorem na serveru a maximálním počtem hromadně zasílaných mailů (od 2,5 tisíce do 10 tisíc).
Creatio CRM
Creatio CRM je systém vhodný pro firmy, které chtějí spravovat obchod a marketing na jedné platformě. Obsahuje také podporu pro tvorbu obsahu.
Funkcionalita: obchodní proces, marketing (kontakty, kampaně, landing page, formuláře, lead management), produktivita týmu, odhady prodejů a další. Integrace pro mnoho podnikatelských odvětví a různé konektory na jiné systémy.
Dostupné balíčky: Growth, Enterprise, Unlimited. Je možné vyzkoušet trial verzi na 14 dní zdarma. Podpora pro 20 jazyků (slovenština ne, čeština ano).
eWay CRM
eWay CRM je integrovaný s Outlookem. Obsahuje moduly Kontakty, Prodeje, Projekty a Email marketing.
Funkcionalita: Změňte došlý mail na kontakt, úkol, obchodní případ a nastavte různé workflowy. Možnost úpravy workflowů. Podpora pro tvorbu formulářů, integrace se systémy jako Zapier, PowerBI, WordPress. Notifikace o plnění úkolů, opakující se úkoly, synchronizace kontaktů s Outlookem, API pro vaše vlastní konektory.
Dostupná je také Free verze, kromě toho balíčky Basic, Professional, Enterprise. Ve Free verzi je zpracování mailu manuální – na základě mailu můžete vytvořit kontakt, úkol, obchodní případ.
Integraci eWay CRM s Outlookem používá více než 1,5 tisíce zákazníků.
Asana
Asana je systém vhodný pro firmy, které hledají CRM systém, kde je možné přidělování úkolů, kolaborace na úkolech, projektový management a plánování, nastavení workflowů, management zdrojů a další.
Dostupná je verze Personal zdarma pro jednotlivce a balíčky služeb Starter, Advanced pro malé a střední firmy, pro velké firmy jsou určena individuální řešení Enterprise a Enterprise+. Balíčky služeb se liší počtem uživatelů a možností používání workflowů a počtem možných automatizací za měsíc.
Podpora pro 13 jazyků (slovenština ne, čeština ne).
Asanu používá více než 139 tisíc platících uživatelů ve více než 200 zemích.
Podio
Podio je jednoduchý CRM systém vhodný pro firmy, které hledají systém na správu úkolů s pokročilými workflowy a integrovanou telefonickou službou.
Funkcionalita: management úkolů, workflowy, pokročilé workflowy, integrovaný All-in-One Phone System pro optimalizaci telefonických hovorů. Dostupná je Free verze zdarma až pro 5 uživatelů a balíčky služeb Plus a Premium.
Odoo
Odoo je robustní systém s více než 100 aplikacemi či moduly pro kompletní správu firmy.
Funkcionalita: CRM, projektové řízení, správa dokumentů, týmová komunikace, plánování, tvorba obsahu, tvorba webů, předplatné, půjčovna, emailový marketing, řízení výroby, skladové hospodářství, personalistika a mnohé další.
Zdarma můžete získat jednu aplikaci a kromě toho jsou dostupné balíčky služeb Standard a Pokročilý. Výsledná cena je dána počtem uživatelů.
Firma Odoo má pobočky po celém světě, celkově systém používá více než 12 milionů uživatelů. Dostupný je v 50 jazycích, včetně slovenštiny a češtiny.
Odoo je open-source, má velkou komunitu uživatelů, takže můžete najít mnoho užitečných rad, jak postupovat při implementaci a podobně.
Flowii
Flowii je robustní systém pro různé velké firmy, k dispozici je flexibilní balíček, kde si navolíte jen funkcionalitu, kterou potřebujete. Firma Flowii, která systém vyvíjí, sídlí v Nových Zámcích na Slovensku a má pobočku i v Čechách.
Funkcionalita: CRM systém, ERP systém, fakturace, projektový management, příjmy a výdaje, úkoly, docházkový systém, emailing, skladové hospodářství.
K dispozici jsou balíčky služeb CRM, Premium, Enterprise a balíček Flexi, kde si navolíte funkcionalitu podle svých potřeb a platíte jen za to, co používáte.
Dostupný je ve slovenštině, češtině, maďarštině a angličtině.
Sortio
Sortio je slovenský systém od nitranské firmy KREA DIGITAL, je to robustní CRM systém vhodný pro firmy, které potřebují kromě sledování obchodních příležitostí i projektový management.
Funkcionalita: evidence kontaktů, obchodní příležitosti, emailový klient, projektový management, plánovač úkolů, sdílené poznámky, firemní oznámení, evidence pracovního času, fakturace a další.
Sortio můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma a následně se cena odvíjí od počtu uživatelů, přičemž je neomezený počet záznamů a neomezená funkcionalita pro všechny.
Dostupný je ve slovenštině a angličtině.
Raynet CRM
Raynet CRM je český systém, firma sídlí v Ostravě. Je to CRM systém vhodný pro velké i malé firmy, má speciální řešení pro realitní makléře, finanční služby, fotovoltaiku, servisní firmy či vzdělávací firmy.
Funkcionalita: databáze kontaktů, historie vztahu s klientem, obchodní případy, nabídky, objednávky, projekty, produkty, odesílání hromadných mailů, týmová diskuse a další. Je integrován s mnoha systémy pro e-commerce, účetnictví, newslettery a podobně.
K dispozici jsou balíčky Start (malé týmy), Professional a Enterprise (pro střední a velké firmy). Máte možnost si ho vyzkoušet i zdarma. Není potřeba zadání platební karty.
Dostupný je ve slovenštině, češtině a angličtině.
Raynet CRM denně využívá více než 8 tisíc klientů.
Freelo
Freelo je český systém, firma sídlí v Pardubicích. Je to CRM systém vhodný pro velké i malé firmy hlavně na řízení projektů a přidělování úkolů. Má speciální řešení pro následující oblasti: Poradenská společnost, Agentura, eCommerce tým, E-shop s módou, Účetní firma, Výrobní firmy a Města, úřady a samosprávy.
Funkcionalita: úkoly, time tracking, projekty, projektový management, správa dokumentů, různé integrace a další.
K dispozici jsou balíčky Freelance, Team, Business, Enterprise. Bez závazku si ho můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma.
Dostupný je ve slovenštině, češtině a dalších 9 jazycích.
Závěr
Pro malé a střední firmy je správně vybraný CRM software klíčový pro optimalizaci jejich obchodních procesů. Zákazník se v systému neztratí, vidíte, zda jeho poptávka byla přidělena dále ke zpracování a zda byla úspěšně vyřešena a uzavřena. Statistiky o prodeji a výkonnosti týmu vám pomohou zhodnotit plnění cílů a pomohou při plánování.
Jste ve fázi, že cítíte, že tuto optimalizaci procesů potřebujete? S dobrým CRM může vaše firma opravdu růst, protože vám zpřehlední pracovní procesy. Potřebujete pouze management leadů nebo i podporu pro marketing, projektový management nebo také platformu pro zákaznickou podporu? To jsou otázky, které si musíte klást při hledání vhodného CRM systému. Věříme, že se vám podaří najít vhodný CRM systém pro vaše podnikání.
Máte zkušenosti s CRM systémy pro malé a střední firmy? Podělte se o tyto zkušenosti s našimi čtenáři v komentářích.