Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: AffilBox vám pomůže s budováním online impéria
Obsah
AffilBox patří mezi nástroje, které vám pomohou s automatizací při tvorbě a správě affiliate programu pro svůj byznys. V čem spočívá kouzlo celého nástroje, a jak vlastně funguje affiliate marketing se dozvíte v této recenzi.
Co je AffilBox
AffilBox je český nástroj pro automatizaci provizního programu, se kterým můžete jednoduše budovat vlastní síť partnerů, kteří za provizi propagují váš e-shop, kurz nebo produkt, a tím podporují růst vašich obratů.
Představte si, že pro vás pracují desítky obchodních zástupců, co se starají o růst vašeho podnikání. Aby bylo možné hodnotit výkon jednotlivých zástupců (partnerů), na jehož základě jim budete vyplácet odměny (provize), je k tomu zapotřebí nějaký systém, který zautomatizuje některé činnosti při kontrolování a přiřazování provizí správnému zástupci.
Na internetu by bylo složité přiřazovat zásluhy jednotlivým partnerům, jen na základě dohody, proto zde existuje software, který je vybavený technologiemi pro správné přiřazování a hodnocení provizí.
Tento software sleduje a vyhodnocuje cesty jednotlivých zákazníků, které k vám přivedli partneři, a dokáže vyhodnotit, kdo z partnerů přivedl určitého zákazníka, a co u vás tento zákazník nakoupil.
Pro koho je AffilBox určený
Pokud máte vlastní e-shop nebo web a chcete získávat nové zákazníky, pak se vám bude AffilBox určitě hodit. S jeho pomocí totiž můžete efektivně spravovat vlastní síť provizních partnerů, kteří vás a váš produkt propagují. Odměnou jim za to je provize, kterou dostávají za každé zprostředkování obchodu, nebo splnění jiného cíle, který je pro váš projekt důležitý, a je jedno, zda je to prodej v e-shopu, prodaný kurz, webinář nebo třeba vyplnění formuláře. Všude, kde se dá měřit splnění nějakého cíle, tam jde využít affiliate marketing a tedy AffilBox.
AffilBox je ale také výkonným nástrojem pro affiliate managery, kteří budují vlastní affiliate síť sdružující kampaně různých inzerentů. Pro ně nabízí AffilBox dostatek potřebných nástrojů a funkcí, které jim pomohou budovat velkou affiliate síť.
Protože je implementace AffilBoxu v podstatě jednoduchá a nenáročná, mají ho v oblibě drobní podnikatelé, lektoři, malé e-shopy, prodejci online produktů, ale také společnosti provozující velké e-shopy a služby, které denně odbaví desetitisíce zákazníků.
Inzerenti a affiliate manageři si pochvalují jednoduché a přehledné rozhraní AffilBoxu, které nabízí vše důležité pro efektivní správu kampaně a spolupráci s partnery. Samotní provizní partneři mají nástroj rádi také kvůli jeho přehlednému a uživatelsky přívětivému rozhraní, ve kterém se jednoduše orientují, a které jim umožňuje sledovat vše důležité pro vyhodnocování nákladů na získání provize.
Kdo stojí za AffilBoxem
AffilBox je v současné době nejpoužívanější český nástroj pro tvorbu affiliate programu (provizního programu). Vznik nástroje na svém blogu oznámil v roce 2011 jeho tvůrce Mário Roženský, který se od té doby, společně s AffilBoxem, zasloužil o rozšíření povědomí o affiliate marketingu v České republice a na Slovensku.
O rok později byla spuštěna první veřejná „full verze“ nástroje, jehož licenci si tak mohl objednat už úplně každý. Během roku 2012 se prodalo několik set licencí tohoto software. Během krátké doby se o AffilBoxu začali dozvídat provozovatelé e-shopů, kteří jím začali nahrazovat nepřehledný konkurenční software.
V roce 2019 vyzvali provozovatelé AffilBoxu, ke spolupráci na další verzi nástroje, několik majitelů affiliate programů a affiliate manažerů, aby společně otestovali novou beta verzi systému a pomohli ji vylepšit. To se podařilo a ostrá verze byla spuštěna do provozu ještě tentýž rok.
V roce 2019 koupili AffilBox dva zkušení affiliate matadoři – Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek, kteří se svými nápady výrazně podepsali na nynější podobě provizního nástroje. Současní majitelé jsou zkušení affiliate manažeři, kteří znají svoji práci nejen z pozice inzerentů, ale také z pohledu aktivních provizních partnerů (publisherů).
Oba majitelé mají s tímto nástrojem pro budování provizního programu dlouhodobé plány na jeho vylepšení, ale také na to, jak vzdělávat další affiliate manažery a učit klienty efektivně spravovat svůj affiliate byznys.
Hlavní vlastnosti nástroje
Protože je AffilBox český nástroj, určitě nikoho nepřekvapí, že je úplně celý v češtině. Včetně nápovědy, dokumentace a online podpory. Tvůrci AffilBoxu si vždy zakládali na jednoduchých řešeních složitých funkcí. Primárním cílem proto bylo, udělat provizní software co nejjednodušší na ovládání a implementaci do různých e-shopových platforem.
Jednoduchost ovládání a lehkost moderního designu administračního rozhraní musím určitě zařadit mezi hlavní vlastnosti AffilBoxu. Stejně tak možnost ovládat celý nástroj přes jeho mobilní verzi.
Inzerenti určitě ocení způsob práce s provizemi. Ty se mohou díky propojení s fakturačním nástrojem FAPI schvalovat automaticky, nebo je mohou správci programu schvalovat a zamítat manuálně. Navíc je mohou editovat nebo k nim přidávat komentáře, což určitě zefektivňuje nejen proces práce s konverzemi, ale i s partnery.
AffilBox sleduje konverze a prokliky na základě souborů cookies, které se ukládají do počítače uživatele při návštěvě webové stránky. Ukládání těchto souborů se dá v prohlížečích snadno blokovat nebo smazat, takže daleko významnější způsobem, který AffilBox využívá, je technologie Evercookie. Tato technologie ukládá soubory cookies s informací, kdo uživatele na web přivedl, do databáze prohlížeče, oblíbených položek, a na další místa, odkud není jednoduché je smazat. Výhodou technologie Evercookie je fakt, že i když uživatel smaže historii prohlížeče spolu se soubory cookies, tak v konečném důsledku nedojde k zabránění identifikace provizního partnera a připsání správné provize.
Ve vyšším placeném balíčku dokáže nástroj měřit konverze bez nutnosti používat soubory cookies.
Hlavní vlastnosti nástroje:
- Jednoduché rozhraní
- Snadná implementace
- Měření konverzí bez použití cookies
- API
- Mobilní verze webového rozhraní nástroje
- Možnost manuálně pracovat s konverzemi
- Nastavení vlastních barev vzhledu
- Systém, podpora a dokumentace jsou kompletně v češtině
U AffilBoxu musím pochválit perfektně zpracovanou dokumentaci, která usnadní nasazení a orientaci v nástroji i absolutním nováčkům, kteří dosud nemají zkušenosti s žádným affiliate nástrojem.
Poslední výhodou nástroje bude asi možnost si ho celý prohlédnout a otestovat v demo účtu. Můžete si tak vyzkoušet, jak vidí administraci nástroje administrátor, inzerent nebo partner.
Jak funguje affiliate marketing z pohledu inzerenta a partnera
V principu funguje affiliate marketing velice jednoduše. Na jedné straně jsou inzerenti, kteří na internetu něco prodávají, a na druhé straně jsou publisheři (partneři), co za provizi z prodeje propagují produkty a služby inzerentů. Inzerent tedy musí vytvořit vlastní affiliate program, do kterého se mu registrují publisheři.
Aby bylo možné vytvořit vlastní program, sledovat konverze, a tedy i to, jak se spolupráce vyplácí, je k tomu potřeba nástroj jako je AffilBox. Ten celý proces vytváření affiliate programu automatizuje.
AffilBox má tedy na starost spolupráci obou stran. Publisher si v nástroji vytvoří URL s vlastním affiliate parametrem (např. webhostingcentrum.cz/?a_box=nkrt8). Přes tuto URL pak posílá na inzerentův web cílené návštěvníky.
Na inzerentově webu jsou umístěné trackovací kódy, které sledují činnost přivedeného návštěvníka. Když návštěvník například nakoupí, tak to AffilBox vyhodnotí jako uskutečněnou konverzi a tím dojde k připsání provize na stranu publishera.
Co je konverze
Konverze je v internetovém marketingu chápána jako splnění nějakého cíle návštěvníkem webu. Tento cíl má pro inzerenta většinou komerční význam. U e-shopů je to typicky prodej zboží. U cestovní kanceláře prodaný zájezd, u lektora je to prodaný kurz a u leasingové společnosti to může být vyplněný formulář s kontaktními údaji na návštěvníka.
Mezi další druhy konverzí patří například odeslaná poptávka, přihlášení do newsletteru, registrace, ale také pouhý příchod na stránky a jejich zhlédnutí.
Kdo je inzerent
Inzerenti jsou často provozovatelé e-shopů nebo webových stránek, kteří chtějí zvýšit odbyt svých produktů nebo služeb. Affiliate je pro ně další výkonnostní formou marketingu, při které neplatí za kliknutí nebo zobrazení, jako u jiných forem reklam, ale platí až za uskutečněnou konverzi.
Pro inzerenty je affiliate marketing výhodný zejména kvůli tomu, že platí až za opravdu uzavřené obchody nebo jiné splněné cíle, které zapadají do jejich obchodní strategie. Díky tomu mohou velice efektivně vynakládat peníze na marketing, který jim přivádí skutečně platící zákazníky, a ne jenom pouhé návštěvníky webu.
Kdo je publisher
Publisher je provizní partner, který propaguje inzerenta. Jeho odměnou je provize. Publisheři jsou lidé, kteří pro inzerenty získávají cílené návštěvníky, kteří mají zájem o jejich produkty nebo služby. Publisheři jsou většinou provozovatelé různých webových stránek, blogů, skupin na sociálních sítích, srovnávačů zboží, slevových portálů nebo dalších zdrojů, kde získávají návštěvnost, kterou pak posílají přes affiliate odkazy na projekty inzerentů.
Cenové balíčky
AffilBox nabízí celkem tři cenové balíčky – Standard, Pro a Custom. Balíčky se od sebe liší maximálním množství provozovaných kampaní (e-shopů nebo webů) nebo dalšími pokročilými funkcemi, které usnadňují práci při správě affiliate programu.
Standardní balíček vám umožní spravovat kampaně až pro 5 e-shopů nebo webů, přičemž se nemusíte obávat omezení na počet partnerů, kteří vás budou propagovat. V nástroji pak najdete vše důležité, co je potřeba pro rozjezd automatizovaného provizního programu.
Balíček Pro je rozšiřující varianta pro klienty, co chtějí pod jednou licencí provozovat až 10 různých kampaní, a kteří potřebují funkce zpohodlňující jejich správu. Za zmínku stojí například možnost nastavit rozdílné výše provizí pro různé kategorie e-shopu.
Další funkcí, kterou obsahuje balíček Pro je nastavení jazyka dle lokality partnera. Cizí publisheři budou mít automaticky rozhraní nástroje ve svém rodném jazyce, což je určitě potěší, protože nebudou muset v české administraci hledat nastavení jazyku.
Verze Pro také nabízí možnost sledovat kanály, ze kterých přicházejí zákazníci na inzerentův web. Tuto funkci ocení zejména vaši větší partneři, kteří potřebují efektivně měřit a vyhodnocovat cesty zákazníků za účelem optimalizace nákladů na jejich získání.
V Pro variantě lze povolit partnerům odkazovat na vás bez affiliate parametru v URL, což je pro partnery jednodušší způsob propagace a pro váš projekt to bude mít znatelnější přínos pro SEO, protože získáte řadu kvalitních zpětných odkazů.
Balíček Custom je pak individuální řešení pro klientelu s náročnými požadavky.
AffilBox je software, za který se platí roční poplatek za licenci, takže v něm neplatíte žádné další provize za uskutečněné provize.
Napojení AffilBoxu na e-shopové platformy
AffilBox je především prodejní nástroj, který podporuje růst vašeho podnikání. Z toho důvodu naleznete na stránkách AffilBoxu nebo přímo v administraci pluginy, můstky a návody, které vám pomohou ho propojit s různými marketingovými nástroji nebo webovými a e-shop platformami.
S rozesíláním e-mailů partnerům vám pomůže plugin, který vám váš AffilBox propojí s nástrojem SmartEmailing nebo MailChimp. Se schvalováním konverzí vám zase pomůže fakturační nástroj FAPI, jenž jednoduše napojíte pomocí připraveného pluginu v nástroji.
Protože jde AffilBox nasadit na jakékoliv technologické řešení standardní formou přidání trackovacího a konverzního kódu do stránek, tak nejspíš neexistuje platforma, kde by nešel AffilBox používat.
Pro mnoho služeb a platforem existují v AffilBoxu přímá napojení nebo podrobné návody, které vám pomohou s jeho implementací.
Nejznámější služby a platformy, které využívají klienti AffilBoxu:
Shoptet, Fastcentrik, Webnode, Shopify, WordPress, OptimizePress, Mioweb, PrestaShop, Magento, Opencart, Eshoprychle, Atomer, ExitShop, Simplia, WooCommerce, UpGates, Byznysweb, Active24, ShopSun.cz, SimpleShop.
Návod, jak integrovat AffilBox do e-shopu
První věc, kterou musíte po zakoupení licence udělat, je vytvoření reklamní kampaně a nastavení účtu v administraci AffilBoxu.
- Vytvoření reklamní kampaně. V levém menu klikněte na položku Reklamní kampaně a poté na tlačítko Nová reklamní kampaň v pravém horním rohu. Tím se dostanete na stránku pro nastavení nové reklamní kampaně.
- V nastavení kampaně vyplňte její název, a hlavně nezapomeňte na URL stránek, kam mají být posíláni návštěvníci. Dalšími důležitými položkami jsou cena nebo provize za konverzi. To je odměna, která náleží vašim partnerům. Nastavení platnosti cookies určuje, jak dlouho se bude kliknutí na partnerský odkaz párovat k danému partnerovi. Variabilní volbou je nastavení provize za přivedení subpartnera. To je odměna pro vaše partnery, kteří přivedou další partnery do sítě.
- Dalším krokem je nastavení účtu. To je důležité zejména kvůli vašim partnerům, kteří v něm najdou údaje potřebné pro fakturaci.
- Po úvodním nastavení reklamní kampaně následuje technické nastavení. V první řadě musíte na svém hostingu vytvořit subdoménu, ze které bude přístupováno do vašeho AffilBoxu. Tuto subdoménu pak musíte zaznamenat v administraci AffilBoxu – Nastavení – Nastavení aplikace – Doména.
- Jedním z důležitých kroků je vytvoření CNAME záznamu v DNS domény, který bude směřovat na cz.affilbox.cz. Jakkoliv se to může zdát složité, tak je to v podstatě jednoduchý úkon. V nápovědě AffilBoxu je návod, jak přidat CNAME záznam do DNS u různých poskytovatelů webhostingu nebo registrátorů domén.
- Napojení kampaně na webové stránky. Kvůli tomu, aby byl AffilBox schopný vyhodnocovat a počítat prokliky zákazníků, musíte na své stránky umístit dva kódy, které vám AffilBox vygeneruje. Kódy najdete v administraci – Reklamní kampaně – Editovat (kampaň) – Kódy.
Po vložení kódů je vaše kampaň v provozu. Teď už jen zbývá, udělat ji zajímavou pro budoucí partnery. K tomu je důležité dobře vyplnit její popis a přidat nějaké reklamní prvky (reklamní bannery), které usnadní partnerům vás propagovat.
Třešničkou na dortu je možnost nastavit si administraci do firemních barev. To můžete udělat přes jednoduché rozhraní nástroje – Nastavení – Nastavení vzhledu.
V posledním kroku můžete nastavit vlastní logo, které se zobrazí místo loga AffilBox. To můžete udělat v Nastavení – Nastavení aplikace a kliknutím na záložku Logo.
Vaše reklamní kampaň je teď správně nastavená, takže nic nebrání inzerentům v propagování vašich produktů nebo služeb a vydělávání peněz společně s vámi.
Klady a zápory AffilBoxu
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Jednoduchá implementace do různých platforem | - Odkazování bez parametru v URL pouze v PRO verzi |
+ Intuitivní rozhraní nástroje | - Není zde nižší cenový tarif pro majitele pouze jedné reklamní kampaně |
+ Manuální schvalování a editace konverzí | - Pouze roční platba |
+ Pokročilé sledování kanálů konverzí (verze PRO) | |
+ Mobilní verze webového rozhraní | |
+ Přehledné návody pro nastavení a napojení | |
+ Pluginy pro propojení s nejoblíbenějšími službami a nástroji | |
+ Neplatíte provize z prodejů provozovatelům |
Sleva 20% na AffilBox
Pro naše věrné čtenáře jsme vybavili omezený počet slevových kupónů na slevu 20%. Kupóny lze uplatnit na první rok u standardní nebo AffilBox PRO licence.
Jak získat slevový kupón?
- Příprava kvalitního článku nebo recenze je časově velmi náročná. Podpořte nás tedy sdílením této recenze nebo jiného článku na sociálních sítích, Vašem blogu nebo formou emailu. Při sdílení na sociálních sítích nás prosím v příspěvcích označte (na Facebooku -> @webhostingcentrum, na Twittru -> @hostingcentrum).
- Kontaktujte nás emailem nebo na sociálních sítích (Facebooku, Twitteru) a podělte se s námi o téma na článek, nebo recenzi služby, kterou by jste si tady rádi prečetli.
- Jako poděkování Vám zašleme slevový kupón na licenci aplikace AffilBox.
Hodnocení a závěr
AffilBox znám už od jeho počátku. Tehdy šlo o svěží vánek, který zavál mezi tehdejší affiliate software. Jeho výhodou bylo jednoduché rozhraní a přehledné statistiky. Obojí si vlastně zachoval až dodnes.
Samozřejmě, absolutní začátečníci budou muset nejspíš sáhnout po nápovědě, aby věděli, co a jak používat nebo nastavit. Tvůrci AffilBoxu to vědí, a tak rozšiřují už tak obsáhlou příručku a nápovědní databázi.
To, co v očích neznalých zákazníků může na AffilBoxu odrazovat nejvíce, je vlastně neúplnost jeho webové prezentace. Pokud se chcete dozvědět, jak nástroj funguje, na jakém principu a technologiích, tak budete muset prohledat jeho blog.
Myslím si, že je to velká škoda, protože tento provizní software nabízí řadu velkých a důležitých funkcí, o kterých se jeho potencionální zákazníci na první pohled ani nedozvědí.
Nicméně, AffilBox je nástroj, za který mluví jeho reference. Pokud potřebujete opravdu funkční řešení pro svůj affiliate program, pak s tímto nástrojem neuděláte chybu. Vědí to i tisíce jeho současných klientů.
Za sebe mohu AffilBox jedině doporučit, protože je to v tomto segmentu cenově přijatelný software, který vám pomůže s budováním byznysu a zvyšováním tržeb. Velké plus celého nástroje spočívá v jeho jednoduchém provedení, za kterým se skrývá mnoho funkcí a nástrojů.
Ahoj, zrovna koukám na různé výhody/nevýhody a narazil jsem na tento detailní článek. Je fakt supr, dobře rozebrané. Ještě bych uvedl mezi nevýhody, že to není uplně systém pro služby, kde se generují leady. Nejde např. posílat leady přes API. Ale chápu, že to je nevýhoda pro minoritu. Drtivá většina eccomerce jsou eshopy…