Nejlepší nástroje na e-mail marketing

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Nejlepší emailingové nástroje

E-mailing je skvělá forma tzv. one-to-one komunikace. Pokud děláte e-mailing správně, můžete u zákazníků budovat svoji značku, a to za relativně nízké náklady. K tomu, aby mohl být e-mailing úspěšný budete potřebovat také kvalitní nástroj. My vám přinášíme seznam těch nejlepších e-mailingových nástrojů, českých i zahraničních, které můžete pro své marketingové účely využívat.

České a slovenské emailingové nástroje

Nejdříve si uděláme přehled a krátké zhodnocení e-mailingových nástrojů, které pocházejí z České nebo Slovenské republiky. Těchto nástrojů není málo a rozhodně mají uživatelům co nabídnout. U těchto nástrojů je výhoda v podobě české podpory, ať už prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

SmartEmailing

Smartemailing Logo

SmartEmailing pracuje na bázi jednoduchého editoru, v němž si jednoduše vytvoříte e-maily, které chce rozesílat. Základem všeho je správné nastavení. Jakmile se vám to povede, SmartEmailing už pracuje sám – automaticky rozesílá zprávy při kampaních a tak dále. Právě automatizace celého procesu vám ušetří mnoho času, který můžete věnovat do zlepšování svých služeb. Díky faktu, že se jedná o český nástroj, bude také komunikace s podporou jednoduchá. Spolehnout se také můžete na pokročilé funkce, mezi které se řadí například A/B testování nebo dokonce možnost rozeslat kampaně prostřednictvím SMS.

Recenze

SmartEmailing klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Možnost hromadného posílání SMS - Trošku dražší služby.
+ Česká podpora.- Horší práce s obrázky.
+ Responzivní šablony e-mailů.
+ Možnosti A/B testování.
+ Pokročilé statistiky.
+ Disponuje API.
+ Automatizace.

EcoMail

EcoMail je cílený na přehledné a intuitivní ovládání, a to při zachování pokročilých možností automatizace. Samotná tvorba e-mailů není složitá a můžete k tomu využít celou řadu přednastavených šablon, které upravíte podle sebe. EcoMail nabízí snadnou implementaci do nejrůznějších e-shopových řešení, a dokonce vám umožní také oslovování zákazníků přes Messenger od Facebooku. Dostupné funkce se pak liší na základě toho, jaký balíček si zvolíte. Při správném nastavení můžete rozesílat také automatické přání k svátku ale i k narozeninám. Abyste měli přehled o tom, jak úspěšná vaše e-mailingová kampaň byla, můžete se podívat do detailních statistik, které vám nástroj EcoMail nabízí.

Klady (+)Zápory (-)
+ Praktické a pokročilé funkce    - Šablony se hůře přizpůsobují
+ Možnost oslovení přes Facebook- Nastavení je složitější
+ Přání k svátkům a narozeninám- Občas nejednoznačné názvy položek menu
+ Snadná implementace na e-shopová řešení
+ Pokročilé statistiky.
+ Disponuje API.

Mail Komplet

Mail Komplet se prezentuje jako moderní nástroj pro e-mailing. Vše probíhá na online platformě, takže se vyhnete instalaci jakéhokoli programu do vašeho PC. Nástroj také disponuje vlastní infrastrukturou, která by měla zajišťovat maximalizaci doručitelnosti vašich newsletterů. K tomu pak napomáhá také funkce automatického čištění databáze, která umožňuje udržovat databázi aktuální. V případě potřeby můžete také oslovit zákaznickou podporu, která je v českém jazyce, což značně usnadní komunikaci a řešení problémů. Z pohledu financí si pak můžete vybrat mezi možnostmi paušální platby nebo tzv. kreditním systémem. Druhý jmenovaný se hodí zejména pro občasné odeslání newsletteru.

Klady (+)Zápory (-)
+ Vysoká míra doručitelnosti     - Horší řešení rozesílání SMS zpráv
+ Moderně vyhlížející design  - Podpora funguje pouze omezenou dobu
+ Pohodlná implementace do e-mailových řešení  - Paušální platby pouze na vyžádání
+ Přehledné statistiky
+ Možnost paušálního nebo kreditového systému pro platby
+ Samozřejmostí je API

Mail Klerk od Webglobe

Webglobe Logo

Webglobe.cz nabízí nástroj zvaný Mail Klerk, který je určený právě pro hromadný e-mailing. Webglobe tak může těžit ze zkušeností získaných rozesílkou různě velkých databází a velkou výhodou jsou také kvalitní servery. Klerk od Webglobe nabízí neomezený počet příjemců a velmi jednoduchý editor, který se využívá na tvorbu e-mailů. Za 60 minut je systém schopný odeslat okolo 200 000 e-mailů, což je velké množství. Jednoznačně největší výhodou je cena, neboť do 100 000 e-mailů za měsíc zaplatíte pouze 300 korun bez DPH. Mail Klerk se také pyšní vysokou mírou doručitelnosti, která atakuje hranici téměř 98.64 %. Webglobe tak své zkušenosti využívá skutečně na maximum.

Mail Klerk: Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Přívětivá cena     - Chybí  automatizace
+ Možnost napojení pomocí API - Zpoplatněné oslovení a proměnné v e-mailu
+ Až 200 000 mailů za hodinu  
+ Možnost vyzkoušet si Mail Klerk 14 dní zdarma

Supersmtp.cz od Blueboard

Podobně jako Stable má svůj Klerk, Blueboard zase nabízí e-mailingového klienta Supersmtp.cz. Tento klient vám nabídne přehledné statistiky, na základě kterých víte, kde mají vaše e-mailové kampaně nedostatky. Aby byla zajištěna co největší doručitelnost, snaží se SuperSMTP evidovat každý e-mail a případně analyzovat, proč nemohlo dojít k jeho doručení. Na webových stránkách se toho příliš nedozvíte, a tak musíte pro konkrétní nabídku přímo oslovit Blueboard.

Klady (+)Zápory (-)
+ Zázemí zkušeného Blueboard   - Málo informací na webových stránkách
+ Rychlé odesílání e-mailů    - Je potřeba oslovit Blueboard přímo
+ Vysoká míra doručitelnosti- Nemá API
+ Přehledné statistiky

Zahraniční e-mailingové nástroje

Vedle českých e-mailingových nástrojů existuje také celá řada zahraničních e-mailingových nástrojů, které vás jednoznačně potěší svým zpracováním i možnostmi, jaké tyto nástroje nabízejí. O co se přesně jedná a co vám pro vaše kampaně mohou nabídnout?

Mailchimp

Tato služba už se dá nazvat klasikou. Zná ji snad téměř úplně každý. Však je také v provozu již od roku 2001. Za tuto dobu zvládl Mailchimp získat, dá se říct, výsostné postavení v rámci e-mailingu. Potěší zejména začínající projekty, protože Mailchimp již v základu nabídne zajímavé možnosti zcela zdarma. Mezi uživateli je tato služba oblíbená především díky své intuitivní administraci a velmi přehlednému rozhraní. Vhodná je jak pro začátečníky a nováčky, tak pro pokročilé e-mailingové mágy. Svůj newsletter vytvoříte během několika minut díky jednoduchému drag & drop systému. Automatizace a pokročilé statistiky vám pak usnadní práci při vyhodnocování úspěšnosti a rozesílání dalších mailů vašim zákazníkům. Problém pro vás nastane v době, kdy provozujete affiliate marketing. Pokud na to Mailchimp přijde, zablokuje vám účet, což je jeden z největších mínusů.

Klady (+)Zápory (-)
+ Výhodná cena u nižších tarifů - Nehodí se pro affiliate marketing
+ Skvělý FREE tarif- Snadná implementace do e-shopu
+ Možnost využít také API- cena u nejvyššího tarifu
+ Snadné plánování e-mailů i dle časových zón
+ Drag & drop systém vytváření newsletterů

MailerLite

MailerLite je skvělým pomocníkem především pro začínající e-shopy, podnikatele, ale také pro blogery a ty, kteří potřebují rozesílat newslettery. Tento e-mailingový nástroj má všechny potřebné funkce, které si jen dokážete představit. Navíc je celé jeho prostředí velmi intuitivní, takže i pro absolutního začátečníka se jedná o skvělý nástroj. Práce se samotnou tvorbou e-mailu, automatizace a tak dál – to vše je u MailerLite dokonalé. Bohužel neumožňuje vkládání dynamických textů, které je možné u mnohých jiných nástrojů. Na druhou stranu, zcela zdarma získáte až 1 000 kontaktů, což je rozhodně něco, co bude mnohým dostačovat.

Klady (+)Zápory (-)
+ Skvělý free tarif- Absence pokročilejších funkcí
+ Dostupnost API- Neumožňuje vložení dynamických textů
+ Intuitivní uživatelské prostředí 
+ Responzivní šablony pro e-maily

SendGrid

SendGrid je e-mailingový nástroj, který nabízí skvělé analytické možnosti a disponuje také poměrně vysokou mírou doručitelnosti. Ba co více, na co nejvyšší doručitelnost se soustředí. Bohužel už to ale tak slavné není na poli segmentací a automatizací. Dá se říct, že SendGrid je určen pro ty, kteří hledají vysokou míru doručitelnosti. Pro komplexní a plně přizpůsobitelné kampaně sice SendGrid využít můžete, existují na trhu ale lepší řešení. Pro vytvoření samotného newsletteru můžete využít jak „programování“ od nuly, tak také systém drag & drop. Výhodou pro začínající obchodníky je především fakt, že zcela zdarma můžete každý měsíc odeslat až 6 000 e-mailů na 2 000 kontaktů. A to vám většinou hravě vystačí.

Klady (+)Zápory (-)
+ Vysoká míra doručitelnosti   - Menší míra automatizace
+ Podrobné analýzy- Pouze základní automatické odpovědi
+ Výhodný tarif zdarma   - Nulová podpora pro bezplatný tarif
+ Můžete využít API
+ Možnost využití drag & drop systému

Mailgun

Mailgun je vcelku výkonný e-mailingový nástroj, pomocí kterého můžete odesílat několik desítek ale i několik milionů mailů. Je speciálně navržený pro vývojáře softwaru, kteří chtějí rozesílat e-maily pomocí API. To přináší další mnohé možnosti navíc. O tom, že se jedná o neobvyklý nástroj svědčí také fakt, že Mailgun nenabídne žádné předpřipravené šablony e-mailů. Ačkoli se dá propojit také s redakčním systémem WordPress, není tento nástroj určený pro e-mailingový marketing, ale slouží především pro zasílání tzv. transakčních e-mailů. To jsou tedy takové e-maily, které vám dojdou například po založení účtu.

Klady (+)Zápory (-)
+ Výkonné API prostředí - Obtížné nastavení
+ Možnosti ověření e-mailové adresy   - Bez funkcí pro e-mail marketing
+ Mailgun neumožní vložit neplatnou e-mailovou adresu     - Pouze placené tarify
+ Postupné odesílání e-mailů jako ochrana proti spamu

SendinBlue

SendinBlue je poměrně efektivní platformou pro e-mailing. Na jednu stranu má prakticky vše, co budete pro efektivní marketing potřebovat, na stranu druhou není ničím výjimečný. Potěší vás určitě skvělý systém pro tvorbu newsletterů, které můžete tvořit jednoduše pomocí drag & drop. Samozřejmostí je automatizace a statistiky, které vám pomohou vyhodnotit úspěšnost vaší kampaně. Mnoho zákazníků potěší zejména příznivá cena i kvalitní tarif zdarma. Pomocí SendinBlue můžete rozesílat newslettery malých i velkých firem. Díky faktu, že se jedná o zahraniční nástroj, nelze očekávat webové stránky v češtině, stejně tak zapomeňte na českou podporu.

Klady (+)Zápory (-)
+ Snadné ovládání    - Ničím nevyniká
+ Kvalitní statistiky  - Horší doručitelnost mailů
+ Přiměřené cenové tarify 
+ Drag & drop systém pro tvorbu newsletterů

GetResponse

GetResponse nabízí celou řadu funkcí, které navíc nejsou závislé na zvoleném tarifu, což je jistě zajímavé pro mnoho společností a agentur. Editor samotných newsletterů je příjemný a intuitivní. Své maily můžete vytvářet pomocí jednoduchého drag & drop systému, pomocí kterého zvládnete prakticky vše, na co si vzpomenete. Jednotlivé tarify jsou založené na tom, kolik kontaktů máte a kolik e-mailů potřebujete za měsíc odeslat. Nic víc cenu neovlivňuje. Výhodou tohoto nástroje je také automatizace, která je zde velmi povedená. Automatizace ve spojitosti se skvělým uživatelským rozhraním dělá z GetResponse nástroj, který stojí minimálně za vyzkoušení.

Klady (+)Zápory (-)
+ Jednoduché uživatelské rozhraní   - Tarif „Free“ funguje pouze 30 dní
+ Snadný drag & drop systém - Analytické nástroje
+ Cena není ovlivněna funkcemi   - Pouze tři placené balíčky
+ Dobrá automatizace

AWeber

AWeber je další z řady e-mailingových nástrojů nabízející mimo jiné i responzivní šablony. S jeho pomocí můžete snadno získávat kontakty a rozesílat obchodní sdělení pomocí e-mailů. Aby byla zajištěna co největší míra doručitelnosti, kontakty musejí potvrdit e-mailovou adresu. Máte tak jistotu, že mail v drtivé většině případů skutečně dorazí. Tato funkce ale lze vypnout, což příliš mnoho podobných nástrojů rozhodně neumí. AWeber také nabízí pokročilou možnost segmentace uživatelů, což vám opět pomůže v lepším cílení vaší kampaně. O tom, zda vše běží podle plánu se můžete přesvědčit ve statistikách. Nevýhodou tohoto e-mailingového nástroje je pak horší schopnost skloňování českých jmen.

Klady (+)Zápory (-)
+ Možnost vypnutí potvrzení e-mailové adresy- Některé šablony jsou již zastaralé
+ Dobrá míra doručitelnosti  - Horší skloňování českých jmen
+ Pokročilá segmentace
+ Ve verzi zdarma je možné mít až 500 kontaktů

Drip

Drip je relativně nový e-mailingový nástroj. Však také vznikl teprve v roce 2013. Je zajímavé, že zatímco v zahraničí se jedná o relativně rozšířený nástroj, v České republice až tak známý není. Mezi jeho silné stránky patří především široké možnosti automatizace a tvorby kampaní. Můžeme říct, že Drip je systém pro e-mail marketing a komunikaci s klienty. Nevýhodou jsou cenové balíčky, které jsou bohužel poměrně drahé. Nástroj může využít jak zkušený, tak i méně pokročilý uživatel. Úplným nováčkům bychom Drip nedoporučovali, a to především díky jeho složitosti.

Klady (+)Zápory (-)
+ Pro malé i velké firmy      - Vyšší cena
+ Široké možnosti automatizace  - Není vhodný pro začátečníky
+ Robustní systém     
+ Dobře zpracovaný web-tracking

ActiveCampaign

ActiveCampaign je systém, který vás potěší možnostmi i platformou. Velkou výhodou je, že tento nástroj hravě pokryje všechny vaše potřeby. Je třeba ale podotknout, že noví uživatelé budou zřejmě tápat a v možnostech, které vám ActiveCampaign nabízí, se zkrátka ztratí. Tvoření samotného e-mailu je ale velmi jednoduché a snadné. Po cenové stránce je tento nástroj určitě dražší a jeho funkce jsou závislé právě na zvoleném tarifu. Spolehnout se ale můžete na vysokou míru doručitelnosti, a to v každém placeném balíčku.

Klady (+)Zápory (-)
+ Velmi přívětivá platforma        - Vyšší cena
+ Vysoká míra doručitelnosti   - Pro nováčky velmi obtížný nástroj
+ Snadná tvorba e-mailu                   - Funkce závislé na balíčku
+ Pluginy pro WordPress

Mautic

Mautic nabízí českou lokalizaci, což jistě potěší mnoho uživatelů právě u nás. Nabídka funkcí se nijak nevymyká běžné nabídce e-mailingových nástrojů. Editor pro tvorbu newsletterů je přehledný a nabízí široké možnosti. Zároveň se můžete spolehnout také na skvělou automatizaci. Nastavení automatizace je ale trošku obtížné, takže bude chvíli trvat, než se ji naučíte. Mautic se také pořád vyvíjí, a tak jsou poměrně časté aktualizace. Rozhodně můžete díky Mauticu něco ušetřit, ztratíte ale určitou pohodlnost při nastavování.

Klady (+)Zápory (-)
+ Česká lokalizace          - Náročnější na pochopení
+ Rychle se rozvíjející nástroj        - Je třeba vlastnit VPS server
+ Cena tarifů                         - Časté aktualizace
+ Mnoho různých nástrojů
+ Dobrá automatizace

Constant Contact

Tento nástroj používají marketéři již od roku 1995 a stal se tak jedním z nejvíce používaných e-mailingových nástrojů. Výhodou je, že vám Constant Contact nabízí také možnosti průzkumů a sociálních kampaní. Vedle toho je pak samozřejmá automatizace a poměrně široká škála možností při sestavování obchodního mailu. Automatizace ale v tomto případě není zrovna nejlepší. Spolehnout se také můžete na vysokou míru doručitelnosti, na které si tento nástroj zakládá. Překvapením je, že je nástroj pouze v anglickém jazyce a nenabízí jiné možnosti.

Klady (+)Zápory (-)
+ Mnoho různých funkcí                  - Horší možnosti automatizace
+ Správa událostí a průzkumů           - Jednotný registrační formulář
+ Vysoká míra doručitelnosti                       

ConvertKit

ConvertKit vás překvapí snadným a přizpůsobitelným formulářem pro přihlášení k odběru vašich novinek. Tvorba e-mailingových kampaní je velmi jednoduchá a můžete snadno načasovat odeslání k vašim zákazníkům. ConvertKit dbá na to, aby byla co nejvyšší míra doručitelnosti, což při kampaních oceníte. Cenově se tento nástroj řadí spíše do průměru. Bohužel ale nemají bezplatnou verzi pro vyzkoušení, což je velká škoda.

Klady (+)Zápory (-)
+ Snadný a přizpůsobitelný nástroj                    - Chybí bezplatná verze
+ Personifikovatelný formulář       - Cena
+ Vysoká míra doručitelnosti                  
+ Přehledné prostředí              

Závěr

Děkujeme, že jste dočetli náš vyčerpávající článek o e-mailingových nástrojích až dokonce. Věříme, že byl pro vás článek po určité stránce nápomocný a pomohl vám při výběru toho správného nástroje pro vaši kampaň.

2.8/5 - (6 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..