Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: Semrush velká marketingová výhoda před konkurencí
Obsah
Představte si, že máte u konkurence svého špiona, co vám dokáže prozradit strategie jejich marketingového oddělení a pak vám ještě poradit, jak na ně vyzrát. To chce spoustu tvrdých dat a nápadů. Dokáže být Semrush užitečným špionem? To se dočtete v této recenzi.
Co je Semrush?
Semrush je služba s mnoha nástroji pro digitální marketing. V jednoduchosti můžeme napsat, že jde o nástroje, které vám pomohou optimalizovat web pro vyhledávače, prozkoumat konkurenci, vyladit PPC kampaně a vytvořit úspěšný obsah, který se ve vyhledávačích neztratí.
Semrush se skládá z 5 hlavních nástrojů – SEO, Paid Traffic, Social Media, Content & PR a Market Research. Jednotlivé nástroje obsahují další sadu nástrojů, které jsou v dané kategorii maximálně užitečné.
- SEO nástroje – pomohou vám s technickým SEO, hlídáním pozic klíčových slov ve vyhledávání, analýzou klíčových slov, ale také s analýzou konkurence, on-page optimalizací nebo s vyhledáváním příležitostí pro linkbuilding.
- Nástroje pro placenou reklamu – budou užitečné při vylepšování PPC kampaní, analyzování konkurence. Také vám pomohou najít správná klíčová slova, která se hodí do vaší strategie.
- Nástroje pro sociální média – dokáží nejen odhalit strategii konkurence na sociálních sítích, ale také zvýšit dosah příspěvků na Facebooku i plánovat a sledovat veškeré snažení na sociálních sítích.
- Nástroje pro obsahový marketing – nástroje z této kategorie pomáhají vytvářet lepší a úspěšnější obsah. K tomu vám dají náměty pro další články, pomohou s optimalizací obsahu pro vyhledávače nebo zanalyzují výskyt vaší značky na webu nebo v sociálních sítích.
- Nástroje pro průzkum konkurence – komplexní nástroje pro průzkum konkurence. Nechybí analýza zpětných odkazů, analýza návštěvnosti nebo například analýza organické návštěvnosti.
Pro koho je Semrush?
Semrush je komplexní nástroj, jehož výhody a funkce si budou nejvíce užívat marketingoví freelanceři, konzultanti nebo agentury. Těm dokáže poskytnout velké množství důležitých dat a cenných informací.
Výhodou Semrush je jeho globální univerzálnost. To znamená, že v něm můžete pracovat na projektech z více než 100 zemí světa. Nejste omezeni daty pouze pro Česko nebo Slovensko. Můžete pracovat například na anglických, německých, amerických, ruských nebo třeba řeckých webech a klientech.
Nástroje Semrush se vám budou hodit nejen při zvyšování obchodního výkonu elektronických obchodů a prodejních webů, ale také pro konkurenční výzkum nebo například pro obsahový marketing.
O společnosti Semrush
Semrush založili dva SEO nadšenci – Oleg Shchegolev a Dmitry Melnikov, které zajímal vývoj nových technologií. Společně chtěli vytvořit nástroj, který jim pomůže identifikovat trendy na trhu a nejlepší postupy, jak jich využít.
Původní software, který toto umožňoval, se jmenoval SEOdigger. Ten se brzy přejmenoval na SeoQuake Company. Nakonec se z něho stal Semrush. Zajímavé je, že historie SEODiggeru sahá až do roku 2007, což je z našeho pohledu SEO pravěk, ve kterém mnoho SEO nástrojů neexistovalo. Tehdy se vše řešilo tak nějak instinktivně, pocitově nebo ohromně složitě. V té době šlo tedy o jedinečnou službu, která na trhu chyběla.
To, že Semrush nalezl produkt, který na trhu chybí, potvrzují i čísla. V roce 2016 používalo tento komplexní marketingový nástroj přes 1 000 000 uživatelů ve více než 100 zemí světa.
V současné době používá Semrush přes 5 milionů uživatelů po celém světě. V jeho databázi naleznete přes 19 miliard klíčových slov, 760 milionů domén a databázi dat pro 190 regionů a zemí celého světa.
Hlavní funkce a nástroje Semrush
Nástrojů a jednotlivých funkcí nabízí marketingový nástroj Semrush skutečně mnoho, takže vám zde ukáži jen některé. Nemusí to znamenat, že by byly nejlepší. Prostě jsem se jim chtěl věnovat.
Site Audit
Samotné bitvě s konkurencí by mělo předcházet vyladění vlastního webu, aby byl po všech stránkách funkční a Google mu mohl dávat lepší hodnocení. Site Audit je komplexní nástroj pro audit technického SEO na webu.
Rychlou analýzou technického SEO si můžete stanovit priority řešení problémů projektu a ty pak řešit v závislosti na jejich závažnosti. Nástroj Semrush analyzuje 130 prvků technického SEO, které by mohly vyhledávačům bránit v indexování webu nebo uživatelům v jeho používání.
Průzkum konkurence
Na prozkoumávání konkurenčních webů naleznete v Semrush několik zajímavých funkcí. Mezi ty hlavní patří Domain Overview. Ten je výchozím bodem, kde získáte souhrnný přehled informací o zkoumané doméně.
Oddělení digitálního marketingu e-shopu Alza by se mělo třást strachy, až zjistí, jak jednoduše si dokážete proklepnout jejich doménu.
V přehledu vidíte například předpokládanou návštěvnost z organického nebo placeného vyhledávání a také počet zpětných odkazů nebo klíčová slova, na která se doména nejlépe umisťuje ve vyhledávání.
Jednotlivé přehledy si můžete dále proklikávat a analyzovat do nejmenšího detailu.
Analýza klíčových slov
O hodně chytřejší náhrada za Google plánovač klíčových slov. V přehledu vidíte nejen objem vyhledávání, ale také index obtížnosti klíčového slova. Tím dostanete rychlý přehled o tom, jak složité bude se na dané slovo umístit na dobrých pozicích ve výsledcích vyhledávání.
Tohle by samozřejmě od takového nástroje nestačilo. Při analyzování klíčových slov a frází potřebujeme další data, které nám napoví o daném segmentu více informací. Ty můžeme využít při tvorbě obsahu a například dalších SEO pracích. Jejich příklad vidíte na dalším obrázku.
SEO Writing Assistant
SEO Writing Assistant je asistent, který pomáhá tvůrcům obsahu vylepšovat potenciál jejich textů v reálném čase. U textů dokáže hodnotit nejen jejich čitelnost, ale také dokáže obsah porovnat s konkurencí a na základě porovnání vám navrhnout další fráze, které by bylo dobré do textu zahrnout.
Na tomto nástroji je skvělé, že existují rozšíření pro Google Docs a CMS WordPress, takže při kontrolování a ladění textů nemusíte přecházet do Semrushe, ale můžete to udělat třeba z administrace WordPressu.
Doména vs. doména
Tato funkce slouží k porovnávání vlastní domény s konkurenčními. Dělat něco podobného ručně zabere spoustu času a může při tom, kvůli lidskému faktoru, vzniknout spousta chyb. Několika kliknutími myši můžete udělat konkurenční průzkum až u 4 konkurentů najednou. Také se ale můžete porovnat pouze s jedním konkurentem.
Kromě vizualizovaných dat můžete získat přehledný seznam klíčových slov, na která se ve vyhledávání společně zobrazujete. A to včetně jejich pozic. Také můžete například získat seznam chybějících slov, na která se konkurence zobrazuje ve výsledcích hledání, a vy ne.
Nástroje pro obsahový marketing
Ačkoliv to není samostatný nástroj, jako byly ty předešlé, tak bych rád zmínil Content Marketing Toolkit. To je soubor nástrojů, který se bude hodit všem obsahovým marketérům. Naleznete v něm nástroj pro vyhledávání námětů pro obsah. Také nástroj pro tvorbu redakčních plánů a další šikovné funkce jako je Measure Impact (Content Analyzer), se kterou můžete sledovat úspěšnost jednotlivých článků a jejich sdílení na sociálních sítích.
Cenové balíčky
Semrush nabízí 3 cenové tarify – Pro, Guru a Business. Názvy jednotlivých tarifů naznačují, že tento nástroj je určený spíše pro profesionály. Rozdíl mezi tarify je zejména v počtu projektů, které můžete pod jedním účtem spravovat, ale také například v množství sledovaných pozic klíčových slov nebo počet prozkoumaných stránek za měsíc nástrojem Site Audit.
Semrush nabízí ještě jeden tarif – Enterprise, který si můžete nastavit na míru pro vlastní potřebu. Cena takového tarifu pak bude velice odlišná a závislá na konkrétním nastavení služeb.
Marketingové agentury si musí dobře spočítat, kolik specialistů bude mít přístup do nástroje v jeden čas, protože v tomto je politika Semrushe docela přísná. U všech tarifů může nástroj využívat pouze jeden uživatel. Pokud budete potřebovat nástroj používat ve více lidech a v jeden čas, tak si musíte za další uživatele připlatit.
Audit on-page SEO v Semrush
Jedním z nástrojů Semrush, který se vám bude určitě líbit, je nástroj On Page SEO Checker. Ten vám pomůže zkontrolovat SEO prvky na stránce, které mohou ovlivnit jejich hodnocení vyhledávačem Google.
Samotný SEO audit vám nezabere více než několik kliknutí myší. Nemusíte kontrolovat zdrojový kód stránky, ani sémantiku obsahu. To za vás udělá Semrush a navrch vám nabídne nápady, které vám pomohou se získáváním další návštěvnosti z vyhledávání.
Po rozkliknutí tlačítka s počtem nápadů se dostanete na seznam nápadů s vysvětlením, proč se jim věnovat a co vám to může přinést.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Jednoduchá analýza vlastního i konkurenčního projektu. | - Pro český trh chybí data z vyhledávače Seznam.cz. |
+ Komplexní marketingové nástroje v jedné platformě. | - Nástroj není v češtině nebo slovenštině. |
+ Nástroj je přehledný a logicky uspořádaný. | |
+ S nástroji lze získat za krátkou dobu velké množství užitečných dat. |
Hodnocení a závěr
Semrush je robustní a výkonný SEO, ale i marketingový nástroj, který vám pomůže srazit konkurenci na kolena. Jeho výhodou je určitě možnost globálního využití, protože z něho můžete dostat data téměř pro každý kout světa.
Nebudu zde tvrdit, že tento nástroj najde využití všude. Na to je až příliš komplexní. A to je to, co na něm oceňuji. Líbí se mi jeho propojení napříč marketingovými obory jako je SEO, obsahový marketing, PPC nebo sociální sítě.
Všechny tyto kanály by měly být kontinuálně řízené, aby zapadaly do celkového marketingového mixu. Jedině tak, se podle mě, dokáže dosáhnout lepších výsledků.
Nehledejte v Semrush tedy pouze SEO nástroj, ale obrovskou marketingovou výhodu, kterou můžete mít před vlastní konkurencí.