Canva recenze

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Recenze: CANVA – poutavá grafika jednoduše a rychle

Co je to Canva?

Canva je online grafický nástroj na vytváření jednoduché grafiky dostupný ve verzi zdarma i placené Pro verzi.

Canva Recenze

Promyslete si, co chcete obrázkem svému publiku říct a kde bude zveřejněný. Najděte v Canvě vhodný návrh a vyberte šablonu. Modifikujte šablonu podle svých potřeb, doplňte fotografie, ikony, logo, změňte písmo apod. Publikujte. Tak je to jednoduché!

V našem článku najdete nejen porovnání funkčnosti ve verzích Free, Pro a Podniky, ale také návody na přípravu jednoduché grafiky: Logo, příspěvek na Facebook, příspěvek na Instagram a návod, jak vytvořit informační plakát.

Pro koho je Canva určená?

  • Jste bloger nebo copywriter a potřebujete obrázky do článků? Canva je tu pro vás. 
  • Máte e-shop a potřebujete obrázky kategorií, bannery s upoutávkou na akční ceny? Canva je tu pro vás. Dokonce si s její pomocí můžete vyrobit i logo a různé ikony. Pokud máte v e-shopu možnost zakoupení dárkových poukazů, jednoduše vytvořte jejich grafický design pomocí šablon z Canvy!
  • Potřebujete jednotnou firemní grafiku napříč sociálními sítěmi? Canva je tu pro vás. Lehce vytvoříte záhlaví stránky, profilový obrázek i obrázky do příspěvků. Dokonce i příběhy na Instagram, příběhy na Facebook, či pin na Pinterest vylepšíte velmi jednoduše různými nápisy, emotikony a efekty.
  • Firemní identitu podtrhnete hlavičkovým papírem nebo fakturou – i na ně najdete v Canvě šablony!
  • Chtěli byste vylepšit restaurační menu či nápojový lístek? Potřebujete vyrobit informační leták o novém kroužku v škole, o promoakci ve vaší prodejně? Zatoulal se vám pejsek nebo uletěl papoušek a chcete ve vašem okolí vylepit letáčky? Chcete dětem vytisknout rozvrh hodin či připravit pracovní listy? I vám Canva pomůže! Můžete v ní připravit různé formáty tiskovin.
  • Chcete překvapit prarodiče na Vánoce a vytisknout jim tričko nebo hrneček s fotografiemi vnoučat? I pro vás jsou v Canvě připravené šablony na různé koláže či doplněné fotografií vtipnými nápisy. Velmi oblíbený je také kalendář!
  • Chcete si vyrobit pozvánky na oslavu, jmenovky na stůl nebo různé pohlednice s blahopřáním? Canva vám umožní připravit nejen grafiku na tisk, ale také elektronické pohlednice, do kterých můžete vložit hudbu a rozposlat je pozvaným e-mailem, messengerem nebo jinou aplikací. 

Funkce a vlastnosti Canvy

Registrace

Různá grafika se dá v Canvě vytvářet i bez registrace, avšak konečný soubor nelze bez registrace ani uložit v Canvě, ani stáhnout do vašeho počítače. 

Zaregistrujte se přes Google, Facebook nebo zadáním e-mailu:

Canva registrace

Po registraci je defaultním jazykem Canvy angličtina, ale v nastavení ho můžete změnit i na češtinu či slovenštinu. Na stejném místě najdete také podrobné možnosti pro nastavení odběru novinek o Canvě, na začátku však jiné nastavení měnit nepotřebujete.

Canva nastavenie konta

Horní menu v Canvě – výběr návrhu

Canva poskytuje obrovské množství návrhů, které jsou snadno dostupné z hlavního menu.

Canva Menu

Hlavní kategorie návrhů jsou dále rozdělené do těchto podkategorií:

  • Prezentace: Prezentace, Prezentace s mluveným komentářem, Prezentace primárně pro mobilní zařízení, Prezentace 4:3, Prezentace brainstormingu
  • Sociální média: Příspěvek na Instagram, Příběh na Instagram, Příspěvek na Facebook, Titulní fotka na Facebook, Váš příběh, Status v aplikaci WhatsApp, Video na TikTok, miniatura na YouTube, úvod videa na YouTube, vizuál kanálu na YouTube, Animovaný příspěvek na sociální sítě, příspěvek na Twitter, pin na Pinterest, Banner na LinkedIn
  • Video: Video, Video na Facebooku, Video zpráva, Video na mobil, Koláž videí, Reklama do videa na YouTube, Reklama do videa na kanále, Video s prezentací, Videoreklama na LinkedIn, video na TikTok, pin na Pinterest s videem
  • Tisk: Taška na rameno, Mikina, Banner na šířku, Vizitka, Kulatá nálepka, Pohlednice, Leták, Pozvánka, Plakát, Tričko, Brožura, Karta, Hrneček, Fotokniha, Zaoblená vizitka, Etiketa, Dárkový poukaz, Hlavičkový papír, Propagační karta, Jmenovka
  • Marketing: Plakát, Logo, Leták, vizitka, Banner na blog, Etiketa, Reklama na Facebook, Dárkový poukaz, Hlavička e-mailu, Kulatá nálepka, Reklama na Instagram, Lístek, Kupón, Reklama do videa na YouTube, 
  • Kancelář: Životopis, Dokument A4, Zpráva, Plánovač, List, Hlavičkový papír, Návrh, Grafický organizátor, Kontrolní seznam, Oznámení
  • Další: Informační grafika, Koláž fotek, Tapeta pracovní plochy, Graf, Přebal knihy, Myšlenková mapa, Titulní fotka časopisu, Virtuální pozadí pro službu Zoom, Kalendář, Plakát na šířku, Pracovní list, Zpráva, Plánovač, Komiks, Návrh, Rozvrh hodin, Pojmová mapa, Faktura…
  • Pokud vám nevyhovuje žádný z návrhů, všimněte si tlačítka Vlastní velikost vpravo v menu, pomocí kterého si celou grafiku od rozměrů po fonty a efekty navrhnete sami. 

Asi jste pochopili, že v Canvě pojem „návrh“ označuje typ příspěvku, který potřebujete navrhnout. Ke každému návrhu, který si zvolíte, existuje velké množství šablon. Zobrazují se vám v levém menu při úpravě konkrétního zvoleného návrhu. 

Abyste nemuseli prolistovat úplně všechny šablony, je možné také vyhledávání. Pokud máte jako jazyk nastavenou češtinu, klíčová slova můžete zadat v češtině. Takto lze vyhledávat podle barev. Kliknete na tlačítko pro úpravu vyhledávání na konci vyhledávacího řádku a rozbalí se vám menu pro výběr barvy a volbu jazyka. 

Vyhledavani sablony Canva

Placené šablony v Canvě jsou označené žlutou korunkou v pravém dolním rohu náhledu. Placené šablony nemůžete použít ve Free verzi, zobrazí se vám oznámení, že musíte upgradovat na placenou verzi.

Sablona pro logo Canva placena oznam

Boční menu v Canvě – správa návrhů a spolupráce týmu

Jakmile se zaregistrujete a přihlásíte do aplikace Canva, v levé části obrazovky uvidíte boční menu. K čemu slouží jednotlivé možnosti v menu?

Canva hlavni menu
  • Doporučujeme pro vás: Přístup ke všem návrhům, vlastním návrhům, k posledním použitým šablonám – něco jako úvodní stránka.
  • Všechny vaše návrhy: V této záložce/složce jsou uloženy všechny vaše návrhy, na kterých jste pracovali a které jste si uložili. 
  • Sdílené s vámi: Návrhy můžete sdílet zadáním jména nebo e-mailové adresy s dalšími uživateli Canvy. V této záložce/složce najdete všechny návrhy, které s vámi někdo sdílel.
  • Sada pro značku: Tato záložka obsahuje „sadu“ – loga značky, barvy značky, fonty značky. Je velkou výhodou, pokud vyrábíte novou grafiku pro vaši firmu. Nemusíte tak znovu a znovu hledat logo, zjišťovat si firemní barvy, nastavovat fonty písma. Nevýhodou je, že tato funkce je dostupná jen v placených verzích Pro a Podniky. Pokud máte placenou verzi, můžete si nahrát různé verze loga, barevně i velikostně, a vytvoří se vám samostatná složka Loga. Vaše firemní paleta je poté okamžitě po ruce v každém návrhu, když potřebujete měnit barvy. Podobně při nastavování textů je v předvolené nabídce váš firemní font. Jednu paletu je možné nastavit i ve Free verzi. 
  • Plánovač obsahu: Opět záložka dostupná jen v placených verzích. Umožňuje naplánovat zveřejnění hotových návrhů až na 8 platformách. 
  • Vytvořit tým: Propojení uživatelů Canvy v týmu. Mohou spolupracovat na návrhu a komentovat ho. Nastavení schvalovacího postupu a práv na návrh je možné pouze ve verzi Podniky.
  • Všechny vaše složky: Úložiště všech vašich návrhů. Defaultně obsahuje složky Všechny vaše návrhy, Zakoupeno, Nahrané, S hvězdou. Kromě nich si ve Free verzi Canvy můžete vytvořit pouze 2 další složky. V placených verzích je neomezený počet složek. Pokud máte pouze pár svých návrhů, složky vám chybět nebudou. V případě, že budete mít návrhů více, například pokud spravujete sociální sítě a newsletter více firmám, doporučujeme vám si hned od začátku zavést systematické názvy při ukládání návrhů. Mohou obsahovat název firmy, typ media, kde bude zveřejněný, obsah příspěvku… abyste se jednoduše a rychle zorientovali, i když budete mít všechno dohromady ve složce Vaše návrhy.
  • Koš: Funguje jako běžný koš v PC – návrhy do něj přesunuté se dají obnovit, nechtěné návrhy je možné vymazat natrvalo. 
Vase slozky Canva

Porovnání funkcí verzí Free, Pro a Podniky

V následující tabulce je podrobné porovnání funkcí dostupných zdarma nebo v placených verzích.

FunkceFree verzePro verzeEnterprise verze
Souprava pro značkune100 sad pro značku - ukládání loga, barev, fontů (vhodné pro značku, kampaň)500 sad pro značku - ukládání loga, barev, fontů (vhodné pro značku, kampaň),
navíc pokročilé zamykání šablon
Sdílení obsahu na sociálních médiíchanoanoano
Plánovač obsahu na sociálních médiíchneplánování obsahu pro 8 různých sociálních platforemplánování obsahu pro 8 různých sociálních platforem
Vytvořit týmmožnost pozvat členy do týmu, spolupráce a komentování v reálném časemožnost pozvat členy do týmu, spolupráce a komentování v reálném časenavíc možnost vytvořit schvalovací pracovní postupy pro design
Vaše složky2 složky,
5 GB úložiště v cloudu
neomezený počet složek,
1000 GB úložiště v cloudu
neomezený počet složek,
neomezený úložný prostor
Designyvíce než 100více než 100více než 100
Šablonyvíce než 250 000více než 610 000více než 610 000
Fotografievíce než 100 000 fotek, grafikvíce než 1 milion fotek, zvuků, grafikvíce než 1 milion fotek, zvuků, grafik
Odstraňovač pozadínemožnost odstranit pozadí obrázkůmožnost odstranit pozadí obrázků
Design vlastních rozměrůanoanoano
Export designu do formátu JPG, PNG, PDFanoanoano
Export designu jako animovaný soubor GIF nebo video MP4anoano, dostupné jsou další styly animací oproti Free verziano, dostupné jsou další styly animací oproti Free verzi
Magická změna velikosti designu na jeden klikneanoano
Uložení vlastního designuneano, lze použít jako šablonu pro týmano, lze použít jako šablonu pro tým
Stahování designu s průsvitným pozadímneanoano
Podporavyhledávání v článcích v Centru pomocinepřetržitánepřetržitá podniková

Cenové balíčky pro uživatele Canvy

Canva ceny

Pokud se rozhodnete pro placenou verzi:

  • trial verze Pro je na 30 dní zdarma, 3 dny před vypršením trial verze dostanete sms upozornění – nezapomeňte přepnout zpět do Free verze, pokud vás výhody Pro nepřesvědčily k jejímu zakoupení a rozhodli jste se pouze pro Free verzi Canvy
  • roční předplatné verze Pro je 109,99 Euro pro 5členný tým
  • měsíční předplatné verze Pro je 11,99 Euro pro 5členný tým
  • každý další člen tymu stojí 5 Euro ročně při ročním předplatném a 7 Euro měsíčně při měsíčním předplatném
  • pro vzdělávací a neziskové organizace je Canva zadarmo, více podrobností o potřebných dokladech najdete zde

Po registraci zkontrolujte v nastavení možnost automatických plateb, t. j. pokud chcete Pro verzi skutečně např. jen na 1 měsíc, aby se vám platby za další měsíce nestrhávaly automaticky.

2 tipy pro grafiky začátečníky

Než se v našem článku pustíme do konkrétních příkladů použití Canvy, máme 2 tipy na zamyšlení pro grafiky začátečníky:

  • rozměry návrhů v Canvě vs. rozměry příspěvků na sociálních sítích
  • budování povědomí o vaší značce

Rozměry příspěvků na sociálních sítích

Napadlo vás někdy zkoumat rozměry různých ploch na sociálních médiích? Pokud se chystáte zveřejnit příspěvek a nejste v tom zatím úplně zběhlí, naše rada zní: Zadejte do internetového vyhledávače např. klíčová slova „Social Media Image Sizes 2021“ – ve výsledcích vyhledávání zjistíte aktuální rozměry obrázků pro jednotlivé sociální sítě a různé druhy příspěvků na nich pro daný rok. Občas se tyto rozměry mění. Pokud dodržíte předepsaný rozměr, nestane se vám, že by byl obrázek ořezaný nebo naopak natáhnutý a ve špatném rozlišení.

Nabídka návrhů v Canvě se samozřejmě snaží být rozměrově co nejaktuálnější. Nejsou však pokryty úplně všechny typy příspěvků z různých sociálních sítí. V případě, že nenajdete šablonu požadovaných rozměrů, můžete si vytvořit návrh vlastní velikosti.

Designový manuál grafika – budujte povědomí o vaší značce

Buďte trochu stratég a každým příspěvkem budujte povědomí o vaší značce. Promyslete si tón komunikace (tone of voice), což zahrnuje nejen slovní projev, ale také vizuální charakteristiky vaší firemní komunikace. 

  • Příspěvky na sociálních sítích by měly obsahovat logo, firemní barvy, vždy stejný typ písma… Pokud je uživatelé sdílej, pomáhají vám budovat značku.
  • Vytvořte si vlastní šablonu, případně několik typů šablon pro různé druhy obsahu. Symboly, barvy a šablony se v myslích vašich klientů či sledujících okamžitě spojí s vaší značkou. 

V Pro verzi Canvy můžete pro tento účel využít dvě pomocné funkce:

  • Sada pro značku, ve které si uchováte logo, barvy značky a fonty značky.
  • Magická změna velikosti návrhu jedním kliknutím:  Představte si, že jste právě vytvořili příspěvek na Instagram a chcete stejný příspěvek i na Facebook. Pomocí této funkce se vytvoří facebookový návrh jediným kliknutím. Vaším úkolem bude následně posunout prvky, které nejsou kvůli jiným rozměrům vhodně rozmístěné.

Ve Free verzi Canvy je k dispozici jen jedna paleta na firemní barvy. Jak jsme zjistili, velmi dobře fungují také klávesové zkratky CTRL + A, CTRL + C, CTRL + V. Podobně jako v běžných kancelářských programech se jejich pomocí velice snadno označíte a zkopírujete prvky z jednoho návrhu do druhého. Kromě posunutí prvků potom sami manuálně upravíte i jejich rozměry. Je to jen o trošku víc práce.


Naše zkušenosti s Canvou

Vyzkoušeli jsme si v Canvě tvorbu několika návrhů. Pro potřeby článku jsme si  vymysleli firmu, která poskytuje tréninky psů a potřebuje logo, příspěvek na Facebook a Instagram o nejnovějším podcastu a plakát na propagaci výcviku psů, který organizuje. 

Postup je jednoduchý:

  1. V menu vybereme možnost Podnikání/Loga:
    Canva Logo
  2. Zobrazí se nám seznam se šablonami pro loga:
    Canva Logo
  3. Vybereme si takovou, která vyhovuje našim představám, a klikneme na tlačítko Přizpůsobit tuto šablonu:
    Canva Logo 02
  1. V režimu editace můžeme upravovat každý prvek šablony. Když kliknutím označíte některý prvek, zvýrazní se tyrkysovým rámečkem. Taháním za rožky rámečku můžete změnit rozměr, pomocí možností v horní lište změnit barvu, font apod., nebo prvek přesunout na jiné místo na plátně. 
  2. Naše zadání je vytvořit logo pro firmu PAW, která se zabývá výcvikem psů. Proto jsme si pomocí volby v levém menu Nahrané soubory  nahrálo obrázek pejska a vložili ho na plátno. Pomůže to při práci s barvami. Všimněte si, že Canva sama do barevného menu přidala střední část Barvy na fotce, které jsou odvozené od barvy na obrázku psa. Použijeme je pro naše logo – zabarvíme jednotlivé prvky.  Pokud byste měli placenou verzi, můžete využívat paletky uložené v Sadě pro značku. Ve Free verzi si musíte poradit sami – vždy si do návrhu vložte referenční obrázek a vyberte potřebné barvy z něj. Na konci práce ho vymažte, pokud tedy nemá být součástí návrhu.
    Canva Logo
  3. V dalším kroku jsme změnili barvy a texty. Nakonec jsme pomocí volby v levém menu Prvky vložili grafický prvek – psí tlapku (anglicky „paw“). Vyhledali jsme si ji v nabídce grafických prvků zdarma. Placené prvky jsou označené korunkou, podobně jako šablony. Tlapku rovněž sladíme do firemních barev.
    Canva Logo
  1. Odstraníme z návrhu obrázek pejska a logo je na světě. Za 5 minut! Samozřejmě to není profi logo, ale pro náš příklad stačí. Zamyslete se nad symbolikou pro vaši firmu, nad barvami. Inspirujte se šablonami log z Canvy – dají se vyhledávat i tematicky.
    Loga porovani sablona Canva Paw
  2. Na závěr si návrh uložíme do úložiště v Canvě, stáhneme do počítače, případně pošleme klientovi na schválení více verzí…

Jak v Canvě vytvořit grafiku na Instagram 

Ukážeme si, jak vytvořit příspěvek na Instagram. Pro firmu PAW z našeho příkladu potřebujeme příspěvek o posledním podcastu a videu s doporučením na míčky pro psy.  

  1. V menu vybereme Sociální sítě/Příspěvek na Instagram. Otevře se nám plátno příslušného rozměru. Můžeme použít šablony, nebo vytvořit svůj vlastní návrh.
    Instagram pejsek Canva
  1. Pomocí volby v levém menu Nahrané soubory vložíme obrázek pejska. Při vložení obrázku jsou znovu dostupné z něj odvozené barvy, tak jako ve výše uvedeném příkladu. Pomocí volby Text v levém menu vložíme na plátno upoutávku na nový podcast ve „firemní barvě“. A pomocí volby v levém menu Prvky vložíme ikonu mikrofonu a přehrávání videa. Také je přebarvíme do „firemních barev“. Všimněte si, co se stane, když použijete placený grafický prvek. Do návrhu ho sice lze vložit, ale při pokuse o stáhnutí návrhu jsou za tyto prvky účtované poplatky. Ikona mikrofonu, kterou jsme vybrali, je placený prvek. V pravé časti obrázku vidíte poplatek 1 Euro za prémiový obrázek.
    Instagram pejsek Canva
  1. Vybereme tedy jinou ikonu mikrofonu a tentokrát je už vytvořený návrh dostupný ke stáhnutí zdarma:
    Instagram pejsek Canva bezplatne obrazky 

I tentokrát je náš příklad jednoduchý, příprava trvala 5 minut. Důležité je mít dopředu určitou představu, co chcete návštěvníkům sdělit. Pro stejný typ příspěvku můžete používat podobné rozložení prvků. Bude příští podcast o postrojích pro psy? Můžeme zkopírovat tento návrh a potom už jen změnit text upoutávky…

Instagram pejsek Canva vysledek

I v případě, že nemáte rozpočet na profesionální správu Instagramu, úplně postačí vaše fotografie a takto jednoduše vytvořené grafiky z Canvy, aby byl váš Instagram poutavý a autentický. 


Jak v Canvě vytvořit grafiku na Facebook zkopírováním

Stejný příspěvek jako na Instagram chceme pro Firmu PAW i na Facebook. Pokud víte, čeho chcete dosáhnout, vždy se to v Canvě dá udělat více způsoby. 

Intuitivně bychom postupovali takto: V seznamu Všechny vaše návrhy je možné vytvořit kopii každého návrhu. Stačí kliknout na ikonku se třemi tečkami na konci řádku a otevře se nám menu jako v obrázku níže. Vytvoříme kopii návrhu nachystaného na Instagram v příkladě výše a upravíme velikost kopie na požadovaný rozměr, přesuneme a zvětšíme prvky… Bohužel možnost upravit velikost návrhu je dostupná pouze v Pro verzi!

pejsek micek Facebook

Všimněte si korunky u možnosti Změnit velikost ve zkopírovaném návrhu. Při pokusu změnit velikost návrhu vás znovu zastaví zpráva o potřebě upgradu na Pro verzi.

pejsek micek Facebook

Nezoufejte, vždy se dá vymyslet, jak se vyhnout nutnosti udělat vše od začátku! Jelikož ve Free verzi není změna velikosti možná, při kopírovaní budete postupovat takto: Otevřete návrh hotového příspěvku na Instagram. Pomocí klávesových zkratek označíte všechny prvky CTRL+A, zkopírujete je pomocí CTRL+C, otevřete druhý návrh v požadovaném rozměru a vložíte do něj kopii CTRL+V. Následně přesunete prvky, poupravujete jejich velikost…  

Ukážeme si to na konkrétním příkladě pro naši firmu PAW:

  1. Rozměr obrázku pro Facebook příspěvek je 1200 x 630 px. Prohlédli jsme si nabídku návrhů pro Facebook a tento rozměr v ní nebyl, proto vytvoříme návrh vlastní velikosti pomocí tlačítka Vlastní velikost:
    pejsek micek Facebook
  1. Otevřeme si v jiné záložce prohlížeče návrh s příspěvkem na Instagram. Označíme všechny prvky CTRL+A, zkopírujeme je CTRL+C. Označené prvky se zvýrazní tyrkysovými rámečky:
    pejsek micek Facebook
  1. Vložíme zkopírované prvky do našeho nového návrhu pomocí CTRL+V:
    pejsek micek Facebook
  1. Upravíme velikosti prvků, posuneme je a dostaneme návrh vhodný i na Facebook:
    Canva pejsek micek Facebook

Opět je to poměrně rychlá práce na 5 minut. Obsahoví marketéři rádi říkají, že obsah je král. Nejdůležitější je, aby odkaz, který chcete návštěvníkům svého Facebooku tlumočit, byl srozumitelný. Symbolickou a jednoduchou grafikou z Canvy toho můžete dosáhnout.

pejsek micek Instagram

Jak v Canvě vytvořit Plakát

Ukážeme si, jak v Canvě vytvořit plakát. Můžete si ho nechat vytisknout přímo v Canvě, získat podklad ve formátu PDF pro profesionální tisk v tiskárně plakátů, nebo si můžete výsledný návrh stáhnout jako obrázek a vytisknout ho na vaší domácí či kancelářské tiskárně. Podle vašich preferencí. 

Další „zakázka“ pro naši firmu PAW – tentokrát potřebují plakát o svém výcvikovém kurzu pro psy. Jestli tipujete, že to zase bude 5minutová záležitost, tipujete správně. 

  1. V menu si vybereme možnost Marketing/Plakáty:
    Trenink se psem
  1. Ze šablon vyhledaných na téma „pes“ použijeme tuto, původně navrženou pro hledání ztraceného psa:  
    Trenink se psem
  1. Už víme, jak na propašování naší palety barev i ve Free verzi – vložíme si přes levé menu a Nahrané soubory obrázek pejska. Přizpůsobíme barvy, přizpůsobíme texty:
    Trenink se psem
  1. Chybí ještě něco? No ano: Kontakt a logo! Logo si stáhněte z návrhu a uložte do počítače jako png obrázek. Potom ho přidejte mezi Nahrané soubory a následně vložte na plakát. Telefonní číslo jsme vložili pomocí možnosti Text v levém menu:
    Trenink se psem
  1. Návrh si můžete stáhnout v PDF formátu připraveném na tisk – to zaručuje, že žádné nastavení tiskárny nepohne prvky v souboru. Při vytváření PDF vás Canva nasměruje na kontrolu okrajů apod., aby na výsledném plakáte bylo vše uložené tak, jak má být. Pokud si chcete stáhnout návrh jako obrázek, i to je možné, stačí v nabídce změnit typ souboru:
    Trenink se psem

Při tvorbě plakátu je důležité uvést vše potřebné – kdo, kde, kdy, kontakty… Zároveň musí upoutat a už z dálky přitáhnout oko kolemjdoucího. 


Klady a zápory Canvy

Klady (+)Zápory (-)
+ Jednoduché intuitivní ovládání.
- Omezené možnosti pro profi grafiky.
+ Velké množství šablon.- Zajímavější grafické prvky jsou dostupné pouze v Pro verzi.
+ Možnost vyzkoušet si zdarma verzi Pro na 30 dní.
+ Možnost vytvářet i grafiku v rozlišení vhodném pro tisk.
+ Možnost animovat obrázky a exportovat je ve formátu GIF a MP4.
+ Obsahuje galerii fotografií a animovaných GIF obrázků.

Zhodnocení a závěr

Canva je výborný nástroj pro rychlé vytváření grafiky. Důležité je tvořivě přemýšlet nad tím, co chcete obrázkem sdělit. Přijít s určitou představou a najít šablonu, která ji vystihuje. Na výběr jich je skutečně velké množství.

Profík, který používá Photoshop, už je možná jeho možnostmi trochu rozmazlený a budou mu v Canvě chybět. Hlavně práce ve vrstvách, práce s maskami, možnost průhledného pozadí nebo možnost jednoduchého kopírování barev. K profesionálnímu zpracování fotografií však Canva ani sloužit nemá.

Pokud jste četli knihu „Kraď jako umělec“ Austina Kleona, v Canvě její poselství „inspirovat se od druhých ukradením a tvořivým vylepšením jejich nápadu“ zažijete v přímém přenosu. Vezmete nejkrásnější šablonu, která vás osloví, změníte její barevnost podle vašich potřeb, dodáte symbolický vlastní prvek a vznikne jedinečný originál pro váš web, sociální síť či prezentaci. 

S trochou fantazie či zkušeností s editováním dokumentů opravdu nemusíte sahat po žádných příručkách. Canva se používá intuitivně. A ačkoliv některé funkce nejsou ve Free verzi dostupné, zvládnete požadovaného výsledku většinou docílit i jiným způsobem. Nebojte se experimentovat a vyzkoušejte různé možnosti Canvy, vždy se můžete vrátit o několik kroků zpátky, nebo začít s návrhem od znova. Zkuste si vytvořit pár vlastních návrhů. Rychle si Canvu oblíbíte a s radostí ji budete používat na vytváření jednoduché grafiky.

4/5 - (4 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..