Recenze: Na PR Yard si vyděláte i rozjedete úspěšnou PR kampaň

PR Yard recenze

Najít tematické weby a tvůrce obsahu můžete buď složitě na Google nebo jednoduše v online tržišti s PR články. V tom můžete také navázat spolupráci s kvalitními weby nebo vlivnými účty na sociálních sítích. A pokud jste tvůrce obsahu, influencer nebo majitel webu, tak v PR Yard můžete najít nové klienty. Jak je to možné se dozvíte v této recenzi.

Co je PR Yard?

PR Yard je internetové tržiště pro nákup PR článků. Je to takzvaný PPP (Pay Per Post) systém. V podstatě si jej můžete představit jako katalog, ve kterém naleznete média jako tematické weby, blogy, magazíny a také účty na sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter), kde je možné publikovat PR články se zpětnými odkazy.


Naši partneři

Coolhousing

PR Yard recenze - co to je?
Představení pay per post systému PR Yard.

K čemu je to dobré? Ve službě je pohromadě velké množství médií, která můžete začít využívat pro své PR kampaně. Pokud se tedy potřebujete zviditelnit a chcete, aby se o vás psalo, tak tady se to dá docela dobře uskutečnit.

Na druhou stranu, pokud umíte tvořit obsah, překládat, máte web nebo vlivný účet na sociální síti, tak můžete své služby nebo mediální prostor nabídnout v katalogu PR Yard, získat zakázky a vydělat si.

Pro koho je PR Yard?

PR Yard je služba, která se snaží zastřešit všechny požadavky, které by mohl klient mít. Nebudeme si nic nalhávat. Nejdůležitějším klientem je pro PR Yard inzerent. Ten zde utratí peníze a nechá tak vydělat provozovatelům služby i jejím dalším klientům. To jsou buď tvůrci obsahu jako copywriteři nebo překladatelé. Také to jsou majitelé webů nebo vlivných účtů na sociálních sítích.

V současné době (konec roku 2020) je na PR Yard přes 930 webových stránek, 170 instagramových účtů. Také je v katalogu přes 70 účtů na sociálních sítích Facebook a Twitter. Do systému se pomalu přidávají i vlivné YouTube kanály. Těch je v katalogu dosud 11.

[RECENZE] Na PR Yard si vyděláte i rozjedete úspěšnou PR kampaň #paypost #pryard

Inzerenti

Inzerent nalezne na jednom místě prostor pro články a odkazy, ale také jiné možnosti spolupráce pro posílení svých PR kampaní. Výhodou je, že inzerenti nemusí na internetu složitě vyhledávat tematické weby nebo tvůrce obsahu. Všechno naleznou roztříděné na jednom místě.

Ačkoliv je PR Yard pay per post systém, tak díky vlivným účtům na sociálních sítích se zde nabízí možnost uzavření dalších druhů spoluprací s vytvářením jiných forem obsahu než je ten textový.

PR Yard recenze - kde lze koupit PR články a odkazy
Místa, kde lze koupit články a zpětné odkazy.

Jako inzerent můžete na PR Yard přijít s pouhou představou o kampani. Nemusíte mít článek ani jiný obsah. V katalogu si vyhledáte tvůrce obsahu (copywritery), influencery (vlivné osoby na sociální síti), majitele tematických webů a také překladatele, abyste mohli se svými kampaněmi i za hranice. Všichni zmínění vám vytvoří obsah na míru nebo publikují již vytvořený PR článek na svém webu nebo sociálním účtu.

Tvůrci obsahu a překladatelé

Kreativní lidé, kteří rádi píší články na určité zadání, tvoří grafiku, natáčejí videa nebo třeba namlouvají podcasty. Ti všichni mají v katalogu PR Yard své místo. Pomáhají totiž inzerentům “vyšperkovat” jejich PR kampaně.

PR Yard recenze - copywriteri
Jak začít jako tvůrce obsahu?

Své místo zde mají i překladatelé. PR Yard chce dobýt celý svět a chce v tom pomoci i svým inzerentům.

Inzerenti jsou rádi, že na jednom místě naleznou lidi, kteří jim dokáží pomoci. 

Jako tvůrce obsahu nebo překladatel se zdarma zaregistrujete do katalogu PR Yard, popíšete své služby, nastavíte ceny za vaše služby a pak čekáte, až si vás nějaký inzerent vybere. Také můžete aktivně odpovídat na poptávky, které do tržiště přidali sami inzerenti.

PR Yard je tedy místo, které vám pomůže se získáváním placených zakázek, zajímavých a často velkých klientů.

Majitelé webů, blogeři a influenceři

Mít možnost nechat vydělávat vlastní web, blog nebo třeba vlivný účet na sociální síti. To je poměrně lákavá představa. Na PR Yard je dobré, že se do něho zaregistrujete a přidáte svůj prostor úplně zdarma. Můžete tak přidat všechny své projekty, na kterých by mohli inzerenti chtít publikovat nějaký PR článek nebo jiný obsah.

PR Yard recenze - prodej prostoru
Jednoduchá monetizace reklamního prostoru.

PR Yard vám v katalogu zobrazí poptávky po prostorech na publikování PR článků. Těm se můžete sami nabídnou s konkrétní cenou.

Při přidávání nového reklamního prostoru (webu, blogu, účtu na sociální síti) do tržiště PR Yard pečlivě vyplňte jeho popis, průměrnou měsíční návštěvnost a také cenu za publikování článku nebo za sepsání a publikování článku. Čím lépe svůj prostor popíšete, tím lépe jej budou moct inzerenti nalézt a objednat si jej.

Takových prostorů můžete do katalogu přidat neomezené množství.

Kdo stojí za PR Yard?

Za online tržištěm PR článků PR Yard stojí programátor a podnikatel Martin Jersák. Ten má za sebou řadu úspěšných projektů. Mimojiné známý pay per post systém Placla nebo reklamní tržiště Linketica.

Placla i Linketica jsou velice podobného zaměření jako PR Yard. Nicméně, Placla je spíště tržištěm pro prodej článků, zatímco PR Yard chce dobýt svět. Jeho systém je tedy multijazyčný a umí sdružovat nejen majitele webů, ale i tvůrce obsahu a influencery. Právě poslední zmíněnou skupinu je často problematické napřímo kontaktovat, takže je dobré, že zde máme systém, přes který je jednodušší tyto mediálně vlivné osoby kontaktovat.

Proč používat PR Yard?

Placené PR články a spolupráce s influencery jsou pro firmy nebo značky dalším marketingovým kanálem, díky kterému se mohou dostat blíže ke svým zákazníkům. Na každé publikum nebo na každý produkt mohou fungovat lépe různé druhy propagace.

Inzerenti většinou sáhnou kvůli zviditelnění po reklamách na sociálních sítích a po PPC reklamách. Často tak jejich investice do propagace také končí. To je ale chyba. 

Pay per post je o budování značky a jejím povědomí prostřednictvím obsahu. S koupeným článkem získáte nejen zpětný odkaz, ale také obsah, který můžete snadno sdílet na sociální sítě. Obojí by vám mělo přivést přímou návštěvnost na web nebo do e-shopu.

U tvůrců obsahu, majitelů webů a influencerů je smysl používání PR Yard jasný. Je to uživení jejich projektů, získání zakázek a vydělání peněz.

Jak PR Yard funguje?

Vlastně hrozně jednoduše. Do služby se zaregistrujete jako inzerent nebo jako publisher, influencer, textař. Vyberete měnu, v jaké budete fakturovat a platit. Nakonec odsouhlasíte obchodní podmínky a jste registrovaní.

PR Yard recenze - registrace
Registrace do PR Yard.

Inzerenti musí jako první věc udělat to, že do si do PR Yard dobijí kredit. Bez toho nemohou objednávat z katalogu. Po dobití kreditu se jim zobrazí celé URL adresy, které si mohou například stáhnout do nějakého SEO nástroje pro jejich pečlivější analýzu.

PR Yard recenze - katalóg webů
Katalog webů, kde je možné publikovat PR články. Zdroj: PR Yard

Publisher, influencer musí do katalogu přidat svůj prostor. O tom by měl napsat co nejvíce informací, které jsou pro inzerenty podstatné. Při přidání musíte vyplnit URL prostoru, název, popis, průměrnou měsíční návštěvnost a také cenu, za kterou je možné publikovat PR článek.

Textaři a překladatelé musí dobře vyplnit popis svých služeb a také jejich cenu nebo například to, v jakém jazyku píší. 

Publisheři, influenceři, textaři a překladatelé přijímají jednotlivé poptávky po jejich službách a střádají kredit, který si mohou nechat jednoduše vyplatit na bankovní účet.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Tematické reklamní prostory na jednom místě společně s tvůrci obsahu.- V systému není velké množství poptávek.
+ Publisher, influencer, textař se může přidat do katalogu zdarma.
+ Možnost oslovit vlivné influencery.
+ Jednoduché získávání kvalitních zpětných odkazů.
+ Snadné navázání spolupráce.

Hodnocení a závěr

PR Yard rozhodně není revoluční službou v oblasti pay per post systémů. Je spíše jejich dalším vyšším levelem. Nejspíš hlavně pro to, že do svého katalogu zapojuje influencery, kteří dokáží svými účty na sociálních sítích ovlivňovat velkou masu lidí.

Dle hlavní strany PR Yardu lze odvodit, že systém už používají velcí inzerenti, kteří mají na své PR kampaně vyšší rozpočty. To je rozhodně dobrá zpráva. Jako textař nebo překladatel však v systému nehledejte zpočátku velké množství poptávek. Třeba v tuto chvíli, kdy článek píši, tam není ani jedna poptávka. To ale neznamená, že byste měli na systém zanevřít. To právě naopak. Přidejte si tam svůj profil. Je to zdarma, takže můžete jedině vydělat.

To publisheři a inzerenti už to mají v tomto tržišti PR článků růžovější. Je zde dostatek reklamního prostoru, kde lze propagovat své PR kampaně a jsou tu i poptávky po umístění PR článků. Jen je využít. 

Máte zkušenosti s tímto pay per post systémem? Napište nám to do komentářů.

[RECENZE] Na PR Yard si vyděláte i rozjedete úspěšnou PR kampaň #paypost #pryard

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..