Recenze: S Collabimem měříte pozice ve vyhledávači efektivně

Collabim recenze a návody

Potřebujete měřit pozice ve vyhledávačích, udělat špionáž u konkurence nebo třeba získat přehled o hledanosti klíčových slov? Tenhle nástroj by vám s tím mohl docela dobře pomoci. Co vše Collabim dokáže, o tom se dočtete v tomto článku.

Co je Collabim?

Collabim je SEO nástroj, se kterým můžete měřit pozice stránek ve vyhledávání, ale také vytěžovat užitečná data z vyhledávačů, monitorovat zpětné odkazy a objevovat nové příležitosti v online marketingu.


Reklama

UpGates.cz moderní e-shopy na míru

Nástroj vám také pomůže vyhledávat weby vhodné pro získávání zpětných odkazů (linkbuilding), monitorovat PPC, sledovat a porovnávat pozice s konkurencí, získávat informace o hledanosti klíčových slov a dávat návrhy na nové hledané fráze. 

S Collabimem můžete jednoduše vyhodnocovat přínos SEO prací na vývoj organického vyhledávání. Čímž kontrolujete nejen pokrok daného projektu, ale také například kvalitu práce dodavatelů internetového marketingu.

V tomto SEO nástroji budete odhalovat slabá místa svého projektu, získávat data o nevyužitých příležitostech v organickém vyhledávání nebo sledovat úspěchy konkurence v čase a další důležité informace, které vám pomohou s plánováním dílčích úkolů pro další rozvoj projektu.

Pro koho je Collabim určený?

Někdo měří pozice klíčových slov manuálním zadáváním do vyhledávačů a jejich zapisováním do excelovské tabulky. Někdo chce ušetřit čas, získávat přesnější data o vývoji svého webového projektu v čase nebo automatizovat ukládání a reportování těchto dat. Pro ten druhý případ je zde Collabim.

SEO nástroj Collabim najde uplatnění všude, kde se měří a kontrolují SEO práce, kde je důležité mít data o hledanosti klíčových slov, mít přehled o tom, co dělá konkurence a kde je potřeba najít kvalitní weby pro získávání zpětných odkazů.

Collabim používají živnostníci, freelanceři, SEO konzultanti, internetové obchody, webové portály,  malé i velké magazíny nebo například marketingové agentury.

Zákazníci Collabimu si většinou pochvalují výraznou úsporu času při práci na projektech, možnost snadno kontrolovat práci najatých odborníků, objevovat nové příležitosti pro vylepšení webů a najít si další cesty k jejich návštěvníkům.

[RECENZE] S #Collabim měříte pozice ve vyhledávači efektivně #SEO #linkbuilding #marketing @hostingcentrum

Kdo stojí za Collabimem?

Collabim je český SEO nástroj, který patří mezi nejpoužívanější v České republice. Jeho zakladatelem je Jiří Koutný (bývalý SEO konzultant a současný datový specialista). Ten Collabim stvořil jako vedlejší projekt při zaměstnání.

Collabim vznikl v roce 2011 jako webový SEO nástroj určený pro potřeby internetových agentur, webových studií a SEO konzultantů. Ti s ním měli snadno měřit pozice ve vyhledávání a hledat zajímavé weby pro linkbuilding. 

Koutný přihlásil tento nástroj v roce 2011 do soutěže API Mashup Contest, kde s ním vyhrál první místo. Samotné přihlášení nástroje do soutěže a navrch jeho vítězství mělo příznivý vliv na PR i na úspěšný start Collabimu, ze kterého se brzy stal uznávaný SEO nástroj. Do roku 2017 vyrostl Collabim ze startupu do zaběhnuté firmy, která chtěla dál růst a expandovat do zahraničí. K tomu potřebovala kvalitního partnera s hromadou schopných odborníků, kteří dokáží tento projekt posunout dál. Tímto partnerem se nakonec stala českobudějovická marketingová agentura INIZIO (více v článku Collabim získává partnera).

Hlavní funkce nástroje

Collabim má na svých webových stránkách vyjmenováno 12 nejdůležitějších funkcí. Ty vám usnadní práci nejen v SEO, ale také v dalších oborech internetového marketingu. V přehledném webovém rozhraní nástroje můžete například měřit klíčová slova, monitorovat PPC, sledovat pozice konkurence nebo kontrolovat zpětné odkazy.

Collabim recenze hlavní strana
Představení SEO nástroje Collabim.

Mezi základní funkce nástroje patří měření klíčových slov a sledování jejich vývoje v historii projektu, návrh klíčových slov, přehledná sekce pro sledování, evidenci a další práci s odkazy, abyste v nich měli pořádek. 

V pokročilých funkcích naleznete například Site finder, který vám pomůže vyhledávat kvalitní weby pro budování zpětných odkazů a také zde najdete nástroje pro sledování konkurence.

Jednorázové analýzy pomáhají se získáváním dat o hledanosti klíčových frází, s měřením pozic ve vyhledávačích, zjištením stavu indexace nebo technického stavu URL. Nesmíme zapomenout na funkci Svatý grál, která vám během okamžiku získá data o tom, na která klíčová slova se web vyhledává, jak moc velká je hledanost těchto slov nebo na jaké pozici se web na dané slovo umisťuje.

Měření klíčových slov v Collabimu

Aby mohli lidé najít webovou stránku ve vyhledávání, je většinou důležité, aby se umisťovala na předních pozicích. Tyto pozice je potom potřeba hlídat, aby vám je nevyfoukla konkurence. S velikostí projektu roste náročnost na ověřování pozic jednotlivých klíčových slov prostým manuálním zadáváním přímo do vyhledávače. Nehledě na to, že je tato metoda nepřesná.

Collabim recenze měření klíčových slov
Měření klíčových slov.

S měřením klíčových slov uvidíte, na které pozice se vaše stránky umísťují, jaká URL je ve vyhledávači zobrazena na daný dotaz. Navíc vidíte údaje o měsíční hledanosti fráze. U slov můžete nastavit – označením hvězdičkou – denní měření pozic nebo nechat ověřovat pozice 14denním měřením.

Sledování konkurence

Collabim recenze sledování konkurence
Jak si stojí klíčová slova v porovnání s konkurencí?

Sledováním konkurence si můžete ověřovat, zda konkurence nepracuje na nějakých zlepšeních, která by mohla ohrožovat pozice vašich stránek na důležité dotazy. Stejně tak můžete ověřovat, jak moc za vámi zaostává, nebo naopak.

Přehled o zpětných odkazech

S budováním odkazového portfolia přirozeně vzniká problém s evidencí odkazů, sledováním jejich funkčnosti nebo například se zaznamenáváním o fakturaci za nakoupené odkazy. Collabim se postará o kontrolování odkazů a o to, aby vás upozornil, když na vás stránka přestane odkazovat. Funkce Site finder vám napoví vhodné weby pro získávání odkazů. 

Collabim recenze evidence zpětných odkazů
Nástěnka pro kontrolu odkazů.

Zjišťování hledanosti klíčových slov a frází

SEO je také o budování vstupních stránek na klíčové dotazy, které uživatelé pokládají vyhledávačům. Na tyto dotazy totiž můžete získávat další návštěvníky na stránky. Jenže, jak zjistit, pro který dotaz má smysl budovat vstupní stránku? K tomu potřebujete získat údaje o hledanosti slov ve vyhledávačích. Touto funkcí ušetříte spoustu času, protože už nebudete muset dolovat data z Sklik, Google Ads a dalších nástrojů, ale dostanete je na jednom místě v Collabimu.

Collabim recenze hledanost klíčových slov
Zjišťování hledanosti klíčových slov.

Svatý grál

Svatý grál je funkce, kterou si oblíbil snad každý, kdo ji někdy zkusil. Pomůže vám při spouštění nového webu i se získáváním nápadů, dat a nových klíčových slov pro zaběhnuté projekty. Také s ním můžete udělat rychlou špionáž u konkurence.

Collabim recenze svatý grál
Svatý grál pro Alzu.

Ve Svatém grálu uvidíte nejen výsledky organického vyhledávání pro doménu a pozice, na kterých se umisťuje. Můžete vidět i PPC reklamy pro danou doménu nebo pro jiné domény, které se zobrazují na stejné sady klíčových slov. To vám pomůže třeba odhalit další konkurenci. Se Svatým grálem dostanete hodnotná data a je jen na vás, jak je využijete pro váš projekt.

Představení Svatého grálu.

Cenové balíčky

Collabim je profesionální nástroj, takže u něho lze očekávat vyšší ceny. Jeho funkce a nástroje vám pomohou posunout projekt směrem k dalším ziskům. Také vám ušetří mnoho času se získáváním hodnotných dat nebo s reportováním. Podle mého názoru patří Collabim mezi nejvýhodnější SEO nástroje v poměru cena/výkon. Tedy alespoň u nás.

Collabim recenze cenové balíčky
Cenové tarify Collabim.

Collabim nabízí celkem 8 cenových tarifů. Z toho je jeden zdarma a jeden na míru pro opravdu náročné klienty, kteří potřebují měřit více než 135 000 klíčových slov nebo potřebují další služby na míru.

Tarif Free můžete používat opravdu zdarma. Měřit v něm můžete až 150 klíčových slov pro jeden web. Navrch měsíčně dostanete 70 kreditů na jednorázové analýzy jako je zjišťování hledanosti slov nebo Svatý grál. V tarifu chybí pokročilé funkce – sledování konkurence, Site finder, analýza stránek a reporty.

S placenými tarify získáváte možnost využívat všechny nástroje a funkce Collabimu. Jednotlivé tarify se od sebe odlišují maximálním počtem měřených klíčových slov, množstvím projektů v účtu a měsíčním objemem kreditů, které můžete využívat pro jednorázové analýzy.

Propojení Collabim s dalšími službami a nástroji

Collabim má své vlastní API. Díky tomu můžete exportovat data do jiného nástroje (například POWER BI) a tam s nimi pracovat. Nástroj má i svůj widget. Ten můžete implementovat do libovolného CMS. Dobře známý redakční systém WordPress má vlastní plugin (WordPress plugin) a nejpoužívanější české e-shopové systémy mají přímo ve své administraci možnost napojení na Collabim. Ve svém CMS nebo e-shopovém rozhraní pak budete mít k dispozici nástěnku tohoto SEO nástroje.

  • Collabim můžete rychle propojit s e-shopy na platformách: Shoptet, JZShop a Webareal.
Collabim recenze WordPress widget nástěnka
Nástěnka Collabim v CMS WordPress. Zdroj: Collabim.

Collabim můžete rychle propojit s nástroji Google Search Console a Google Analytics. Díky tomu budete moct získat ke svým přehledům klíčových slov další užitečné informace jako kolikrát jste se na klíčové slovo zobrazili, kolik máte prokliků, jakou máte míru prokliku (CTR) a zároveň průměrnou pozici dle Google Search Console.

Návod: Jak měřit pozice klíčových slov s Collabim?

Měření klíčových slov je s Collabimem jednoduchá a rychlá záležitost. Určitě vás zajímá, za jak dlouho vám dokáže nástroj zobrazit výsledky vašeho projektu. Zabere to pouze pár minut. Před samotným měřením se musíte samozřejmě do nástroje zaregistrovat. Pak už ho můžete začít testovat a zjišťovat, co dokáže a jak vám pomůže.

Collabim recenze návod registrace
Registrace tarifu Lite na 14 dní zdarma.

Přidání nového webu

Po registraci vás nástroj vyzve k přidání nového webu. Do políčka zadáte URL webového projektu, se kterým budete v nástroji pracovat. Na web nemusíte přidávat žádný ověřovací kód.

Collabim recenze založení nového projektu
Přidání nového projektu.

Po přidání webu vám nástroj navrhne slova, která možná budete chtít měřit. Tento krok můžete přeskočit a přidat slova ručně. V dalším kroku vám nástroj navrhne konkurenci ke sledování a porovnávání. Tento krok můžete také přeskočit, pokud se nechcete s nikým srovnávat.

Přidání klíčových slov pro měření

Collabim recenze přidání klíčových slov
Formulář na přidávání klíčových slov do projektu v Collabimu.

Na řádek vždy vložte jedno klíčové slovo nebo výraz složený z více slov. Systém podle řádkování rozpozná, že se jedná o samostatný výraz. Hvězdičkou můžete nastavit interval měření. 

Plná hvězdička zařídí měření slova každý den a prázdná nastaví 14denní interval měření. V dalším kroku můžete slova ještě upravit a pak už si jen počkáte na zpracování údajů. To trvá několik málo minut.

Collabim recenze přidání klíčových slov zpracování
Klíčová slova, která čekají na přeměření.
Collabim recenze přidání klíčových slov sledování
Změřená klíčová slova.

Klady a zápory Collabim

Klady (+)Zápory (-)
+ Pro jeden projekt lze používat zdarma- Malé písmo v administraci
+ 14 dní na testování zdarma
+ Jednorázové analýzy klíčových slov
+ Mnoho užitečných nástrojů a funkcí
+ Svatý grál
+ Sledování konkurence
+ Jednoduché rozhraní
+ Reportování výsledků práce

Hodnocení a závěr

Collabim v nedávné době přišel s aktualizací vzhledu administračního rozhraní. Takže, abych tady jen nechválil, tak jako první věc musím nástroji vytknout malou velikost fontů v administraci. Mě to opravdu vadí a špatně se mi v administraci orientuje. Sice to jde vyřešit lupou v internetovém prohlížeči, ale myslím si, že by to mohlo jít v samotném nástroji.

Když pominu hlavní funkci pro měření klíčových slov, tak já si v Collabimu zamiloval funkci Svatý grál. S její pomocí můžete získat vážně užitečná data a informace, které vám pomohou předhánět konkurenci nebo získat inspiraci pro další obsah a optimalizaci vstupních stránek webu. 

Jednorázové analýzy vůbec stojí za pochvalu. Se zjišťováním hledanosti výrazů a s návrhem nových slov ušetříte čas, který byste museli ztrácet procházením několika nástrojů. A to nemluvím zaujatě, ale je to holý fakt.

Cenu nemá vlastně ani smyl příliš řešit. Nástroj, který vám pomůže ušetřit hromadu práce a času, tak takový nástroj pak šetří i peníze. Teď už  si tedy musíte sami spočítat, zda se vám Collabim vyplatí, nebo ne. Zkuste si ho a uvidíte.

[RECENZE] S #Collabim měříte pozice ve vyhledávači efektivně #SEO #linkbuilding #marketing @hostingcentrum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..