SEO nástroje: Kompletní seznam (2018)

SEO nástroje seznam

To, jak je důležité optimalizovat webové stránky pro vyhledávače, jsme si již ujasnili. Podívejme se na ty nejlepší nástroje, které vám v boji za stránky přitažlivé pro vyhledávače pomohou. Jde o nástroje placené i zdarma, ale vždy efektivní.

Na optimalizaci stránek pro vyhledávače si můžete najmout specializovanou firmu, anebo zkusit přijít na základy optimalizace sami a ladit své stránky až k dokonalosti. Nejde totiž zdaleka o naprosto exaktní disciplínu. Je třeba zkoušet, ladit a hrát si se svým webem, až se jeho optimalizace vybrousí k dokonalosti. Ani v tomto okamžiku ale nesmíte usnout na vavřínech. Vyhledavače totiž své algoritmy pro vyhledávání neustále mění a je na vás, abyste jejich tempu stačili a optimalizaci novému stavu přizpůsobili. K optimalizaci vám dopomohou následující nástroje. 

Google Search Console

Google Search Console

Chtěli byste vidět, jak vidí vaše stránky sám Google? Chtěli byste vědět, jak je posuzuje mezi vašimi konkurenty? Právě k tomu slouží služba Google Search Console. Nástroj se původně jmenoval Webmaster Tool, Google ale usoudil, že má tento nástroj široké využití a že je vhodný nejenom pro webmastery, ale i pro majitele stránek, nebo marketingové pracovníky. Pro využívání této služby je třeba mít účet na Google. Po přihlášení do služby je třeba přidat svůj web. Služba poté vygeneruje speciální kód, který je třeba přidat do struktury vašeho webu. Poté si už můžete nechat váš web prověřit a zjistit plno důležitých informací.

Přejít na Google Search Console

 


Google Analytics

Google Analytics

Google poskytuje uživatelům celou řadu zajímavých dat a nástrojů. Jedním z nich jsou Google Analytics, ke kterým máte přístup zcela zdarma. Ty poskytují data jak o webových stránkách, tak o mobilních aplikacích. Přístup k nim mají ti, kdo si aktivovali účet u Google.

Po přihlášení do služby získáte měřící kód, který je třeba vložit do struktury vašich stránek a takto analytiky se stránkou propojit. Poté již získáte přístup do aplikace, kde si přehledně zobrazíte celou řadu velmi důležitých údajů. Je to například detailní přehled návštěvnosti vašich stránek, bounce rate, délku session a pod. Údaje je možné si zobrazit v grafu, nebo v tabulce. Díky analytikám získáte také přístup k tzv. publikům, tedy definovanému segmentu návštěvníků na základě demografie a zájmů, jejichž chování lze potom dále zkoumat. Pokud provozujete e-shop, vítaným údajem pro vás bude kvalita návštěvy, díky kterým zjistíte údaje o tom, kolik návštěv webu skončilo transakcí a kolik nikoliv, stejně jako poslední údaje v analytikách o pravděpodobnosti konverze.

Přejít na Google Analytics

 



Ahrefs.com

ahrefs.com

Ze stránek Ahrefs.com si můžete stáhnout placený komplexní nástroj, který zahrnuje srovnávací analýzu s podobným webem, vyhledání klíčových slov, průzkum zpětných odkazů, průzkum obsahu, sledování pozice ve vyhledávačích na konkrétní klíčová slova a monitoring webu. Nástroj dokáže porovnat podobné stránky, které jsou ve vyhledávačích výše a poskytne analýzu, proč tomu tak je.

Přejít na Ahrefs.com

 


SEMrush.com

SEMrush.com

Nástroj internetového marketingu Semrush provede u stanovených stránek audit optimalizace pro vyhledávače, bude sledovat pozici stránek ve vyhledávači, nabídne vám nové nápady na to, jak pozici ve vyhledávačích zlepšit, srovná pozici vaší s pozicí obdobné stránky, která je ve vyhledávání výše a zanalyzuje zpětné odkazy. Dále zlepší nástroj PPC, pomůže s analýzou klíčových slov, přidá nová klíčová slova a ve stejném duchu zanalyzuje konkurenční stránku. Stejnou analýzu nabízí i pro obsah na sociálních médiích. Jde o placený nástroj, ceny začínají na 100 dolarech měsíčně.

Přejít na SEMrush.com

 


Mangools.com

Mangools.com

Na těchto stránkách najdete celou řadu nástrojů pro optimalizaci stránek pro vyhledávače. Jde o nástroje placené, na výběr jsou tři různé platební režimy a lze platit ročně, nebo měsíčně. Zcela bezplatně je na stránkách přístupný kurz optimalizace pro vyhledávače. Pokud jste zběhlí v angličtině, provede vás problematikou od samotných začátků, přes pojednání o vyhledávačích, o on page faktorech, o obsahu, o klíčových slovech, link buildingu a UX (user experience). Pokud si myslíte, že jste už v této problematice zběhlí, můžete si udělat test a získat certifikát.

Pokud se rozhodnete na stránkách registrovat, získáte přístup ke komplexním nástrojům pro analýzu optimalizace. V případě, že si nevyberete žádný platební režim, máte k dispozici jen omezený počet průzkumů klíčových slov a analýz výsledků vyhledávání.

Ovládání všech nástrojů je v angličtině. Vyhledávač klíčových výrazů je ale k dispozici i v češtině, získáte nabídku mnoha souvisejících klíčových výrazů s celou řadou doplňujících informací, podle kterých se při volbě můžete orientovat, jako je například trend za poslední dobu u vyhledávání těchto výrazů, průměrný počet vyhledávání za měsíc apod. Pokud si určitý výraz zvolíte, zobrazí se celá řada velmi podrobných doplňujících informací.

V nástroji na prohledávání výsledků vyhledávání (SERPchecker) můžete detailně studovat výsledky vyhledávání pro určité klíčové výrazy. V dalším nástroji Linkminer můžete zadat adresu vašich stránek, aby vám nástroj nabídl soupis stránek coby možných relevantních odkazů. A v neposlední řadě zde můžete používat nástoj Siteprofiler, díky kterému získáte velmi podrobnou analýzu návštěvnosti vašich stránek, odkazů na nich, označení toho nejlepšího obsahu, třeba podle toho, zda jej lidé sdílí na Facebooku, dozvíte se také dostupné informace o návštěvnících stránek a o konkurenčních stránkách.

Přejít na Mangools.com

 


Collabim.cz

Collabim.cz

Služba Collabim.cz je placená, ale její výstupy jsou velmi cenné. Můžete ji nejrpve vyzkoušet na 14 dnů zdarma a poté se rozhodnout, zda jsou její údaje pro vás přínosné. Ve službě se stačí registrovat, poté přidat web, který chcete zkoumat, nastavit si uživatelské údaje a během chvíle jsou vám k dispozici důležitá data. Jsou to například změny pozice vašeho webu při zadání určitých klíčových slov, dále analýza vyhledávání těchto klíčových slov. Klíčová slova jsou důkladně zanalyzována a služba vám představuje pravidelně návrhy na nová klíčová slova, která by pro vás mohla být relevantní.

Lze si také zobrazit obsahovou analýzu webu. Dále lze nechat službu sledovat vaši konkurenci – podobné stránky, které sami do aplikace vložíte, nebo si je necháte od služby Collabim navrhnout. Pokud se rozhodnete, že je služba pro vás vhodná, můžete si vybrat z několika různě drahých programů.

Přejít na Collabim.cz

 


MarketingMiner.com od Filipa Podstavce

MarketingMiner.com

Na adrese MarketingMiner.com se ukrývá nástroj pro pokročilou analýzu webu, který je vhodný pro copywritery, SEO specialisty, webdesignery a webmastery. I tuto službu je možné vyzkoušet zdarma, poté si lze vybrat některý z placených tarifů. Služba nabízí tzv. data mining, tedy hlubokou analýzu všech aspektů, které mohou ovlivňovat a významně podporovat návštěvnost webu. Ve službě si lze vybrat některý z tzv. minerů, tedy konkrétních nástrojů, a to podle vstupních dat, nebo podle toho, kdo je používá. V prvním případě se jedná o miner klíčových slov, dále miner, který zajišťuje správné chování domén, URL miner, nebo zbožový miner. Minery lze vybírat také podle toho, zda mají sloužit pro copywritery, pro SEO specialisty, webdesignery, marketingové pracovníky, linkbuilding, nebo PPC specialisty. Služba zahrnuje také analýzu rychlosti načtení webu, která návštěvnost stránky silně ovlivňuje a jde o nejpoužívanější nástroj v této službě.

Přejít na MarketingMiner.com

 



Sklik.cz Keywords Suggestion od Seznam.cz

Sklik.cz návrh klíčových slov

Užitečné aplikace pro analýzu návštěvnosti webu poskytuje uživatelům také Seznam. Jedná se například o nástroj pro vyhledávání a nabízení klíčových slov. Díky tomuto nástroji získáte návrhy pro zadaný termín, spolu s dalšími informacemi o hledanosti těchto klíčových výrazů na Seznamu, o jejich ceně a o konkurenci. V nástroji lze také zadat vylučující slova, která si rozhodně coby klíčové výrazy nepřejete. Lze zadat, že mají být přidány přesné výrazy, volné, nebo frázové.

Přejít na Sklik.cz Keywords Suggestion

 


Google Trends

Google Trends

Pokud máte účet u Google, můžete využívat skvělý bezplatný nástroj Google Trends, díky kterému zjistíte, oč je ve světě zájem. Stačí do volného políčka zadat určitý dotaz, jméno, nebo klíčový výraz. Pro to, aby Google dokázal vyhodnotit celosvětový zájem o toto téma je však třeba, aby šlo přece jenom o obecnější výraz, nebo o známější pojem a jméno. Následně se zobrazí zájem ve vyhledávání o tento výraz, osobu atd.

Zájem lze zacílit také na určitou zemi, období, kategorii, vybrat si, zda se mají zobrazit výsledky z vyhledávání v nákupech na Google, ve zprávách, nebo na Youtube. A v neposlední řadě je možné zadaný výraz, co se zájmu o něj týká, srovnat s jiným. Díky tomu se zobrazí přehledný graf, který vykreslí vedle sebe křivku zájmu o dané dva výrazy. 

Přejít na Google Trends

 


Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

Google nabízí svým uživatelům celou řadu nástrojů na vyladění jejich stránek, byť přesný algoritmus jeho vyhledávače je přísně střežený. Nástroj Plánovač klíčových slov doporučí ta nejlepší klíčová slova, která je vhodné použít tvorbu kampaní PPC.

I pro využívání tohoto nástroje je třeba se přihlásit do Google, dále se vyplňuje adresa vaší webové stránky. Dále si volíte rozpočet, tedy to, kolik maximálně chcete za den utratit, pokud někdo na vaši reklamu skutečně klikne. Zvolíte si cílové publikum a následně si zobrazíte nabídku klíčových slov pro vaši stránku. Zjistíte také popularitu dotazu na tento klíčový výraz, tedy jak moc často je prostřednictvím Google kladen. 

Přejít na Google Keyword Planner

 


KWFinder.com

KWFinder.com

Pro optimalizaci pro vyhledávače je klíčová analýza klíčových slov. Pokud si lámete hlavu, které použít, vyzkoušejte nástroj kwfinder.com. Sem stačí zadat klíčový výraz, vybrat si lokaci, kde se pohybujete a také jazyk. Poté obdržíte dokonalou analýzu toho, zda se jedná o výraz, pro který lze najít další klíčová slova snadno, nebo hůře a také celou zásobu dalších klíčových slov, která by se mohla se zadaným výrazem pojit. Nástroj je zdarma, ale běžně máte na jednu IP adresu k dispozici jen dva výsledky vyhledávání během 24 hodin. Po registraci jich získáte 5.

Přejít na KWFinder.com

 


Buzzsumo.com

Buzzsumo.com

Na stránce lze zadat dotaz na určitý výraz, jméno atd. Zakrátko obdržíte analýzu, jak se o výrazu, nebo jménu informovalo a jaký byl o tento výraz zájem, také co se sdílení na sociálních sítích týká. Výsledky vyhledávání lze třídit podle období, to pro bezplatnou verzi programu. Dále si můžete volit řeč, vyjímat z vyhledávání určité domény, či je do něj zahrnout, nastavit povahu příspěvku podle počtu slov a vybírat z nejrůznějšího druhu obsahu – článku, videa, infografiky, návodu atd. 

Placená verze umožňuje dále třídit dle lokality. 

Přejít na Buzzsumo.com

 


Majestic.com

Majestic.com

Opět jde o službu, kterou si můžete buď předplatit, anebo ji využívat bezplatně, v tom případě je ale její užívání omezené. V tomto případě se používání omezuje jen na některé nástroje z jinak široké nabídky.

Jsou to nástroje Site Explorer Preview, díky kterému si zobrazíte velmi podrobnou analýzu vašich stránek, ohledně jejich obsahu, odkazů apod. Pomocí dalšího nástroje The Majestic Million vyhledáte webové stránce adekvátní podsítě. Při bezplatném používání je k dispozici také plugin do internetového prohlížeče. Díky tomuto pluginu si lze kdykoliv zobrazit analýzu stránky, co do počtu odkazů na stránce, počet odkazů k doméně a subdoménám, počet domén, ze kterých je na web odkazováno, váha odkazů a celá řada grafů. Dále je k dispozici ještě nástroj pro ověřování domén. U placené verze se veškerá vyhledávání a analýzy na stránkách ukládají.

Přejít na Majestic.com

 


Free Broken Link Checker

Free Broken Link Checker

Chcete vědět, zda vaše stránky neobsahují tzv. mrtvé odkazy? Tyto nefunkční odkazy totiž mohou vaši pozici ve vyhledávačích pošramotit a snížit. Na stránce zadejte do volného políčka adresu vaší webové stránky a nechte si zobrazit analýzu. 

Přejít na BrokenLinkCheck.com

 


BuzzStream.com

BuzzStream.com

Zde najdete placený nástroj, který pomůže vašim stránkám s PR. Pomůže vám s radou, které influencery oslovit, s kterými bloggery spolupracovat, poskytne vám plno podnětných návrhů, jak váš obsah dostat k více lidem.

Přejít na BuzzStream.com

 


SEOmonitor.com

SEOmonitor.com

Nástroj SEOmonitor poskytne analýzu jak organickému provozu vašich stránek, tak tomu, který vznikl díky optimalizaci pro vyhledávače. Poskytne přehledné statistiky, nabídne klíčová slova a porovná konkurenty, včetně jejich a vaší pozice ve vyhledávačích, kterou bude sledovat dlouhodobě. Jedná se o placený nástroj, ceny začínají od 200 dolarů měsíčně. 

Přejít na SEOmonitor.com

 



Ubersuggest’s Free Keyword Tool od Neila Patela

Zde získáte další nástroj pro analýzu klíčových slov, stránky slibují zlepšení pozice ve vyhledávačích po pouhých 30 dnech. Díky analýze zjistíte také na jednom místě, o jak drahá klíčová slova se jedná, tedy kolik za jejich prosazování ve vyhledávačích zaplatíte. 

Přejít na Ubersuggest

 


Secockpit.com

Secockpit.com

Tento nástroj poskytuje dokonalou analýzu klíčových slov. Nejen, že navrhne hned několik klíčových slov, které jsou pro vaše stránky to pravé, ale provede také důkladnou analýzu těchto slov s ohledem na cenu za proklik. Vyhledá pro vás skutečný poklad – slova, jejichž cena za proklik není vysoká, ale přesto mohou právě pro vás představovat zajímavý zdroj návštěvnosti.

Nástroj je mezinárodní, vhodný pro všechny nástroje a jazyky. Jde o placený nástroj a na výběr jsou tři různé programy. Ty se liší počtem vyhledání klíčových slov v jednom dni a počtem výsledků vyhledávání na klíčové slovo. Jako bonus obsahuje tato služba také aplikace rank tracker, díky kterému se denně měří a vyhodnocují pozice klíčových výrazů. Služba je dostupná jen prostřednictvím webového prohlížeče, není třeba nic instalovat. Pokud se pro službu rozhodnete, ale pak vám nebude vyhovovat, můžete ji do měsíce odhlásit a peníze vám budou vráceny.

Přejít na Secockpit.com

 


MuckRack.com

MuckRack.com

Služba na této adrese je vhodná na jedné straně pro PR pracovníky, na straně druhé pro novináře, obě dvě strany totiž dokáže výhodně propojit. Pokud potřebujete zjistit, kde by se o vaší firmě, či stránkách mohli zmínit a dodat jim publicitu, pak právě tento nástroj je tím pravým. Pomocí nástroje si lze vhodné novináře vyhledat a vytvořit si tzv. medialist, tedy seznam novinářů, se kterými je možné v budoucnu pracovat.

Aplikace pracuje také se sociálními sítěmi, které dokáže prohledat a najít toho správného influencera. Jednotlivé kampaně lze v aplikaci přesně kvantifikovat a vzájemně porovnávat. Data lze následně exportovat do různých formátů. V aplikaci vystupují na druhé straně novináři, kteří si zde vytvoří svůj profil a uvedou své portfolio. Aplikace dokáže monitorovat, pokud byl některý z článků sdílen, nebo zmíněn někde na webu. V aplikaci si lze také nastavit upozornění na to, když je konkrétní článek sdílen.

Přejít na MuckRack.com

 


YoRocket.com

YoRocket.com

Máte webové stránky vybudované na platformě WordPress? Služba yorocket.com slibuje, že právě vám dokáže na stránky nahnat nové a nové návštěvníky, podle případových studií uvedených na jejich stránkách může návštěvnost vzrůst až o 45 procent během jediného týdne. Jak se to této službě podaří?

Její síla spočívá hlavně v úpravě titulku a tagu hlavičky stránky, díky čemuž se zlepší míra prokliku CTR (click-through rate). Zřejmě vás napadne, jak si tato služba poradí s jinými jazyky, než s angličtinou. Skutečně návrhy na úpravu nadpisu stránky jsou k dispozici jen v angličtině. Pokud tedy vytváříte stránku v tomto jazyce, pak se vám jistě budou hodit návrhy na stavbu nadpisu tak, aby měl vyšší míru prokliku. V jakémkoliv jazyce ale můžete využít analýzu toho, jak budou fungovat dva různé nadpisy jedné stránky a podle toho pak zvolit ten správný.

Yorocket lze použít jako plugin pro WordPress, díky němu pak není třeba vyplňovat mnoho kolonek a dbát, abyste na něco nezapomněli. Postará se totiž o vše podstatné najednou. Spolupracuje také s pluginem Yoast, díky kterému se zlepší optimalizace pro vyhledávače.

Přejít na YoRocket.com

 


UpCity.com

UpCity.com

Touto stránkou bychom se mohli dobře inspirovat i my v České republice. Jde totiž o dokonalý katalog odborníků v oboru internetového marketingu a webdesignu a vývoje internetových stránek a aplikací ve Spojených státech. Na hlavní stránce najdete jednoduchý formulář, ve kterém zvolíte jednak oblast, ve které hledáte odborníky, dále pak oblast, ve které má odborník působit, tedy UX, e-mail, SEO, sociální sítě, web design, video produkce a další. Poté obdržíte seznam firem podle zadaných kritérií s krátkým popiskem, kontakty a také s recenzemi uživatelů. Dále lze prohledávat katalog podle města, nebo podle toho, zda se firma orientuje na větší či menší podniky. Lze si zobrazit také největší poskytovatele služeb v určité oblasti. Firmy se mohou do katalogu přihlašovat sami, je ale na provozovatelích stránek, zda je do katalogu skutečně zahrnou. Mělo by jít tedy pouze o ověřené firmy.

Přejít na UpCity.com

 


Webceo.com

Webceo.com

Stránky nabízejí kompletní prověrku zadané webové stránky z hlediska návštěvnosti. Po registraci, kterou můžete vytvořit i na zkoušku, stačí do aplikace přidat web, který chcete zkoumat. Aplikace sama pozná, z které země stránky pocházejí a nabídne vyhledávače, z jejichž pozice se bude návštěvnost zkoumat. V našem případě to tedy bude také Seznam. Dále je třeba zadat klíčová slova, s ohledem na která se bude zkoumat pozice ve výsledcích vyhledávání. Klíčová slova jsou nabídnuta automaticky, lze přidat svoje, anebo se nechat inspirovat konkurenčními stránkami.

Stránky nabízejí celou řadu velmi užitečných nástrojů, díky kterým se dozvíte komplexní informace o tom, jak velký je o vaši stránku zájem. Zjistíte, zda funguje optimalizace pro vyhledávače, zda máte správně nastavený linkbuilding, dozvíte se důležité marketingové analýzy a v neposlední řadě můžete analyzovat také vaši pozici na sociálních médiích. Data si můžete exportovat do nejrůznějších formátů, pravidelně také obdržíte e-mail, kde bude souhrn vašich analýz.

Přejít na Webceo.com

 


AuthorityLabs.com

AuthorityLabs.com

Službu na výše uvedené adrese můžete vyzkoušet po 30 dnů zcela zdarma, není třeba nic platit dopředu. Pokud budete chtít dále pokračovat, můžete se rozhodnout pro jeden ze čtyř programů. Aplikace vás bude denně informovat o tom, jak si stojí vámi vybraná klíčová slova, a to i v geografické oblasti, kterou vymezíte. Aplikace umí také rozdělit výsledky na ty, které jsou z počítače a ty, které uživatelé vyhledávali prostřednictvím mobilního telefonu. Dále je možné sledovat konkurenci, a to na základě stejných klíčových slov, které využíváte i vy.

Aplikace zasílá pravidelní reporty, které je možné také ukládat v různých formátech. Pokud se nerozhodnete pro některý z placených programů, stále můžete využít hned několik bezplatných nástrojů, jako je nástroj pro přehled ve zpětných odkazech, nástroj pro sledování pozice vybraných klíčových slov, nástroj na vytvoření balíku klíčových slov, nebo nástroj, díky kterému zjistíte, jak vaši stránku prohledá robot (crawler) vyhledávače.

Přejít na AuthorityLabs.com

 


AgencyAnalytics.com

AgencyAnalytics.com

I tyto stránky lze nejprve vyzkoušet zcela zdarma. Jedná se o komplexní analýzu webových stránek z hlediska návštěvnosti, která zahrnuje hned několik ukazatelů. V přehledném rozhraní stačí zadat jméno firmy a adresu webových stránek, dále zadat pár vstupních údajů pro audit. Poté získáte vaši první analýzu, která bude zahrnovat analýzu trafiku, tedy to, odkud vaši návštěvníci přicházejí.

Dále si můžete zobrazit analýzu chyb na stránce, které mohou návštěvnost ovlivňovat, například poškozené odkazy, nebo obrázky, či blokování crawlerů vyhledávače. Dozvíte se také výčty podstránek, kterým chybí meta popis, stránek, na kterých je příliš málo textu, stránek, na kterých chybí tag H1 a další varování před tím, co může optimalizaci pro vyhledávače snadno ovlivnit. Služba poskytuje také analýzu návštěvnosti, a to i rozdělenou podle toho, zda návštěvníci přistupují z mobilu, nebo počítače, konverzí a celou řadu velmi důležitých údajů, které si můžete ukládat v různých formátech a posléze porovnávat.

Přejít na AgencyAnalytics.com

 


Local Citation Finder od WhiteSpark.ca

Whitespark Local Citation Finder

Také byste se rádi dozvěděli, kde všude se někdo o vaší firmě, nebo stránce zmínil? Na této adrese najdete placený nástroj, díky kterému vám neunikne ani jedna taková zmínka a budete mít vždy přehled o tom, v jaké souvislosti jméno vaší firmy nebo stránky zaznělo. Budete tak moci adekvátně a včas reagovat.

Ve službě si nastavíte vaši zemi, město a konečně již výraz, či výrazy, které sledujete. Dále si můžete vytvořit několik různých projektů – pro různé hledané výrazy. Hledat můžete například název firmy a telefonní číslo, nebo název firmy a město. Za chvíli obdržíte výsledky, které můžete ještě dále analyzovat a exportovat je do různých formátů. Využít lze také nástroj, díky kterému porovnáte výsledky vaše a vašeho konkurenta. Data můžete generovat vy, případně lze objednat pravidelnou automatickou analýzu. Nástroj lze vyzkoušet zdarma, ale jen co se používání týká, konkrétní data jsou dostupná až po zaplacení.

Přejít na Local Citation Finder

 


Detailed.com

Detailed.com

Na této stránce se můžete přihlásit k odběru newsletteru, ve kterém získáte nejrůznější tipy a triky na to, kterak vylepšit pozici vašich stránek ve vyhledávačích. K tomuto newsletteru se přihlašujete zcela zdarma, není třeba nic platit, newsletter je navíc bez reklam a odkazů na internetové obchody. Získáte ho dvakrát za měsíc, newsletter je v angličtině.

Na stránkách také naleznete databázi odkazů. Slibují totiž, že vám pomohou vybudovat na vašich stránkách kvalitní odkazy. Naučíte se zde, jak oslovit majitele stránek, jejichž odkazy by vám mohly výrazně vylepšit pozici ve výsledcích vyhledávání a jak s nimi začít plodnou spolupráci. Stáhnout si můžete také nejrůznější případové studie, ve kterých se můžete poučit. Pro studium optimalizace zde tedy najdete velké množství materiálů. Musíte se pouze smířit s angličtinou coby dorozumívacím jazykem.

Přejít na Detailed.com

 


Website Penalty Indicator od FE International

FE International Website Penalty Indicator

Google mění algoritmus vyhledávání každý rok 500 až 600krát. Jedná se o přísně tajnou informaci, kterou ví jen několik zasvěcených, kteří ji nesmí nijak šířit. Pro marketéry a webdesignéry jde ale o velmi důležitou informaci, která může výrazně ovlivnit pozici ve výsledcích vyhledávání. O tom, že se něco změnilo, se dozví až posléze, jen tím, že se výrazně změní jejich pozice ve vyhledávání, a to bez nějaké zjevné příčiny. Na těchto stránkách můžete snadno zjistit, zda nezměnil Google tento algoritmus tak, že měla změna právě na vás vliv.

Do formuláře stačí pouze zadat adresu vašeho webu, dále pak vyhledávač, pro který informaci hledáte, protože na výběr jsou různé národní mutace Google. Opíšete bezpečnostní kód a vzápětí se zobrazí graf návštěvnosti. Zároveň zjistíte také vydání nového algoritmu a snadno zjistíte, zda vás nějak ovlivnilo. Tabulku s důležitými údaji si můžete také exportovat do obrázku a ten uložit.

Přejít na Website Penalty Indicator

 


Google Markup Helper

Google Markup Helper

Jistě jste si všimli, že Google ve výsledcích vyhledávání zobrazuje také celou řadu dalších dat, než jen odkaz na stránku. Jde například o hodnocení, o termín události apod. Data nazýváme odborně strukturovaná data a vašim stránkám ve výsledcích vyhledávání výrazně pomohou. Jak Google přinutit, aby vaše stránky do strukturovaných dat zahrnul?

V první řadě je třeba dát vyhledávači najevo, že vaše stránky tato strukturovaná data obsahují. K tomu slouží formulář na uvedené stránce Pomocník pro práci se značkami strukturovaných dat. Nejprve je třeba označit typ dat a webovou adresu stránky. Dále se zobrazí vaše stránka, na které zvýrazněte určité důležité informace. V pravé části stránky se zobrazí formulář, který je třeba pečlivě vyplnit. Nakonec klikněte na tlačítko pro vygenerování HTML kódu. Ten se následně zobrazí a vy ho vložte do hlavičky HTML kódu vašich stránek. Stejně je možné vygenerovat kód pro označení obsahu e-mailu ve formátu HTML. Rozhraní je v češtině, stačí tedy sledovat pokyny.

Přejít na Google Markup Helper

 


Keyworddit.com

Keyworddit.com

Jak je těžké vybrat vhodná klíčová slova? O tom by mohl nejeden marketér vyprávět. Naštěstí existuje celá řada nástrojů, která jim tato slova pomáhá vyhledávat.

Jedním z nich je třeba nástroj na uvedené stránce. Zde máte k dispozici vyhledávací políčko, do kterého začnete vpisovat jeden výraz, ten hlavní pro vaše stránky. Stránky vám začnou nabízet nejrůznější podkategorie, vyberte si jednu. Následně se zobrazí nejrůznější kombinace klíčových slov spolu s informací o tom, jak často jsou tyto klíčové výrazy ve Spojených státech zadávány. Pokud kliknete na odkaz context, zobrazí se stránka s výsledky vyhledávání pro tyto klíčové výrazy.

Tato stránka bohužel nenabízí pomoc těm, kdo vytváří stránky v jiných jazycích než v angličtině. Pokud ale budete připravovat například anglickou verzi vašich stránek, určitě nabídku klíčových slov využijete.

Přejít na Keyworddit.com

 


ScreamingFrog.co.uk

ScreamingFrog.co.uk

Ze stránek této agentury si můžete stáhnout speciální nástroj na sledování všech faktorů, které jsou pro optimalizaci důležité. SEO Spider Tool je aplikace, kterou si můžete bezplatně stáhnout do svého počítače. Instalace trvá chvilku, vybrat si můžete mezi defaultní instalací a upravenou podle vás.

Bezplatná verze nabízí vytvoření analýzy pro 500 adres, placená verze nabízí jejich neomezené množství. Po zadání internetové adresy aplikace stránku podrobně prohledá a vy si můžete zobrazit analýzu. Díky ní najdete například rozbité odkazy, které vám mohou ve výsledcích vyhledávání ublížit, dále aplikace zanalyzuje meta data v hlavičce a titulek stránky, díky aplikaci můžete zazálohovat celou řadu dat, která nejsou obsahem, ale pro pozici vašich stránek ve vyhledávači, jsou důležitá, jako například meta tagy. Dále vám aplikace pomůže odhalit obsah, který je na stránce dvakrát a opět by vám mohl ve výsledcích vyhledávání ublížit. Zjistíte, které podstránky blokují přístup robotů a do vašich stránek integrujete Google analytiky. Aplikace má velmi přívětivé rozhraní, nesmí vám ovšem vadit, že je její ovládání v angličtině.

Dalším nástrojem, který si z těchto stránek můžete stáhnout, je nástroj Log File Analyser Guide, bezplatná verze nabízí analýzu 1000 adres. Díky této aplikaci zjistíte, jak vaši stránku vidí spyboti, tedy roboty, které používá vyhledávač, aby indexovali dostupné stránky.

Přejít na ScreamingFrog.co.uk

 


Xenu Link Sleuth

Xenu Link Sleuth

Z této adresy si můžete stáhnout aplikaci Xenu, díky které můžete odhalit nefunkční odkazy na vaší stránce. Jsou-li vaše stránky objemné, velmi snadno se může stát, že některý z odkazů nefunguje. Najít ho „ručně“ je pochopitelně velmi těžké, odkaz může ležet na některé vnořené stránce, navíc to v mnohastránkovém projektu není v lidských silách. Pokud vyhledávač najde na vašich stránkách takové odkazy, může snížit vaší stránce hodnocení a vás to může stát cenné pozice ve výsledcích vyhledávání.

Aplikaci stáhnete za chvilku, během instalace pouze volíte složku, kam se program uloží. Poté, co program prvně spustíte, klikněte na tlačítko Check URL a vložte adresu vašich stránek. Dále můžete určit odkazy, které budou z vyhledávání vyjmuty. Dále lze vyhledávané odkazy ještě velmi přesně specifikovat a určit e-mail, na který se zašle souhrnná analýza. Poté klikněte na OK a aplikace započne vaše stránky analyzovat. To bude trvat různě dlouho, podle toho, jak jsou vaše stránky objemné. Na konci se zobrazí oznámení o tom, že je kontrola u konce, zda má aplikace zaslat e-mailem report.

Ve výsledcích analýzy se dozvíte poškozené odkazy, které mohou být zobrazeny podle toho, kam odkazovaly, nebo ze kterých bylo odkazováno, dále seznam stránek, u kterých proběhlo přesměrování. Zjistíte také mapu vašeho webu. V neposlední řadě se dozvíte podrobné statistiky, jako například o tom, kolik bylo načteno HTML stránek, kolik obrázků a v jakém formátu.

Přejít na Xenu Link Sleuth

 


Zapomněli jsme na nějaké SEO nástroje bez kterých se při Vaší práci neobejdete? Podělte se o ně s námi v komentářích 🙂 .

(1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...

1 Comment

  1. Pingback: SEO: Co je optimalizace pro vyhledávače? | Webhostingcentrum.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.