Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: Profesionální platforma pro tvorbu e-shopů Webareal
Obsah
Webareal má za sebou více než 12 let fungování na e-commerce trhu. To je dlouhá doba, za kterou musí vzniknout komplexní systém pro vytvoření a správu internetového obchodu. Opravdu se tak stalo a vyplatí se Webareal používat?
Co je Webareal?
Webareal je český nástroj pro vytváření e-shopů s mnoha pokročilými funkcemi jako např. napojením na pokladní systém EET nebo s plně responzivní šablonou vzhledu a administrací, díky které můžete spravovat internetový obchod i z mobilního telefonu. Pomocí Webarealu vytvoří svůj funkční e-shop téměř každý, a to i bez minimální znalosti programovacích jazyků.
Služba Webareal pak ve svém základu nabízí různé nástroje a vylepšení, které vám pomohou se zvyšováním obratu, s marketingovými kampaněmi, s napojením na oblíbené platební brány, importem a exportem dat nebo jednoduchým vytvářením variant produktů.
Kromě softwarového řešení e-shopu, se Webareal stará o to, aby klientům maximálně usnadňoval práci při provozování e-shopu. Svým zákazníkům proto nabízí různé doprovodné služby jako např. Fulfillment externí sklad, která řeší téměř veškerou náročnou práci se zbožím jako skladování, shánění obalů, balení, komunikaci s dopravci a vratky, nebo dropshipping, který vám pomůže s odbytem zboží přes partnerské e-shopy.
Hlavním smyslem nástroje Webareal je jednoduché vytvoření e-shopu, které zvládne každý, kdo chce prodávat na internetu a potřebuje okamžitě fungující řešení, bez nutnosti čekat na vývoj e-shopového řešení na míru.
Pro koho je služba určena?
S jednoduchým způsobem vytváření e-shopů, které je s Webarealem možné, se nabízí tvrdit, že je tato platforma vhodná pro každého. Svůj plnohodnotný internetový obchod zde může vytvořit malý živnostník, s několika produkty, i velká firma s desítkami tisíc produktů.
Webareal se snaží být užitečným partnerem pro jakoukoliv velikost e-shopu, ale přeci jen má systém své limity, na které však narazí jen největší internetoví prodejci s nabídkou přes 40 tisíc produktů. Webareal na svých stránkách upozorňuje, že těm v současné době nelze zaručit rychlý a bezproblémový chod některých funkcí, které s produkty pracují.
Malým, ale ani velkým e-shopům by na Webarealu nemělo nic chybět. Tuto platformu pro vytváření elektronických obchodů používají provozovatelé kamenných prodejen, kteří chtějí zvýšit zisky svého obchodu, obchody s potřebami pro rybáře, prodejci nábytku, realitní makléři nebo sportovní kluby, co prostřednictvím prodeje týmového oblečení získávají peníze do klubové pokladny.
Kdo stojí za Webareal?
Za chodem a vývojem platformy Webareal stojí česká softwarová firma Bohemiasoft, která vypustila do prodeje první verzi tohoto systému na přelomu roku 2007 a 2008. Od této doby zaznamenal systém obrovské změny, které vedly k jeho zlepšení a rozšíření funkcí, aby se dokázal vyrovnat stále rostoucí konkurenci.
Od samého počátku systému Webareal se jeho tvůrci snažili vytvořit kvalitní řešení s důrazem na jednoduché ovládání, které pochopí i naprostí začátečníci. Nejen díky tomu ho mají zákazníci stále více v oblibě.
Webareal se brzy po svém spuštění v České republice dočkal i své slovenské verze a tím vlastně odstartovalo jeho dobývání Evropy, které se mu daří nejspíš velice dobře, protože v současnosti může nabídnout 9 jazykových mutací svého systému. V oblibě ho mají zákazníci na Slovensku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Španělsku, Německu, Ukrajině a samozřejmě nechybí ani anglická verze platformy.
V současné době pohání Webareal více než 6 500 internetových obchodů.
Hlavní vlastnosti služby
Jedněmi z hlavních výhod používání systému Webareal je určitě jednoduché vytvoření a spuštění vlastního e-shopu, ale také to, že se uživatelé nemusí starat o jeho technické zázemí nebo zálohování. To jim minimalizuje starosti a šetří čas, který mohou naplno věnovat propagaci, prodeji a vydělávání peněz.
Spustit vlastní obchod můžete vlastně okamžitě. Po přihlášení do administrace systému vás čekají tři hlavní kroky, které jsou nezbytné pro spuštění e-shopu. V prvním kroku musíte přidat produkty, které chcete prodávat, následně si vybrat design obchodu z předpřipravených šablon vzhledu, a nakonec musíte připojit vlastní doménu. Pak už je obchod připravený k odbavování prvních zákazníků.
Administrace e-shopu je přehledná, intuitivní a plná funkcí, které vám usnadní práci s provozem internetového obchodu, s jeho propagací nebo třeba s vystavováním dokladů.
Velice se mi líbí, že má Webareal možnost napojit se na další služby z nabídky společnosti Bohemiasoft. Některé jsou samozřejmě dále zpoplatněné, ale tu hlavní výhodu vidím právě v tom, že si tyto služby se systémem dokonale rozumí a mě odpadá další starost s hledáním vhodného řešení nebo jeho napojením.
Mezi hlavní vlastnosti služby patří:
- Intuitivní administrace
- Pokladní systém
- Export a import do účetních systémů Pohoda, Money S3, Ekonom
- Předpřipravené šablony
- Statistiky návštěv, objednávek, obratu, zisku nebo prodejnosti jednotlivých produktů
- Možnost rychlého napojení na další služby nejen z nabídky společnosti
Provozování e-shopu je hlavně o penězích a počítání. Obojí se neobejde bez sledování a vyhodnocování. V administraci Webarealu naleznete jednoduché statistiky pro získání rychlého přehledu o výkonu obchodu. K dispozici jsou statistiky návštěv, objednávek, obratu, zisku nebo prodejnosti jednotlivých produktů. Všechny tyto statistiky můžete filtrovat podle jednotlivých dní nebo jiného období. A pokud by vám nestačily, tak máte k dispozici analytický nástroj Piwik. Samozřejmě můžete na svůj e-shop kdykoliv nasadit Google Analytics.
Nakonec musím zmínit responzivní verzi administrace e-shopu. Ta nabízí všechny funkce a možnosti nastavení, které jsou v desktopové verzi. Z mobilního telefonu můžete sledovat nejen statistiky výkonu, ale také spravovat produkty, vystavovat doklady nebo přidávat příspěvky na blog.
Cenové balíčky
Webareal nabízí 4 cenové varianty – START, STANDARD, PROFI, EXCLUSIVE. Ty se od sebe liší například velikostí výběru šablon vzhledu, maximálním množstvím produktů, počtem e-mailových adres, počtem API požadavků nebo velikostí prostoru na disku.
Balíček START vám poskytne vše potřebné pro rozjezd a provoz malého e-shopu. Tento balíček je omezený jen množstvím výběru předpřipravených šablon vzhledu, maximálním počtem produktů nebo prostorem na disku. Nutno podotknout, že 5 GB místa na disku by mělo pro obchod se 100 produkty bohatě stačit.
Balíček STANDARD vám nabídne větší výběr šablon vzhledu a do svého obchodu budete moct přidat teoreticky neomezené množství produktů, ale musí vám k tomu stačit 5 GB prostor na disku.
S balíčkem PROFI už můžete vybírat ze všech předpřipravených šablon vzhledu a také se výrazně zvyšuje počet denních API požadavků, takže se nemusíte obávat propojit svůj obchod s libovolným e-shopovým, skladovým nebo jiným systémem. Tento balíček není omezen maximálním počtem produktů, a navíc vám nabídne neomezený prostor na disku nebo neomezený počet e-mailových adres, které můžete pro svůj tým vytvořit.
V balíčku EXCLUSIVE by nemělo chybět nic, co je potřeba pro provoz velkého elektronického obchodu. Nejenže máte k dispozici neomezený prostor na disku, neomezený počet e-mailových adres a možnost přidat neomezené množství produktů, ale máte možnost používat další funkce jako společný sklad, společná správa produktů, parametrické kategorie, párování plateb nebo webhooky, které umožňují, na základě určité události na webu, provést definovanou akci (např. po vytvoření objednávky spustí import objednávky do marketingového nástroje).
Cenová politika Webarealu se mi zdá být docela příjemně nastavená. Z cenových variant by si měl vybrat téměř každý majitel e-shopu o různé velikosti, se kterým může v systému bez obav dál růst.
Šablony na Webareal
Webareal nabízí v současné době až 23 předpřipravených šablon vzhledu. Velikost výběru šablon závisí na vybrané cenové variantě služby. Šablony splňují moderní požadavky na vzhled, responzivitu a uživatelskou přívětivost.
Šablony jsou roztříděné podle variant cenových balíčků, takže u svého balíčku okamžitě vidíte, které šablony můžete zdarma využít, ale také dle tematických oborů nebo dle umístění hlavního menu. Poslední zmíněné třídění mi přijde neobvyklé, ale velice šikovné. Na výběr tedy máte z vertikálního a horizontálního umístění menu.
Webareal nemá zabudovaný WYSIWYG editor (What You See Is What You Get), takže se při dalším upravování šablony musíte spokojit s předpřipravenými barevnými variantami a jednoduchou změnou loga. Pokud budete chtít šablonu svého obchodu upravit razantněji, tak k tomu potřebujete minimálně znalost CSS nebo šikovného web kodéra.
Vlastní šablony na Webarealu
Webareal neumožňuje do systému přímo nahrát vlastní šablonu, ale můžete v něm vytvořit a editovat vlastní CSS soubor. Tím můžete k nepoznání měnit podobu předpřipravených šablon vzhledu, které Webareal nabízí. Upravit si vlastní šablonu tedy není snadné, ale díky tomu, že se šablony mění pomocí CSS stylů, nebude problém sehnat profesionála, který vám za rozumné peníze upraví vzhled vašeho obchodu. Přímo přes administraci e-shopu, v levém menu (Další služby – Grafici), se můžete dostat na nabídku grafiků, kteří mají s úpravou vzhledu tohoto systému dostatek zkušeností.
Hlavní vlastnosti editoru
Líbí se mi, že se položky v editoru jmenují pravými jmény, a neřádil zde nějaký kreativní šotek, jak bývá u podobných služeb zvykem. Díky tomu je editor přehledný a intuitivní. Orientace v něm, a tedy i nastavení e-shopu by vám nemělo dělat větší problémy. Samozřejmě, na každé rozhraní jakéhokoliv systému si musí člověk nejprve zvyknout, ale tady by to nemělo trvat dlouho.
Webareal je prostě plnohodnotná e-shopová platforma, která před vzhledem upřednostňuje funkčnost. Administrativní rozhraní editoru je plné různých nastavení a dalších funkcí, které vám pomohou se správou obchodu a správou jeho zboží.
Nechybí ani pokročilejší nastavování SEO pro kategorie, kde je možnost nastavovat vlastní URL, titulek a popisek stránky, aby ji uživatelé vyhledávačů lépe našli a mohli u vás nakoupit. V balíčku EXCLUSIVE je k dispozici funkce parametrických kategorií, které se využívají v pokročilém SEO k efektivnějšímu získávání návštěvníků z vyhledávání.
Někdy se člověk nedokáže rychle zorientovat v tom, k čemu dané nastavení nebo funkce slouží, takže musím pochválit rychlou nápovědu, která je přítomná snad na každé podstránce administrace.
V nápovědě je nejen obrázkový postup, ale často také video návody, které vám s daným nastavením pomohou a vysvětlí některé nejasnosti okolo fungování nastavení.
Bez ohledu na to, jaký cenový balíček používáte, máte ve svém e-shopu možnost používat další nástroje a napojení na jiné služby, které vám pomohou například s marketingovými aktivitami.
Do nástrojů patří nejen blogovací systém pro psaní příspěvků, ale také editor vlastních formulářů, systém na vytváření anket nebo rotátor obrázků (sliderů).
Nejvíce asi oceňuji editor oznámení. To jsou vyskakovací oznámení, která se zobrazují například ve spodním rohu obrazovky, a která vám umožní oslovit návštěvníky obchodu a dostat je tam, kam potřebujete. Můžete si nastavit obsah vyskakovacího oznámení i to, kam se návštěvník dostane po kliknutí.
Provoz e-shopu je hlavně o práci s produkty a o vyřizování objednávek. Z tohoto pohledu vám zde nebude nic chybět. S objednávkami se pracuje snadno a je zde spousta automatizačních nastavení, které vám pomohou s jejich odbavováním nebo se zpracováním dokladů.
S e-shopem Webareal máte k dispozici pokladní systém Kasareal, který vám pomůže s elektronickou evidencí tržeb EET, takže budete mít své platby legislativně podložené.
Hlavní funkce administrace e-shopu:
- EET pokladní systém
- Přehledné statistiky výkonu obchodu
- Plnohodnotná správa produktů a objednávek
- SEO nastavení a u cenového balíčku EXCLUSIVE parametrické kategorie
Propojení Webareal s dalšími aplikacemi a službami třetích stran
Webareal sám o sobě nabízí spoustu vlastních rozšíření, které by vám měly nahradit používání nástrojů a služeb třetích stran, ale tato rozšíření někdy nestačí, nebo uživatelé chtějí používat vlastní nástroje, se kterými mají zkušenosti.
V systému jsou připravené napojení na známe platební brány jako GoPay, The Pay, PayPal, ale také na leasingové společnosti jako Home Credit nebo Essox.
Pokud by vám tyto nástroje nestačily, tak máte možnost vložit do patičky e-shopu vlastní kód. To vám umožní propojit svůj obchod s dalšími službami a nástroji, pro které nemá Webareal připravené rychlé napojení.
Webareal obchod můžete například propojit se službami:
- Email marketing – Smart Emailing, GetResponse, MailChimp, AWeber atd.
- Prodej a fakturace – FAPI, SimpleShop
- Platební bránu pro platbu kartou – GoPay,
- Affiliate marketing – Affilbox
Webareal a řešení pro EET a dopravní služby
Webareal provozuje česká společnost, která má zpracovaný svůj vedlejší produkt s názvem Kasareal. To je vlastně jednoduchý pokladní systém, který máte v administraci svého e-shopu k dispozici. Veškeré doklady můžete exportovat do účetních systému Pohoda, Money S3 nebo Ekonom.
Webareal se dokáže, díky předpřipraveným můstkům, rychle napojit na API známých přepravních a zásilkových společností (Česká pošta, PPL, Zásilkovna, IN TIME, DPD a další). U jednotlivých dopravců můžete přes nastavení upravovat ceny dopravy a další parametry.
Dropshipping na Webareal
Výhoda dropshippingu je zejména v tom, že vy se staráte o logistiku zboží, ale o jeho prodej se starají partnerské e-shopy. Na vás jako velkoobchodu tedy zbývá proces se zbožím, který je potřeba zařídit od přijetí objednávky. Většinou vyskladnění, zabalení a odeslání, ale také řešení vratek nebo naskladňování.
Pokud provozujete velkoobchod, velkosklad a hledáte nové prodejní kanály, tak toto je jedna z možností, jak zvýšit svůj obrat.
Návod, jak vytvořit e-shop s Webareal
Jako první věc, kterou musíte udělat, je registrace do Webarealu. K registraci potřebujete pouze e-mailovou adresu, na kterou vám přijde přihlašovací heslo. Po registraci můžete Webareal neomezeně a bez závazků používat po dobu 15 dní zdarma.
Po registraci se vám vytvoří demo obchodu, ve kterém už je vše připraveno. Včetně stovky ukázkových produktů, takže můžete okamžitě testovat proces objednávání, nastavování a odbavování objednávek.
Pro naše potřeby demo produkty v e-shopu ponechám, ale pro založení obchodu s vlastními produkty si je budete muset ve správě produktů smazat. To uděláte jednoduše: V levém menu vyberte E-shop – Produkty – Produkty. Zde klikněte na ozubená kola a vyberte Smazat všechny produkty na e-shopu. Stejný proces pak musíte udělat i s kategoriemi produktů, číselníky nebo parametry.
Svůj obchod potom spustíme ve třech krocích, které nám ukazuje uvítací obrazovka administrace.
- Přidání produktu: Na kartě produktu musíme vyplnit všechny důležité údaje a nesmíme zapomenout vložit obrázek produktu. Z názvu produktu se pak automaticky generuje jeho URL adresa.
Popis produktu slouží pro detailní popsání a vylíčení informací. V textovém editoru můžete pracovat s různými nastaveními písma, ale také vkládat obrázky do textu.
Na konci karty produktů jsou další nastavení, kterými přidáte produkt do příslušné kategorie, přidělíte mu další obrázky nebo třeba nastavíte titulek a popisek, které se budou zobrazovat ve vyhledávačích.
- Nastavení vzhledu. V tomto nastavení můžete upravovat barevné schéma šablony. S tlačítkem Upravit šablonu se dostanete na nastavení, kde můžete změnit logo nebo pozadí stránky obchodu. Když sjedete v nastavení po stránce kousek níže, tak se vám zobrazí předpřipravené šablony, které můžete použít ve svém e-shopu.
- Nakonec zbývá přiřadit doménu. Máte možnost změnit si NSSET (BOHEMIASOFT) u svého registrátora domén a tím přesměrovat doménu na systém Webareal, nebo si rovnou registrovat doménu novou.
Teď už jen zbývá napojit obchod na různé marketingové a prodejní kanály, které do něho budou přivádět zákazníky.
Klady a zápory Webareal
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Plnohodnotná obchodní platforma pro provoz e-shopu | - Bez znalosti CSS nemůžete výrazněji měnit vzhled obchodu |
+ Vyřešené EET platby a napojení na dopravce | - Nejasný přechod z demoverze na ostrou (nepřišel jsem na to, jak jednoduše smazat ukázková data) |
+ Export do známých účetních systémů (Pohoda, Money S3, Ekonom) | |
+ Rychlé propojení s platebními branami | |
+ Intuitivní ovládání | |
+ Nastavení SEO (ve variantě EXCLUSIVE parametrické kategorie) | |
+ Možnost výrazně ovlivňovat vzhled pomocí CSS | |
+ Snadné napojení velkoobchodu do dropshippingu | |
+ 15 dní testování zdarma |
Hodnocení a závěr
Webareal je profesionální platforma pro tvorbu e-shopů, která nabízí mnoho výkonných nástrojů a funkcí navíc. Ty vám pomohou s provozem a správou vlastního internetového obchodu, ale také s napojením na jiné služby nebo systémy.
Webareal se snaží ze svých zákazníků vypěstovat úspěšné internetové podnikatele. Líbí se mi šikovná nabídka bezplatných kurzů a placených školení přímo v administraci e-shopu. Také se mi líbí záložky s kontakty na specialisty, kteří mají s tímto systémem zkušenosti a jsou schopni pomoci vám s růstem obchodu. Jejich pomoc je samozřejmě placená, ale ušetří vám čas a trápení při změně vzhledu nebo získávání návštěvnosti e-shopu.
Oceňuji implementovaný platební systém, který v e-shopu je. Ten řeší nejen problematiku EET, ale můžete s ním vystavovat účtenky i ve své kamenné prodejně. To je věc, která určitě leckoho potěší.
Upřímně si myslím, že na to, jak je Webareal přeplněný nástroji a funkcemi, tak se z něho podařilo vybudovat vcelku jednoduchý systém. Ten zvládnou obsloužit sami i méně zkušení uživatelé, ze kterých se na Webarealu mohou stát ostřílení obchodníci. Pro ně jsou v tomto systému skvělé podmínky k dalšímu růstu.
Napojeni no Money S3 nefunguje, je plne chyb, neumi storna, nepouzitelne!!!!!!
Již jsem tam e-shop měl a nikdy více .Nulová podpora.Chaby vyběr šablon ,hlavně že ví kdy zaslat fakturu
Také jsem u nich měl eshop, ale po pár měsících jsem přešel k Nody.cz – tam jsem druhým rokem a super