Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: SEMOR je solidní SEO nástroj nejen pro měření pozic
Obsah
SEMOR nepatří mezi nablýskané SEO nástroje, za kterými stojí bohatí investoři a velký vývojářský tým. Přesto dokáže řadu z velkých marketingových nástrojů zastoupit a razantně snížit vaše náklady na optimalizační práce. Jak vám dokáže SEMOR pomoci? To se dozvíte v této recenzi.
Pokud preferujete video, tak můžete shlédnout i video recenzi na našem YouTube kanálu Webhostingcentrum.
Co je SEMOR?
SEMOR je multifunkční SEO nástroj, který vám pomůže s měřením pozic ve vyhledávačích, evidencí a kontrolou zpětných odkazů, se sledováním konkurence nebo s technickou on-page SEO kontrolou a analýzou.
Ačkoliv se to na první pohled nezdá, tak s nástrojem se dá získat mnoho užitečných dat, která můžete použít v boji proti konkurenci, jako podklady k vyjednávání se SEO specialisty nebo například pro plánování obsahové strategie.
S nástrojem také můžete dělat průzkumy klíčových slov, u kterých zjistíte jejich hledanost, CPC (cenu za proklik) nebo lehce prozkoumat jejich výskyt v titulcích stránek ve výsledcích vyhledávání. Můžete snadno porovnávat obsah webu s konkurencí. V tom vám pomůže Content GAP analýza. Ta vám ukáže mezery v obsahu a klíčových frázích, které oproti konkurenci máte.
Pro koho je SEMOR určený?
SEMOR najde uplatnění u všech projektů, kde je potřeba vyhodnocovat a hlídat pozice ve vyhledávačích nebo těžit cenná data přímo z vyhledávačů. Ty dokáže tento nástroj získat pro 51 států.
SEO nástroj si oblíbí specialisté na SEO, majitelé webových projektů a všichni, kdo chtějí zautomatizovat některé SEO práce za poměrně malé peníze.
Cenová politika tohoto nástroje je příznivá pro malé projekty, pro projekty s napjatým rozpočtem nebo pro provozovatele více projektů, kterým věnují pozornost nárazově. Zde totiž nemusí platit vysoké měsíční paušály za něco, co nepoužívají. O tom ale až později v kapitole Ceník SEO nástroje.
Kdo stojí za SEMOR?
Za SEO nástrojem SEMOR stojí SEO specialista a programátor Vít Michálek. Ten provozuje například známý portál Copywriteři a je také neodmyslitelnou součástí portálu TipCars.
Michálek pracuje na SEMOR od roku 2012. Od té doby přibylo v nástroji mnoho užitečných funkcí, které jeho uživatelům zpříjemňují rutinní práci na projektech.
Dnes používá SEMOR přes 880 klientů a používají jej pro více než 1480 projektů. Měří s ním nejen klíčová slova, ale využívají i jeho dalších funkcí, o kterých si napíšeme dále.
Hlavní funkce SEO nástroje SEMOR
SEMOR v sobě sdružuje několik nástrojů nebo spíše funkcí. Ty hlavní jsou měření pozic ve vyhledávačích, evidence a kontrola zpětných odkazů, technická kontrola on-page SEO. Za doplňkové funkce lze považovat například Link Digger, Content GAP analýzu nebo NKS (návrh klíčových slov z našeptávačů), který je poměrně užitečný a dokonce dostupný zdarma.
Měření pozic ve vyhledávání
Jsem si jistý tím, že vám bude řada SEO profesionálů měření pozic ve vyhledávání rozmlouvat. Na dalších řádcích tedy popíši, jak to s měřením pozic je. Podceňovat měření pozic se u menších webů totiž nemusí vyplatit.
Pozice klíčových slov ve výsledcích vyhledávání jsou spíše imaginární, protože se velice často mění. Různí uživatelé mohou mít na určité klíčové slovo pozice jinak poskládané. Co vám SEMOR ukáže na 1. místě, to se jinému uživateli může zobrazit až na 3. pozici.
Pro přesnější výsledky pozic je lepší použít Google Search Console, která zobrazuje průměrné pozice, na jakých se web zobrazuje ve výsledcích vyhledávání za určité časové období, kdy Google web zobrazoval různým uživatelům vyhledávání.
Search Console je právě kvůli různým vzorkům uživatelů přesnější než nějaký měřící nástroj, který zobrazuje měřené pozice tak, jak jsou v daný okamžik měření. Měřící nástroje neumí sbírat další data o uživatelích, lokalitách vyhledávání atd., která samotný vyhledávač posbírat umí, protože k nim má přístup.
A jak vám tedy pomůže SEMOR?
Pozice stránek na důležitá klíčová slova je dobré si pohlídat. Proč? Konkurence nikdy nespí a snaží se před vás ve vyhledávání dostat.
U velkých webů a e-shopů nemá smysl měřit každé klíčové slovo (pro každý produkt). Bylo by to nejen náročné, ale nemělo by to nějakou vypovídající hodnotu pro celkový byznys. U malých webů a obchodů se určitě vyplatí hlídat si pozice na klíčové fráze, které jsou pro váš byznys důležité. Je totiž velký rozdíl být na 1. stránce výsledků vyhledávání nebo na 5. Výpadek z první stránky vám může pořádně zamávat s metrikami jako je návštěvnost nebo tržby.
Sledováním klíčových slov v nástrojí SEMOR si lze rychle ověřit, jak si ve vyhledávání stojíte v porovnání s konkurencí. Rychle si dokážete ověřit přínos uskutečněných SEO aktivit a teoreticky tím lze také včasně odhalit penalizace od vyhledávačů. Je to stejné, jako když si monitorujete dostupnost webu. V Search Consoli dostanete přesnější výsledky, ale musíte na ně čekat delší dobu.
SEMOR zvládá pozice změřit jednorázově nebo v pravidelných intervalech, které můžete nastavit v administraci nástroje. Pozice dokáže sledovat ve vyhledávačích Google (pro 51 států) a Seznam.
Evidence a kontrola zpětných odkazů
Toto je funkce, kterou zautomatizujete sledování platnosti zpětných odkazů, a navíc vám dokáže přehledně vést výdaje na linkbuilding u konkrétního projektu. Tento nástroj provede každých 6 dní kontrolu odkazů a případně vám reportuje proběhlé změny jako je třeba jejich vymazání ze sledované URL.
Technická kontrola on-page SEO
Robot Augustýn (jméno robota nástroje SEMOR) každý den prochází určité URL projektu, u kterých prověřuje různé parametry, které mohou ovlivnit chování vyhledávacích robotů.
Robot kontroluje nejen chybějící nebo krátké meta description a title (popisky a titulky), ale také sleduje, zda je URL indexovatelná nebo nevykazuje chybový status. Navrch dokáže zkontrolovat přítomnost souboru robots.txt nebo třeba rychlost TTFB (Time To First Byte), který dokáže ovlivnit crawl budget vyhledávačů (kolik stránek bude moct vyhledávač projít).
Z hlavního přehledu On-page SEO se můžete prokliknout přímo na seznam stránek, které vykazují nějaký druh chyby. V detailu si můžete prohlédnout, kde daný problém vězí.
Link Digger
Link Digger je denně aktualizovaná databáze zpětných odkazů z celého světa. S tímto nástrojem můžete sledovat jak nárůsty odkazů na vlastním projektu, tak nárůsty odkazů u konkurence. Výhodou je, že nemusíte mít účet u dalších nástrojů jako Ahrefs, Semrush atd.
Pokud je to pro váš projekt důležité, tak si v jeho nastavení můžete zapnout funkci hlídání nových zpětných odkazů, která bude sledovat každý den, zda na vás nebo na vaší konkurenci někdo neodkázal.
Content GAP
Jako tvůrce obsahu mám podobné funkce rád, takže ji zde musím samozřejmě zmínit. Content GAP vám pomůže s vyhledáváním nových témat pro web a také s analyzováním konkurenčního obsahu v porovnání s vaším webem nebo jiným konkurenčním webem. Zajímá vás, na jaká slova se zobrazuje konkurence a kde váš projekt zaostává? Tak to vám tento nástroj ukáže.
Do nástroje stačí zadat domény, které chcete porovnat. Ty můžete porovnávat v 51 různých státech, takže nejste omezeni pouze na český nebo slovenský trh.
Výsledky je možné si stáhnout do XLS nebo CSV a pracovat s nimi v tabulkovém procesoru (Excel, Google Sheets). Tímto nástrojem tedy dokážete najít mezery, které jsou ve vašem obsahu v porovnání s konkurenčním webem, což vám pomůže s návrhem další obsahové strategie.
SEMOR NKS (Návrh Klíčových Slov)
Nástroj NKS slouží pro návrh klíčových slov z našeptávačů, které naleznete na Google, Seznam.cz a YouTube.
Našeptávač je nabídka, která se vám objeví pod vyhledávacím polem, do kterého zadáváte nějaký dotaz. Našeptávač vám vlastně navrhuje rozšířené výrazy, které byste mohli chtít vyhledat. V SEO vám tyto výrazy pomohou s plánováním témat, které můžete chtít pokrýt, protože zapadají do vašeho byznysu.
Našeptávače jsou dobrým zdrojem pro analýzu klíčových slov. Tento nástroj můžete u SEMOR použít zdarma.
Ceník SEO nástroje
Jak už jsem v tomto článku zmínil, tak SEMOR má poměrně příjemnou a pro peněženky šetrnou cenovou politiku. V poměru cena/výkon 100% vyhrává nad ostatními nástroji. Samozřejmě je potřeba zvážit, zda vám v něm nechybí nějaká funkce, kterou ostatní mají.
Jak to tedy je u SEMOR s placením? Nástroj má dva cenové plány – Start a Bez paušálu.
Tarif Start se platí v měsíčních intervalech. Nástroj vám umožní měřit pozice 100 slov každé tři dny a používat ostatní funkce a nástroje, které jsou součástí SEMOR.
Tarif Bez paušálu je vhodný pro nárazové a nepravidelné práce s nástrojem. V tomto tarifu si nakupujete kredity, kterými pak platíte za jednotlivé úkony (měření, reporty). Když SEMOR nepoužíváte, tak nic neplatíte. Tím se vyhnete pravidelným měsíčním platbám za něco, co nepoužíváte. Určitě si dejte pozor na platnost kreditů. Ta je 6 měsíců.
Rozdíl mezi tarify je tedy hlavně v tom, že v tarifu Start si nemusíte hlídat platnost nebo počet kreditů a nástroj můžete používat takřka neomezeně. Až na množství slov, které lze v rámci tarifu měřit.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Cenová politika. | - Nástroj je v některých místech méně přehledný. |
+ Vhodné pro malé a nízkonákladové projekty. | - Na výsledky se čeká delší dobu (nejsou okamžitě). |
+ Kontrola on-page SEO. | |
+ Nástroj není složitý na používání. | |
+ Na web není potřeba vkládat kód. | |
+ Content GAP (nástroj pro porovnávání s konkurencí). |
Bonus pro čtenáře
Naši čtenáři mohou získat pri registraci nového SEMOR účtu o 20 % kreditu navíc. Stačí při registraci použít náš promo kód.
Hodnocení a závěr
SEMOR je rozhodně inovativní nástroj. To se mu musí nechat. Každou chvíli do něho přibude nějaká nová funkce, která jej vylepší a pomůže vám při dalším vytěžování dat z vyhledávačů.
Co ale musím SEMORu vytknout je jeho nepřehlednost. Jak hlavního webu nástroje, tak jeho administrace. Samozřejmě to může být jen můj subjektivní dojem.
Nepřehlednost hlavní strany webu škodí zejména samotnému byznysu nástroje. Nepřehlednost administrace škodí samotným uživatelům. V SEMORu jsem poměrně často, a přesto některé funkce musím hledat. Používám spoustu nástrojů a pamatovat si, co se v nich pod jejich jednotlivými tlačítky skrývá, je pro mě dost obtěžující.
Další věc, která mi na nástroji trochu vadí je jeho pomalost. Pokud chcete například zjistit hledanost klíčových slov nebo jednorázově změřit pozice, tak si na výsledky pěkných pár minut počkáte. Dost často se SEO experimentuji a zkouším vyhledávače, co vydrží a snesou, tak rád měřím, zda měl experiment nějaký dopad. A jsem při tomto experimentování dost netrpělivý. V tomto směru mě SEMOR trochu limituje.
Ale stejně ho používám rád, protože je dobrý na jednorázové i pravidelné měření a vytěžování dat z vyhledávačů. A nebudu vám nic nalhávat. Dost se mi na něm také líbí jeho cenová politika, kdy za nástroj nemusím platit, když ho vlastně zrovna nepoužívám.
Používáte SEMOR? Napište nám o tom do komentářů.