SEO: Co je optimalizace pro vyhledávače?

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


NordVPN

SEO: Co je optimalizace pro vyhledávače?

Pokud vlastníte a provozujete nějaký web, je jistě vaším cílem, aby na něj chodilo co nejvíce návštěvníků. Jednou z možností, jak počet těchto návštěvníků navýšit, je optimalizovat stránky pro internetové vyhledávače. Proč stránky optimalizovat a jaké jsou hlavní metody optimalizace?

Seznam a Google kralují

SEO Optimalizace je nesmysl
Pokud někde uvidíte, že je nabízena „SEO optimalizace“, pak vězte, že se jedná o nesmysl. Zkratka SEO totiž znamená Search Engine Optimization, tedy Optimalizace pro vyhledávače. Optimalizace optimalizace je tedy hloupost.
Odkud váš web nejčastěji získává nové návštěvníky? Využívat můžete pochopitelně i „offline“ metody, tedy třeba inzerci v tištěných magazínech, ale pokud se budeme bavit o online prostředí, velmi významnými hráči jsou zcela jistě tzv. vyhledávače. Zatímco v dřevních dobách internetu existovalo hned několik vyhledávačů, jejichž pozice byla podobná, během doby získal jeden z nich jasnou dominanci, a to Google.

U nás je situace trochu odlišná od většiny států, protože vedle Googlu je velmi významný i původní český vyhledávač Seznam. Právě tyto dva vyhledávače mohou na vaše stránky zavést mnoho návštěvníků a proto je třeba se včas zeptat, zda je váš web v těchto vyhledávačích, či ještě přesněji ve výsledcích vyhledávání, opravdu dobře viditelný.

seo-analyza

Z vyhledávačů chodí noví návštěvníci

Vyhledávače jsou zkrátka pro internetové stránky velmi důležité. Mnoho internetových uživatelů zamíří na vaše stránky z vyhledávače, ve kterém zadali několik klíčových slov a posléze na vás klikli v seznamu výsledků (Google SERP). A je zcela jasné, že čím výš se budete v tomto seznamu nacházet, tím větší máte šanci, že si vašich stránek návštěvníci všimnou.

Jak vyhledávače weby hodnotí a sestavují z nich potom žebříček? Vše se pochopitelně děje zcela automaticky bez zásahu člověka. Ten pouze nastaví určitá pravidla. Vyhledávače vypouštějí roboty, které neustále procházejí veškeré nové internetové stránky, hodnotí je a informace o nich si ukládají. Díky tomu mohou tyto informace během chvilky prohledat a poskytnout výsledek.

TIP REDAKCE
Silným SEO faktorem je rychlost načítání stránky. Proč a jak ji měřit se dozvíte v článku Nástroje pro měření rychlosti webu

Algoritmus ne zcela známý

Přesný způsob, jakým vyhledávače stránky hodnotí, tedy algoritmus vyhledávání, není veřejně znám. Přesně ho zná jen několik odborníků z firmy, která vyhledávač provozuje. Podle jistých signálu je ale možné usoudit, že pozice ve vyhledávačích ovlivňují určité faktory.

Vyhledávače jsou vedeny snahou dát svým uživatelům ty nejrelevantnější, tedy nejpřesnější výsledky. Snaží se tedy zjistit, zda obsah internetové stránky skutečně odpovídá tomu, co slibují v popisu stránky. Dále se hodnotí také relevantnost odkazů, nebo to, zda jsou odkazy na stránky uvedené na jiných kvalitních stránkách. Faktorů, které hrají roli je opravdu mnoho.

neznamy-algoritmus

Jakou máte známku?

Jak se dostat na přední příčky vyhledávání? V zásadě lze říci, že stránky by měly být kvalitní a že by měly být propojeny s jinými kvalitními stránkami. To znamená, že by měly stránky nabízet dostatek obsahu, tedy kvalitního textu, který bude navíc často aktualizován a rozšiřován. Dále by měly být stránky propojeny odkazy s jinou relevantní stránkou v oboru (linkbuilding), a to obousměrně. A v neposlední řadě by se měl odkaz z těchto stránek sdílet na sociálních sítích a pokud možno šířit virálně.

To vše má vliv na tzv. page rank, tedy „známku“, kterou vyhledávač stránkám přiřkne. Do zlepšení těchto položek se můžete vrhnout prakticky okamžitě, aniž byste čekali na tzv. SEO analýzu, tedy analýzu toho, nakolik jsou vaše stránky vyhledávačům přizpůsobeny.

Klíčová slova jsou základ

Se SEO analýzou velmi úzce souvisí také zvolení správných klíčových slov, které souvisí s vaším webem a oborem. Jejich volba je velmi důležitá, neboť právě na ně se analýza nastavuje. Správné klíčové výrazy musí souviset s vaším oborem, neměly by být příliš obecné a dále by mělo jít o slova, která internetoví návštěvníci často hledají.

To, jak je výraz, nebo výrazy, které chcete použít coby klíčová slova, zrovna v kurzu, můžete zjistit u Seznamu ve službě Sklik.cz nebo pomocí nástroje Google Keyword Planner ve službě Google Ads. Tam snadno zjistíte zájem o výraz v poslední době a můžete zjistit také určitý trend.

TIP REDAKCE
K analýze klíčových slov a dalším SEO aktivitám můžete použít spousty nástrojů, které vám práci ulehčí. Nechte se inspirovat naším seznamem SEO nástrojů a služeb.

Obsah, obsah, obsah!

Algoritmy, které ovlivňují hodnocení stránek, nejsou neměnné, ba právě naopak, mění se celkem často. Na tyto změny by měla reagovat i SEO analýza a podle toho měnit svá doporučení. Určité zásady však platí vždy a pozici ve vyhledávačích ovlivňují, ať se děje, co se děje. Které základní faktory to jsou?

Jak jsme již řekli, důležitý je kvalitní a hlavně adekvátní obsah. Ten by měl být často aktualizován, čím častěji, tím lépe. Pokud na stránkách vytvoříte skutečně unikátní, odborný a zajímavý text, je velká šance, že jej bude někdo sdílet a že na něj bude odkazovat na svých stránkách, což pozici ve vyhledávačích ovlivňuje také pozitivně.

content-blog

Vyplňujte popisky, budujte odkazy

Důležitá je také struktura titulků a nadpisů. Ty by měly obsahovat klíčová slova. Vyhledávače se už za ta léta naučily skloňovat, takže je možné vytvářet smysluplné nadpisy a nikoliv ty, které se sice líbily vyhledávačům, ale češtináře popuzovaly, neboť obsahovaly klíčové slovo zásadně v prvním páde.

Zapomínat bychom neměli ani na správnou strukturu webové adresy podstránky. URL adresa by neměla být příliš dlouhá a obsahovat nesrozumitelné znaky. Nezapomínejme ani na správné používání HTML značek a pečlivé vyplnění položky popis třeba u titulku, či obrázku a dalších objektů na stránce. Klíčová slova bychom měli volit chytře, rozhodně ne ty, které s webem nesouvisí. V neposlední řadě je třeba budovat tzv. zpětné odkazy, a to s co nejkvalitnějšími weby.

Zdroje:

Použité obrázky – Designed by Freepik

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..