Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: Ecomail je jednoduchý a efektivní nástroj na emailové kampaně
Obsah
Máte svůj web a sociální sítě? Jak propagujete svou firmu? Používáte PPC reklamy a daří se vám zasáhnout mnoho lidí organicky nebo sponzorovanými příspěvky?
Zjistili jste, že nejefektivnějším způsobem, jak udržet kontakt se svými zákazníky, je mít vlastní obsah a emailový seznam?
Každý marketingový kanál má svůj účel:
- Sociální sítě jsou skvělé hlavně na budování povědomí o značce. Odborníci často doporučují soustředit se maximálně na dvě sociální sítě, které odpovídají věku vaší cílové skupiny a charakteru vašeho podnikání.
- Email marketing nabízí jedinečnou příležitost k přímé komunikaci se zákazníky. Můžete pravidelně oslovovat odběratele vašeho newsletteru, informovat je o novinkách, nabízet speciální akce a slevy a posilovat vztahy s nimi.
Výběr správného emailového nástroje je klíčový pro efektivní marketingovou strategii. V recenzi se podíváme na Ecomail, který je oblíbený mezi uživateli díky své jednoduchosti a efektivnosti. Nabízí množství funkcí včetně automatizace, segmentace a personalizace, což ho činí ideálním řešením pro e-commerce.
Výhody a nevýhody Ecomailu
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Intuitivní uživatelské rozhraní. | - Některé pokročilé funkce mohou být složitější na pochopení pro začátečníky. Například různé sledování. Nicméně, je k dispozici bohatá dokumentace, video návody a možnost připlatit si integrační služby. |
+ Bohatá nabídka šablon, které můžete upravovat metodou drag-and-drop. | |
+ Pokročilé možnosti segmentace a personalizace, které zlepší open rate vašich kampaní. | |
+ Automatizované kampaně - jednoduše nastavíte impulz spuštění a o zasílání se více nemusíte starat, např. sekvence pro nový kontakt, mail k jmeninám, narozeninám, nákupním výročím, upozornění na opuštěný košík, upozornění na opakovanou spotřebu a podobně. | |
+ Vysoká míra doručitelnosti - Ecomail uvádí, že až 99,97 % z 300 milionů mailů, zaslaných měsíčně do 160 zemí světa, je úspěšně doručeno. | |
+ Pro malé zákazníky se seznamem kontaktů do 200 je Ecomail dostupný zdarma. | |
+ Bohatá dokumentace, návody na YouTube, democall, možnost připlatit si balíčky služeb na pomoc s integrací a vytvářením šablon - co víc si od podpory zákazník může přát? |
Funkcionalita systému Ecomail
Registrace do systému je zdarma, potřebujete k tomu pouze email a doménu. Používání do 200 kontaktů je zdarma. Je to velká výhoda, protože veškerou funkcionalitu si můžete vyzkoušet před zakoupením předplatného.
Import kontaktů a první kampaň
Hned po zaregistrování se vám zobrazí průvodce aplikací a zobrazí se vám video s návodem, jak postupovat při importu kontaktů a jak vytvořit první kampaň. Před odesláním první kampaně je nutné ověření domény.
- Import kontaktů je možný třemi způsoby: zkopírováním seznamu emailů, importem z CSV nebo XLS souborů.
- Kromě emailu a jména kontaktu můžete přidat další vlastní pole, i štítky. Můžete odlišit, zda se jedná o přihlášené, odhlášené zákazníky nebo vrácené emailové adresy.
- Návod na ověření domény najdete v dokumentaci.
- Kampaň připravíte v pěti krocích:
- Výběr příjemců (celý seznam nebo segmenty)
- Nastavení (vyplňte název kampaně, odesílatele, sledování přes Google Analytics, zda se jedná o A/B testování a podobně)
- Obsah (k dispozici máte až 160 šablon, do kterých můžete vkládat)
- Testování
- Odeslání
Získávání nových kontaktů
K přípravě formuláře použijte drag-and-drop editor. Můžete připravit statický nebo vysouvací formulář, pop-up okno nebo mobilní formulář. Jakmile máte formulář hotový, nastavíte, na jaké stránce a kdy se má návštěvníkovi zobrazovat. Nové kontakty budou automaticky zařazeny do seznamu v Ecomailu.
Segmentace kontaktů
Pomocí segmentace můžete zužovat seznam kontaktů, kterým zasíláte kampaň. Přesnějším cílením kampaně můžete dosáhnout vyšší míry otevření u odeslaných emailů.
Segmentaci můžete provádět na základě různých vlastností kontaktů, ale i podle jejich aktivity v kampaních, podle nákupů nebo pohybů na webu a podobně.
- Základní segmentace využívá základní vlastnosti přiřazené ke kontaktu: Na segmentaci myslete už v okamžiku sběru kontaktů, váš formulář by měl obsahovat pole, která chcete pro segmentaci použít. Kromě oblasti zájmu si může návštěvník webu zvolit i frekvenci, ve které mu mají být vaše emaily zasílány – tyto preference může zákazník vyplnit ve formuláři při přihlašování nebo i přímo v odeslaném emailu.
- Pokročilá segmentace sleduje chování zákazníka, slouží především eshopům: Informace o objednávkách nebo produktech, které si zákazník objednal, můžete zjistit po přidání trackovacího kódu. Trackovat je možné kategorie produktů, produkty, období, kdy produkty koupil, sumu objednávky, jaké podstránky si prohlížel a podobně.
Příklady použití najdete v článcích na webu Ecomailu (základní / pokročilá).
Editor šablon
V aplikaci najdete více než 160 šablon. Šablony jsou responzivní, tedy zobrazení se správně přizpůsobí v PC i v mobilních zařízeních.
Šablony je možné editovat drag-and-drop způsobem ve WYSIWYG editoru. Každá šablona se skládá z bloků. Na výběr máte několik možných rozložení bloků a sloupců. Do nich můžete vkládat různý obsah: text, obrázek, gif, tlačítko, oddělovač, mezera, sociální sítě, video, vlastní HTML kód, produkt, dynamický obsah. Můžete využít i předpřipravené bloky, díky kterým je tvorba šablony ještě rychlejší. Všechny prvky do šablony umisťujete přetažením prvku z menu pomocí myši.
Podívejte se více v návodu od Ecomailu:
Pokud potřebujete složitější šablonu a netroufáte si ji vytvořit sami, máte možnost objednat si přípravu různých šablon i celých kampaní přímo od Ecomailu, k dispozici jsou 4 balíčky služeb: Starter pack, Silver pack, E-commerce pack a Ultimate pack. Od konzultace, implementace nástroje, tvorby šablony, přípravy pop-up okna a uvítací automatizace po přípravu opuštěného košíku a behaviorální kampaně.
Automatizace kampaní
Automatizace kampaní znamená, že máte možnost nastavit impuls, na základě kterého se kampaň odešle, odeslání tedy neprovedete manuálně v rozhraní vy, ale systém na základě nastavených pravidel. Můžete použít přednastavené kampaně Ecomailu, nebo si vymyslet vlastní.
Například:
- Úvodní mail novému kontaktu. Nebo sekvence mailů.
- Ecomail dokáže pracovat s jmenným kalendářem, to znamená že vybraným zákazníkům, kteří mají v daný den svátek, můžete zaslat mail (např. jen blahopřání nebo slevový kupón). Zapracované jsou slovenský, český, maďarský, finský a rakouský kalendář.
- Podobně přání k narozeninám, výročí měsíc po nákupu, výročí rok po nákupu.
- Upozornění na opuštěný košík.
- Upozornění na opakovanou spotřebu (např. eshop s krmivem pro psa může zaslat notifikaci, že bude třeba zakoupit další balení, na základě odhadu, kolik krmiva již zákazník zakoupil, na základě dávkování krmiva a času od posledního nákupu).
Automatizované kampaně jsou většinou personalizované, spuštěné jako odpověď na základě nějakého chování zákazníka. To znamená, že jsou přesněji cílené, maily mají větší open rate.
Doručitelnost a podrobné statistiky
Jednou z největších výhod Ecomailu je jeho rychlost a vysoká míra doručitelnosti. Kampaně jsou odesílány promptně a nástroj poskytuje podrobné statistiky, které vám pomohou sledovat a optimalizovat výkon vašich kampaní. Podle údajů na webu Ecomailu, doručují měsíčně až 300 milionů mailů do 160 zemí s 99,97 % doručitelností.
A/B testování
A/B test nastavíte přímo při tvorbě kampaně (připomeňme si 5 kroků: Příjemci, Nastavení, Obsah, Testování, Odeslání). Ve druhém kroku zvolíte možnost A/B testování a můžete nastavit dvě varianty pro:
- tvar jména odesílatele
- text předmětu zprávy
- šablonu kampaně
- kombinace těchto podmínek
Poté vyberete segment vašeho publika, kterému bude A/B test zaslán. Nastavíte čas na vyhodnocení a kritérium, podle kterého se test vyhodnotí. Na výběr máte míru otevření (open rate) nebo míru prokliků (CTR). Když vyprší čas testu, systém sám vyhodnotí, která z nastavených variant je úspěšnější a rozešle kampaň nastavenému publiku.
Integrace a API
Kromě kontaktních údajů vašich klientů můžete zaznamenávat celé jejich nákupní chování, pohyb zákazníka na stránce, nastavit sledování opuštěného košíku či posledního produktu vloženého do košíku.
V následující tabulce je přehled, jak se které data sledují:
Ecomail nabízí jednoduchou integraci s různými e-commerce platformami jako Shoptet, Magento, Shopify, WooCommerce či Prestashop, jednoduše pomocí pluginů.
Ecomail můžete propojit s množstvím dalších aplikací pomocí API nástroje Zapier nebo Make (původní název Integromat).
Ecomail podporuje integraci se sociálními sítěmi jako Facebook, což umožňuje sbírat kontakty do seznamu pomocí Facebook lead ads.
Dostupné cenové balíčky
Ecomail je zdarma do 200 kontaktů. Následně cena stoupá podle množství kontaktů:
- Do 500 kontaktů stojí 250 Kč měsíčně resp. 150 Kč měsíčně při roční platbě.
- Do 2000 kontaktů stojí 400 Kč měsíčně resp. 300 Kč měsíčně při roční platbě.
Zahrajte si s posuvníkem na stránce s ceníkem a podívejte se na porovnání funkcionality v balíčcích. Na výběr máte dva balíčky: Profi a Marketer+, které se liší možnostmi pokročilé automatizace a personalizace, možností sbírat kontakty z Facebooku či možností cílit na facebookové publikum.
Předplacené balíčky jsou doporučovány pro pravidelné rozesílání emailů určitému počtu kontaktů. Pro nepravidelné rozesílání emailů neomezenému publiku se doporučuje kreditní účet.
Zákaznická podpora
Zákaznická podpora je k dispozici prostřednictvím online chatu denně od 9 do 17 hodin, také prostřednictvím emailu.
Ecomail také nabízí rozsáhlou databázi znalostí a Youtube návody a tutoriály, které vám pomohou využít nástroj na maximum. Stejně tak mohou být velmi inspirativní případové studie. (Pro stažení případové studie v PDF formátu musíte zadat vaše kontaktní údaje, což je krásný příklad, jak firma samotná sbírá lidi do emailového seznamu.)
Zajímavá je také možnost „democallu“ – domluveného 30minutového telefonického hovoru, kde si dopředu dohodnete termín a pracovník Ecomailu vám vysvětlí jeho funkcionalitu a možnosti.
Reference
Ecomail je jedním z nejpopulárnějších nástrojů pro emailový marketing na českém trhu, který používají mnohé známé eshopy a firmy, např. Orsay, Ticketportal, Alensa, Asko, Trenýrkárna, Czechrun, Švihej, Prosekárna, Portu, Holky z marketingu a další. Ecomail má už více než 6 tisíc klientů.
Shrnutí a závěr
Ecomail je nabitý užitečnou funkcionalitou, je výbornou volbou pro firmy se seznamem kontaktů do 40 tisíc položek. Pro větší seznamy vám mohou připravit individuální nabídku služeb.
Můžete vytvářet profesionální emailové kampaně velmi jednoduše: rozhraní je intuitivní, k dispozici máte velké množství šablon. Podpora zákazníků při tvorbě kampaní je výjimečná: velmi podrobně je zpracovaná dokumentace na webu, dostupné jsou návody na používání různé funkcionality na Youtube. Dokonce pokud potřebujete využít složitější funkce a nemáte technicky zdatného člověka, můžete si objednat implementaci nástroje a vytvoření šablon kampaní přímo v Ecomailu, vybrat si některý z balíčků služeb podle rozsahu, co potřebujete.
Výborné je, že je možné seznam kontaktů segmentovat, dokonce i pomocí trackování objednávek v eshopech. Můžete tak personalizovat obsah emailů podle preferencí uživatelů a personalizací zvyšovat open rate kampaně. Stejně tak automatizace emailů je výborný marketingový pomocník, který vám pomůže zlepšit práci s vaším publikem.