Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: Senuto je polský SEO nástroj s globálními ambicemi
Obsah
Senuto je jednoduchý a šíleně rychlý SEO nástroj, se kterým je možné získat spoustu užitečných dat pro optimalizaci vlastního webu nebo pro boj s konkurencí. Tu by vám mohl nástroj pomoci porazit. Má pro to spoustu dat, která se nebojí použít. Co Senuto dokáže a jaká je jeho výhoda? To se dozvíte v této recenzi.
Pokud preferujete video, tak můžete shlédnout i video recenzi na našem YouTube kanálu Webhostingcentrum.
Co je Senuto?
Senuto je SEO nástroj, který má v sobě 3 klíčové funkce – Analýzu viditelnosti, Analýzu klíčových slov a Rank Tracker plus jednu další funkci – SERP Analysis, která je zatím ve fázi beta testování. Samotné Senuto nazývá tyto funkce jako core moduly. Ty se skládají z dalších více jak 15 nástrojů pro průzkum konkurence, plánování obsahu nebo pro optimalizaci vlastního SEO. O Senuto proto můžeme mluvit jako o komplexním SEO nástroji.
Senuto pochází z Polska, kde působí od roku 2015. Jeho zakladatelem a současným CEO je Damian Sałkowski, zkušený internetový marketér a nadšenec do strojového učení.
Senuto má globální ambice. Na cizí trhy se nástroj vydal v roce 2019. Minimálně v našem regionu má co nabídnout, protože údajně disponuje o 50 % více dat než samotný gigant Ahrefs. A to by mohla být velká výhoda.
Pro koho je Senuto?
Senuto používá více než 14 000 SEO, marketingových a jiných online expertů, kteří dokáží podobný nástroj využít.
Nástroj využijí freelanceři s jedním i s více vlastních nebo klientských online projektů. V nabídce nechybí ani tarify pro malé a větší společnosti nebo velké marketingové agentury s mnoha klienty, ale o tom více, až v části o cenových balíčcích později v tomto článku.
Senuto je tu od toho, aby vám usnadnil práci s optimalizováním webu nebo s analyzováním vyhledávání a s průzkumem samotné konkurence.
Hlavní funkce a nástroje Senuto
Nevím, jestli je možné přijít na trhu SEO nástrojů s něčím novým. Vždycky jde nakonec hlavně o přesnost a množství dat, kterými nástroj disponuje a pomůže vám je vytěžit. A pak jde také o použitelnost nástroje.
Senuto je na ovládání poměrně jednoduché. Co se mi však hodně líbí, je jeho rychlost. Ta je bleskurychlá, alespoň to tvrdil kolega z Webhosting Centrum. Já mohu bleskurychlost potvrdit.
Rychlost jsem si tradičně otestoval na doméně e-shopu Alza.cz. Vlastně jsem do nástroje zadal jen tuto doménu a okamžitě jsem dostal výsledky. Bez zdlouhavého čekání. Rychlost a jednoduchost se prolíná celým Senuto.
Přesnost nástroje se dá zjistit až při hodně dlouhém testování a porovnávání s ostatními nástroji. Při testování jsem narazil pouze na jednu nepřesnost.
Když jsem si v Keyword Exploreru nechal vyjet návrhy slov pro slovo WEDOS (český webhosting), tak mi Senuto navrhlo fráze spojené s olejem WD. Pro představu přikládám porovnání návrhů Senuto vs. Marketing Miner.
A teď si můžeme konečně představit core moduly SEO nástroje Senuto.
Analýza viditelnosti (Analysis visibility)
Analýza viditelnosti slouží k rychlému získání přehledu klíčových slov, na která se web zobrazuje ve vyhledávání. K tomu dostanete další data jako je seznam potenciální konkurence i s porovnáním, jak si oproti vám ve vyhledávání stojí.
Visibility v tabulce znamená předpokládanou měsíční návštěvnost pro slova v TOP 50 pozicích. Z vlastní praxe vím, že se podobné údaje dost liší od reality, ale díky nim si člověk dokáže udělat představu o tom, jaká by mohla být návštěvnost konkrétního webu.
Nicméně, jde o analýzu viditelnosti. Senuto nabízí rychlý přehled TOP 3, 10 a 50 pozic klíčových slov, na kterých se doména zobrazuje. Samozřejmě, že nejlepší a nejviditelnější místa jsou ta v hořejší polovině výsledků vyhledávání. Jak vidíme v porovnání, tak Alza není jednička na e-commerce trhu jen v obratech, ale také v SEO.
Hodně zajímavou funkcí u Analýzi viditelnosti je report kanibalizace obsahu. U kanibalizace obsahu se vlastně několik konkrétních URL webu zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na stejné klíčové fráze (klíčová slova). U takových URL se tříští pozornost vyhledávacího robota, web má menší míru prokliku a tím pak může ztrácet na konkrétní kanibalizovanou frázi dobré pozice a tím i návštěvnost. Celá ta problematika je složitější, takže to podstatné je, že kanibalizace obsahu je špatná a proto se vyplatí ji sledovat a napravovat.
V analýze viditelnosti je spousta dalších funkcí, které se při analyzování konkurence a vlastního webu určitě vyplatí za to sledovat. A příkladem může být například report Keyword features – SERP.
Report Keyword features – SERP ukazuje, ve kterých snippetech se zobrazují slova do TOP 50 pozice zkoumaného webu. Na obrázku níže můžete například vidět, že 27 % návštěvnosti Alzy z výsledků vyhledávání přichází z obrázků.
Když to porovnáme (na obrázku níže) s doménou Mall.cz, tak zjistíme, že Mall by měl zapracovat na optimalizaci obrázků. To by mu mohlo pomoci k získání dalších návštěvníků a teoreticky by to mohlo vést i ke zvýšení tržeb.
Analýza klíčových slov (Keyword explorer)
Keyword explorer analyzuje klíčová slova, navrhuje další možné fráze a ukazuje související otázky. To všechno samozřejmě s objemy hledání. Dostanete zkrátka vše, co by se vám mohlo hodit při plánování obsahu a navrhování SEO strategií.
Když si nějaké klíčové slovo rozkliknete přes lupu, tak se dostanete na podrobný detail. V tom je možné získat například přehled o konkurenci nebo přesnější objemy vyhledávání pro jednotlivé měsíce.
Rank Tracker
Rank Tracker slouží k dennímu monitorování webu. V podstatě jde o sledování toho, jak si web vede ve vyhledávání Google. Nástroj ukazuje například změny pozic, ve kterých snippetech se web zobrazuje a další užitečné věci, které ukazují posun, nebo naopak pokles pozic webu při provádění SEO prací.
Značnou výhodou Serp Trackeru je, že při zakládání nového projektu můžete jedním kliknutím vybrat 100 navrhovaných klíčových slov (Suggested 100) na místo jejich vypisování ručně. Nástroj prostě dokáže rozpoznat pro projekt důležitá klíčová slova.
SERP Analysis
Je v současné době ve verzi beta, ale už teď je možné s ním získat užitečná data potřebná pro optimalizaci webu. Do nástroje zadáte klíčové slovo a necháte si ukázat výsledky vyhledávání.
Na prvním obrázku jsem si zaškrtl parametry jako jsou nadpisy H1, H2 a délku obsahu. Když přejíždím kurzorem po grafu, tak vidím, jakou délku obsahu mají konkurenti a kolik nadpisů na stránce mají. To by mi teoreticky mohlo pomoci s optimalizací on-page SEO.
O kousek níž už vidím výčet konkurence i s porovnáváním délky obsahu nebo s nadpisy.
Zhruba uprostřed stránky dostanu úplně nejpřehlednější report z analýzy výsledků vyhledávání. Popravdě, právě ta poslední tabulka mi přijde nejužitečnější a nejspíš by na stránce bohatě stačila jen tato.
Cenové balíčky
Senuto má v nabídce 4 cenové tarify, které jsou odstupňované podle používání. Jak už jsem zmínil v úvodu, tak Senuto má přijatelnou cenu, jak pro jednotlivce nebo spíše pro lidi s jedním projektem, tak pro střední třídu, kterou jsou typicky freelanceři pracující na klientských projektech. V tarifech nechybí ani dražší balíčky pro náročnější uživatele spravující větší množství projektů.
Se všemi tarify máte k dispozici výše zmíněné nástroje. Hlavní rozdíl mezi tarify je v množství získaných informací na jeden report. Nejvíce dat mohou přirozeně získat zákazníci s nejdražším cenovým tarifem.
U tarifů Premium a Advanced jsou k dispozici nástroje pro integraci s Google Sheets, Data Studio, Google Analytics, Google Search Console nebo Slack. U tarifu Advanced je navíc možné získat API přístup.
Výhody pro naše čtenáře
Pokud se na Senuto zaregistrujete prostřednictvím kteréhokoliv odkazu z naší stránky, tak budete mít k dispozici následující výhody:
- prodlouženou zkušební dobu až 1 měsíc oproti standardním 14ti dnům a
- možnost testovat vyšší tarif Premium (místo standardního tarifu Plus).
Pokud budete se Senutem spokojeni, můžete po skončení testovací doby navíc využít slevové kupony pro slevy na všechny tarify.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Rychlost nástroje. | - Administrace není v češtině. |
+ Jednoduchost nástroje. | - Pro český trh chybí data z vyhledávače Seznam.cz. |
+ Při založení projektu navrhne důležitá klíčová slova. | |
+ Blesková analýza konkurence s nástrojem Visibility Analysis. |
Hodnocení a závěr
Senuto je užitečný a zajímavý nástroj, o kterém jsem v poslední době slyšel. Určitě je dobré, že jeho zakladatelé mají globální ambice, protože to prospěje nejen tomuto nástroji, ale i jeho konkurentům.
U Senuto jsem byl opravdu překvapený jeho rychlostí. Když si chcete například proklepnout konkurenční doménu, tak ji zadáte do nástroje, kliknete na tlačítko Analysis a vlastně okamžitě dostanete výsledky. Stejně to funguje i při prozkoumávání klíčových slov.
Senuto má údajně o 50 % víc dat než Ahrefs a častěji aktualizované, alespoň pro náš region. To je 100% výhoda, pokud je to skutečně pravda. Na počet funkcí Ahrefs Senuto asi vždycky přebije, ale Senuto zase vždycky dostane Ahrefs do kolen přijatelnější cenou a jednoduchostí, se kterou lze získat spoustu cenných informací v přehledné formě. SEO začátečníci se v nástroji nejspíš neztratí.
Zkušení uživatelé ocení právě tu rychlost a přehlednost nástroje. A také ocení spoustu podružných funkcí, které jim pomohou s přesnějším získávání dat. Ostatně, zkusit si to můžete na vlastní kůži na 14 dní zdarma a bez kreditky.
Jo tak ta kanibalizace obsahu vypadá dobře. Já si k tomu vytvořil jednoduchou šablonu, která to dělá bez placených tarifů na základě dat z GSC. Zdarma si ji můžete stáhnout tady https://jirifranek.cz/kanibalizace-klicovych-slov/ i bez zadání emailu 🙂 Snad to někomu ušetří hodiny hledání a práce.