Affiliate Marketing: Způsob monetizace online projektů

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Affiliate Marketing: Způsob monetizace online projektů

Provozujete internetové stránky, nebo se na to chystáte? A co byste řekli tomu, že by vám stránky mohly určitým způsobem vydělávat, a to aniž byste vy sami něco prodávali? Bude vám totiž pouze stačit umístit na vaše stránky odkaz a za každou koupi, která se přes něj zrealizuje, obdržíte provizi.

Platíte, jen když se zboží prodá

To vše je možné díky affiliate neboli partnerském marketingu. V něm fungují dvě strany. Je to jednak inzerent, například e-shop, na straně druhé provozovatel internetové stránky, například blogger. Ten na svých stránkách třeba pěkně pohovoří o určitém produktu a vedle recenze umístí také odkaz na zakoupení uvedeného produktu. Pokud někdo z čtenářů na odkaz klikne a produkt skutečně zakoupí, blogger získá odměnu. Pro e-shop jde o velmi výhodný marketingový nástroj, neboť platí jen a pouze za realizovaný prodej, tedy za klik, který vedl ke koupi. Pro obě strany se jedná o velmi výhodný podnik – provozovatel stránky obdrží za své doporučení peníze, provozovateli e-shopu narostou prodeje.

affiliate-marketing

Ví se, odkud nakupující přichází

To vše se pochopitelně neděje nějak nahodile, ale vše je přesně vyčísleno díky souborům cookies. V těch se uloží informace o návštěvě kupujícího na stránkách a o tom, odkud kupující pochází a kdo jej doporučil. I v případě, že třeba hned při první návštěvě se nákup neuskuteční, pokud se kupující vrátí, provize náleží bloggerovi. To v případě, že kupující zboží do 14 dnů nevrátí, na což má nárok ze zákona. Je vhodné připomenout, že formou affiliate marketingu jsou také nejrůznější srovnávače cen zboží a katalogy, jako například Heuréka. Těmto srovnávačům poskytuje e-shop informace o prodávaném zboží ve formě tzv. XML feedu. Srovnávače díky tomu nabízejí výčet zboží se všemi základními parametry a také s odkazem na nákup v e-shopu.

Kde sehnat spolupráci?

Pokud jste provozovateli e-shopu, pak nastává otázka, kde sehnat stránky, které s vámi na affiliate spolupráci přistoupí. První cestou je oslovovat je sám, či si vystavit zřetelně možnost affiliate marketingu na stránky e-shopu. Výhody této cesty představují menší náklady, platíte pouze provize bloggerovi. O to, kde se zboží bude prodávat, se při tomto způsobu propagace musí provozovatel e-shopu postarat sám a nabídnout ho.

Další možností jsou tzv. affiliate sítě, do kterých se může zapojit kdokoliv. Stačí uvést podrobnější data o svém e-shopu, o jeho nabídce a zadat také zcela zásadní podmínky pro spolupráci. To je v první řadě velikost provize, která se v pohybuje v řádu jednotek až desítek procent. Dále se uvádí také délka platnosti cookie. V zásadě se jedná o počet dnů, po které platí ještě tzv. cookie soubory v prohlížeči nakupujícího a tedy to, po jak dlouhou dobu se bere, že ho doporučil konkrétní blogger. Pochopitelně, čím delší dobu cookie platí, tím pro bloggera lépe.

affiliate-site
Affiliate sítě vám tedy pomohou sehnat jak stránky, které budou umísťovat odkazy na prodej vašeho zboží, tak celý systém, díky kterému získáte vy i bloggeři přehled o prodejích a provizích. V případě, že si zajišťujete affiliate spolupráci sami, musíte tento software získat právě vy. Navíc musí jít o důvěryhodný software, jehož data bude blogger respektovat.

Vyděláte si

Pro kohokoliv, kdo provozuje nějaké webové stránky, jsou affiliate sítě výhodnou příležitostí, jak nechat své stránky vydělat alespoň nějakou tu korunu, byť jen na provoz stránek. Na stránkách affiliate sítě je možné vybírat z nejrůznějších e-shopů, které jsou rozdělené podle oboru. Dále je možné se informovat ohledně konkrétních podmínek. Majitel stránek si poté vytvoří na síti účet a po zadání několika informací o sobě je možné během chvíle celý systém zprovoznit a pustit se do prodeje.

TIP REDAKCE
Zkontrolujte seznam konkrétních affiliate sítí působících na českém a slovenském trhu a najděte příležitosti pro váš projekt.

Jak ovlivnit prodeje?

Partner, tedy provozovatel webové stránky, youtuber nebo blogger má hned několik možností, jak výši prodejů ovlivnit. Pokud si pouze umístí odkaz na nákup zboží, zřejmě se mu zrovna zlaťáky nepohrnou.

Důležitý je již první krok, a to sice výběr vhodného partnera, tedy e-shopu. Z logiky věci je vhodné se snažit prodávat takové zboží, jehož tématika je blízká tématice stránky. Například na blogu maminky, která píše o svých dennodenních starostech, to budou produkty pro děti, nadšený sportovec bude uvádět odkazy na prodej sportovního zboží.

Napomůže také příspěvek k věci, který bude třeba sdílet vlastní zkušenost. Dále je možné na prodej poutat nějakým speciálním grafickým prvkem, zvýrazněním. Proto je vhodné, aby inzerent nabízel například bannery, které si může blogger stáhnout a umístit na své stránky. I zde ale platí, že je třeba nabídku pravidelně obměňovat a nabízet čtenářům stále něco nového. Právě to může přitáhnout a nalákat kupující.

TIP REDAKCE
Prodeje můžete samozřejmě ovlivnit také tím, že zvýšíte návštěvnost vašich stránek. Na to je možné využít tzv. PR články nebo jiné taktiky optimalizace pro vyhledávače.

Platí se jen za uskutečněný prodej

Affiiliate marketing je jedním z nástrojů online marketingu, někdy bývá uváděn coby určitá konkurence nástroje PPC, tedy platby za proklik, což je ale velmi nepřesné, ba až zavádějící. Na rozdíl od platby za proklik se totiž v affiliate marketingu platí až za dokonaný prodej a jde tedy o velmi exaktní výkonnostní marketing. Zatímco v PPC je třeba vhodně zvolit klíčové slovo, za jehož proklik bude inzerent platit, v affililiate marketingu se proklikává prvotně s nápadem na koupi. Návštěvník dobře ví, že se dostane na prodejní web, kde si může případně nakoupit.

Affiliate marketing nenabízí pouze možnost prodávat, tento nástroj umožňuje také požadovat po návštěvníkovi například vytvoření registrace, „upsání se“ k zasílání newsletteru, nebo k zodpovězení otázek. V takovém případě se provize nevyplácí jako procento z ceny, ale je stanovena fixně.

Zdroje:

Použité obrázky – Alpha Stock Images, Pixabay

5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..