Trendy v online marketingu

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Trendy v online marketingu

Online marketing ovlivňuje životy nás všech. Nevěříte? Věřte. Přesvědčíme vás totiž o opaku a ukážeme vám ty nejvíc top trendy pro rok 2019, o kterých byste měli vědět.

Online marketing je v průměru nejrychleji rostoucím sektorem. V roce 2017 činily náklady 23 miliard korun jen v České republice. Oproti roku 2016 se jedná o 18 % nárůst. Odhadovaná částka pro období 2018 je přitom 26,4 miliard korun, což představuje nárůst o 13 %. Hodnota investic však bude vyšší. (Zdroj: spir.cz.)

Do čeho se ale bude investovat v roce 2019? Co bude ovlivňovat naše uvažování a nakupování? To se dozvíte níže.

TIP REDAKCE
Před investicí do propagace je nutné mít co propagovat. Inspirujte se našimi 5 tipy, aby byl váš obsah dobře vyhledávaný.

Mobilní reklama

Mobilní reklama tvořila v roce 2017 17 % display reklamy v hodnotě 2,87 miliard. Oproti roku 2016 se jedná o nárůst 64 %. Pro rok 2018 se pak odhaduje růst 19 %. (Zdroj: inzertnivykony.cz.) Pokud hledáte v životě nějakou jistotu, můžete se zaměřit na mobilní reklamu, protože u ní se předpokládá nárůst i v roce 2019 a v následujících letech. Proč tomu tak je?

Na mobilních telefonech trávíme příliš mnoho času. Pokud se vymlouváte na práci, je to zbytečné. Právě nejvíce navštěvované dny jsou naše oblíbené pondělí a víkendová neděle podle zářijového NetMonitoru 2018. V těchto dnech by se mělo obtočit v průměru nejvíce reklam. V pondělí je to pak v brzkých ranních hodinách, kdy spěcháme do práce a neodpustíme si projetí aktuálního online světa včele s politickým a ekonomickým děním. V neděli naopak zbožňujeme spíše večerní chvíle s pomalými přípravami na pondělní šok.

návštěvnost internetu z mobilních telefonů

Máte ve vaší firmě PPC? Zkuste se tedy zaměřit na tyto dny nebo časy a zejména mobilní telefony. Google totiž říká, že mikromomentů je hodně a čas trávený na mobilních telefonech roste. Využijte tedy toho a oslovte vaše zákazníky v ten správný čas.

Video

Řekněme si to na rovinu. Statická bannerová reklama je marketingový trend minulých let. Pokud se na internetu nic nehýbe, nezaznamenáte to. V USA to dobře vědí a právě zde bude tvořit video reklama 25 % podílu na kampaních již v roce 2018 (zdroj: zpráva eMarketer.com: 9.10.2018). Věřte, že kromě hamburgerů odkoukává Česká republika také tento trend a video formáty uvidíte na internetu v roce 2019 daleko častěji.

Nárůst videoreklamy bude znát zejména na sociálních sítích a Youtube, kde se jedná o programatický nákup. Za zmínku stojí fakt, že vám videoformát odprezentuje sdělení lépe než statický banner a návštěvník webu si ho díky pohybu také spíše všimne. Pokud nakupujete statickou bannerovou reklamu, bude se ve veliké míře zobrazovat pouze na počítačích nebo mobilních zařízeních. Videospot vám poběží “cross-device” a s jistotou můžeme říct, že vám zvýší i CTR nad úroveň 1 %.

Roboti kolem nás

Roboti pomáhají v online prostředí stále častěji a častěji. Indexují stránky, sbírají informace nebo vám odpovídají v e-shopech, když zrovna nemůžete najít tu správnou velikost vašich oblíbených ponožek. Cíl je jasný, ušetření nákladů a automatizace. Myslíte si, že je to spíš příklad Japonska nebo USA a do Česka tento trend nikdy nezavítá? Žijete v iluzích.

Kofola představila v dubnu 2018 kampaň robota Karla hledajícího lásku. Byl všude na internetu, televizi i billboardech, kde se snažil najít svého vytouženého partnera a naučit se lásce. Na internetu stál za reklamou chatbot, který vás po prokliku na banner provedl svoji dlouhou, ač vášnivou konverzací v aplikaci Messenger. Dobrý ne? Nikdo nic nepoznal.

chatbot Karel z kampaně Kofoly

Roboty tedy využíváme stále častěji a práce s nimi je velice specifická a vyžaduje individuální přístup. Při správném provedení vám však ušetří náklady a dodají potřebnou rychlost, který váš business potřebuje.

Influenceři

Máte problém s prezentací vašeho produktu nebo nevíte, jak ho prodat? Svěřte se do ruky té správné osobě z řad influencerů, kteří vám s tím pomohou. Je to drahé? Zkuste mikroinfluencera, který bude za oslovení velice rád a bude překypovat řadou nápadů, jak vám vydělat ten pořádný balík peněz a zajistí dostatečné propojení vaší značky s veřejností.

Řada firem využívá v dnešní době influencery a spojuje s nimi i své jméno. Influenceři pak zakomponují produkt do svých příspěvků a vytvoří ten správný dojem. Do trendů influencer marketingu přitom patří instastories nebo live video. Pokud si však vyberete tu správnou osobu, nechte ji volnou ruku, prosím. Ona sama totiž nejlépe ví, jak vám produkt prodat.

Pokud pátráte po influencerech, můžete si je snadno vybrat. Oslovte je na veletrzích, použijte Google nebo využijte nějakou z influencer platforem pro vyhledávání. Platforma jako Agorapulse, Buzzsumo nebo Achoo vám s výběrem určitě pomohou. Pokud hledáte jistotu, vyzkoušejte nějakou z marketingových nebo mediálních agentur, která se u nás nacházejí. Nějakého influencera si však najděte, protože trend je jasný, což můžeme vidět na obrázku z Google Trends.

graf Google Trends pre influencer marketing vs. printa dvertising vs. video advertising

Rich mediální formáty

Hrajete si na internetu rádi? Ne! Tak jste out, protože obliba v rich mediální inzerci stále roste. Jak jsme již uvedli, statická bannerová reklama je trend minulých let. Rich mediální formáty jsou hravé, dokáží odprezentovat příběh značky a jsou interaktivní s návštěvníky stránek.

Rich mediálních formátů můžeme najít na českém internetovém prostředí mraky. Machr je v tom internetový obr Seznam.cz, který vám své formáty odprezentuje ve své galerii i s průměrně dosahovanými výsledky.

Rich mediální formáty jsou přitom tvořeny pro počítače i mobilní zařízení a zajistí vám i větší míru proklikovosti přes hranici 1 %. Věc, kterou však nedoměříte je efekt, kterým působí na návštěvníka. Jeho dojem, který si odnese, ze žádného grafu nevyčtete.

Závěr

Změny jsou pro řadu z nás těžké, ale dělat by se měly. Nemusíte být Google a investovat svůj rozpočet do všech trendů v marketingu, které na internetu najdete. Vyberte si jeden, sežeňte si fakta a investujte do něj. Výsledný efekt se jistě brzo dostaví.

Zdroje:
Použité obrázky a grafy – vlastní na základě dat z netmonitor.cz, Google Trends, napiskarlovi.cz, GIPHY

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..