E-mailing a jeho potenciál

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

E-mailing a jeho potenciál

E-mailing nebo také E-mailový marketing je nástrojem přímého marketingu, který nám všem zlepšuje nebo právě naopak komplikuje život. Nestane se vám, že byste jej měli trochu rádi. Buď ho úplně zbožňujete nebo naopak zcela nenávidíte a věřte, že ta druhá skupina lidí převažuje.

E-mailový marketing tu s námi nicméně je a my se musíme naučit s ním žít a využívat jej jako firma nebo jako příjemce emailů. V obou případech však platí, že menší počet zpráv je tím lepším řešením a že personalizace udělá divy. Pojďme se tedy podívat, jak na to.

TIP REDAKCE
Pokud vás kopne múza, neváhejte využít Guerilla marketing jako další levnou a efektivní formu propagace.

Co je E-mailový marketing?

E-mailový marketing je ve své podstatě cílené rozesílání komerčních nebo nekomerčních e-mailů do schránek příjemců. Jeho výhody spočívají v nízkých nákladech, kdy s jednou verzí e-mailu, kterou rozešlete tisícům respondentů, můžete skutečně tyto lidi se svojí nabídkou oslovit. Pokud si ji tedy přečtou. Další výhodou je flexibilita, možnost testování, měřitelnost nebo personalizace, která je nedílnou součástí moderního E-mailingu.

Cílem drtivé většiny e-mailingových zpráv je sbírání konverzí. Konverze si lze představit jako akci, kterou může být vyplnění formuláře nebo objednání některého z produktů. Jsou ovšem i jiné cíle e-mailingových zpráv. Cílem může být informování veřejnosti o novinkách ve vaší firmě, o nových produktech nebo o zřízení nové pobočky. Takovým e-mailům se říká newslettery a jsou velice populární.

E-mailový marketing

Poslání e-mailu z vás ještě neudělá profíka

Ne, to vážně neudělá. Řídit se totiž musíte spoustou směrnic a zákonů, který český nebo evropský zákoník obsahuje. Tím nejznámějším a vlastně v poslední době i nejvíce zmiňovaným je tzv. GDPR. GDPR je nařízení o ochraně osobních údajů, které řeší tyto data převážně jen v teoretické rovině. V té praktické pak zvyšuje jen byrokracii všech firem o desítky procent.

GDPR zkomplikovalo rozesílání e-mailových zpráv, protože firmy mající databázi kontaktů musely k rozesílání e-mailů získat opětovný souhlas od svých odběratelů, aby mohly zprávy dále zasílat. Odběratel si přitom sám musel opětovné zasílání e-mailů navolit několika kliky myší. V drtivé většině případů si však stačí zakoupit produkt nebo službu díky čemuž se váš e-mail dostane do seznamu aktivních uživatelů vhodných pro e-mailing.

Jedním ze zákonů ohledně této problematiky je také zákon č. 480/2004 Sb., který se týká služeb informačních technologií. Zákon se týká elektronické pošty hlasové, textové, zvukové nebo obrazové a zmiňuje přestupky, odpovědnost jednotlivých poskytovatelů služeb i šíření obchodních sdělení spolu s činnostmi, které ji mají regulovat.

Věřte, že e-mailový marketing opravdu není sranda a je spojen se spoustou předpisů i nařízení. IP adresa počítače patří totiž také mezi osobní údaje, ke kterým je nutné se chovat s obezřetností. Spousta firem se však předpisy neřídí a své e-mailové zprávy rozesílá dál. Je to totiž opravdu forma levné marketingové komunikace, která je nevyjde moc draho. Pokud o e-mailingu opravdu uvažujete, svěřte se spíše do rukou specializovaných firem, které vám s nabídkou rozhodně vyjdou vstříc.

Legislativní omezení e-mailových kampaní

Rady pro lepší E-mailing

Pokud jste firma poskytující e-mailingové poradenství nebo i maloobchodník hodlající své zákazníky informovat o nových produktech, tak nastražte oči a pozorně čtěte. Rad a návodů ke správnému e-mailu, který uchvátí každého příjemce, je na internetu mraky. Univerzální návod však neexistuje a každý sektor služeb nebo produktů má své vlastní zákazníky se specifickými potřebami.

TIP REDAKCE
Jestli si e-mailingové kampaně plánujete řešit sami, ve fázi výběru nástroje pro rozesílání e-mailů nezapomeňte využít případné slevy na e-mailingové nástroje.

E-mailový marketing je však nízkonákladovým komunikačním kanálem, u kterého se vyplatí testovat různá obsahová znění e-mailu, různá oslovení, použití obrázků, strukturu emailů atd. Nebojte se tedy riskovat a zkoušet. Tady je pár nápadů, jak váš E-mailing zlepšit:

  1. Využijte metodu A/B testování – vytvořte si několik verzí e-mailů, které rozešlete na vaše respondenty. Průběžným sledováním a vyhodnocením výsledků můžete zjistit, jak lidé na jednotlivé verze reagují. Na základě těchto reakcí vyberete tu nejvhodnější verzi, kterou můžete dále upravovat až k její dokonalosti.
  2. Příliš mnoho e-mailů škodí – některé internetové obchody rozesílají newslettery o svých novinkách několikrát týdně nebo i každý den. Zapomeňte na to a počet vašich zpráv si pořádně promyslete. Nikdo nedostává rád e-maily každý den a spousta lidí se tak může z odebírání vašich pravidelných novinek i odhlásit.
  3. Orientace je základ – krátký a přehledný newsletter je základ. Nevkládejte proto do obsahu příliš mnoho informací nebo vámi nabízených produktů. Ideální počet je 14 nabídek a víc ani ťuk. Při dvaceti nabídkách člověk obsah ještě přežije, ale vyšší počet má za následek unudění vašeho respondenta k smrti a jeho odhlášení z odebírání vašich zpráv. Nikdo totiž nemá rád dlouhé emaily, které ještě k tomu nejsou přehledné.
  4. Zaměřte se hlavně na předmět – předmět e-mailu je to, co vám dokáže zvýšit open rate (míru otevření) několikanásobně. Předmět e-mailu by měl být kratší a měl by vystihovat obsah newsletteru. Dobře dokáží fungovat také hesla typu novinka, akce, akční nabídka atd. V předmětu e-mailu však nepoužívejte smajlíky ani vykřičníky. Snižuje hodnotu a to přece nechcete.
  5. Čistota a ostrost – ujistěte se, že váš e-mail vypadá profesionálně a ne jako zpráva z 90. let. Používejte krátké odstavce i krátké věty. Váš e-mail díky tomu získá na dynamice a snadněji i rychleji se bude číst. Použijte vhodný počet odrážek, které budou obsahovat jen to nejdůležitější a dodají vašemu e-mailu na přehlednosti. Vložte do emailu také obrázky, které by měly potvrdit vaši zprávu a nikoli nahradit její obsah. Počet obrázků si předem promyslete, protože někteří poskytovatelé e-mailů blokují obrázky nebo je považují za indikátor spamu.
  6. Zahrňte do vašeho e-mailu zajímavé odkazy nebo výzvy k akci – do obsahu vkládejte tlačítka s výzvou k akci, které vám pomohou zvýšit návštěvnost vaší webové stránky. Tlačítka by měla být výrazně zbarvená, aby si jich respondenti všimli a zapojte i svoji kreativitu. Čím více vzrušující je akce, tím více bude lákavější pro vaše publikum.
  7. Zapojte do obsahu newsletteru také Google mikro momenty – na mobilních telefonech jsme neustále. Hledáme tam informace, obchody nebo se na internetu také rádi učíme. Zapojte do obsahu svého newsletteru how-to myšlenky. How-to myšlenky jsou psané návody nebo videa, ze kterých se lidi učí a poznávají. Zapojte kreativitu a dejte svým respondentům návod k tomu, jak něco vyzkoušet nebo změnit. Budou za to rádi a další z vašich e-mailů budou napjatě očekávat.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=97&v=_agOmV4uihk

Personalizace rozhoduje

Nejdůležitější radu, kterou byste měli při psaní e-mailu brát v potaz představuje personalizace. Ve světě E-mail marketingu se personalizovaným e-mailům říká Smart mailing a není to náhoda. Při využití personalizace dokáží vzrůst vaše tržby nebo čtenost e-mailů až o čtvrtinu. Jak je to možné?

V průběhu několika let jsme si zvykli na to, že každý jedinec je individuální a každý z nás má jiné potřeby. Všechny potěší, když v hlavičce svého e-mailu uvidí své jméno. Je to osobnější, je to přátelštější a dobře se to čte.

Jestli se váš respondent registroval na vašem webu a vyplnil nepřeberné množství informací, využijte je. Pokud jste obchod se svatebními šaty, jistě nebudete rozesílat váš informační newsletter mužům, kteří se u vás registrovali. Využívejte proto informace, vaše respondenty si selektujte a zasílejte jim pouze nabídky, které jsou pro ně vhodné. Selekci můžete provést dle věku, pohlaví, místa bydliště nebo produktů, které váš zákazník na webu nejčastěji vyhledává.

S personalizací můžete začít již v předmětu e-mailu. Do tohoto předmětu můžete již zahrnout i jméno respondenta, které spíše upoutá. Jméno pak můžete vložit i do oslovení, které se v hlavičce vašeho e-mailu nachází.

E-mailing

Pište a zkoušejte

I když jsme vám sem vložili několik rad nebo návodů, jak váš e-mail zlepšit, na internetu se jich nachází daleko více. Pokud začínáte s newslettery, sežeňte si pár informací, jak s E-mail marketingem začít. Jedná se o velmi efektivní a nízkonákladovou komunikaci s vašimi zákazníky, kterou vaše firma jistě ocení.

Nebojte se E-mailing vyzkoušet. Pište, testujte a na základě dat vyhodnocujte. Profíky se nestanete během jednoho týdne, ale po pár zaslaných e-mailech již budete vědět, co a jak dělat, aby zprávy vaše zákazníky dostatečně oslovili.

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..