5 tipů jak vytvořit dobře vyhledávaný obsah

5 TIPů jak vytvořit dobře vyhledávaný obsah

Text tvoří v dnešní době drtivou většinu internetu. Čteme si hlavně zpravodajství, nepohrdneme však ani články o vaření, sportu, autech nebo erotice. Všechny stránky, na kterých se tyto články nachází, jsou indexovány ve velikém online světě, který pro nás začíná být krapet nepřehledný. Pro orientaci nám slouží právě vyhledávače typu Google, Bing nebo Seznam.cz. Aby s naši stránkou vyhledávače počítali a zobrazovali náš obsah, je potřeba jej optimalizovat, ale také uzpůsobit jednotlivé články, které na nich máme.

O optimalizaci článků toho bylo napsáno již mraky. V návalu informací je těžké se vyznat. Vy však máte štěstí. Připravili jsme pro vás 5 základních pravidel, které vás provedou tím nejdůležitějším, co by měl každý článek mít, aby se “ve vyhledávačích” zobrazoval na vyšších místech.

výjimečný obsah

Nastavení titulku stránky

Ač se to třeba nezdá, meta title nebo také titulek stránky je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou byste měli upravit pro posun ve vyhledávání. Titulek by měl vystihovat to, co na dané stránce máte. Měl by být zajímavý, popisný a unikátní.

Americká společnost Mozplex zabývající se SEO poradenstvím uvádí, že ideální délka titulku je do 60 znaků včetně mezer. To by vám mělo zajistit 90% pravděpodobnost zobrazení, pokud budete používat malá nebo úzká písmena. Ano je to přesně tak. Google měří nadpis v pixelech a hranice, kterou právě teď hledáte, má 600 pixelů. Pokud tedy hodláte skládat nadpis z 60 znaků, která budou tvořena převážně písmenem W, M nebo dalšími, bude váš nadpis končit třemi tečkami. V případě W vám pro to stačí pouze 36 znaků.

meta titulek a popisek ve výsledcích vyhledávaní

Délku titulku je tedy potřeba pořádně připravit a slova pečlivě vybírat. Můžete zapojit svoji bujnou fantazii nebo využít některého z našeptávačů/vyhledávačů. Příkladem je Google Trends nebo Sklik, o kterých se zmiňujeme dále v článku. Až budete mít titulek hotový, prověřte jej na gsp.rudolfsvatek.cz. Tato chytrá pomůcka vám ukáže, jak váš nadpis, url i popisek ve vyhledávači vypadá. Dokáže vám také jednotlivé znaky přepočíst na samotné pixely. Kalkulačku tedy můžete schovat.

TIP REDAKCE
Pro hledání klíčových slov, ale i jiné SEO aktivity pro vás máme další užitečné nástroje pro optimalizaci pro vyhledávače.

Popište svůj web

Meta popisek nebo také jinak Meta Description je popis webové stránky. Je to krátký text o délce 171 znaků a 1024 pixelů, který by vás měl informovat o tom, co se na dané stránce nalézá. Pokud se snažíte dosáhnout vyšších příček ve vyhledávačích, tento popisek je jednou z věcí, co byste měli změnit.

Obsahem každého popisku by měly být klíčová slova, která vystihují to, co se na dané stránce nachází. Pod těmito slovy se vám zobrazí také článek ve vyhledávači. V poslední době se meta popisku nepřikládá takový význam, jako tomu bylo dříve, protože Google již sám nejlépe ví, co se na stránce nachází. I přes to vám meta popisek pomůže překonat nejenom pár příček, ale ovlivní i vaše CTR neboli míru proklikovosti. Ač se tomu dá věřit nebo ne, někteří lidé opravdu čtou ve vyhledávači nejenom titulek dané stránky, ale také popisek. Pokud je váš popisek trefný, tak je to jenom dobře, protože vám dokáže přitáhnout spoustu lidí na váš web.

Pokud zrovna píšete meta popisek, napište jej prvně podle sebe. Následně jej přečtěte, zda všechno sedí tak, jak by mělo. A pak ještě jednou. Poté můžete přistoupit k nahrazování jednotlivých slov synonymy, která používají lidé ve vyhledávačích častěji a která vám dávají smysl. Měnit můžete i celé věty. Jak však získáte ty nejlepší slova, která se vyhledávají? Můžete se podívat do Google Trends nebo našeptávače Skliku, který vám navrhne i celá slovní spojení.

našeptávač Sklik - návrh klíčových slov

TIP REDAKCE
Detailněji se výběru klíčových slov věnujeme v článku o tom jak vybrat správná klíčová slova z pohledu začátečníka.

Samotný obsah

Obsah nekopírujte, používejte větší slovní zásobu, pište krátká a jednoduchá slova, buďte kreativní a dělejte odstavce. Text je totiž pochopitelný úměrně tomu, jak snadno se čte. Pokud bude text plný cizích slov a bude složitý, nikdo ho nepochopí a jen málokdo jej přečte až dokonce. Pokud chcete mít text kvalitně napsaný a čtivý, využijte služeb nějakého z copywriterů nebo koukněte na těchto 31 tipů, které vám se psaním vašeho vlastního textu pomohou.

Stejně jako u titulku i popisku webu, je obsah stránky také součástí internetového prostředí a i pro něj tedy platí zákony SEO. Google totiž dokáže indexovat téměř veškerý váš obsah. Mnoho lidí zmiňuje v této oblasti ideální počet klíčových slov na stránce, které vám pomohou k obrovským ziskům díky umístění ve vyhledávání. Ideální koncentrace by pak měla být 3-5 % a víte co? Zapomeňte na to. Již v roce 2012 sdělil John Mueller, který je webovým analytikem Googlu, že optimální počet klíčových slov neexistuje.

optimální hustota klíčových slov

Pište tedy přirozeně a hlavně k tématu. Používejte klíčová slova, pokud to uznáte za vhodné, ale článek jimi nepřehlcujte. Může se pak stát, že budete penalizováni.

Dostatečné odkazování

V rámci odkazování řešíme reference na vašich webových stránkách. Na samotných stránkách má každý vlastník text, který je, ale nemusí být pravdivý. Těmto tvrzením můžete rovněž přidat věrohodnost právě vložením relevantních referencí, tedy zdrojů nebo citací.

Jedním z nejnavštěvovanějších webů v Česku jsou novinky.cz. Ve své podstatě se ovšem jedná o zpravodajské médium, které není relevantní ke stránce WebhostingCentrum.cz a k tomuto článku. Naopak vynikajícím odkazem, který můžeme použít je studie potvrzující pozitivní efekt relevantních externích odkazů nebo článek o odkazování na externí zdroje od Martina Šimka. Jakožto uznávaný odborník na SEO problematiku píše kvalitní a věrohodné texty, ze kterých můžete čerpat. Třeba si jednou všimne i on, že z něho čerpáme a bude odkazovat také na náš web.

TIP REDAKCE
Zpětnými odkazy na vaše stránky se tady sice nezabýváme, ale přesto jsou důležité pro návštěvnost vašich webů. Jedním ze způsobů jak je získat je zveřejňování takzvaných PR článků.

Odkazovat nebo také linkovat můžete samozřejmě i sami na sebe (interní prolinkování). Pokud se věnujete psaní článků třeba o SEO problematice, je dobré do obsahu zakomponovat odkaz na jiný váš článek, který je obsáhlejší v daném bodě. Pokud je navíc článek zajímavý a dobře čtivý, návštěvník klikne i na daný odkaz, aby zjistil více.

Odkazy jsou důležitou součástí SEO na vašich webových stránkách. V dnešní době se jim ovšem nevěnuje dostatečná pozornost, jaká by asi měla. Pište kvalitní a dobře čtivé články, do kterých budete vkládat relevantní odkazy. Pokud budou vaše články dobře psané a důvěryhodné, časem budou odkazovat také jiní autoři na váš web, což rozhodně přidá na důvěryhodnosti.

Použijte obrázky

Při psaní článků je používání obrázků v obsahu zásadní. Lidé neudrží při čtení článků dlouho pozornost. Používejte tedy na svých stránkách obrázky a upravujte je! Pomohou uživatelům při nalezení vaší stránky.

TIP REDAKCE
Možná se vám bude hodit odkaz na náš článek o tom, kde získat kvalitní fotky zdarma a legálně.
Pokud vkládáte obrázek na webové stránky, dokáže ovlivnit vaše místo ve vyhledávání, i když se to možná nezdá. Častými chybami je nepojmenování obrázků nebo nezařazení tzv. alt popisků – co se na obrázku nachází. Z toho důvodu se vaše obrázky v hledáčku Google nebo jiných vyhledavačů opravdu nezobrazí.

Důležitá je také datová velikost obrázků. Pro jejich optimalizaci můžete využít např. službu imagecompressor.com, kde vám bytůstka jménem Optimizilla zdarma zmenší datovou velikost vašeho obrázku. Nebo můžete využít WordPress pluginy pro kompresi obrázků (pokud používáte právě tento redakční systém). Vaše stránky pak nebudou zahlceny velikými obrázky a budou se načítat rychleji. Návštěvnost uživatelů používající mobilní telefon by vám také mohla mírně vzrůst, protože ne každý, kdo používá data, chodí na stránky s vysokou datovou náročností.

Internetový optimalizátor velikosti obrázků Optimizilla

Závěr

Triků, jak uchvátit návštěvníky webu, je nespočet. Zkuste obrázky, zajímavý text, gify, video nebo nějaký rich mediální formát. Prostě něco, čeho si návštěvník všimne a na co jen tak nezapomene. Možností je nespočet. Při použití ovšem nezapomeňte na optimalizaci všeho, co je potřeba, protože bez ní vám lidi na web jen tak nepřijdou.

(2 hlasů, průměr: 3,00 z 5)
Loading...

2 comments

  1. Pingback: Trendy v online marketingu pro rok 2019 | Webhostingcentrum.cz

  2. Pingback: Jak vybrat klíčová slova z pohledu začátečníka? | Webhostingcentrum.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.