Semrush SEO Writing Assistant a SEO Content Template recenze

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

SEO Writing Assistant od Semrush je způsob, jak vylepšit obsah svého webu

V tomto článku vám ukážu techniky, kterými porážím svoji konkurenci ve výsledcích vyhledávání (SERP). Můžu vám prozradit, že mi k tomu pomáhají dva nástroje – SEO Writing Assistant a SEO Content Template. Jak vám pomohou rankovat lépe než konkurence? Tím, že vám odhalí, jak napsat lepší obsah, než mají ostatní weby. Chcete také zlepšit techniku tvorby obsahu? Tak si pojďte přečíst tuto recenzi.

Proč používat k tvorbě online obsahu SEO šablonu a asistenta?

U online obsahu (textu) je většinou potřeba kvalitní optimalizace pro vyhledávače. Proč je pro web důležité SEO? Hlavní důvodem je lepší viditelnost ve výsledcích vyhledávání a především pak lepší rankování (lepší pozice ve výsledcích vyhledávání – SERP). 

Copywriter jako tvůrce obsahu může psát texty na základě domněnek a intuice nebo na základě tvrdých dat, která pochází přímo z průzkumu vaší nejlepší konkurence, jaká se umisťuje v TOP 10 pozicích výsledků vyhledávání na konkrétní klíčové slovo. Čemu dáte přednost? Domněnkám a intuici nebo skutečným datům? Podle mého názoru je lepší se spolehnout na tvrdá data. Moje zkušenosti pak ukazují, že tento názor je správný, protože v SERP dosahuji se svým obsahem dobrých výsledků. A to je tedy důvod, proč psát obsah podle SEO obsahové šablony (SEO Content Template) a proč používat SEO Writing Assistant. 

Oba nástroje mi pomáhají s technikou psaní obsahu. Na první pohled vím, o čem mám v daném obsahu psát, jaká sémanticky příbuzná slova používá konkurence v podobném textu cíleném na stejné klíčové slovo nebo jak dlouhý by měl obsah být, aby měl vůbec šanci na dosažení lepších pozic ve výsledcích vyhledávání.

Představení Semrush

Semrush je komplexní nástroj pro online marketing. V jednoduchosti lze říct, že ho tvoří soubor několika nástrojů pro SEO, Paid Traffic, Social Media, Content & PR a Market Research. Ty vám pomohou například s průzkumem konkurence, ale hlavně s optimalizací webu pro vyhledávače. A té se věnuji v tomto článku. Ostatně v recenzi Semrush se dozvíte více o tom, co tento nástroj umí a jak vám pomůže.

A teď už se pojďme konečně podívat na nástroje, které dotáhnou vaši techniku psaní a obsah webu na vyšší úroveň.

Jak používám 2 nástroje SEO Content Template a SEO Writing Assistant?

Použití těchto nástrojů dává smysl v případě, že máte udělanou analýzu klíčových slov nebo kdy víte, na jaké hlavní klíčové slovo nebo frázi chcete zacílit svůj obsah. S dobře optimalizovaným obsahem samozřejmě nakonec získáte návštěvnost na spoustu dalších vyhledávacích dotazů, ale nejdůležitější fráze je vlastně pilířem pro ty ostatní vyhledávané dotazy.

SEO Content Template

SEO Content Template je prostě jakási šablona, která vám pomůže při tvorbě obsahu. Když do ní vložím důležitou klíčovou frázi, vyberu si trh, na který chci cílit, tak dostanu několik doporučení, která mi pomohou vytvořit SEO-friendly obsah.

Začít tvořit obsah je jednoduché. Vložíte jen klíčové slovo.

Nejlépe si to ukážeme na příkladu. Řekněme, že chci vytvořit článek na téma nejlepší sluneční brýle a cílit s ním na americký trh. Tak zadám slovo “best sunglasses” do políčka v nástroji a kliknu na tlačítko Create SEO Template.

vytvořená seo content šablona
SEO Content Template pro klíčové slovo Best SunGlasses

Co se tedy ze své SEO Content Template dozvím?

  • Sémanticky příbuzná slova – to jsou související slova, kterými bych měl svůj text obohatit. Pro copywritera to jsou další náměty, kterým se má v článku věnovat.
  • Zpětné odkazy – weby, ze kterých chci nebo bych měl chtít získat zpětné odkazy.
  • Čitelnost – takzvané readability score ukazuje číslo od 0 do 100. Čím vyšší hodnota tohoto čísla je, tím lépe se text čte. Na obrázku výše vidím, že průměrné readability score u konkurence je 63. Z toho plyne, že svůj text musím lépe strukturovat, dělat kratší odstavce a jednodušší věty, aby se četl lépe než u konkurence.
  • Délka textu – doporučená délka textu v počtu slov. Z obrázku je patrné, že cokoliv kratšího pod 1585 slov teoreticky nemá v SERP na lepší výsledky šanci. 

Z praxe vím, že ty 4 zmíněné body a doporučení z obsahové šablony je dobré brát s rezervou. Nemusím se jich držet na 100 %, ale jsou pro mě určitým návodem, jak obsah vytvořit. Například ta délka obsahu je diskutabilní, protože ve výsledcích vyhledávání vás mnohdy předběhnou weby s kratšími texty. Jedním z důvodů může být to, že danou problematiku se podařilo lépe a výstižněji vysvětlit právě v tom kratším textu a ten je díky tomu pro čtenáře lepší.

O kousek níž už si mohu prozkoumat TOP 10 výsledků vyhledávání s náhledem, jak konkurence používá v textu klíčová slova. Okamžitě je vidět počet jejich výskytů v celém textu. 

analýza konkurence
Jak konkurence používá klíčová slova.

Text si mohu rozkliknout a prozkoumat do detailu. Nástroj mi zvýrazní klíčová slova, která mě zajímají. Díky zvýraznění vidím hojnost jejich výskytu napříč celým textem. 

analýza konkurenčního obsahu
Analýza textu konkurence.

Jak toho všeho využít? Když jsem se proklikal několika články konkurence, tak jsem zjistil, kde jsou chyby a slabé stránky v jejich obsahu. Tady jsem například narazil na to, že jejich texty jsou špatně optimalizované a strukturované. V textu nejsou téměř žádné podnadpisy, které by rozbíjely odstavce, informovali čtenáře o dalším nadcházejícím odstavci a důležité pasáži, kterou si nesmí nechat ujít. Takový text se čtenářům špatně čte.

Zjistil jsem tedy to hlavní. Napsat lepší text na toto téma bude snadné. SEO Content Template mi ale prozradila, že na prvních místech jsou velice silné weby. To znamená, že svůj článek musím určitě později podpořit zpětnými odkazy.  

Nakonec dostanu ještě pár základních doporučení, jak text zpracovat. Pokud budu vytvářet zadání pro copywritera, tak mu přiložím tento printscreen jako přílohu k rozpracovanému zadání.

základní doporučení pro psaní seo textů
Základní doporučení k psaní obsahu.

SEO Writing Assistant

SEO Writing Assistant (SWA) je asistent na psaní optimalizovaných textů. Ještě není v takové fázi, že by ty texty sám napsal, ale dokáže mi ukázat, co je v nich dobře, a co je špatně.

seo writing assistant ukázka nástroje
SEO Writing Assistant má doplněk pro Google Docs a WordPress.

Předchozí obrázek toho o SWA moc neřekl. SEO Writing Assistant je vlastně editor textu, který dokáže napsaný text okamžitě analyzovat a poskytnout mi na něj zpětnou vazbu, co by se v něm mělo vylepšit, jestli je originální, zda se dobře čte a jestli by do něho bylo dobré přidat další související slova.

Editor obsahu SWA v Semrush
Editor obsahu SWA v Semrush.
Video: ukázka nástroje SEO Writing Assistant.

SEO Writing Assistant mi ukáže 4 nejdůležitější věci:

  1. Čitelnost – jaká je čitelnost mého textu. Při analyzování konkurence jsem se dozvěděl, že průměrné readability score je 63. Na videu výš můžete vidět, že můj text dosáhl na skóre čitelnosti 68. Oproti konkurenci je to lepší výsledek. K tomu dostanu tipy na počet slov, zda nejsou problémy s hlavním nadpisem článku nebo s jeho obsahem. Tady mám na mysli například délku odstavců, jaké věty nebo slova by bylo dobré přepsat a další věci, které pomohou k lepšímu skóre čitelnosti.
  2. SEO – tady vidím různé SEO metriky, které mi pomohou s lepší optimalizací textu pro vyhledávače. Z toho mě asi nejvíce zajímají doporučená slova, která bych měl v textu zmínit. Samozřejmě to musí dávat v tom textu smysl.
  3. Tón hlasu – SWA umí v závislosti na použitých slovech změřit tón hlasu použitý v textu. Tón hlasu mě zajímá v případě, kdy se snažím vyznění textů určitého projektu sladit do určitého stylu. Pokud bych psal například článek na vlastní blog, tak bych chtěl texty spíše ležérní, aby vyzněly, co nejvíc osobně. Naproti tomu třeba v odborném textu potřebuji působit neutrálně nebo možná formálně.
  4. Originalita – tato funkce zkontroluje, zda není text nebo jeho určitá pasáž duplicitní. Já jsem do SWA vložil článek z Tripsavvy.com, takže mi SEO Writing Assistant samozřejmě ukázal, že můj text originální není. Prohlédnout si to můžete na videu o kousek výš.

Z těchto 4 hlavních ukazatelů dostanu celkové skóre, které mi ukáže kvalitu vlastního obsahu. Toto skóre doplňuje interaktivní graf. Hodnocení se pohybuje v rozmezí 0-10. Čím vyšší hodnotu získám, tak tím by měl být obsah kvalitnější a lépe optimalizovaný. Na dalším obrázku je skóre mého textu 4,4/10. Z toho okamžitě vidím, že text není úplně nejlepší a je potřeba jej vylepšit. Jak? S tím mi pomůže SEO Writing Assistant.

Souhrnná metrika ukazující kvalitu obsahu.
Souhrnná metrika ukazující kvalitu obsahu.

Proč nástroje používám?

Nejdůležitější je pro mě funkce čitelnosti. Udělat lépe čitelný obsah, to už je poměrně složitá záležitost. Právě na dobré čitelnosti může záviset komerční úspěch projektu, protože čím lépe čtenář textu porozumí, tím spíše ho získáte na svoji stranu. Více o tom, co je čitelnost a jak funguje.

Semrush a jeho 2 nástroje – SEO Content Template a SEO Writing Assistant mi dávají určitou šanci, jak s novým obsahem můžu rychle obrátit hru na své hřiště. Do jisté míry se dá tvrdit, že oba nástroje zlepší techniku psaní obsahu, protože vás “nutí” vkládat do textu sémanticky příbuzná slova, o kterých třeba ani nevíte. Nemusíte kvůli nim dělat složitou analýzu klíčových slov, protože ji za vás udělají tyto 2 SEO nástroje pro obsahový marketing. 

Ve výsledku tedy šetřím spoustu času, lépe se mi plánuje struktura celého obsahu, vím jak má být text dlouhý a kde jsou slabé stránky konkurence. Co více ještě potřebujete k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání?

5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..