Jak vydělávat blogem

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Jak si vydělat peníze blogem? Ukážeme vám pár způsobů, jak si můžete koníčkem přivydělat.

Blogování patří mezi velmi oblíbené činnosti a vydělávat si blogováním je přímo sen. Ta volnost, kdy můžete pracovat kdykoli a kdekoli, se zdá být až pohádkovým happy-endem. Každý, kdo má tento sen by si však měl uvědomit, že samo psaní hezkých článků vám nic nevydělá. V následujících řádcích vám ukážeme způsoby, kterými si můžete přivydělat díky vašemu webu nějakou tu korunu.

vydělávaní blogem
Vydělávejte se svým blogem

Měli byste mít jasno, zda chcete psát pro radost nebo pro přivýdělek. V prvním případě nemusíte nic plánovat a můžete vše nechat na spontánním plánování. Pokud chcete, aby vám blog vynášel je nutné si dopředu promyslet vlastní strategii spolu s vybráním vhodných nástrojů. Zároveň je nutné si promyslet propagaci blogu, protože proč psát, pokud by si blog nikdo nepřečetl?

Propagace blogu

V současné době máte naštěstí široké možnosti, jak váš blog propagovat. Navíc jsou tyto způsoby totožné se způsoby, jak můžete sami s vaším blogem vydělávat. Když se je jednou naučíte používat jako zákazník, do budoucna jim lépe porozumíte jako partner.

Samotná placená reklama dnes už nestačí, protože blogování je stále více o vytváření si vztahu k lidem, takže pravidelnost příspěvků, provoz na sociálních sítích a videa na Snapchatu či YouTube jsou dnes nezbytnou komunikací. Kromě toho jsou tu stále původní kanály komunikace, jako jsou newslettery.

Jak vydělávat peníze blogem

Teprve nyní přichází na řadu fáze, kdy je na čase se zamyslet nad tím, jak můžete s vaším blogem nebo s tematicky zaměřenou stránkou začít vydělávat peníze. Jednoduše řečeno, jak vydělávat na internetu s vlastními produkty, ale i bez nich.

Psaní pro jiné

Hned na počátku, i když ještě nemáte příliš velké množství návštěv, můžete svůj blog zužitkovat jako ukázku své práce. To platí zejména v případě, pokud chcete psát pro jiné, a to ve smyslu psaní článků na zakázku. Samozřejmě zakázky vám se založením blogu nezačnou sami padat z nebe. Právě díky veřejnému webu však můžete získat velmi slušné klienty a kontakty do budoucna. 

V České republice funguje několik portálů, které zprostředkovávají právě kontakt copywriterů a zákazníků. Samozřejmě si za to často berou nemalé provize a je tak lepší si shánět zakázky bez zástupce. Na druhou stranu se zde rozepíšete a zbavíte se řady špatných návyků, které má v počátku snad každý copywriter.

Reklamní systémy

Asi nejznámějším způsobem, jak se vydělává za pomoci blogu či webových stránek je umístění reklamy. Tato forma, kdy vám je přiznávána odměna za klik je velmi dobře měřitelná a jedná se o skoro „pasivní“ zdroj příjmu. Samozřejmě, musíte pracovat na tom, aby váš web lidé stále navštěvovali.

V České republice jsou nejznámějšími zástupci této reklamy jistě Sklik od Seznamu a Adsense od Google. Každá z nich má však své výhody a nevýhody, na které se budete moci podívat níže. 

V případě, že se zaměřujete především na video příspěvky a jste tak spíše vloger vás určitě bude zajímat možnost zobrazení Adsense reklamy přímo ve videích.

Oba tyto reklamní systémy jsou založeny na vydělávání za každé kliknutí návštěvníka na zadaný odkaz. V tomto případě, tedy získáváte peníze, pokud zákazník klikne na umístěnou reklamu. 

Kolik za jedno také kliknutí získáte? To je rozličné podle toho o jak konkurenční zboží se jedná, ale také podle jeho ceny či tématiky webu, na který vede odkaz. Za jeden klik tak můžete získat pár haléřů, ale i desítky korun.

Sklik

Sklik je sice méně efektivní než Adsense, ale jeho integrace je velmi jednoduchá. Můžete jej vložit jako čisté HTML, ale z důvodu praktičnosti se používá spíše Shortcode. V případě WordPressu má několik šablon i vlastní kolonku, kam tuto reklamu můžete vložit. Tuto kolonku můžete použít i pro jiné reklamní systémy. Zde je však již dopředu určeno přesné umístění reklamy na stránce či v jednotlivých příspěvcích. Toto omezení variability stránek pak většině uživatelů nevyhovuje. Kromě těchto možností můžete pro tyto účely použít i některé WordPress pluginy. 

Abyste lépe porozuměli v případě, že se stanete Seznam Partnery a budete mít vygenerovaný kód, je potřeba jej vložit do vaší WordPress šablony. Tento kód vložíte do zdrojového kódu vaší stránky. Pokud máte pokročilejší zkušenosti s administrací WordPressu zvládnete to díky dokumentaci na Seznam Partner ve formě multirequestu, což je praktické, protože skrze jediný požadavek na SSP server obsloužíte všechny reklamní pozice na vaší stránce. Jen pozor doporučuje se opět využít Shortcode, abyste v případě změny formátu reklamy, nemuseli upravovat každý příspěvek zvlášť.

Pro začátečníky je vhodné využít dostupných pluginů. Případně si nechat plugin sestavit na míru včetně jejího zprovoznění nebo využít šablonu, kam jednoduše vložíte zkopírovaný kód z rozhraní Seznam Partner. 

Reklamu přes Sklik můžete na svém webu zveřejnit, pokud jste podnikatel s přiděleným IČ, přičemž vám stačí volná živnost.

Adsense

Ačkoli je Google Adsense produktivnější, váže se k němu řada administrativních povinností navíc, takže je potřeba trochu počítat. Obecně platí, že Adsense přináší asi o třetinu vyšší zisky. Podstatnou nevýhodou však je, že pokud se rozhodnete umístit na své webové stránky tuto reklamu a vydělávat na ní, musíte se stát osobou identifikovatelnou k DPH. Což v praxi znamená, že kromě daně z příjmu musíte z tohoto příjmu odvádět i DPH. 

Každý by si měl sám za sebe spočítat, zda mu zisk za ty starosti s papírováním stojí nebo ne.

Affiliate marketing

Velmi oblíbeným nástrojem propagace je v poslední době affiliate marketing, který je skvělým nástrojem výkonnostního marketingu. Princip této spolupráce spočívá v tom, že vy na svých stránkách doporučíte nějaké služby, produkty případně celý e-shop. Pokud si na základě tohoto článku čtenář něco koupí, získáváte provize z tohoto prodeje. Provize u affiliate se dnes pohybují od několika desetin procenta až po vyšší desítky procent z ceny, vždy záleží na daném smluvním partnerovi, ale i na prodávaném segmentu zboží.Díky možnosti vyšších zisků jsou v současné době affiliate programy velmi oblíbené. Navíc jsou tyto partnerské programy poskytovány od malých e-shopů až po největší obchodníky na trhu. Zvolit si pak můžete třeba jen propagaci vybraných produktů, kterým sami věříte a lépe tak přesvědčíte ke koupi i vlastní čtenáře. Dnes najdete nějaký affiliate program snad na všechny typy výrobků, stačí jen hledat ve více katalozích nebo na samotných e-shopech.

Publikace PR článku a prodej mediálních odkazů

Když se váš blog stane místem, které má pravidelnou návštěvnost, která se pohybuje ve stovkách či tisících měsíčně, je správná doba nabídnout prostor na vašich stránkách pro PR články. Abyste zaujali potenciální klienty můžete na svém blogu přímo založit záložku spolupráce nebo odkaz na tuto stránku umístit do patičky. Efektivnější však v dnešní době je zaregistrovat se na různé portály, které se spojováním firem a blogerů zabývají. Velmi zajímavým místem pro vyhledávání tématických webů či nových klientů je v této oblasti i tržiště PR Yard, o kterém jsme vás již v minulosti informovali.  

Na zveřejnění PR článku můžete vydělat různé částky, záleží na tom, jakou návštěvnost má váš blog, ale také oblast trhu, které se věnujete. Právě segment trhu pak nejvíce ovlivňuje cenu publikace PR článku. 

Pokud vás psaní baví a chtěli byste si touto formou přivydělat ještě více, je možné nabízet komplexní službu, kdy článek nejen zveřejníte, ale i napíšete. To dnes využívají především velké a středně velké firmy, které tak nemusí shánět zvlášť copywritera.

Velmi častou formou výdělku kvalitního webu s dobrými ranky je i prodej mediálních odkazů. Nezřídka se stává, že vás kontaktují linkbuildeři, abyste umístili odkaz do již existujícího relevantního obsahu pro jejich potenciální klienty. Tato služba se poskytuje buďto za poplatek nebo protislužbu (necháte si umístit svůj prolink). Prodej mediálních odkazů je velmi populární, protože odpadá starost s tvorbou nového obsahu nebo najímání copywritera, který by nový unikátní PR článek sepsal.

Individuální spolupráce

Pokud by se vám dařilo a stali byste se vlivnými blogery, můžete si začít domlouvat individuální spolupráce s odměnou za akci. V tomto případě už se domlouváte přímo s prodejci, výrobci či mediálními agenturami. Velmi často se to firmy snaží řešit jen zvýhodněnými produkty nebo zapůjčením produktů na testování či testovacími balíčky zdarma. To možná potěší, ale v reálu vám to nic nevydělá. Dokonce jeden výrobce vysavačů v nedávné době nabídl, že vysavač na 14 dní zapůjčí, vy napíšete recenzi a pak jej můžete vrátit nebo si jej koupit za zvýhodněnou cenu. Taková nabídka osloví pouze začátečníka, ostřílení blogeři vědí, že tudy cesta opravdu nevede.

Je tedy zřejmé, že při individuální spolupráci je nutné si umět říct o peníze. Vždyť ti nejlepší berou pár tisíc korun za zveřejnění jednoho článku nebo za vyfocení se s produkty na Instagram. Blogy těch nejlepší jsou však neustále vylepšovány nejen po obsahové stránce, ale i v oblasti optimalizace pro vyhledávače. Abyste své webové stránky zvládli neustále zdokonalovat a zvyšovat si počty návštěv, ale i délku trvání relace, zkuste použít některý z nejlepších  marketingových nástrojů.

Jak vydělávat na Instagramu

Velmi populární sociální sítí je dnes Instagram, který má hodnocení jako uživatelsky přívětivější než Facebook. Zakládá si totiž na grafickém obsahu jako jsou fotografie, videa či populární Insta Stories. To se projevuje tím, že má v současné době již více než jednu miliardu aktivních uživatelů. Díky tomu nebylo nikdy vydělávání přes sociální síť jednodušší. Stačí se vašemu profilu na Instagramu věnovat, být aktivním uživatelem a získat fanouškovskou základnu. Nemusíte se bát k tomu, abyste začali s Instagramem vydělávat, nepotřebujete miliony či desetitisíce fanoušků. Stačí vám jich stovky či tisícovka. 

Pro vydělávání na Instagramu se používá několik různých nástrojů. Patří mezi ně metody jako influencer marketing, vydělávání skrze aplikace, affiliate marketing, slevové kupóny, prodej vlastního produktu, propagace vlastního businessu a služeb. Influencer marketing je označení pro výše popsanou individuální spolupráci, na které vydělávají známé osobnosti i více než polovinu z jejich měsíčních příjmů. O affiliate marketingu a prodeji vlastních produktů či budování brandu jsme se již také bavili.

Vydělávání skrze aplikace je založeno na aplikacích, které dokáží influencera propojit se značkou, taková je například aplikace Linketica nebo HypeAuditor. Pak jsou tu aplikace, kdy přímo skrze ně mohou influenceři získávat nové sledující nebo si vydělat za sledování navržených profilů.

S vaším instagramovým účtem si můžete vydělávat i díky zveřejnění slevových kupónů, které sledujícího odkáží přímo na e-shop s daným produktem nebo službou. Vám je pak vyplácena odměna formou provizí za provedený nákup.

Influencer marketing
Influencer marketing.

Jak vydělávat na Youtubu

Ačkoli patří v současné době vydělávání na Instagramu mezi nejpopulárnější, v těsném závěsu jsou pak YouTubeři, kteří si při šikovnosti a originálních příspěvcích mohou přijít také na nemalé peníze. Na YouTubu si mohou vydělat hned několika způsoby. Základem však je stát se členem Partnerského programu na YouTube, k čemuž musíte splnit řadu podmínek.

Následně již můžete začít vydělávat skrze výnosů z obsahových, překryvných či video reklam. Samozřejmostí i jsou výnosy ze služby YouTube Premium, pokud si ji vaši sledující předplácejí. Kromě toho můžete vydělávat i na Super Chatu a Super Stickerech, které vaše fanoušky posouvají v chatu a příspěvcích výše, aby byly jejich příspěvky a dotazy lépe viditelné. Ani tím však možnosti výdělku nekončí, kromě již výše zmíněné individuální spolupráce či výkonnostního marketingu, na vás čeká i výdělek za členy v kanálu. Členství v kanálu je možné zpoplatnit, pokud přinášíte svým sledujícím unikátní obsah či výhody, které při sledování zdarma nezískají.

V současné době se očekává zda bude v příští vlně přidána Česká republika do fondu YouTube Shorts, kde jsou autoři odměňováni za snahu o vytváření krátkých kreativních videí, které mají rozšířit a obohatit komunitu YouTube.

YouTube marketing
YouTube marketing.

Děkovné

Pravděpodobně jste si již také všimli na některých stránkách, zejména u blogů tlačítka „Donate“ nebo „Přispějte na provoz“. Nastavení takového tlačítka není příliš složité a v případě WordPressu vám k tomu stačí jednoduchý plugin. Samozřejmě, že dary nepatří na denní pořádek, ale občas se nějaká ta odměna objeví. Mnohem častěji se s „Donate“ aktivitami setkáte na YouTube.

Prodej vlastních produktů a služeb

Prostřednictvím vlastního blogu můžete také získat jistou fanouškovskou základnu, kterou je pak možné přetvořit v platící zákazníky. Můžete si na blogu zavést členskou sekci, která bude zpoplatněna a nabídne exkluzivní obsah nebo vytvořit vlastní produkty jako jsou například online kurzy, e-booky, tipy pro zdravou výživu apod. . Často se můžete setkat s blogery, kteří po nějaké době vydali e-book nebo tištěnou knihu a pomocí svého blogu se postarali o správnou propagaci.

Vyděláváte na svém blogu i jinak? Napište nám do komentářů jak. Rádi se přiučíme novým metodám. 

4.3/5 - (6 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..