Dropshipping: E-shop bez starostí

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Dropshipping: E-shop bez starostí

Chtěli byste si zkusit podnikat na internetu a provozovat e-shop, ale nenapadá vás, co konkrétně byste mohli prodávat? Pak pro vás máme řešení, vyzkoušejte tzv. dropshipping a získejte ucelené řešení včetně produktu i e-shopu. A bude jen na vás, jak budete šikovní a kolik zákazníků nalákáte!

Podnikání bez rizika

Pokud se rozhodnete prodávat po internetu, je na vás, abyste si vybrali vhodný produkt, dále nechali vytvořit e-shop, podchytili veškeré účetnictví a papírování, komunikovali se zákazníky, řešili jejich objednávky a problémy a ještě se nádavkem starali o marketing a propagaci e-shopu, což je dnes již svébytná a samostatná disciplína. Pokud vás na celém souhrnu činností zajímá nejvíce marketing a propagace, pak právě pro vás je vhodný tzv. dropshipping, tedy forma obchodování, pro kterou nemusíte mít žádné skladové zásoby a také vázané finanční prostředky. Přesto se budete chovat jako podnikatel a výše zisku bude do značné míry ve vašich rukou.

TIP REDAKCE
Dovolili jsme si pro vás zhrnout možnosti jak propagovat e-shop. Znáte je všechny?

Nikoliv přeposílání objednávek, skutečný e-shop

V podstatě jde o způsob domluvy dvou e-shopů, z nichž jeden funguje hlavně coby dodavatel a druhý jako prodávající. Zatímco ten první bude třeba také vyvíjet svou obchodní činnost, ale hlavně bude disponovat dostatečnými skladovými zásobami. Vy se budete na oplátku snažit zboží tohoto e-shopu propagovat a prodávat, co to půjde. Budete mít vlastní e-shop, který budete prosazovat nejrůznějšími prostředky. Pokud se vám podaří „ulovit“ nějakého zákazníka, objednávku přepošlete druhému e-shopu, který ji připraví a odešle na zadanou adresu s fakturou, na které bude uvedeno vaše jméno coby jméno odesílatele a vaše další fakturační údaje.

Právě to je rozdíl proti prostýmu přeposílání objednávek. V očích zákazníka budete totiž figurovat jen a pouze vy, tedy vy budete řešit případné reklamace. Zákazník platí přímo vám, vy dále posíláte peníze dodavateli. Jako odměna je vám rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou, vaše marže. Do té se musí započítat ještě náklady na odeslání zboží, tedy balné a dopravné.

Ideální pro začátečníky bez kapitálu

Jak vidíte, dropshipping je ideální příležitostí pro ty, kteří si chtějí podnikání vyzkoušet, ale nemají dostatečný počáteční kapitál, skladové prostory a také další pracovní síly. Takto si mohou vyzkoušet podnikání třeba studenti, rodiče, kteří pečují o malé děti, nebo třeba někdo, kdo chce zkusit podnikání vedle hlavního zaměstnání. Ti totiž neriskují vlastně nic, maximálně ztrátu svého času. Pokud se ale přičiní, pak se mohou nadít pěkných provizí a hlavně pocitu z dobře vykonané práce. Navíc lze takto získat kapitál a také sebevědomí k tomu, rozjet svůj vlastní e-shop se vším všudy.

dropshipping-kapital

Získáte i šablonu na e-shop

Jediné, co je třeba je totiž chuť do práce, dále pak schopnost vybudovat si vlastní e-shop. E-shop je dnes možné vytvořit na bázi nejrůznějších šablon, a to od těch jednodušších, až po řešení, která nabízejí složitá nastavení a umožňují přidat mnoho různých položek. Dále je třeba zvolit e-shop, se kterým budeme spolupracovat.

Na dropshipping se specializuje celá řada velkoobchodních firem. Ty disponují velkými skladovými prostory a širokým sortimentem. Na provozovateli e-shopu je pak e-shop oslovit a vybrat si ze sortimentu to, co se mu zamlouvá nejvíce a co hodlá prodávat.

Dodavatel poskytne technickou podporu, jako například údaje o prodávaném zboží v tzv. feedu, tedy souboru dat, které obsahují informace o ceně a parametrech výrobku. Tento feed si snadno implementujete do vaší internetové stránky e-shopu (mnoho platforem pro to má podporu nebo rozšíření) a údaje o výrobcích máte vy i vaši zákazníci neustále aktualizované. Dodavatel dále poskytuje katalogy ke zboží, balení zboží s logem vašeho e-shopu apod.

Ačkoliv půjde o jednotkové kusy, zboží se od dodavatele odebírá za velkoobchodní ceny. Dodavatel totiž věří, že v součtu půjde o větší objemy než od jednotlivce. Systém je tak výhodný pro obě strany, pro e-shop v možnosti prodeje bez nákupu zboží a v realizování marží, dodavatel si zase zvětšuje odbytiště.

dropshipping-eshop

Se zbožím i e-shop

Někteří dodavatelé jdou dokonce ještě dále a nabízejí doslova celý prodejní systém. Tedy počínaje nejrůznějšími produkty, které si lze objednávat bez skladové kapacity, až po nabídku šablony na e-shop. V takovém případě je možné obchodovat vlastně během chvilky. Stačí pouze vyplnit pár kolonek a e-shop se hned spustí. Někteří se postarají rovnou i o vaše účetnictví a EET. Je pochopitelně na vás, jak e-shop zpropagujete a jak na něj přivedete zákazníky. Možností máte hned několik, lze využít sociální sítě, inzerci, PR články, je jen na vás, do čeho se pustíte, s jakou náruživostí a jak dobře.

TIP REDAKCE
Důležitou součástí marketingu je SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače. Takže pokud budete mít e-shop ve vlastních rukou nezapomeňte na tuto aktivitu.

Přeposílání objednávek tolik nenese

Dropshipping vypadá podobně jako tzv. přeposílání objednávek. V tomto případě však odběratel získá zásilku jménem velkoobchodu, kam také zaplatí a kde řeší případné reklamace. Při dropshippingu je na provozovateli e-shopu, aby reklamace aktivně řešil sám. Oba dva případy ale sdružuje to, že provozovatelé e-shopu nepřijdou se zbožím fyzicky vůbec do styku. Liší se také odměna.

Při pouhém přeposílání objednávky je odměna nižší, než marže při dropshippingu, která je rozdílem mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou obohacenou o náklady za dopravu. Dále hrozí, že příště odběratel učiní objednávku přímo u dodavatele. Oproti tomu při dropshippingu je možné si budovat svou značku e-shopu, která je tou jedinou, se kterou se zákazník také setká.

2.5/5 - (2 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..