Český internet v roce 2018

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Český internet

Rok se s rokem sešel a SPIR společně s Nielsen Admosphere vydal novou zprávu o našem chování na internetu za období roku 2018. Zprávu jsme vzali a doplnili ji o novinky z online marketingu, které považujeme za důležité. Nejčastěji navštěvované stránky, na kterých jsme pátrali po zprávách nebo informacích. Nejčastěji používané zařízení. Největší akvizice a nakonec i statistiky o lásce, které nás někdy nutí hledat toho druhého i prostřednictvím online seznamky. To vše se dozvíte v tomto článku, který vás provede daty za rok 2018 a zjistíte i mnohem víc.

Náš nejvyšší – SPIR

SPIR je profesní Sdružení pro internetový rozvoj, které monitoruje český internet. Monitoruje zařízení, ze kterého se dokážeme připojit, počet námi otevřených stránek i nejvíce navštěvované stránky. Reportuje se nepřetržitě a data si můžete vyfiltrovat po dnech, týdnech i měsících. SPIR také disponuje online platformou Gemius Audience, kterou si můžete sami vyzkoušet přímo zde.

V roce 2018 nás bylo online 83 % Čechů starších 10 let. Častěji byli muži online a to v 51 %. Ženy pak 49 %. Muži se častěji připojují z počítačů i mobilních telefonů, ale u tabletů jsme si se ženami rovni. Lidé ve věku od 10 do 24 let se nejčastěji připojují z tabletů. Ve věku od 25-39 let z mobilních telefonů. 40-54 let z počítačů a uživatelé od 55 let a výše také nejvíce z počítačů. Nejčastěji navštěvovanou obsahovou kategorií je zpravodajství, ale nepohrdneme ani E-commerce prodejem. 61 % lidí si prohlíží internet z mobilního zařízení, kam můžeme zahrnout mobil i tablet. Více než polovinu času stráveného na internetu věnujeme činnostem nesouvisejícím s prací nebo školou. Zajímavé, že? (Zdroj.)

Češi online 2018
Zdroj: netmonitor.cz

Rok 2018 tedy patřil hlavně mobilním telefonům. Používáme je velice často. Počet českých uživatelů se zvýšil o půl milionu na 4,3 milionu. U počítačů to byl podstatně menší nárůst o 200 tisíc reálných uživatelů a tablety zaznamenaly naopak pokles o 20 tisíc reálných uživatelů. (Zdroj.)

Na internetu nejčastěji vyhledáváme zpravodajství, jak již bylo řečeno. Jaké jsou ovšem nejvíce vyhledávané české weby roku 2018? Nikoho nepřekvapí, že se na prvním místě objeví Seznam.cz, který disponuje průměrnou měsíční návštěvností 6 742 943 reálných uživatelů. Seznam.cz slouží jako rozcestník pro český internet a na jeho návštěvnosti to je opravdu znát. Na druhém místě se umístil zpravodajský web Idnes.cz s počtem 5 836 715 reálných uživatelů (RU). Třetí příčku získali webové stránky Novinky.cz s počtem 4 971 967 RU. Dále se umístil web Heureka.cz s 4 129 679 RU, SeznamZprávy s 3 958 392 RU, Super.cz s 3 850 342 RU a Blesk.cz s 3 733 479 RU.

Co to o nás vypovídá? Nejraději máme zpravodajské weby, bulvární stránky a E-commerce web Heureka.cz. Jednotlivé weby pak spadají pod své provozovatele internetových stránek nebo chcete-li mediální domy. Seznam těch nejvýznamnějších najdete níže společně s jejich nejnavštěvovanějšími stránkami, reálnými uživateli nebo načtenými stránkami. Hodnoty reálných uživatelů a načtených webových stránek jsou stanoveny jako průměrné měsíční hodnoty od ledna do prosince roku 2018.

  1. Seznam.cz
    • 7 962 962 RU, 4 223 165 956 načtených webových stránek
    • Mediální dům Seznam.cz stále vládne českému internetu a na jeho návštěvnosti to je opravdu vidět. Do mediálního domu patří stránky jako HP Seznam.cz, Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz, SeznamZprávy.cz, Proženy.cz, Mapy.cz, Stream.cz, Garáž.cz a další. Většina těchto webů přitom patří do nejčastěji navštěvovaných stránek, které jsme již zmínili.
  2. Mafra
    • 7 386 805 RU, 984 429 401 načtených webových stránek
    • I když je Mafra z pohledu reálných uživatelů v těsné blízkosti za jedničkou Seznam.cz, v počtu načtených stránek se bohužel ani nepřibližuje. Co se týče jednotlivých webů, Mafra disponuje stránkami idnes.cz, lidovky.cz, emimino.cz, expres.cz, ulekare.cz, jenzeny.cz, peníze.cz, onlajny.com nebo akčníceny.cz.
  3. Czech News Center
    • 6 867 170 RU, 607 571 474 načtených webových stránek
    • Mediální dům CNC se zaměřuje zejména na bulvární stránky a na jeho webech to je opravdu znát. Patří sem blesk.cz, extra.cz, recepty.cz, toprecepty.cz, reflex.cz, ahaonline.cz, auto.cz, živě.cz, e15.cz nebo g.cz.
  4. AdActive / Vltava Labe Media
    • 6 450 002 RU, 457 163 227 načtených webových stránek
    • Do mediálního domu patří stránky jako denik.cz, forum24.cz, kafe.cz, aukro.cz, tipcars.com, estranky.cz, annonce.cz, dpp.cz, informuji.cz nebo ireceptar.cz.
  5. Tiscali Media / ARBOmedia
    • 5 515 556 RU, 116 666 071 načtených webových stránek
    • Mediální dům obsahuje webové stránky, kterými jsou tiscali.cz, osobnosti.cz, karaoketexty.cz, kinobox.cz, modrýkoník.cz, epochaplus.cz, nasregion.cz, letemsvetemapplem.eu, přírodajelek.cz nebo babinet.cz.

Mediálních domů je mnohem více. My jsme vám přinesli pouhých pět a to s webovými stránkami, které jsou v rámci domu těmi nejnavštěvovanějšími. Mezi další mediální domy patří třeba ImpressionMedia, HyperMedia, Economia, Heureka Shopping, FTV Prima, Nova Group nebo Česká televize. Jsou ovšem i další. (Zdroje: 1, 2.)

TIP REDAKCE
Chcete si taky založit mediální dům? I pokud nemáte tak velké ambice, můžete začít vlastní webovou stránkou nebo blogem.

Mediální online nákupy 2018

Seznam.cz vládne českému internetu, což je všeobecně známo. Ostatní mediální domy však rozhodně nestojí pozadu a v roce 2018 byla vidět z jejich strany spoustu akvizic.

Jednou z nejvýznamnějších akvizic byl vstup vlastníka magazínových titulů Bauer Media do skupiny Mafra. Mezi webové stránky/časopisy, které se podařilo Mafře získat, patří Bazar, Tina, Motor, Chvilka pro tebe nebo Pestrý svět. Společně s touto akvizicí se objevila na internetu i druhá, kdy mediální skupina Czech Media Invest Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky koupila od francouzské mediální společnosti rádia typu Evropa 2, Frekvence 1 a další.

V roce 2018 vznikla ovšem také nová média. Vysílání nově spustila internetová televize Mall.TV, která se snaží lákat své spotřebitele na sledování nejrůznějších pořadů. Také společnost Media Club vlastnící televizi Prima a webové stránky Prima Fresh, Ženy.iprima.cz a jiné spustila nový kanál Prima Krimi. Velkým překvapením však zůstává vznik nového deníku, tzv. Deník N, který láká internetové návštěvníky na zcela nezávislé zpravodajství. Jeho vývoj pak bude zajímavé sledovat.

Noviny

Nakupujeme stále víc a víc

Tržby e-shopů vzrostly oproti roku 2017 o 17 % na 135 mld. Kč. Internet se pomalu stává místem, kde většina lidí nakupuje. Jaký je k tomu důvod? Je to pohodlné, je to rychlé, snadné a vše nám doručí přímo k nám domů. Možná právě z těchto důvodů bylo nejrychleji rostoucím odvětvím roku 2018 právě jídlo, které rostlo o 52 %.

Nejvíc jsme však platili za mobilní telefony. Největší objem peněz byl utracen za mobilní telefony Samsung, Apple a Xiaomi. Nejvíc peněz zaplatili zákazníci za iPhone 7 a další modely iPhonů. Populární byl však i Huawei P20 Lite.

Na počet kusů jsme pak nejčastěji nakupovali proteinové tyčinky, kontaktní čočky nebo pleny.

Sektor hobby zaznamenal růst 27 %. Kosmetika a dětské zboží rostlo o čtvrtinu. Sexuální pomůcky pak vzrostly o 33 %.

Nejméně pak na internetu nakupujeme potraviny i přes jejich nejrychlejší meziroční nárůst v online nakupování. Málo nakupujeme také prací nebo čistící prostředky, přípravky na holení, zboží pro péči o dítě, volně prodejné léky a produkty osobní hygieny.

TIP REDAKCE
Našli jste díru na trhu a chcete ji vyplnit? Tak to vyzkoušejte. E-shop jde založit rychle a levně.

Google trendy v roce 2018

Kromě SPIRu reportuje naše online chování také Google. Ten jej vytváří pro každou zemi zvlášť a pak i jako celosvětový průměr. My jsme pro vás připravili top 2018 pro Česko a některé trendy jsou opravdu zajímavé (zdroj).

Trendem ve vyhledávání bylo:

  • Hokej olympiáda
  • Ester Ledecká
  • Marie Terezie
  • About you
  • Avicii

Události roku byly:

  • Prezidentské volby
  • MS v hokeji
  • Olympiáda
  • MS ve fotbale
  • Tour de France

Nejvíce vyhledávané české osobnosti:

  • Ester Ledecká
  • Marie Terezie
  • Jiří Drahoš
  • Miloš Zeman
  • Pavel Fisher

Nejvyhledávanější osobnosti:

  • Freddie Mercury
  • Meghan Markle
  • Sylvester Stallone
  • Ed Sheeran
  • Demi Lovato

Smutná loučení:

  • Avicii
  • Stan Lee
  • Stephen Hawking
  • XXXTentacion
  • Jakub Zedníček

Nejvyhledávanější v sekci Jak? Bylo:

  • Jak naladit
  • Jak vyrobit sliz
  • Jak vyplnit daňové přiznání
  • Jak volit prezidenta
  • Jak zhubnout břicho

Nejvyhledávanější recepty:

  • Cuketa
  • Tiramisu
  • Muffiny
  • Cheesecake
  • Beránek

Láska prochází internetem

V únoru 2019 zveřejnila Nielsen Admospehre zajímavou studii o naší lásce na internetu. Podle studie se 4 z 10 Čechů (starších 15 let) již někdy snažili seznámit online, což představuje 42 % internetových Čechů. Nekvalitnější platformou je Badoo, Seznamka.cz a na Slovensku Pokec.sk. U „mladší cílové skupiny“ velice populární Tinder příliš nedominuje a používá jej 2 % Čechů.

Nejvíce v seznamování vede cílovka 15 – 34 let, u které online seznámení vyzkoušelo 53 % lidí. V těsné blízkosti se s hodnotou 52 % drží věk 35 – 44 let. Na posledním místě zůstávají „starší“ respondenti 45+ let s hodnotou 27 %.

Celkově pak vyhledávají protějška přes internet spíše muži – 45 %. Ženy mají tento způsob navázání vztahů menší a to na 39 %. (Zdroj.)

Statistika seznámení online

Závěr

Český internet byl v roce 2018 nabitý novinkami. I přes jeho dynamický vývoj a několik větších změn však zůstává jeho králem společnost Seznam.cz, která stále dominuje nejenom pomocí své domovské stránky, ale dominuje také stránkami Novinky.cz nebo Super.cz. Kromě Seznamu se v českém prostředí nachází i globální firmy typu Google nebo Facebook.

Český internet je pak monitorován českým SPIRem, který vydává pravidelné statistiky o našem chování na internetu. Říkáte si nevýhoda a jak je český internet sledován? Právě pomocí dat SPIRu i jiných společností, jako je i Google nebo Facebook dokážete cílit svoji reklamu tím správným směrem a zasáhnout ty správné lidi. Na internetu je budoucnost podnikání, využijte tedy toho a analyzujte svá data.

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..