Jak ovládnout LinkedIn

Jak ovládnout LinkedIn

Ve čtvrtek 28. února 2019 jsme se zúčastnili akce povinných VISIčtvrtků od společnosti Visibility. Visibility organizuje VISIčtvrtky přibližně jednou měsíčně a vždy jsou nabité novinkami ze světa online marketingu. Únorová akce se věnovala LinkedInu a způsobu, jak jej ovládnout. Přednášejícím byl Roman Šuk, který se ve veliké míře zabývá LinkedIn Social Sellingem. Akci jsme si tedy nemohli nechat ujít a v článku vám přinášíme některé tipy, které mohou váš účet vylepšit nebo zlepšit vaši komunikaci se svými zákazníky.

TIP REDAKCE
Chcete vědět, co se událo na českému internetu v uplynulém roce? Přesně o tom je náš článek.

O čem to celé je

LinkedIn je v dnešní době největší profesní sítí na světě, která byla založena v roce 2002 v Mountain View v Kalifornii. Počet členů překračuje 500 milionů uživatelů a nachází se ve více než 200 zemích světa. V České republice je nás 11,6 % obyvatel, což není zrovna moc. Pokud bychom to porovnali s dalšími státy světa, zapadli bychom někam na střed. V USA je podíl lidí vlastnících LinkedIn účet 47,1 %, v Nizozemsku 43,4 %, Kanadě 40,3 % a UK 37,6 %. Oproti východní Evropě si však stojíme mnohem lépe, tam se podíl obyvatel vlastnících LinkedIn pohybuje v řádech jednotek procent.

Hlavní na LinkedInu je recruitment, kterému se věnuje přibližně 70 % obsahu, ale LinkedIn nabízí i jiné služby, které souvisí s jeho globální vizí a posláním. Vizí společnosti je „Vytvořit ekonomickou příležitost pro každého člena pracovního kontingentu na světě pomocí budování největší světové sítě v její podobě Ekonomického grafu.“ Poslání je pak s vizí úzce spojeno a má za cíl „Propojovat odborníky po celém světě, aby mohli být produktivnější a úspěšnější ve své kariéře.“ LinkedIn není ve světě zatím tolik rozšířen, jako je třeba Facebook nebo Instagram. Pomalu si však získává své příznivce po celém světě. V Čechách zde nalezneme nejčastěji lidi z managementu, technologií nebo bankovnictví. Jejich počet však rychle roste.

Ukázka LinkedIn profilu
Ukázka LinkedIn profilu

Služeb LinkedInu je opravdu hodně a sociální síť prakticky nezná mezí a stále se rozrůstá. Na LinkedInu můžeme nalézt jednotlivé zaměstnavatele a jejich značky. Můžeme zde nalézt Recruitment, na který je LinkedInu hlavně zaměřený. Nachází se zde však i služba spojená s obchodem nebo prodejem. Na LinkedInu jsou školy, univerzity a další vzdělávací instituce. Jsme tam rovněž i my a v poslední době přibývá i řada odborných článků nebo prezentací, které se zájmem hltáme, protože se věnují právě tomu, co nás baví a co děláme. Nad tím vším stojí LinkedIn, který zpracovává a vyhodnocuje veškerá data i informace.

Pokud vás zajímá, co si o vás LinkedIn myslí a jak zapadáte do skupiny lidí na LinkedInu, mrkněte se na svůj Social Selling Index, který je přístupný i pro bezplatnou verzi. SSI měří vaši efektivitu při vytváření své značky (svého já, svého profilu), hodnotí vaši snahu navázat spojení s těmi správnými lidmi. SSI rovněž hodnotí to, jak jste na LinedInu aktivní, co se týče vašich postů, článků nebo prezentací, které můžete publikovat. V konečném důsledku hodnotí také to, jak dbáte o své vztahy s jinými uživateli – jestli si s nimi píšete, jestli jste aktivní při hodnocení jejich článků atd. 100 bodů je maximum a 0 je minimum. Věřte, že nemůžete mít ani jedno, ale zlepšovat se neustále můžete.

LinkedIn Social Selling Index
LinkedIn Social Selling Index

Jak navázat kontakt a získat zákazníky

Kontakt navážete jednoduše tím, že někoho na LinkedInu oslovíte. Jestli vás však druhá strana přijme, je věc druhá. Jak ovšem zařídit, aby k vám na LinkedIn zákazníci chodili, četli si vaše příspěvky a komunikovali o zajímavých tématech, kterým se váš podnik věnuje? Je to trochu složitější.

Možnosti, jak přilákat ty správné lidi na váš profil, jsou dvě. První je placená internetová reklama, kterou si na LinkedInu můžete pořídit a která vám zcela vysaje vaši peněženku. Je totiž opravdu drahá. A to opravdu moc drahá.

Reklama na LinkedInu

Pokud si LinkedIn reklamu i přes to zvolíte, můžete si být jisti, že skutečně zasáhnete lidi, které potřebujete. V systému pro správu kampaní si můžete navolit vaši cílovou skupinu. Lidi, které se snažíte zacílit, můžete vybrat na základě úrovně vzdělání, místa bydliště, zájmů, jejich schopností nebo znalostí. Můžete je ale zasáhnout i na základě jejich zaměstnání, kdy můžete cílit na jejich profese nebo i na počet zaměstnanců ve firmě, kde se pracují. Můžete tedy oslovit opravdu ty lidi, které potřebujete. Pokud jsou však nejčastěji ze sektoru IT, telekomunikací, bankovnictví nebo marketingu. LinkedInu totiž není na českém trhu ještě příliš známý a lidí, kteří jej využívají, není mnoho.

Správa reklamních kampaní na LinkedInu
Správa reklamních kampaní na LinkedInu

Oslovit své zákazníky můžete ale i jinou formou v podobě bezplatného nebo i placeného vyhledávání. Lidi můžete pomocí vašeho účtu oslovit na základě lokality, ve které bydlí. Použít však můžete také školu, na které studovali nebo oblast, ve které pracují. Pokud však máte placenou verzi vašeho účtu, možnosti vyhledávání se vám znatelně rozšiřují a nalezení těch správných lidí bude rychlejší a pohodlnější. Klikněte proto na lupu ve vaší horní liště a vyzkoušejte všechny možnosti, které vám LinkedIn nabízí.

Možnosti vyhledávání na LinkedInu
Možnosti vyhledávání na LinkedInu

Social Selling a Sales Navigator

Pokud si vytvoříte profil na LinkedInu a jste na něm aktivní, přidáváte různé články, ankety nebo návody, vaše publikum roste. V rozhraní LinkedInu si pak snadno můžete nalézt, kolik lidí váš příspěvek vidělo. Můžete ovšem zjistit i od jakých firem tyto lidé jsou nebo v jakém sektoru působí. U příspěvků lze najít také počet lajků, sdílení, komentářů, engagement rate nebo CTR. Systém vám pak zvlášť ukáže data za placenou i free verzi. Díky všem těmto datům si pak snadno určíte vaši cílovou skupinu, která vás vyhledává a reaguje na vaše příspěvky. Oslovte ji placenou reklamou a úspěch máte zajištěný. Pomoc vám v tom může i Sales Navigator.

LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator

Sales Navigator je systém, který pomáhá odborníkům v oblasti prodeje najít a budovat vztahy s potencionálními zákazníky. SN je placený a pomůže vám v mnoha směrech:

  • Zobrazování neomezeného počtu profilů v síti LinkedIn (v bezplatné verzi nemůžete vyhledávat lidi celý den). Lidi si pak můžete mnohem lépe filtrovat dle jednotlivých ukazatelů, které vám free verze LinkedInu nenabídne.
  • Získání hlubokého pohledu na růst a funkční trendy ve společnosti.
  • Získáte historii lidí, kteří si váš profil prohlédli. V bezplatné verzi je tato historie omezena přibližně na tři poslední uživatele.
  • Tvorba online videí, kurzů nebo prezentací, které si můžete na svém účtu zobrazovat.

Sales Navigator je postavený na čtyřech krocích, ve kterých vám pomůže se zlepšit:

  1. Vytvoření si profesionálního profilu
  2. Nalezení správných lidí
  3. Zapojení se do sítě pomocí svých článků, informací nebo postů
  4. Vybudování vztahů

Přijde vám to povědomé? Ano. Přesně tyto hodnoty měří SSI LinkedInu, který jsme zmiňovali v začátcích článku. LinkedInu totiž na sobě záleží. LinkedIn chce růst a chce, aby se lidi na jeho sociální síti rozvíjeli a komunikovali mezi sebou navzájem. Vytváří tedy mnoho aplikací a vylepšuje spousty funkcí, které jeho uživatelům pomohou stát se známou osobností této sociální sítě.

Závěr

LinkedIn je teprve na svém začátku v česku i v zemích na západě. Jeho popularita však rychle roste stejně jako počet jeho uživatelů. V Česku je počet uživatelů tvořen lidmi ze sektoru IT, bankovnictví nebo telekomunikací, ale je jisté, že se časem přidají i další. Jeho uživatelé budou pátrat po nových pracovních možnostech nebo článcích, které je budou zajímat.

Newsletter

Získej novinky jako první!

Přihlášení bylo úspěšné.

Něco se pokazilo. Zkuste se přihlásit znovu.

(0 hlasů)
Loading...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..