Jak zvýšit organickou návštěvnost webu

Online Marketing

Úspěšnost internetového obchodu nebo online nabídku služeb závisí kromě dobré zkušenosti zákazníků především na jejich viditelnosti. Ta je reflektována pozicí, na které se web při vyhledávání specifických klíčových slov do vyhledávače nachází jako výsledek. 

Návštěvnost webu prakticky zvyšuje pravděpodobnost, že zákazník využije nabízených služeb, nebo si objedná prodávané produkty. Návštěvnost webu lze účinně zvýšit několika způsoby, primárně se jedná o dvě hlavní možnosti, a to PPC reklamou nebo optimalizací webu pomoci SEO. Jak oba nástroje fungují?


Naši partneři

UpGates.cz moderní e-shopy na míru

Návštěvnost a úspěšnost webu

Obchodování v online prostředí je velmi výhodné zejména v případě, že své produkty či služby potřebujete nabízet globálně, či být pro své klienty a potenciální zákazníky jednoduše dostupní. Internetové obchody jsou v podstatě otevřeny 24 hodin denně a nevyžadují kontinuální přítomnost personálu.

Portfolio moderních e-shopů lze tak poměrně snadno obměňovat a zákazníci si vás zkrátka najdou, jsou-li vaše služby potřeba. Tato přístupnost se však odráží také ve vysoké konkurenceschopnosti mezi subjekty disponující obdobným sortimentem nebo poskytující srovnatelné služby, proto je také důležité správně pracovat s možnostmi virtuální propagace.

Díky těmto nástrojům je možné výrazně zvýšit návštěvnost webu, která je prakticky hlavním ukazatelem jeho úspěšnosti. Jednoduše řečeno, čím více osob si web otevře a prohlédne, tím více jich může propagované služby využít – takové pravidlo platí i v praxi. Kromě návštěvnosti je pak důležité také vytvořit web tak, aby odpovídal potřebám či vkusu cílové skupiny zákazníků. 

Pocitac A Kava
Zdroj: Unsplash.com

Důležitá je především jeho provozní rychlost, design a struktura, jejichž úkolem je zákazníka zaujmout a případně mu pomoci se v něm orientovat, a pak vlastní specifická nabídka. Pokud je počet zákazníků, kteří se o web zajímají, stagnující nebo se neustále snižuje, je dobré sáhnout po nástrojích, jež vám pomůžou vše obrátit k vašemu prospěchu. Jednotlivé metody zvýšení návštěvnosti webu v současné době disponují velmi dobře definovanými strategiemi s ověřenými výsledky, záleží pouze na vás, pro kterou se rozhodnete.

PPC marketing

Pro majitele e-shopů či webů, které propagují služby, je pojem PPC (pay-per-click) marketing v podstatě synonymem pro optimalizaci webu, ve skutečnosti se však jedná o zcela odlišný přístup. 

PPC reklama je placená služba, která obdobně jako SEO využívá klíčových slov ke specifikaci pozice webu ve výsledcích vyhledávání. Jedná se ovšem o relativně jednoduchý systém, který stojí na smluvním ujednání, podle nějž je propagovaná stránka v daném výčtu upřednostňována právě na základě zaplacené částky. Relevance PPC propagace se zvyšuje, chcete-li svůj web zviditelnit rychle a vychází z analýzy klíčových slov, která se na nabízené produkty vážou.

Vzhledem k velmi rychle se měnícímu prostředí a preferencím zákazníků bývá PPC reklama pouze krátkodobé řešení, pro dlouhodobější zvýšení návštěvnosti webu je lepší se zaměřovat na SEO optimalizaci webu. Základní optimalizaci si po chvíli studia budete mnohdy schopni provést sami, pro zásadní vylepšení bude ve většině případů vhodnější spolupráce se SEO agenturou, jako je například Digital Flow SEO. Nicméně jakkoliv je SEO strategiíí dlouhodobou, i PPC bývá účinnou formou propagace jak v krátkodobém tak dlouhodobém horizontu.

Reklama Na Internetu
Zdroj: Unsplash.com

Organická návštěvnost webu a SEO

Optimalizace webu pro SEO (Search engine optimization) pracuje s architekturou webu jako takovou a jeho náplní. Podle specifických algoritmů jsou weby hodnoceny roboty vyhledávačů, kteří jim připisují kritéria, podle nichž se ve výsledcích vyhledávání objevují. 

SEO v podstatě znamená úpravu webu tak, aby jej vyhledávače považovaly za relevantní pro konkrétní uživatele. Správně provedená architektura zvyšuje organickou návštěvnost webu, tedy návštěvnost, která je získána přirozeně, nikoliv na základě PPC marketingu. 

Díky SEO se zákazníci na web dostávají z neplacené pozice výsledku vyhledávání – i zde platí, že čím je web ve výsledcích výše, tím je pravděpodobnější jeho návštěva, na rozdíl od PPC se však uživatelé spoléhají na kritéria výběru vyhledávání, které specifikují, že daný web opravdu odpovídá zadaným heslům (klíčovým slovům) vyhledávání.

Zvýšení organické návštěvnosti webu

Pro subjekty obchodující ve virtuálním prostředí je organická návštěvnost webu klíčová a pro její zajištění nebo zvýšení je nutné web optimalizovat. Při optimalizaci webu pro SEO je dobré znát systém, jakým roboti vyhledávačů fungují a s čím pracují. 

U klasických vyhledávačů, jakými jsou u nás Seznam, Google či Bing, je pozice webu při vyhledávání dána několika specifickými faktory – robot v podstatě projde stránku/web, zhodnotí stanovená kritéria a na základě nich určí klíčová slova, podle kterých bude stránka nebo web ve výsledcích na základě relevance zobrazována. 

Nejdůležitějšími faktory v tomto případě bývají titulek webu a nadpisy první úrovně, text odkazu na jiném serveru, který na tuto stránku míří, a pak v různé míře také samotný obsah, četnost výrazů apod. Při optimalizaci webu je tak potřeba dbát na to, jaká slova jsou v textech a nadpisech webu využívána, jejich opakování, rozmístění či lokalizace, případně návaznost na další weby a vzájemné odkazování.

Optimalizace webu pro SEO

Provedení SEO optimalizace lze provést samostatně, nebo využít služby profesionálů, kteří se danou problematikou zabývají – nejedná se o jednoduchou záležitost zejména v případě, že jsou nabízený produkt nebo služba nevyznačují významnou unikátností a v daném odvětví je vysoká konkurence. Pokud se subjekt rozhodne provést optimalizaci samostatně, měl by se orientovat na následující aspekty:

  • cílová skupina webu
  • analýza klíčových slov
  • specifikace on-page a off-page SEO faktorů
  • zhodnocení a úprava architektury webu
  • přizpůsobení obsahu a měření SEO

Asi nejdůležitějším krokem je vytipování a evaluace klíčových slov, od nichž se celé řešení webu odvíjí. Klíčová slova jsou v podstatě skupinou slov, u nichž se předpokládá, že po jejich zadání vrátí vyhledávač právě daný web. 

Výběr klíčových slov vychází jednak z konkrétních předpokladů cílové skupiny, jednak z nabízeného produktu. Ideální je vytvořit takovou sestavu klíčových slov, která pokryjí všechny aspekty produktu, a zároveň budou jistým způsobem unikátní a velmi pravděpodobná pro zadání. 

Po určení klíčových slov je následně potřeba provést úpravu on-page a off-page SEO, tzn. obsahu webu (zajistit optimální počet a opakovatelnost klíčových slov v nadpisech a text) a navazujících webů (kde se pod zvolená klíčová slova umístí zpětný odkaz na daný web). Na klíčových slovech se dále vybuduje architektura webu a nastaví procesy měření úspěšnosti. Nemáte-li žádné zkušenosti s analýzou klíčových slov, je minimální v první fázi řešení organické návštěvnosti webu dobré využít služby profesionálů.

5/5 - (1 vote)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..