PR články: V čem se vyplatí?

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


NordVPN

PR články: V čem se vyplatí?

Způsob, jak zvýšit hodnocení vaší stránky vyhledávačem, může být skutečná věda. Pár zásad je ale snadné dodržovat i pro laiky. Bezesporu se jedná o kvalitní obsah a také o kvalitní odkazy. Pro obojí je důležitý kvalitní text.

Kvalitní obsah na vaše stránky

Je to hlavně dobrý obsah, který činí vaše stránky kvalitními a dobře hodnocenými. Je otázkou, co vše můžete na váš web publikovat, možností je skutečně celá řada a závisí na tom, čemu se vaše stránky, nebo e-shop věnují. Můžete zde mít slovníček pojmů, poradnu, aktuality, které se nebudou ale týkat jen vaší firmy, ale také oboru, ve kterém působíte, dále návody, názory odborníků z firmy, rozhovory s nimi a také reportáže z akcí, kterých jste se zúčastnili. Pokud se obáváte, že nejste schopni kvalitní text vytvořit, najměte si na tuto práci copywritera. Jakýkoliv nový obsah nezapomínejte sdílet na sociálních sítích, i to je důležitá cesta ke zvýšení hodnocení stránky. I na tuto činnost je možné si najmout odborníka, správce sociálních sítí.

PR-clanky-kvalitni-obsah

Inzerce, nebo PR?

To, že můžete publikovat obsah na svých stránkách, je jasné. Jak ale udělat, aby o vás psali také někde jinde? V první řadě si můžete platit inzerci, ta je však náročná na finance a někteří uživatelé vůči ní mohou mít nedůvěru. Dále lze využít PR, Public Relations, tedy vnější vztahy, které si kladou za úkol navázat vztah s veřejností a firmu představit v tom nejlepším světle. To by měla být pochopitelně dlouhodobá strategie, nikoliv jednorázová událost. Její součástí jsou ale také tzv. PR články, které jsou dnes pojímané v širším kontextu než dříve, tedy nikoliv jen coby tiskové zprávy, ale coby jakékoliv články, které o produktu, nebo firmě píší.

Jak se dostat do médií?

PR články mohou firmu a její produkty či služby zmiňovat jen okrajově a přitom se věnovat určité problematice. Čím atraktivnější a originálnější takový článek bude, tím je větší šance, že jej nějaké médium zveřejní. Vy se můžete snažit médiím rozeslat článek sami, případně s nabídkou na dodání článku unikátního. Vloudit se do přízně médií není jen tak. Vždy je třeba se zamýšlet nad tím, proč má médium náš článek zveřejňovat. Je natolik čtivý, atraktivní a zajímavý?

PR-clanky-pozvani

Pokud budeme jen popisovat, jak skvělý produkt jsme vyvinuli, článek nebude čtenáře zajímat a médium tedy také ne. Pokud se ale podaří článek nechat zveřejnit na dobrém médiu, máme vyhráno. Nezapomeňme zmínit také to, že v tomto případě se za zveřejnění neplatí, přitom dosah článku může být značný. Jak je tedy vidět, vytváření skutečně zajímavého obsahu nelze podceňovat, naopak je třeba o něj dlouhodobě usilovat.

Link farmy produkují nekvalitní obsah

Další možností, jak PR články publikovat, je zaplatit si jejich publikaci (někdy i jejich vytvoření) na specializovaných webech, kterým se také někdy říká link farmy. Jde o stránky, kam se nahrávají články za poplatek, články jsou mezi sebou propojené odkazy. Provozovatelé webu slibují, že díky umístění článku zde a vytvoření odkazu se page rank původní stránky pozvedne a že takto vejde ve známost. Je tomu ale skutečně tak?

V první řadě je třeba přiznat, že ačkoliv nejde o nějaký zjevný podvod, nejedná se o zcela čistou metodu. Slouží totiž k tomu, aby se vyhledávače oklamaly. Tyto weby neslouží k tomu, aby si je lidé četli, jejich návštěvnost je opravdu malá. Z toho důvodu není důležité, zda je článek zde publikovaný kvalitní a zda někoho vlastně vůbec zajímá. Hlavní je, že je někde externě publikován a že z něj vede odkaz na původní stránky. Vyhledávače link farmy dobře znají a jejich vliv je proto velmi malý, ne-li dokonce záporný. Opět doporučíme investovat do skutečně kvalitních textů a nikoliv do balastu, který nemá absolutně žádnou informační hodnotu a nejenže vám page rank stránky nezlepší, ale ani nepřivede nové návštěvníky.

Boj proti balastu

Google se před časem dokonce zavázal, že bude proti nekvalitnímu obsahu bojovat a k boji povolal i samotné návštěvníky. Například díky rozšíření Personal Blocklist je možné přímo ve výsledcích vyhledávání označit ty stránky, které podle uživatele produkují prázdný obsah, který byl vytvořen jen kvůli optimalizaci pro vyhledávače. Uživatel zároveň odesílá tato data do Google, kde by měli stránky podrobit zkoumání a případně jim zrušit indexování. Proto se rozhodně nedoporučuje vytvářet jak podvodný obsah, tak zcela nekvalitní obsah, že kterého optimalizace čiší na sto honů.

TIP REDAKCE
Abyste nevědomky nepoužili nějakou taktiku vnímanou jako nekalou, doporučujeme přečíst si o dalších praktikách zařazovaných do kategorie black hat SEO.

Snadný výdělek, ale bez efektu

PR-clanky-pohodova-prace

PR weby, nebo také obsahové či link farmy patří spíše do minulosti. Nabídky, že se do nich můžete přidat, ale najdete i nyní. Pro provozovatele webu jde totiž o velmi snadný výdělek. Autorům, kteří pro ně píší, platí velmi málo. Většinou jde o studenty, nebo ty, kdo nemají příliš velké schopnosti a zkušenosti. K dalším nákladům patří už jen platba za doménu, prostor na webu a občasnou kontrolu webu. Za článek s odkazy si přitom provozovatelé webu účtují třeba 500 až 1000 korun, nebo i více. A to přes to, že článek nemá informační hodnotu, nové návštěvníky vlastně nepřivede a hodnocení stránek vyhledávačem příliš nevylepší.

Budeme se opakovat, ale radíme vám kvalitu na úkor kvantity, což se vyplatí i v dlouhodobém hledisku. Jakých zásad se držet?

  • Na vlastních stránkách produkujte kvalitní obsah, nezapomínejte na častou aktualizaci, ale také na sekce, které jsou všeobecně platné.
  • Snažte se propojit s kvalitními médii ve vašem oboru. Nevtíravou a neagresiivní formou je informujte o tom, co se u vás, nebo v oboru děje nového.
  • Dávejte přednost strategii v dlouhodobém hledisku před krátkodobou.
  • Ukažte se jako odborník v oboru, jehož vyjádření mají váhu.
Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..