Jak propagovat e-shop? Využijte tyto možnosti

Jak propagovat e-shop

Založili jste e-shop, ale příliš velká návštěvnost se jaksi nekoná? V tom případě o sobě musíte, stejně jako v případě obchodu kamenného, dát vědět. Ve světě internetu se vám nabízí hned několik možností, které můžete uvážlivě kombinovat.

Nedoporučujeme vám pustit se bezhlavě do všech možností, ale přihlédnout k povaze produktu, který nabízíte. Některé možnosti jsou totiž bezplatné, za jiné, jako například za PPC reklamu, můžete utratit obrovské sumy, které se mohou poněkud minout účinkem. Na propagaci e-shopu můžete povolat buď specialistu, anebo se do ní, v případě skromnějšího rozpočtu, pustit sami. Výhodou je, že prakticky všechny metody si můžete sami nastudovat. Počítejte ale s tím, že snadné to úplně nebude, novinky se v této oblasti dějí skoro každý den a obor je třeba pečlivě sledovat. A ať už zvolíte jakoukoliv možnost, pamatujte, že ji máte využívat strategicky. Stanovte si nějaký cíl a ten se snažte naplnit. Po určité době měřte výsledky vašeho snažení, vezměte do úvahy použité prostředky a čas a porovnejte je s tím, o kolik se změnily prodeje na vašem e-shopu. Dopředu si vždy nastavte určitý rozpočet. Online marketing nemá být nikdy výstřelem do tmy, ale jde o přesný a analytický nástroj. Jaké jsou tedy možnosti, jak dát o vašem e-shopu vědět?

Pay per click reklama

Zkráceně PPC reklama vám umožní předplatit si určité výrazy, které jsou pro váš byznys klíčové. Pokud budete prodávat dětské boty přes internet, pak to bude třeba právě dětská obuv, dětské boty apod. Tuto formu reklamy nabízí například Google (Google Adwords), nebo Seznam (Sklik). Pokud si někdo ve vyhledávači zadá výrazy dětská obuv, pak by se mu měla zobrazit právě vaše reklama. Neplatíte přitom za zobrazení reklamy, ale pouze tehdy, pokud na ni někdo klikne. Problém je, že výrazy dětská obuv si takto předplatí mnoho firem a proto se u výsledků vyhledávání zobrazí obrovský výčet těchto firem. Pokud chcete, aby vaše reklama byla v popředí, je třeba se chovat aukčně a za tyto výrazy zaplatit více než jiná firma. Jde o celou vědu, kterou se buďto můžete učit za pochodu, anebo si na ni můžete najmout profesionála. Výsledky těchto kampaní jsou snadno měřitelné a vy hned víte, zda jste udělali dobře.

Vyhledávače zboží

Zboží lidé nakupují velmi často prostřednictvím srovnávačů zboží, jako je například Heureka.cz, anebo Zboží.cz. Do srovnávačů zboží můžete informace o vašem sortimentu nahrát buď položku po položce, anebo prostřednictvím automatizovaného feedu, tedy dat, která si srovnávač přebere a informace zahrne. Lidé zde velmi často vyhledávají na bázi ceny, proto se zde pouštíte rovnou do cenové války s ostatními e-shopy. Na druhou stranu i přes vyšší cenu lze zaujmout dalšími podmínkami prodeje, například možností osobního odběru zboží, cena poštovného, či třeba fakt, že má obchodník zboží skladem a není na něj třeba čekat delší dobu jako u jiného, byť levnějšího obchodníka.

Newslettery

Pokud jste již shromáždili dostatek e-mailových adres vašich současných, nebo potenciálních klientů, můžete jim, pochopitelně po jejich souhlasu, rozesílat také pravidelné zprávy, tzv. newslettery o tom, co je u vás nového, jaké nové zboží, slevy, nebo podmínky nabízíte. Mějte na paměti, že tón dopisu musí být velmi slušný, maximálně neobtěžující. Nezahrnujte čtenáře příliš detaily, pište skutečně to nejdůležitější.

Kvalitní obsah

Obsah je přitom to, co vám přivede do e-shopu mnoho potenciálních klientů, a to přitom s malým rozpočtem. Vytvořit můžete například blog, ve kterém se budete zabývat problematikou toho, co prodáváte. V případě dětské obuvi to může být například celá řada rad pro rodiče malých dětí, jak vybírat dětskou obuv, co hrozí, pokud se zakoupí špatná obuv, nebo jaké jsou v dětské obuvi zrovna trendy. Možností je celá řada. Pokud nemáte sami nápady na kvalitní články, nebo je nedokážete sami sepsat, aby byly ke čtení, zvolte kvalitního copywritera, kterého napsáním článku, nebo přímo vytvořením plánu na obsah na vašich stránkách pověříte. Pro obsah je důležitá také tzv. SEO analýza. Ta souvisí s tím, jak jsou vaše stránky dohledatelné pro vyhledávače, ze kterých na váš e-shop přijdou nejčastěji noví klienti. Tuto analýzu však přenechte do rukou odborníkům.

Buďte na sociálních sítích

Sociální sítě jsou pro marketéry hotové požehnání. Podařilo se jim totiž tak roztříštěné internetové uživatele soustředit na jedno místo, kde je velký potenciál, že zasáhnete právě toho svého zákazníka. Radíme vám, abyste si vytvořili své vlastní internetové firemní stránky a vytvořili plán pravidelných příspěvků. Sem můžete uvádět třeba novinky z e-shopu, ale také z vašeho oboru. Buďte také přítomni, abyste zde odpověděli svým zákazníkům na dotazy, a to laskavou, uctivou formou. Nikdy se nenechejte strhnout k tomu, abyste se vyjadřovali hrubě, protože pošramocenou pověst napravíte už jen velmi těžko. Využít můžete také reklamu na Facebooku, kterou lze velmi přesně zacílit.

Spolupracujte s bloggery a Instagrammery

Kromě svých vlastních sil můžete v boji za propagaci svého e-shopu angažovat také ty, jejichž obsah je vyhledávaný a kdo se tedy může pochlubit mnoha fanoušky, tedy provozovatele úspěšných blogů a sociálních sítí, v naprosté většině případů Instagramu. Spolupráce s tímto tzv. influencerem vám může přinést mnoho nových klientů, vše je ale třeba dobře rozvážit. Podle toho, o jak významného influencera se jedná, se také odvíjí jeho odměna. Některému z nich postačí jen získat produkt, či službu, kterou má propagovat, hlavně pokud se jedná o dražší produkt, nebo službu. S jiným influencerem je třeba se domluvit na placené spolupráci, cena je závislá na tom, kolik fanoušků může takto influencer oslovit.

Zdroje:
Použité obrázky – Vectors by Vecteezy

(0 hlasů)
Loading...

1 Comment

  1. Pingback: Jak si založit eshop na Facebook Marketplace? - Webhostingcentrum.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.