Jak vybrat e-mailingový nástroj, který vám sedne

Emailling

E-mailing je osvědčený způsob, jak dlouhodobě budovat vztahy se svými zákazníky. Abyste z tohoto kanálu vytěžili maximum, neobejdete se bez některého z e-mailingových nástrojů. A protože nabídka je opravdu rozsáhlá, sepsali jsme pro vás informace, které vám pomohou se zorientovat.

Porovnejte jednotlivé nástroje mezi sebou

Bezpochyby nejjednodušší cesta, jak vybrat vhodný nástroj podle vašich individuálních potřeb, je postavit je vedle sebe a podívat se na to, jakými funkcemi disponují a jaké jsou jejich výhody či nevýhody


Naši partneři

Coolhousing

Na stránkách projektu mailujeme.cz najdete přehledné porovnání nejpoužívanějších českých i zahraničních e-mailing nástrojů z hlediska ceny, možností napojení a dalších kritérií. Počítejte s tím, že se mohou značně lišit v ceně, ale nemusí platit, že ten nejdražší bude nutně nejlepší pro vás. 

Velký e-shop bude mít vždy jiné potřeby než drobnější projekt s několika stovkami adresátů. Pojďme se společně podívat na to, v čem byste před samotným výběrem nástroje měli mít jasno.

Newsletter

Budu tomu rozumět?

Tohle je zcela základní otázka, kterou byste si měli položit. Přestože ve většině e-mailingových nástrojů se setkáte pouze s angličtinou, některé jsou dostupné i v českém jazyce. Pokud tedy vy nebo vaši zaměstnanci angličtinu příliš neovládáte, anebo zkrátka jen preferujete program, který s vámi komunikuje vaším rodným jazykem, bude to pro vás důležité kritérium.

Velikost databáze

Množství kontaktů, které budete v nástroji spravovat, většinou ovlivňuje výši měsíčního poplatku. Obecně platí, že čím větší databáze, tím vyšší měsíční poplatky. Mnohé nástroje jsou do určitého množství kontaktů zdarma, takže pokud nedisponujete monstrózní databází, můžete toho využít a ušetřit.

Uživatelská podpora

Očekáváte, že se budete mít na koho obrátit, když se vyskytne problém, ve dne v noci? Nebo vám stačí rádce na příjmu od pondělí do pátku? Nástroje nabízejí různě pružnou uživatelskou podporu, takže je dobré vědět, co v tomto ohledu požadujete.

Snadnost používání

Tento aspekt může být sice hodně subjektivní, protože co může vyhovovat jednomu, nemusí se líbit druhému. Přesto jsou některé nástroje pověstné svou přehledností a jiné naopak komplikovaností.

Propojitelnost s webem

Zajímejte se také o možnosti napojení na ostatní nástroje a web. Poraďte se s vaším programátorem a výběr nástroje pro e-mailing s ním zkonzultujte.

Bez kterých funkcí by to nešlo?

Než se rozhodnete, udělejte si seznam funkcí, které nutně potřebujete, případně které by byly užitečné, ale nakonec byste se stejně dobře obešli i bez nich. Tak třeba v některých nástrojích můžete vytvářet vlastní šablony, díky nimž se obejdete bez práce grafika a kodéra.

Vychytávek je ale celá řada a každý z nástrojů má nabídku trochu jinak poskládanou. Vyjmenujeme jen pro hrubou představu některé z funkcí, které by se vám mohly hodit:

  • automatizované rozesílky,
  • A/B testování,
  • tvorba dotazníků a anket,
  • podrobné statistiky,
  • pravidelné reporty na e-mail,
  • školení zdarma či za poplatek,
  • souhrnný dashboard,
  • vizuální automatizační mapy,
  • vytváření landing pages přímo v programu,
  • sdílení newsletterů na sociální sítě,
  • možnosti personalizovaného oslovení (skloňování českých jmen),
  • ochrana proti označení jako spam.

Pokud víte, že jste nerozhodní a pomohlo by vám nejprve si nástroj takzvaně oťukat, využijte možnosti otestování. Většinu nástrojů si můžete vyzkoušet alespoň na několik dní zdarma. Je to určitě lepší než kupovat zajíce v pytli.

Zajímáte se o e-mail marketing? Na mailujeme.cz, nezávislém průvodci e-mail marketingem, najdete užitečné tipy pro výběr správného nástroje, copywriting, segmentaci a další témata, která vám pomohou využít e-mailing naplno.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..