Black Hat SEO: Vyplatí se?

Black Hat SEO: Vyplatí se?

Pro zlepšení pozice ve vyhledávači existuje celá řada technik. Kromě těch, které popostrčí vaše stránky vzhůru tak, že je do značné míry vylepší, a to i pro návštěvníky, existují ještě techniky podvodné, které mohou krátkodobě fungovat, ale vaše návštěvníky příliš nepotěší. A v konečném součtu pro vás mohou naopak znamenat velkou ztrátu.

seo-prevlek

Jak oklamat vyhledávač

Co nejlepší pozice ve vyhledávání je pro vaše stránky klíčová. Díky vyhledávačům jako je Google a Seznam můžete získat plno nových návštěvníků stránky, kteří by o vás jinak ani nevěděli. Proto je vždy výhodné se umístit ve výsledcích vyhledávání co nejvýše, čím jste výše, tím je vyšší šance, že na vás uživatel také klikne. Pořadí vaší stránky a její hodnocení vyhledávačem lze ovlivnit vhodným obsahem, správnými prolinky, sdílením na sociálních sítích apod. Některé firmy ale nabízejí optimalizaci, která nemá vaše stránky vylepšit, ale naopak oklamat vyhledávače a namluvit jim, že právě vaše stránka je tou nejrelevantnější.

Algoritmus vyhledávání se tají

Cílem vyhledávačů je pochopitelně spokojenost jejich zákazníků, tedy těch, kdo něco na jejich stránkách hledají. Proto se snaží jejich programátoři sestrojit natolik přesný algoritmus vyhledávání, který vyhledá ty opravdu nejrelevantnější stránky s ohledem na zadané výrazy. Přesný algoritmus toho kterého vyhledávače je vždy obchodní tajemství, které se nesmí sdílet. Vyhledávače se s ním nešíří, neboť by právě tak mohly dát programátorům stránek přesný návod na to, jak je obejít. Nejrůznějším pozorováním a zkoušením však lze dovodit, co asi tak na vyhledávače platí a jak je „přinutit“, aby vaše stránky zobrazovaly co nejvýše.

Black hat neboli černý klobouk
O technikách, které ovlivňují optimalizaci pro vyhledávače podvodně, se často říká, že jsou to techniky Black hat SEO, přičemž Black hat znamená Černý klobouk. Výraz pochází z filmu, konkrétně z westernů, kde jím byl označován zloduch.

Vyhledávače je bojkotují

Je třeba uznat, že stránek vytvářených na základě podvodné optimalizace, je stále méně a že ty nejhorší výtvory jste dříve poznali na první pohled. Text na nich totiž na první pohled nedával příliš smysl, byl kostrbatý a byl příliš prošpikován klíčovými výrazy. Ty se uváděli mnohdy ještě v prvním pádě, protože původně vyhledávače neuměly skloňovat. Informační hodnota takového webu byla pochopitelně nulová a návštěvník spíše litoval, že na něj zavítal. A k vyhledávači pojal nedůvěru.

Právě kvůli ztrátě důvěry vyhledávače stránky s podvodným SEO bojkotují a v případě, že seznají, že je pozice ve vyhledávačích získaná neoprávněně, mohou stránce udělit panlizace. Tou nejsilnější je, že stránku přestanou indexovat a ve výsledcích vyhledávání se již nezobrazí, případně mohou stránce výrazně snížit hodnocení (page rank) a stránka se tím propadne velmi hluboko. Její návrat na přední příčky je pak velmi těžký, ne-li nemožný.

Příliš mnoho klíčových slov, zcela jiný obsah…

Technik, jak uměle popostrčit web, je mnoho. Začněme tou nejzákladnější, a tou je přílišný výskyt klíčových slov na stránce. Pokud najdete stránku, kde uvidíte text typu eurookna zdarma eurookna levně eurookna zadarmo a tak stále do kolečka, pak je jasné, že jde o stránku, která se snaží nahnat návštěvníky na základě podvodu a že se zde relevantního a zajímavého obsahu asi nedočkáte.

Další možností, jak podvádět, je uvádět vyhledávač v omyl tím, že se na stránkách nachází jiný obsah než ve skutečnosti. Tedy obsah, který je pro mnoho uživatelů přitažlivý (např. Iphone zdarma).

seo-falsovani

K podvodnému zvýšení page ranku se dále využívají odkazy. S těmi lze čarovat skutečně mocně. Google pochopitelně hodnotí hlavně odkazy, které na váš web přijdou z kvalitních webů. Odkazy se tedy nejrůzněji směňují, ba dokonce prodávají. I zde platí nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě a relevantnosti odkazů. Pokud je vaše odkazové portfolio vyhledávači podezřelé může to vést k propadu pozic ve vyhledávání (SERP) a v horším případě i penalizaci. Kdysi se za účelem propojení odkazy vytvářely tzv. mikroweby. Existovaly pouze coby podpůrné stránky, které měly uměle zvýšit hodnocení webu vyhledávačem.

TIP REDAKCE
Pokud se do optimalizace pro vyhledávače plánujete pustit sami, pomoct vám s tím můžou různé SEO nástroje. Projděte si tedy náš kompletní seznam SEO nástrojů, aby ste si práci ulehčili.

Nevyplatí se to

Pro podvádění u SEO mohou hovořit velmi levné náklady, na druhou stranu se může stát, že stránka sice ve vyhledávání poskočí dopředu, ale pouze na malou chvíli, neboť vyhledávač změní algoritmus vyhledávání a během chvíle je celá „práce“ ztracena. Podvodné zlepšování pozice u vyhledávačů se zcela jistě nevyplatí. Určitě ne v dlouhodobém horizontu a určitě ne pro firmy, které mají „obličej“ a zakládají si na své serióznosti.

I ti, kdo se v internetovém prostředí nevyznají, totiž návštěvu takové stránky nehodnotí dobře a pokud se zde nenachází nějaká skutečně bombastická nabídka, většinou ze stránky odcházejí a nemají v úmyslu se vrátit. Pro někoho, kdo se snaží budovat firmu, je takové chování pohroma, protože může zcela pošramotit jeho podnikatelskou pověst.

SEO neošálíte

seo-predstirani

Podvádět při optimalizaci vám tedy rozhodně nedoporučujeme. Přitom ovlivnit pozici u vyhledávačů pochopitelně lze, ale pouze tak, že se stránka vylepšuje ve své struktuře, hlavně pak ve svém obsahu, který je pro vyhledávače velmi důležitý. Nastudujte tedy zásady optimalizace vy sami, nebo si najměte odborníky. Každopádně se tak zlepší vaše pozice ve vyhledávání na delší dobu a ještě po právu.

Zdroje:

Použité obrázky – Designed by Freepik

(0 hlasů)
Loading...

1 Comment

  1. Pingback: PR články: V čem se vyplatí? | Webhostingcentrum.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.