Facebook představil svoji službu Shops. Ta může ohrozit Amazon i eBay

Facebook Shops představení nové e-shop platformy

Americká sociální síť před několika dny oznámila jednu ze spuštěných novinek. Jsou to Facebook Shops. Ty prodejcům umožní provozovat vlastní e-shop nejen na sociální síti Facebook, ale také na Instagramu. A proč by o Shops měl vlastně někdo uvažovat? Samotné 3 miliardy uživatelů, kteří tyto sociální sítě používají, jsou velice pádným důvodem.

Facebook Shops představení služby
Ukázka Facebook Shops. Zdroj: Facebook.

Spuštění Facebook Shops oznámil v úterý zakladatel a současný CEO společnosti Facebook Mark Zuckerberg. Shops budou přítomné nejen na Facebooku, ale také ve všech dalších aplikacích, které patří pod společnost Facebook. 


Naši partneři

Mergado Pack

Prodejci mohou s jedním obchodem oslovit uživatele na Instagramu, v aplikaci WhatsApp, v Messengeru a také na Facebooku. Teoreticky tak mohou zasáhnout, napříč všemi aplikacemi, více než třímiliardové publikum.

#Facebook představil svoji službu Shops. Ta může ohrozit Amazon i eBay. #ecommerce #eshop #fbshops

Jak fungují Facebook Shops?

Facebook Shops tu jsou zejména pro malé prodejce a podnikatele, kteří dosud nebyli online. Těm by právě tato služba měla umožnit vytvořit a provozovat vlastní e-shop bez dalších nákladů na jejich provoz. Ano, Shops jsou zdarma.

Prodejci pak mohou se zákazníky komunikovat prostřednictvím komunikátorů WhatApp, Instagram Direct nebo Facebook Messenger. Do budoucna se údajně chystá možnost navštívit elektronický obchod přímo z chatu zmíněných „kecálků“.

Facebook Shops ve WhatsApp
Integrace Facebook Shops do aplikace WhatsApp. Zdroj: Facebook.

Zákazníci mohou za zboží zaplatit přímo na sociálních sítích. Tedy na Facebooku nebo Instagramu. V tom případě musí použít služby Facebook Pay nebo Instagram Checkout. Tyto služby však ještě nejsou v České republice a ani na Slovensku dostupné.

Uzavření transakce nemusí proběhnout pouze v aplikacích Facebooku, ale její dokončení se může uskutečnit i na webu nebo e-shopu prodejce. Z toho důvodu o Shops mohou přemýšlet i tuzemští prodejci. Webovým analytikům a marketingovým stratégům pak přibude další konverzní cesta do jejich atribučních modelů.

Jak napojit e-shop na Facebook Shops?

Obchodníci mají možnost nahrát produkt do Shops manuálně nebo pomocí souborů XML, což výrazně urychlí proces vkládání produktů do e-shopu na sociální síti.

Facebook Shops produkty a kolekce napojení e-shopu
Ukázka správy kolekce produktů ve Facebook Shops: Zdroj: video/Facebook.

Facebook také uzavřel partnerství s několika společnostmi, které mají klientům s vytvořením e-shopu na sociálních sítích pomoci. Mezi nejznámější partnery patří provozovatel platformy Shopify, kterou jsme nedávno recenzovali a také společnost WooCommerce, která vytvořila nejznámější e-shopovou open source platformu pro CMS WordPress.

Proč uvažovat o Shops?

Facebook a další služby z jeho rodiny používá přes 3 miliardy uživatelů po celém světě. To je ohromný zástup potenciálních zákazníků, o kterém se nezdá ani obchodním gigantům jako Amazon nebo eBay. 

Nejspíš nehrozí, že by se vám povedlo všechny uživatele oslovit. Je to však obrovské množství uživatelů, v nejrůznějších částech světa, na které se mohou podnikatelé zaměřit. Jen v České republice používá tuto sociální síť přes 5 milionů uživatelů.

Facebook Shops jsou příležitostí, jak oslovit další část trhu, kterou se vám nedaří oslovit tradiční cestou. Pro provozovatele kamenných prodejen je to příležitost, jak dostat své produkty na internet a tím zvýšit své dosavadní tržby.

Jaké jsou další plány?

Facebooku neunikl zvýšený zájem o živé videopřenosy v jejich aplikacích. Právě vzrůstající zájem o živé video vnuknul obchodním manažerům další myšlenku. Jsou to prodejní nástroje Live Shopping Features, které umožní prodejcům zobrazovat odkazy na produkty během videopřenosu.

Malý krok pro podnikatele, ale obrovský krok pro byznys Facebooku?

Společnost Facebook využila, při oznamování o nové funkci Shops, všudypřítomnou koranavirovou pandemii. Spekuluje se, že právě kvůli pandemii COVID-19 Facebook spuštění této služby uspíšil. 

Mark Zuckerberg k tomu řekl: „Sledujeme mnoho malých podniků, které dosud nebyly online, jak se připojují na internet, jak dělají z internetu primární způsob svého podnikání.“

Facebook Shops Mark Zuckerberg
Zakladatel Facebooku oznamuje novou službu Shops přes živý video přenos.

Právě tato krize ukázala, jak zranitelné jsou podniky, které dosud nepodnikaly online. Facebook se jako první chopil iniciativy a umožní jim ve své prodejní platformě vytvořit plnohodnotný e-shop, kde mohou prodávat své fyzické produkty. 

Zuckerberg přislíbil, že za to firmám nebudou účtovat žádné poplatky. „Víme, že pokud budou Facebook Shops pro firmy přínosné, tak pak vloží více prostředků do reklamy. Nakonec tedy i tak vyděláme peníze,“ řekl Mark Zuckerberg.

Faktem je, že Facebook může svými Shops přilákat na internet další prodejce, kteří dosud o internetovém prodeji pouze snili. Protože jim k tomu poskytne bezplatnou prodejní platformu, tak se dá očekávat o tuto službu velký zájem. Tím se zvýší konkurence většině současných internetových prodejců, kteří tak budou muset přiložit další peníze pod svůj kotel marketingového mixu.

#Facebook představil svoji službu Shops. Ta může ohrozit Amazon i eBay. #ecommerce #eshop #fbshops

2 comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..