Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: S Instapage vyladíte landing pages k vyšším ziskům
Obsah
Vytvořit konverzní landing page nebylo nikdy snadné. Potřebovali jste k tomu spoustu informací a dat, která byste mohli dále vyhodnocovat a postavit na jejich základě úspěšnou relevantní stránku. Chcete vědět, jak vám Instapage pomůže s vytvořením vysoce konverzních landing pages?
Co je Instapage?
Instapage je platforma pro tvorbu landing pages. Díky této platformě a jejím dalším nástrojům můžete každé landing page (vstupní stránce) efektivně zvyšovat její konverzní poměr a zároveň snižovat cenu za proklik v reklamních systémech, protože budete zvyšovat její relevanci k reklamním sestavám.
Platforma Instapage má v sobě nejen intuitivní editor pro tvorbu konverzních stránek, ale také další nástroje, které vám pomohou se zvyšováním obchodního výkonu již vytvořených landing pages. Mezi tyto nástroje patří A/B testování (split test) nebo nástroj pro personalizování stránek. Nástrojů je v Instapage samozřejmě více, takže si o nich řekneme později v tomto článku.
Landing pages jsou především o zvyšování obchodního potenciálu. Kromě nástrojů může tato platforma nabídnout stovky ověřených šablon pro stránky. Ty jsou vytvořené na základě sledování miliard konverzí, takže nejde pouze o experimentální designy stránek, ale o šablony, co dokáží konvertovat návštěvníky v zákazníky.
Pro koho je Instapage určený?
Instapage cílí své služby jak na začátečníky, tak i na zkušené marketéry a velké podniky. Začátečníci najdou v této platformě dostatek nástrojů, které jim pomohou s vytvářením konverzních stránek bez zbytečných přešlapů a nákladů.
Profesionální marketéři ocení možnost používat konverzemi ověřené šablony vzhledu pro landing pages, ale také další nástroje, které jim pomohou se zvyšováním jejich obchodního a konverzního výkonu.
Instapage je také možnost, jak začít s vytvářením podpůrných stránek pro své podnikání a nemuset přitom najímat marketingovou agenturu.
O společnosti Instapage
Společnost Instapage vznikla v roce 2012. Jejím zakladatelem je marketingový specialista a současný CEO Instapage Tyson Quick.
Quick před Instapage spolupracoval na marketingové platformě Jounce. A právě tam se zrodil nápad na Instapage. V té době ho zaráželo, že když někdo klikl na reklamu platformy Jounce a dostal se na její webovou stránku, tak z těchto lidí pouze 3 % konvertovalo v zákazníky.
A tak vznikla služba, jejíž smyslem je zvyšovat konverzní poměr stránek.
Prvním pokusným klientem byl právě projekt Jounce. Tomu se podařilo pomocí personalizovaných stránek, které byly vytvořené přes Instapage, zvednout konverzní poměr z původních 3 % na krásných 20 %.
Instapage v té době získalo od investorů na svůj rozjezd 2 miliony dolarů. Jakkoliv se mohla zdát služba slibnou investicí, tak faktem bylo, že její start byl spíše vlažný. Nějakou dobu trvalo, než si našla své ideální zákazníky.
V současné době používá Instapage přes 16 000 zákazníků, jejichž stránky mají průměrný konverzní poměr přes 22 %.
Hlavní vlastnosti a funkce služby
V základu si můžeme Instapage představit jako WYSIWYG editor (What You See Is What You Get), se kterým snadno vytvoříte landing page nebo webovou stránku. Takových editorů je na trhu spousta. Instapage tedy není pouhým editorem a stavitelem stránek, ale je to marketingová platforma, která vám pomůže z přistávacích stránek, jak se landing pages u nás říká, vytěžit maximální užitek. To jsou typicky konverze.
Landing pages
Tento nástroj vám pomůže s vytvářením a úpravou landing pages. Ty můžete začít stavět na čisté stránce (blank page) nebo můžete využít některou z předpřipravených profesionálních šablon vzhledu. Ty oceníte nejen jako začátečník.
V editoru se pracuje metodou drag&drop (chyť a pusť). Velice se mi líbí, že prvky stránek (text, videa, obrázky, formuláře atd.) nemusíte vkládat na předem stanovená místa, ale můžete je svobodně přesouvat, kam se vám zachce. Pokud například do stránky vložíte fotografii, tak není absolutně žádný problém, překrýt ji nadpisem nebo jiným prvkem. To znamená, že videa a fotografie můžete například jednoduše popsat textem. Tuto svobodu vám jiný podobný editor neumožní.
Prvky se do stránek vkládají buď pomocí předpřipravených obsahových částí – Instablocks nebo kliknutím na tlačítko nějakého prvku. Pokud chcete do stránky přidat například obrázek, tak kliknete na tlačítko obrázku, vyberete obrázek z databáze nebo ze svého počítače a ten se přidá do stránky, kde s ním dále pracujete. Takto to funguje s textem, videem, formuláři nebo s jinými prvky.
Instablocks jsou jednotlivé části stránky. S jejich pomocí dokážete rychleji vytvořit landing page bez nutnosti rozmisťování jednotlivých prvků. Hlavní výhodou „Instabloků“ je to, že jsou již návštěvníky a konverzemi na jiných stránkách ověřené, takže skutečně fungují.
AdMap
Pomocí nástroje AdMap můžete jednoduše propojit například Google Ads se svou Instapage stránkou. Nástroj vám dokáže vizualizovat nejen strukturu kampaní, ale také metriky výkonu. Jednoduše bych jej nazval seznamem úkolů, který vám ukazuje, jaké reklamy je potřeba přizpůsobit.
Cílem je zvyšování výkonu reklamních kampaní a konverzního poměru stránek. AdMap pomáhá vyladit relevantnost reklam k jednotlivým stránkám. V podstatě jde o efektivní způsob, jak posílat správné publikum na správnou vstupní stránku. Cílové publikum nejvíce zaujme obsah, který jej zajímá. Stránka s takovým obsahem dokáže lépe konvertovat, protože se zobrazila správným návštěvníkům.
Personalization
Je to nástroj pro dynamické relevantní vstupní stránky a zvyšování jejich konverzního poměru. Pomocí personalizací můžete vytvářet různé skupiny cílového publika. Toto publikum můžete dynamicky spárovat s obsahem jednotlivých landing pages. Pojďme si to vysvětlit.
Například si představte, že pomocí UTM parametrů (Urchin Tracking Module), které použijete v odkazech v různých reklamních kanálech, propojíte cílové publikum s konkrétní vstupní stránkou.
Publikum nebo konkrétní uživatel zamíří na personalizovanou a relevantní landing page, která odpovídá poselství z reklamy. Tím se zvýší návratnost investic do reklamy, ale i uživatelský zájem. A díky relevantním reklamám se také může snížit cena za kliknutí na reklamu.
Experimentation (A/B testování)
Jak maximalizovat konverze? Samozřejmě pomocí experimentování a A/B testování. A/B testy mají najít výkonnější landing page a tu potom nabídnou celému publiku. Při A/B testování vytvoříte dvě landing page pro jednu kampaň. Jednotlivé stránky se od sebe samozřejmě odlišují.
Tyto stránky pak nabídnete vzorkům publika. Například v reklamních systémech, na sociálních sítích nebo v e-mailech. Nástroje v platformě Instapage analyzují úspěšnost jednotlivých stránek. Sledují chování uživatelů a také konverzní poměr. Vítězná stránka A/B testu si zaslouží být nabízena celému cílovému publiku, protože jste si u ní ověřili, že dokáže skvěle konvertovat.
Heatmaps (teplotní mapy)
Ale i vítěznou landing page můžete pomocí různých dat ještě upravit. Instapage sleduje chování uživatelů na stránce pomocí heatmap. V teplotních mapách například vidíte, kam uživatelé na stránce dojdou nebo kde ji posouvají, aby přeskočili nezajímavý obsah.
V Instapage samozřejmě nechybí pokročilý analytický nástroj, který dokáže sledovat a hodnotit data v reálném čase. Okamžitě vidíte, jak vaše stránka funguje.
Cenové balíčky
Ceník Instapage je jednoduchý. V nabídce jsou dva cenové tarify. Jeden má svoji pevnou cenu a ten druhý má cenu variabilní, protože si jej poskládáte na míru vašim potřebám.
V jednotlivých tarifech naleznete vše, co potřebujete pro vytváření, testování a zvyšování konverzního poměru landing pages. Těch můžete vytvářet neomezené množství.
Jednotlivé cenové tarify se od sebe odlišují přídavnými nástroji a funkcemi. V základním tarifu nemáte dostupnou funkci dynamického doručování relevantních landing pages nebo možnost stavět mobilní AMP stránky (Accelerated Mobile Pages).
To jsou funkce, bez kterých se většina marketérů obejde, takže je dobré, že je Instapage nabízí jako součást variabilního cenového tarifu Enterprise a nenutí váš platit za něco, co nevyužijete.
Šablony: Více než 500 šablon pro landing pages
Přes 500 šablon vzhledu pro konverzní landing pages. Samotný počet šablon je neuvěřitelný, ale co když vám řeknu, že jsou tyto šablony osvědčené a skutečně konvertují? Získávají leady a prodávají.
Instapage má výhodu tvrdých dat. Ty získává ze stránek vlastních klientů. Díky těmto datům může dále upravovat šablony, které pak mohou pro své projekty používat jejich klienti. Tento koloběh má hlavní cíle: Zvyšování úspěšnosti, výkonu a konverzního poměru.
Všechny šablony, které Instapage nabízí, jsou ověřené miliardami konverzí. Tato platforma má nejen malé klienty, ale také velké jako je eBay, Vimeo nebo například SoundCloud. Tyto společnosti většinou vědí, co dělají. Jejich týmy umí poskládat efektivní marketingové kampaně a také je dokáží správně vyhodnotit. Výhodou Instapage je, že jejich systém se učí i z práce těchto velikánů a získané poznatky pak dokáže zužitkovat pro ostatní klienty.
Propojení Instapage s dalšími službami a nástroji
V Instapage můžete do hlavičky, těla a zápatí každé landing page vkládat vlastní scripty. Už jen tento samotný fakt naznačuje, že můžete vlastní vstupní stránky propojit s jakoukoliv službou nebo nástrojem, na který si vzpomenete.
Instapage má vlastní stránku, na které si můžete vyhledat službu či nástroj, který potřebujete propojit. Tato stránka se nazývá Largest Integration Ecosystem. Své landing pages můžete ihned propojit s analytickými nástroji Google Tag Manager nebo Facebook Pixel.
Přes nastavení v platformě Instapage můžete nastavit propojení s dalšími desítkami nástrojů a služeb. Většinou pomocí API. Pokud by vám ani toto nestačilo, pak se můžete spojit se službou Zapier, která dokáže váš Instapage účet propojit se stovkami dalších nástrojů a služeb.
Návod, jak vytvořit landing page
Instapage si můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma. Nic vám tedy nebrání, abyste si vyzkoušeli vytvořit vlastní úspěšnou landing page. Pokud si to tedy zatím nechcete zkoušet na vlastní pěst, tak se v tomto návodu podívejte, jak je to s Instapage snadné.
Všemu samozřejmě předchází registrace do služby. Po registraci se dostanete do administrace.
Vytvoření landing page
V levém menu klikneme na Landing pages a další kliknutí věnujeme tlačítku Create page.
Výběr šablony
Jako další krok následuje výběr šablony. Těch je v Instapage přes 500, takže je opravdu z čeho vybírat. Šablony jsou pro snazší výběr rozdělené do tematických kategorií. Dobré je, že můžete začít vytvářet vlastní landing page na čisté stránce. Ale toto bych doporučil jen zkušenějším uživatelům.
Všechny šablony si můžete přizpůsobit a předělat pro vlastní potřeby. Zvládnete to díky drag&drop editoru. Nenechte se proto zaskočit šablonou, ve které vidíte například mobilní telefony. Ty můžete klidně vyměnit za převodovku na traktor. Stejně tak můžete vyměnit texty a další obsah nebo změnit barvy stránky.
Úprava landing page
Pak už se dostanete do drag&drop editoru stránek. Ten je povedený a intuitivní. Na levé straně se nachází tlačítka pro vkládání prvků nebo hotových obsahových bloků Instablocks. Na pravé straně jsou tlačítka pro změnu pozadí, integraci analytických nástrojů, nastavení konverzních cílů nebo pro vložení vlastních scriptů do stránky.
Když budete po prvcích stránky přejíždět myší, tak se vám budou zobrazovat jejich obrysy. Pokud nějaký prvek myší přidržíte, tak jej můžete přesunout kamkoliv budete potřebovat.
S prvky můžete dále pracovat. Kliknutím na odstavec textu můžete tomuto prvku například nastavit vlastní CSS styl. Po kliknutí na tlačítko Edit můžete odstavec textu přepsat.
Úprava textu
Přes tlačítko Edit jsem se dostal na úpravu textu. S textem se pracuje podobně jako například v programu MS Word nebo jiném textovém editoru.
Změna loga
V předpřipravené šabloně máte logo jako obrázek s nápisem BrandName. Tento prvek můžete smazat nebo vyměnit za obrázek loga kliknutím na Change image.
Přidání dalšího prvku do stránky
Kliknutím na tlačítko prvku se prvek přidá do stránky, kde s ním můžete dále pracovat: nastavovat jej nebo přesouvat a jinak stylizovat.
Kliknutím na tlačítko Edit uvidíte políčko, do kterého vložíte odkaz na video. Tím se vám změní původní video za vaše.
Klady a zápory
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Přes 500 konverzemi ověřených šablon | - Nástroj je pouze v angličtině |
+ Intuitivní a svobodný editor landing pages | - Vyšší cena |
+ Možnost nastavovat CSS styly prvků stránek | |
+ A/B testování | |
+ Heatmapy v A/B testech | |
+ AdMap pro zvyšování výkonu reklam | |
+ Integrace s jakoukoliv službou nebo nástrojem |
Hodnocení a závěr
Na Instapage se mi líbí jednoduchost vytváření landing pages nebo dalšího nastavování výkonnostních funkcí. Vše je intuitivní a nikde nepřekáží nějaká tlačítka nebo odkazy, které by uživatele zmátli. Z toho důvodu si myslím, že je tato platforma vhodná i pro začátečníky.
Jediným problémem by mohla být cena. Ačkoliv jsme na vyšší ceny u nástrojů pro zvyšování konverzí zvyklí, tak tady si myslím, že cena je zábranou, proč si Instapage patrně nezkusí drobní podnikatelé. Vyzkoušet si ji vlastně mohou. Je to zdarma na 14 dní. Otázka však je, zda se jim v podnikání zaplatí.
Marketéři na volné noze, agentury a také větší podnikatelé si Instapage určitě oblíbí. Nejen kvůli jednoduchosti, ale také kvůli efektivnímu zvyšování konverzního poměru stránek. Když zvážíte, že vám tato platforma může nakonec snížit cenu za kliknutí nebo zvýšit výnosy, tak určitě stojí za to ji vyzkoušet. Co si o tom myslíte?