Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Recenze: Moderní krabicové řešení e-shopu FastCentrik
Obsah
FastCentrik je jeden z populárních e-shopových systémů na českém trhu. Proč by neměl uniknout vaší pozornosti? A má cenu o něm přemýšlet jako o komplexní platformě pro provoz vlastního internetového obchodu?
Co je FastCentrik?
FastCentrik je česká služba pro tvorbu a provoz e-shopů. Tuto službu lze označit jako komplexní systém pro obchodování na internetu. To znamená, že s pronájmem e-shopového řešení dostanete k dispozici i mnoho funkcí a nástrojů, které vám pomohou nejen se správou a provozem elektronického obchodu, ale také s jeho propagací nebo se zákaznickou péčí.
E-shop FastCentrik je takzvané krabicové řešení. To znamená, že jde o cenově výhodnou univerzální platformu, se kterou sami rychle vytvoříte a spustíte vlastní internetový obchod. V jeho administraci naleznete vše potřebné pro napojení na známé účetní a skladové systémy, platební brány, sociální sítě nebo třeba zbožové porovnávače. Díky tomu, že jde o český systém, je zde vyřešena problematika evidence elektronických tržeb (EET) a Obecného nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR).
FastCentrik se kromě profesionálního zázemí pro e-shopy také stará o odborný růst jejich provozovatelů. Za tím účelem pro ně pořádá osobní školení a prezentace, kde je učí, jak se systémem zacházet a tím zvyšovat produktivitu při práci s ním.
Systém FastCentrik vám umožní pronajmout si e-shop, ve kterém máte vše důležité, co k jeho provozu a prodeji na internetu potřebujete.
Pro koho je služba určena?
Krabicová řešení jsou výhodná pro začínající a pokročilé internetové obchodníky, kteří potřebují rychlé a cenově dostupné řešení pro obchodování na internetu. Výhodou krabicových e-shopů je nejen cena, ale také mnoha klienty ověřený systém nebo odladěná administrace, kterou zvládne obsluhovat i málo zkušený uživatel.
Řešení pro svůj e-shop zde naleznou živnostníci s několika produkty, tak i středně velké obchody s několika tisíci až desítkami tisíci produktů k prodeji. Standardní nabídka FastCentrik je limitována pouze maximálním počtem položek v obchodu. Systém obchodu zvládne až 30 000 produktových položek.
V referencích FastCentrik můžete vidět nejen úzce zaměřené obchody s malou nabídkou produktů, ale také třeba velké prodejce kancelářského nábytku s tisíci produkty v e-shopu a mnoha zaměstnanci v jeho zázemí.
Malým i velkým obchodníkům by ve FastCentrik nemělo chybět nic, co by mohli k provozování plnohodnotného internetového obchodu potřebovat.
Kdo stojí za FastCentrik?
Obchodní platformu vyvíjí česká softwarová společnost z Ostravy NetDirect. První verze systému na pronájem e-shopového řešení FastCentrik byla spuštěna v roce 2008. Do této doby získával NetDirect zkušenosti zejména s provozováním e-shopů na míru pod značkou ShopCentrik, se kterou vytvořili například internetový obchod pro Alza.cz.
Už v roce 2009 získal FastCentrik ocenění v soutěži Microsoft Awards 2009 v kategorii Maloobchod & Velkoobchod. V tu dobu už měl za sebou přes 1000 spokojených klientů.
Od samého počátku se tvůrci FastCentrik snažili o vytvoření obchodní platformy pro ty, co to myslí s e-shopem vážně. Tedy pro ty, co chtějí prodávat a potřebují pro to profesionální řešení, které jim umožní nejen rychle prodávat, ale mají v něm další technologické možnosti k případnému růstu.
V současné době pohání FastCentrik přes 2500 e-shopů s celkovým denním obratem přes 25 milionů korun.
Hlavní vlastnosti služby
FastCentrik poskytuje svým klientům kvalitní zázemí s mnoha nástroji, rozšířeními a službami, které se jim budou při obchodování na internetu hodit. To samotné jim ušetří spoustu času s hledáním jinde. Ušetřený čas se při podnikání určitě hodí.
FastCentrik je komplexní e-shopová platforma. To znamená, že vám umožní během chvíle vytvořit, nastavit a spustit plnohodnotný internetový obchod o jehož technické zázemí je plně postaráno. To znamená nejen bezpečnostní aktualizace systému, ale také aktualizace administračního rozhraní, zlepšování ergonomie nebo vývoj nových funkcí.
Velice se mi líbí možnost vytvořit si neomezený počet uživatelů, kteří se budou o správu obchodu starat. Uživatelům můžete nastavovat role a přidělovat různá práva. Zdá se to jako banalita, ale věřte, že tuto možnost mnoho krabicových e-shopů nemá.
Mezi hlavní vlastnosti služby patří:
- Zákaznická podpora 7 dní v týdnu
- Podpora odborného rozvoje školeními, návody a prezentacemi
- Přehledná administrace
- Legislativně správně vyřešená EET a GDPR problematika
- Napojení na mnoho služeb a nástrojů třetích stran
- Možnost 30 dní testování zdarma
Co by to bylo za e-shopový systém, kdyby v něm nebyl dostatek nástrojů, které by měřily obchodní výkon a sledovaly statistiky prodejnosti sortimentu. Tuto část má FastCentrik zvládnutou na výbornou. Z administračního rozhraní získáte pokročilé statistiky výkonu e-shopu, počtu objednávek, počtu nezaplacených objednávek nebo třeba přehled o nejčastějším způsobu dopravy a platby.
Vizuální statistiky kategorií s nejvyššími obraty a jejich podílu na celkovém obratu obchodu nebo statistiku nejprodávanějších produktů považuji za velice přínosnou a efektivní věc, která vám pomůže získat okamžitý přehled nejen pro nákup dalších skladových zásob.
Cenové balíčky
FastCentrik nabízí celkem 3 standardní cenové balíčky – Start, Basic, Plus. Balíčky se od sebe liší zejména maximálním možným počtem produktů, které můžete do systému vložit, ale také dostupností dalších rozšíření jako je multijazyčnost nebo napojení na účetní systémy. Čtvrtým balíčkem je Hybridní e-shop. Ten kombinuje krabicové řešení s řešením na míru.
Balíček Start vám umožní nahrát do systému až 500 položek. K dispozici pak budete mít plnohodnotné administrační rozhraní a balík 130 rozšiřujících modulů například pro marketing, napojení na dopravní systémy nebo platební brány. I v té nejnižší cenové variantě máte na výběr ze všech dostupných šablon. Jediné, co by vám v základním balíčku mohlo chybět jsou napojení na ekonomické systémy.
Balíček Basic nabízí možnost naplnit e-shop až 3000 prodejních položek. Navíc můžete s tímto balíčkem vytvořit mezinárodní projekt, protože obsahuje rozšíření multiměnovost a multijazyčnost. E-shop budete moct přeložit do češtiny, slovenštiny, angličtiny, němčiny a polštiny. Připojení na známé ekonomické systémy je s tímto balíčkem možné pouze za příplatek.
Balíček Plus nabízí klientům komplexní e-shopové řešení, ve kterém by vám nemělo nic chybět. Obchod může mít v prodeji až 30 000 položek. E-shop může být provozován v multijazyčné mutaci s rozdílnými měnami. S tímto balíčkem máte k dispozici všechna rozšíření a napojení na ekonomické systémy v ceně.
Hybridní e-shop od FastCentrik je čtvrtou cenovou variantou, se kterou si necháte vytvořit internetový obchod na míru. Cena je však závislá na potřebách a požadavcích klientů. Výhodou této služby by měla být právě cena, která bude díky kombinaci s krabicovým řešením zlomková oproti řešením na míru.
Co se týče cenové politiky e-shopových řešení FastCentrik, tak ta je si myslím absolutně v pořádku. Z cenových balíčků si vyberou, jak začínající prodejci, tak zaběhnuté firmy, které potřebují plnohodnotné řešení bez kompromisů.
Šablony FastCentrik
V současné nabídce FastCentrik je dostupných 15 šablon vzhledu. Výběr šablon není nijak omezen. I když si platíte pouze základní cenový balíček Start, stejně máte dostupné všechny šablony od profesionálního designéra.
Mezi ně patří jednosloupcové i dvousloupcové grafické šablony profesionálně navržené a obchodně funkční. To je vše, co by potřeboval podnikatel o šablonách vědět, ale nás samozřejmě zajímají i další parametry.
FastCentrik má šablony roztříděné podle jednotlivých kategorií odvětví jako potraviny, nábytek, elektro atd. Těchto kategorií je celkem 12. V mnoha odvětvích se opakují stejné šablony, takže se tato funkce může zdát zbytečná. Ačkoliv já si myslím, že jejich roztřídění dokáže s výběrem designu pro obchod pomoci. Vybranou šablonu můžete nakonec pomocí jednoduchých nastavení a změny obrázků přetvořit na jakékoliv odvětví.
Šablony jsou samozřejmě plně responzivní. To znamená, že se zobrazují správně na různých zařízeních. Díky profesionálnímu navržení dokáží šablony na uživatele působit příjemně, což podporuje celkový uživatelský dojem z e-shopu.
Vlastní šablony na FastCentrik
Vytvořit funkční šablonu pro e-shop není úplně jednoduché. Z toho důvodu není možné do systému FastCentrik nahrávat vlastní šablony. Co ale systém umožňuje, je upravování předpřipravených šablon, které najdete v nabídce. Tyto výchozí šablony můžete upravovat buď pomocí uživatelsky jednoduchých nastavení nebo pomocí CSS stylů a Javascriptu. Pokud si na to netroufáte, ale stejně potřebujete mít grafiku na míru, tak nebude složité najít si na to vhodného specialistu.
Hlavní vlastnosti administrace
Počáteční pohled na administrační rozhraní je velice příjemný. Administrace vypadá jednoduše a intuitivně. Orientace v ní by neměla dělat problémy ani začátečníkům. Položky hlavního menu jsou pojmenované výstižnými názvy, takže pokud chcete pracovat se zbožím, jednoduše kliknete na položku zboží a tak dále.
Položek v hlavním menu není příliš. Díky tomu bude jednodušší do správy e-shopu zaškolovat zaměstnance a další zodpovědné osoby.
FastCentrik je však plnohodnotný e-shopový systém. Po přesunu do nastavení se vám zobrazí jeho další možnosti pro různá propojení, nastavování dopravy, pokročilé SEO a spousty dalších možností.
Pokročilé nastavování obchodu může na první pohled působit až odrazujícím dojmem, protože těch možností nastavení je tam prostě hrozně moc. Nenechte se odradit prvním pohledem. Nastavování jednotlivých funkcí je velice intuitivní. Pokud si nebudete náhodou vědět rady, tak vám s nastavením pomohou ikonky se znakem otazníku a vysvětlivkami.
Dnes se žádný internetový obchod neobejde bez SEO (optimalizace pro vyhledávače). FastCentrik umožňuje svým uživatelům nastavovat nejen jednoduché SEO nastavení jako titulek, popisek nebo klíčová slova u kategorií a jednotlivých produktů. Daleko zajímavější však je možnost vytvářet parametrické filtrování, se kterým budete moct vytvářet vstupní stránky pro další vyhledávací dotazy. S vyladěným pokročilým SEO získá váš e-shop další konkurenční výhodu.
Hlavní funkce administrace e-shopu:
- Jednoduchá napojení na další nástroje a služby
- Všudypřítomný průvodce nastavením
- Pokročilé SEO nastavení
- Propracované statistiky výkonu e-shopu
Propojení FastCentrik s dalšími aplikacemi a službami třetích stran
Pro podporu provozu a propagace e-shopu máte v systému k dispozici až 130 modulů. Ty vám umožňují propojit svůj e-shop s nástroji a službami třetích stran. Pokud by vám ani toto nestačilo, tak je možné pomocí Google Tag manageru propojit jej i se službami, na které neexistují moduly pro přímé napojení.
V systému tedy naleznete propojovací moduly například pro napojení platebních bran nebo splátkových servisů jako Barion, Comgate, GoPay, Essox, Mall Pay a mnoho dalších.
FastCentrik můžete například propojovat s dalšími nástroji a službami:
- Komplexní statistiky – Google Analytics, Smartlook a další
- Srovnávače zboží – Heureka, Google Nákupy, Zboží.cz a další
- Email marketing – Smart Emailing, MailChimp, Ecomail
- Affiliate marketing – Affilbox
- Ekonomické systémy – Pohoda, Money S3, iDoklad a další
- Další služby – sociální sítě, PPC systémy
Fastcentrik a řešení pro EET a dopravní služby
FastCentrik je česká služba pro provozování e-shopů, takže se dá očekávat, že bude mít českou legislativu zvládnutou na jedničku. Nemusíte se obávat, že by váš e-shop provozovaný na této platformě nebyl připravený na EET a GDPR.
FastCentrik uzpůsobil problematice EET a GDPR administraci. Pro své uživatele pak připravil obsáhlé návody s obrázkovými postupy případných nastavení. Ačkoliv není tato legislativní problematika jednoduchá, tak si myslím, že díky připraveným návodům ji hravě zvládnete.
Systém je vybaven rychlými napojeními na dopravní služby a případně i na API známých přepravních a zásilkových společností (Česká pošta, PPL, GLS, Zásilkovna, Uloženka, DPD a další). U jednotlivých dopravců můžete přes nastavení upravovat ceny dopravy a další parametry.
Dropshipping na FastCentrik
Dropshipping je možnost pro všechny, kdo chtějí provozovat svůj vlastní e-shop s minimálními náklady. Na FastCentrik si můžete založit e-shop, který vám za poplatek propojí provozovatel této platformy s dodavatelem. Vy se pak jako majitel e-shopu staráte o propagaci obchodu. O skladování, balení a odesílání zásilek nebo řešení vratek se stará váš dodavatel.
Výhoda dropshippingu spočívá zejména v tom, že nedržíte skladové zásoby produktů. O sklad se stará váš dodavatel, kterému přeposíláte objednávky zákazníků vašeho e-shopu. Dodavatel pak zákazníkům zasílá balíky pod vaším jménem. Z uskutečněných objednávek buď inkasujete provizi od dodavatele, nebo si nastavíte vlastní marži zboží a dodavateli platíte velkoobchodní cenu za zboží.
Návod, jak vytvořit e-shop s FastCentrik
Po objednání vhodné cenové varianty služby se dostanete do administračního rozhraní. Zde budete mít připravené demo produkty a další položky, které vám pomohou s počáteční orientací v administraci. Tato data můžete jednoduchým stiskem tlačítka smazat, a tak začít budovat vlastní e-shop.
S vytvářením e-shopů je spjatých mnoho úkonů. Určitě do nich patří nastavení povinných kontaktních informací. To je dáno nejen legislativou, ale také to podpoří důvěryhodnost celého obchodu. Pro vytvoření fungujícího e-shopu je pak nejdůležitější přidat produkty a upravit vzhled.
- Přidání produktu: Přidáním produktu vás provede průvodkyně, která vám napoví, co je pro přidání nového produktu nezbytné udělat a vyplnit.
Zvýšení prodejnosti produktu pomůže jeho dokonalý popisek. Abyste ho mohli udělat co nejlepší, tak máte k dispozici textový editor, který má různé možnosti pro nastavování písma, vkládání obrázků nebo tabulek.
Nakonec musíte produkt uložit a nastavit mu, zda se má zobrazovat, nebo nemá.
- Nastavení vzhledu: V systému FastCentrik máte k dispozici 15 profesionálních šablon vzhledu. U šablon můžete vkládat vlastní CSS styly a Javascript. Díky jednoduchým nastavením můžete ovlivnit jejich vzhled daleko jednodušeji.
V tuhle chvíli mám svůj obchod hotový. Je uzpůsobený k přijímání a odbavování prvních objednávek. Díky rychlým napojením na PPC systémy a sociální sítě bych měl být schopen ho začít rychle propagovat. Tím získávat další návštěvnost a potenciální zákazníky.
Klady a zápory FastCentrik
Klady (+) | Zápory (-) |
---|---|
+ Rychlá napojení na služby a nástroje třetích stran | - Napojení na ekonomické systémy a exporty do XML pouze u dražších balíčků |
+ 15 šablon dostupných ve všech cenových variantách | - K výrazné změně vzhledu potřebujete znalost CSS |
+ Vyřešená EET a GDPR problematika | |
+ Intuitivní ovládání s okamžitými reakcemi systému | |
+ Možnost upravovat vzhled vlastními CSS a Javascriptem | |
+ Pokročilé nastavení SEO včetně parametrických filtrů | |
+ Dropshipping (za poplatek) | |
+ 30 dní testování zdarma |
Sleva 30 % pro naše čtenáře
Slevový kupón na tarif FastCentrik Basic: DigitalBasic30
Slevový kupón na tarif FastCentrik Plus: DigitalPlus30
Slevy platí na prvních 8 měsíců provozu e-shopu na tarifu FastCentrik Basic nebo FastCentrik Plus. Slevu lze uplatnit jenom u objednávky nové licence FastCentrik. Slevy nelze kombinovat s jinými slevami.
Pro aktuální slevy a informace jak použít kupón sledujte slevynahosting.cz.
Hodnocení a závěr
FastCentrik je komplexní e-shopové řešení s mnoha funkcemi a napojeními na další nástroje a funkce, které budete potřebovat pro provoz vlastního internetového obchodu.
U FastCentrik si lze povšimnout jistého tlaku na profesionalitu. Na jeho stránkách vám nikdo neslibuje, že spustíte e-shop za pár vteřin, protože to prostě není možné. Na druhou stranu si lze na stránkách všimnout toho, že službě záleží na klientově úspěchu. Samozřejmě, váš komerční úspěch je také komerčním úspěchem pro FastCentrik, protože si ho nejspíš objednáte na další období znovu.
Určitě bych chtěl zmínit podporu, kterou služba nabízí všem zákazníkům. Tedy i těm s nejlevnějším cenovým balíčkem. Tato podpora je dostupná 7 dní v týdnu a dokáže vám pomoci i přes TeamViewer (nástroj pro vzdálený přístup k počítači). Stejně tak je pro všechny dostupné jedno ze školení, které se pořádají v Praze nebo v Ostravě.
Velice se mi líbí intuitivní prostředí administrace e-shopu. Ta je na první pohled velice přehledná. Hodně se mi líbily rychlé odezvy systému na každé kliknutí, bez jediného zaseknutí nebo zpomalení.
Motto FastCentrik je „E-shop pro ty, co to myslí vážně“. Je to tedy systém pro skutečné podnikatele, kteří chtějí vydělávat peníze. K tomu jim toto slušně odladěné krabicové řešení e-shopu určitě pomůže.