Dropshipping

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Jak na dropshipping?

Dropshipping si získává mezi provozovateli e-shopů stále větší popularitu. Není se ostatně čemu divit, jen málo začínajících podnikatelů si může dovolit provoz se všim všudy, tedy včetně zajištění skladových prostor a potřebného personálu. Pokud tedy přemýšlíte nad rozjetím vlastního podnikání, vyplatí se zvolit vhodného dodavatele dropshippingu. V následujícím článku vám představíme nejlepší cesty, jak najít vhodného dodavatele pro provoz dropshippingového e-shopu.

Jak najít dodavatele dropshippingu?

Ještě před zahájením prodeje je zapotřebí najít vhodné partnery v podobě dodavatelů  a navázat s nimi odpovídající obchodní vztah. Jenže mnohdy se jedná o pověstné hledání jehly v kupce sena. Možností je naštěstí v současné době celá řada, přičemž je vždy třeba na vlastní kůži vyzkoušet, která z nich přinese ty nejlepší výsledky. 

Přímý kontakt s výrobcem

Jedna z cest, která se přímo nabízí, spočívá v přímém oslovení výrobce prodávaných produktů. Někteří z nich se nebrání přímé spolupráci s e-shopem bez mezistupně v podobě velkoobchodu. Často mohou nabídnout zajímavé provize, ale nezřídka bývá jejich cena vyšší než při spolupráci s dodavatelem. Každopádně mívají producenti obvykle po ruce katalog dodavatelů, s nimiž je možné se dohodnout. 

Mnozí významní dodavatelé o potenciálních možnostech informují přímo na svých webových stránkách. Výhodou je, pokud mají svůj vlastní e-shopem, díky němuž disponují i XML feedem, na který je možné se jednoduše napojit. 

Proč se pustit do dropshippingu? Dali jsme dohromady důvody, proč mít dropshippingový e-shop.

Internetové katalogy a vyhledávání

Další variantu představují katalogy, do kterých se zapisují firmy hledající partnery pro dropshipping. Není tak nutné naslepo rozklikávat webovky jednotlivých obchodníků a pátrat, zda vůbec po nějaké formě spolupráce touží. V československém prostředí se jedná třeba o Affiliatekatalog.com nebo Obchodiste.cz. Výhodou katalogů je skutečnost, že obsahují všechny potřebné informace včetně výše provize. Naopak hlavní problém spočívá v tom, že bývají velmi dobře obšlápnuty všemi hráči na trhu, takže lze jejich prostřednictvím získat konkurenční výhodu jen obtížně. 

Affiliatekatalog Com Hlavni Strana
Hlavní strana portálu Affiliatekatalog.

Mnohdy se zkrátka nelze vyhnout starému dobrému vyhledávání na internetu. Bohužel zadání obecných hesel s sebou přináší stovky bezcenných odkazů. Ke zpřesnění pomůže zadání přesného názvu produktu a klíčového slova „velkoobchod“ nebo „distributor“. 

B2B tržiště a profesní skupiny

Dnešní doba přeje online tržištím různého druhu a dropshipping rozhodně není žádnou výjimkou. Díky koncentraci velkého množství potenciálních partnerů na jednom místě je možné snadno a rychle zabezpečit přísun objednávek. Největší oblibě se těší kupříkladu Buyer Zone, Global Sources, Busy Trade nebo nejznámější aukční síň eBay. 

Kýžené informace a kontakty se ovšem shromažďují i v nejrůznějších profesních skupinách na sociálních sítích. Zejména zkušenější podnikatelé mají vybudovánu síť kontaktů, které jim předávají informace o potenciálních partnerech. Některé velkoobchody potom tímto způsob nabízejí přímou spolupráci. Je však potřeba brát ohled na skutečnost, že členové jednotlivých profesních sdružení se zrovna nepředřou v předávání klíčových informací potenciální konkurenci.

Jak vybrat partnera pro dropshipping?

Vyber Dropshipping Dodavatele
Při výběru partnera rozhoďte sítě na více stran. Vybírejte pečlivě.

U jakéhokoliv úspěšného obchodního modelu je nutné počítat s tím, že se jej snaží využít i mnoho „vykutálenců“. Snaží se ze začínajících podnikatelů vytáhnout peníze podvodem nebo alespoň své služby pořádně předražit. Dropshipping bohužel není žádnou výjimkou. Vyplatí se proto nesáhnout po první nabídce a raději si potenciální partnery dobře oťuknout. Ne vždy se totiž podaří ke spolupráci přimět ověřenou společnost s regionálním nebo mezinárodním přesahem, u níž je riziko podvodu minimální.

U výběru velkoobchodu by vás vždy měly zajímat následující parametry:

  • Kvalita a dostupnost zboží
  • Rychlost dodání
  • Délka splatnosti faktur
  • Způsob komunikace

Poctivý partner rozhodně nežádá žádné poplatky za spolupráci. Oboustranně výhodný obchod je realizován prostřednictvím marže za zboží nebo službu, nikoliv platbami za jeho samotnou existenci. Velkoobchod by rozhodně ve svém podnikání neměl cílit na veřejnost a nabízet produkty koncovým zákazníkům za maloobchodní ceny. Stejně tak se vyplatí vždy zadat název obchodu do vyhledávače a pozjišťovat reference. Jistá míra obezřetnosti se vyplatí zejména tehdy, pokud dlouho fungující společnost žádné nemá. 

Obezřetný výběr dodavatele je klíčový zejména z toho důvodu, že případné stížnosti a požadavky zákazníka padají výhradně na hlavu provozovatele dropshippingu. Spolupráce proto bude výhodná pro všechny strany jedině tehdy, pokud bude všechno klapat jako na drátkách. 

Největší dropshippingové společnosti

Internet se postupně centralizuje a vznikají zde obrovské společnosti koncentrující velké množství produktů a služeb na jednom místě. Takové existují i ve světě dropshippingu a umožňují začátečníkům vstoupit prakticky do jakéhokoliv odvětví. Výhodou je zejména skutečnost, že daný obchod mohou objevit miliony zákazníků z celého světa. Hlavní problém zůstává zejména v tom, že v dané konkurenci lze jen obtížně vyniknout.

Mezi největší dropshippingové společnosti světa patří třeba firmy Salehoo, AliExpress, Oberlo, Spocket nebo Dropified.

Shopify nebo Shoptet?
Postavili jsme vedle sebe dva nejznámější e-commerce systémy. Který z nich je vhodnější pro dropshipping e-shop? Pojďte se podívat na hlavní rozdíly mezi Shopify a Shoptet.

5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..