Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.
Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.
Srovnání Shoptet vs. Shopify
Obsah
Váháte nad tím, na kterém e-shopovém řešení začít provozovat vlastní e-shop? V tomto článku jsme srovnali největší celosvětovou e-commerce platformu Shopify a největší českou e-shopovou platformu Shoptet. Porovnali jsme jejich nejdůležitější parametry, které vám pomohou s výběrem e-shopového systému.
Představení obou platforem
Shopify je celosvětová jednička na trhu krabicových e-shopových řešení. Tuto e-commerce platformu používá přes 4 806 000 e-shopů ve více jak 175 zemích světa. V České republice a na Slovensku používá Shopify téměř 2690 obchodů. Alespoň tato čísla uvádí server BuiltWith. O této platformě se můžete více dočíst v našem článku: Recenze Shopify.
Shoptet je českou jedničkou v poskytování pronájmu e-commerce řešení. U této služby si pronajímá e-shop přes 37 300 podnikatelů nejen z Česka a Slovenska. Všechny obchody běžící na této platformě mají souhrnný obrat přes 59 miliard Kč za rok. O této platformě se můžete více dočíst v našem článku: Recenze Shoptet.
Mezi hlavní výhody Shopify i Shoptet patří jednoznačně možnost rychlého spuštění e-shopu, který si dokáží uživatelé přizpůsobit na míru. A to bez znalosti programování. Ke spuštění obchodu na pronajímaném řešení nepotřebujete ani další technické znalosti jako je nutnost vyznat se v konfiguraci serveru nebo webhostingu, na kterém obchod běží. Také se nemusíte starat o bezpečnostní a vylepšovací aktualizace systému nebo o jeho zálohy. Toto vše je starost pronajímatele řešení.
Dalšími výhodami pronájmu krabicových e-shopů je jejich nízká pořizovací cena. Ta nedosahuje ani zlomku ceny vytvoření e-shopů na míru. Výhodou je také například možnost jednoduše propojovat tyto e-shopy s dalšími nástroji a službami třetích stran, které vám ušetří rutinní práci při odbavování objednávek nebo při zvyšování obchodního výkonu obchodu.
Základní parametry
Základní parametry obou platforem se výrazně liší. Nejlevnější tarif u Shoptet stojí téměř o polovinu méně než nejlevnější tarif u Shopify. Jenže, u Shopify není nejlevnější tarif omezený počtem produktů, které můžete v e-shopu prodávat.
Platforma Shoptet nabízí malým obchodům používání jejich e-shopového řešení zdarma. Musí jim stačit prostor v e-shopu pro 10 produktů. K tomu mají navíc 23 doplňků, které jim umožní se propojit se srovnávači zboží jako Glami a Heureka a pod.
Shopify je původem z Kanady. Nicméně, administrační rozhraní a také uživatelská podpora jsou dostupné i v českém jazyce. U Shoptetu je toto samozřejmostí, protože jeho původ je v České republice.
Shopify | Shoptet | |
---|---|---|
Nejlevnější tarif | 32 $/měsíc bez DPH (cca. 718 Kč/měsíc bez DPH) | 340 Kč/měsíc bez DPH |
Nejdražší tarif | 399 $/měsíc) bez DPH (cca. 8 950 Kč/měsíc bez DPH) | 3970 Kč/měsíc bez DPH |
Tarif zdarma? | Ne | Ano do 10 produktů |
Nejlevnější tarif: počet produktů | Neomezeně | 100 |
Nejdražší tarif: počet produktů | Neomezeně | 50 000 |
Administrace v češtině | Ano | Ano |
Podpora v češtině | Ano | Ano |
Možnost dropshippingu | Ano | Ano |
GDPR | Nutno dokoupit doplněk | Ano |
Jazykové mutace | Ano | Ano |
Použití cizích měn | Ano | Ano |
Šablony vzhledu a design
Shopify nabízí v základu 12 odladěných šablon, Shoptet jich má v současné době 7 podporovaných z nové generace, a 4 nepodporované. Všechny šablony je možné okamžitě použít pro e-shop. Tyto šablony lze různě upravovat a nastavovat pomocí widgetů nebo drag&drop (chyť a pusť) editoru. S editorem si dokáže každý upravit rozložení stránek e-shopu.
Pokročilejší uživatelé, se znalostí HTML, CSS, JS a v případě Shopify také se znalostí jazyku Liquid, mohou vzhled šablon v obou platformách upravovat téměř k nepoznání.
Shopify | Shoptet | |
---|---|---|
Počet šablon zdarma | 12 | 11 (7 podporovaných z nové generace a 4 nepodporované) |
Drag&drop editor šablon | Ano | Ano |
Úprava šablon pomocí HTML, CSS a dalších | Ano | Ano |
Platby
U obou platforem je možné nastavit možnosti platby dobírkou a bankovním převodem.
Shopify má v sobě přímo integrovanou platební bránu Stripe, 2Checkout, Checkout.com a mnoho dalších. Pokud budete chtít svůj Shopify e-shop propojit u nás s více známými platebními branami jako je GoPay nebo Comgate, tak na to musíte použít externího specialistu nebo službu. Vždy je však dobré se předem podívat do Shopify App Store, zda někdo již nenapsal plugin (rozšíření), který by vám chybějící funkcionalitu do obchodu přidal.
Shoptet umožňuje uživatelům využívat různé platební brány. V administraci e-shopu je připravené napojení na platební bránu Shoptet Pay. Pokud chcete používat jinou platební bránu jako je GoPay, Stripe, Comgate atd., tak si musíte dokoupit doplněk v tržišti s rozšířeními pro e-shopy Shoptet nebo si najmout externího specialistu nebo službu. Shoptet má připravenou databázi s prověřenými partnery a specialisty, kteří vám pomohou s nastavování e-shopu nebo s jeho marketingem.
Shopify | Shoptet | |
---|---|---|
Dobírka | Ano | Ano |
Bankovní převod | Ano | Ano |
Platební brány | Ano | Ano |
Splátky | Ano | Ano |
Doprava
V přímých napojeních na české dopravce jednoznačně vyhrává platforma Shoptet. Váš e-shop může využívat asi téměř všech českých kurýrních společností a exportovat jim objednávky. Bez problému také můžete nechat zákazníky vybírat z výdejních míst některých doručovacích společností.
U Shopify můžete také využívat služeb všech dopravních společností, na které si vzpomenete. Přímých napojení však tolik není. Okamžitě se můžete jednoduše propojit se Zásilkovnou nebo společností DPD. Pro ostatní dopravce si musíte nechat naprogramovat rozšíření. Shopify má skvěle propracované API, takže s doděláním dalších rozšíření nebude mít šikovný programátor velkou práci.
V Shopify App Store zatím není rozšíření, které by vás dokázalo jednoduše spojit například s Českou poštou nebo s PPL. To však neznamená, že tyto společnosti nemůžete nastavit jako dopravce. To samozřejmě můžete, ale bez rozšíření budete muset například exportování objednávek řešit manuálním způsobem.
Existence přímého napojení na vybrané dopravce u Shopify a Shoptet.
Shopify | Shoptet | |
---|---|---|
Česká pošta | Ne | Ano |
PPL | Ne | Ano |
Zásilkovna | Ano | Ano |
DPD | Ano | Ano |
Propojení se službami třetích stran
Shopify je největší e-commerce platforma na světě. Tím získává výhodu před platformou Shoptet. Na Shopify se přirozeně zaměřuje mnoho vývojářů, protože je na této platformě velká poptávka po různých rozšířeních. Těch je v současné době k dispozici přes 8000 a můžete si je prohlédnout v Shopify App Store.
Svůj Shopify e-shop snadno propojíte s mnoha nástroji a službami třetích stran. Je však nutné podotknout, že některá rozšíření jsou zpoplatněna. Jako třeba doplněk na propojení s účetními systémy.
Shoptet je největší česká e-shopová platforma. Ta sice nemá v nabídce tisíce propojení, ale stejně by vám zde nemělo nic chybět. Shoptet má aktuálně 338+ doplňků. Jednoduše se propojíte se srovnávači zboží, marketingovými nástroji, účetním software atd.
Obě platformy tedy snadno propojíte se službami třetích stran. Ty vám pomohou s vedením statistik, se zvyšováním výkonu e-shopu nebo třeba s nasazením affiliate softwaru (provizního systému). O jednom takovém si můžete přečíst i u nás v článku: AffilBox vám pomůže s budováním online impéria.
Shopify | Shoptet | |
---|---|---|
Vlastní API | Ano | Ano |
Možnost vkládat HTML kód | Ano | Ano |
Napojení na účetní systémy | Ano za poplatek | Ano |
Marketingové nástroje | Ano | Ano |
Závěr
Obě platformy jsou takzvané krabicové e-shopy, které vám usnadní spuštění a provoz vlastního internetového obchodu.
Dalo by se říct, že Shoptet je nejspíš lépe připravený pro provoz v České republice. Aby také ne, když je to česká e-commerce platforma. Díky jazykovým mutacím nebudete mít problém s e-shopem vyrazit i za hranice naší země.
Shopify je lépe vybavený pro zahraniční trhy. Je to dáno tím, že je tam pro něj více možností. To však neznamená, že byste v naší zemi nemohli provozovat e-shop na této platformě. To právě naopak. Klidně můžete začít s prodejem u nás a pak vyrazit dobývat globální trhy.
Cílem tohoto článku nebylo získat absolutního vítěze, ale měl vám připravit ucelený přehled důležitých parametrů daných e-shopových systémů. Jaké nakonec zvolíte řešení záleží zejména na vašich preferencích.