LeadPages recenze a návody

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Recenze: S Leadpages můžete snadno konvertovat návštěvníka v zákazníka

Potřebujete pro své marketingové kampaně nástroj, který bude umět vytvořit landing page, pop-up okno nebo notifikační lištu? Co kdyby vám navíc uměl předpovědět výkon vytvořené landing page a poradit další tipy pro zvýšení konverzního výkonu? Znáte Leadpages? Pokud ne, tak si určitě přečtěte tuto recenzi.

Co je Leadpages?

Leadpages je služba s několika nástroji, které vám pomohou se získáváním potenciálních zákazníků a s jejich přetvářením v reálné klienty prostřednictvím takzvaných landing pages (vstupních stránek). Ale nejen to. S tímto nástrojem můžete vytvořit firemní webové stránky, pop-up okna nebo notifikační lišty, které pak jednoduše vložíte do svého vlastního webu.

Leadpages si můžete představit jako nástroj, se kterým dokážete bez programování vytvářet poutavé vstupní stránky (landing pages). Na ty můžete posílat třeba odběratele vašeho e-mailového newsletteru. Tento nástroj vám vytváření vstupních stránek výrazně usnadní. Navíc vám pomůže s testováním a vyhodnocováním jejich úspěšnosti. 

Například pomocí A/B testování, kdy vytvoříte několik testovacích variant konverzních prvků a na vzorkovém publiku vyzkoušíte, která varianta bude úspěšnější.

Smyslem této služby je zvyšování obchodního potenciálu vašich online marketingových kampaní. K tomu vám poskytne řadu nástrojů, se kterými zvládnete jednoduše vytvářet vysoce konverzní landing pages, efektivní pop-up formuláře a nevtíravé výstražné lišty.

Pro koho je Leadpages určený?

Leadpages je služba s nástroji, co vám pomohou se spojit s cílovým publikem. To budou pravděpodobně vaši potenciální zákazníci. S těmi určitě rádi navazujete nové kontakty. A ještě raději jste, když toto navazování kontaktů končí úspěšným prodejem. 

Tento nástroj pomáhá jednotlivcům a firmám oslovit jejich potenciální zákazníky prostřednictvím různých konverzních nástrojů, které dnes patří do každé moderní marketingové strategie.

Na Leadpages najdou své místo nejen malé firmy, ale také podnikatelé, kteří si nemohou dovolit najmout na vytváření podpůrných stránek marketingové agentury. 

Na své si zde přijdou i marketingoví freelanceři a agentury, které potřebují jednoduchý a zároveň efektivní nástroj, se kterým mohou pro své klienty vytvářet poutavé vstupní stránky nebo celé weby.

O společnosti Leadpages

Společnost Leadpages vznikla v roce 2012 v americké Minnesotě jako startup, který pro svůj start a rozvoj obdržel od investorů finanční investici ve výši 5 milionů dolarů.

Cílem bylo vytvořit nástroj, se kterým by bylo vše jednodušší. A to nejen tvorba podpůrných vstupních stránek, ale také vyhodnocování jejich výkonnosti v reálném čase. To uživatelům nástroje poskytne mnoho cenných informací, které mohou využít pro další plánování úspěšných kampaní.

Že se tento cíl podařilo vyplnit na jedničku, ale také to, že je o tuto službu nevídaný zájem, potvrdilo další kolo investic. To proběhlo v roce 2015 a Leadpages díky němu získalo dalších 27 milionů dolarů

V současné době používá tuto platformu přes 40 000 firem po celém světě.

Co to je landing page?

V internetovém marketingu je landing page samostatnou webovou stránkou, která je vytvořená přímo pro marketingové účely. Je to vlastně místo, kam vedou vaše kampaně a kde „přistane“ návštěvník po kliknutí na odkaz v reklamě nebo na jiné internetové stránce a také například v e-mailu.

Leadpages recenze co je landing page
Vizualizace pro přípravu úspěšné landing page.

Landing page má pak plnit nějaké cíle. Nemusí to být jen konverze návštěvníka v zákazníka. Stránky se tvoří také pro získávání kontaktů. 

Důležité je, aby na každé „přistávací stránce“ byla výzva k akci v podobě CTA prvku (click to action). Neměl by tam tedy chybět formulář, odkaz nebo tlačítko vyzývající návštěvníka k nějaké akci.

Hlavní vlastnosti a funkce služby

Dříve bylo vytváření podpůrných webových stránek nebo landing pages složité. Potřebovali jste k tomu minimálně webdesignéra, ale pro vyhodnocování a nastavování analytických nástrojů jste potřebovali také další specialisty. S tím samozřejmě vzrůstal rozpočet na marketingové kampaně.

Leadpages recenze hlavní vlastnosti služby
WYSIWYG editor pro tvorbu landing page nebo pop-up oken.

Leadpages přišlo s malou revolucí. Byl to WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) pro tvorbu webů a vstupních stránek. S ním dokáže konverzní stránky vytvořit i člověk bez znalosti programování. Vytváření landing pages, ale také pop-up oken s formuláři nebo notifikačních lišt, které můžete vložit na vlastní web, nikdy nebylo jednodušší.

Nástroj vám pomůže s vyhodnocováním úspěšnosti vytvořených stránek a prvků. K tomu slouží funkce A/B testování. V tomto testování jde o to, že vytvoříte například dvě odlišné landing pages pro jednu kampaň. Tyto stránky se zobrazují „na přeskáčku“ vzorkovému publiku. Tím se vlastně testuje, na kterou ze stránek reagují uživatelé lépe. Stránku s lepšími výsledky můžete nakonec použít jako finální verzi pro ostrou kampaň.

Websites

Websites od Leadpages je vlastně jednoduchý drag&drop editor (chyť a pusť) webových stránek, se kterým můžete vytvořit plnohodnotnou webovou stránku nebo firemní prezentaci. To dokáže s tímto nástrojem patrně každý uživatel, protože se zde stránky tvoří pomocí předpřipravených prvků. Ty se do stránky vkládají přetažením z hlavní nabídky editoru.

Leadpages recenze websites
Leadpages Websites editor webových stránek.

V editoru si vytvoříte web na jedné z předpřipravených šablon vzhledu. V šabloně už jen upravíte texty, fotografie, barvy a přidáte další prvky, které na stránkách potřebujete. Bez cizí pomoci a bez nutnosti učit se programovat.

Landing pages

Stejným způsobem, jako se tvoří webové stránky na Leadpages, se tvoří i landing pages. Nástroj vám položí několik otázek na jejichž základě vám připraví šablony vhodné přímo pro vaše účely. Tyto šablony pak můžete dále upravovat, aby byly vyladěné pro vaší marketingovou kampaň.

Leadpages recenze landingpages
Jednoduchý editor pro tvorbu landing pages.

Pro některé šablony můžete používat nástroj Leadmeter. To je nástroj, který vám pomůže s úpravou a zefektivněním landing page. Leadmeter vám bude při upravování landing page zobrazovat tipy, které jsou založené na datech získaných z desítek tisíců stránek.

Leadpages recenze lead meter
Lead Meter je nástroj pro zvyšování konverzního výkonu stránek.

Při tvorbě landing page porovnává Leadmeter vaši stránku s ostatními stránkami ve službě Leadpages. V závislosti na tom vám zobrazuje tipy, kterých když se budete držet, tak pravděpodobně zvýšíte výkon stránky. Toto porovnávání probíhá v reálném čase, takže s každou úpravou nebo s každým novým prvkem na stránce se vám zobrazí další tip s předpovědí výkonnosti stránky.

Pop-up formuláře

Vyskakovací okna jsou pro návštěvníky stránek patrně nejneoblíbenějším konverzním nástrojem. Nicméně, je to nástroj, který je při získávání leadů (kontaktů) stále velice úspěšný, takže jej marketingoví specialisté rádi využívají. 

V Leadpages si v editoru postavíte pop-up okno podle vlastních představ. Okna se staví, stejně jako landing pages, v drag&drop editoru. Takže je to opravdu jednoduché.

Leadpages recenze pop up
Kód pro vložení pop-up okna do stránek.

Hodně se mi líbí, že vyskakovací okno můžete jednoduše vložit do vlastních stránek. V editoru si nastavíte třeba, za jaký čas má okno na stránkách vyskočit. Pak už si jen vygenerujete kód, který vložíte do svých stránek. O víc se nemusíte starat a okno bude vyskakovat.

Vyskakovací okna můžete samozřejmě propojit například s analytickými nebo e-mailovými nástroji jako je SmartEmailing, MailChimp a dalšími. Pokud tyto nástroje nechcete používat, tak si můžete nechat zapisovat vyplněné údaje z formulářů do tabulky CSV, kterou si pak stáhnete do počítače a pracujete se získanými daty podle svého.

Alert bars

Notifikační lišty, které se zobrazují v horní pozici webových stránek, jsou nevtíravou formou, jak návštěvníka na něco upozornit, ale příliš ho neobtěžovat a nerozptylovat od obsahu. Alert bary jdou využít podobně jako pop-up okna, ale právě s tím rozdílem, že je to méně agresivní metoda pro vytěžování návštěvníků stránek.

Leadpages recenze alert bars
Příklad, jak by vypadala notifikační lišta na WebhostingCentrum.

Opt-In Texts

Toto je nástroj, který vám pomůže se získáváním kontaktů prostřednictvím textových zpráv. Všude není možné používat pouze online nástroje. S Opt-In Texts můžete vlastně vytvářet výzvy k akci jako: „Zašlete SMS na číslo XXX a my vám zašleme katalog zdarma.“ Tím získáte kontakt výměnou za katalog s nabídkou.

Tento nástroj se dá využít také pro verifikaci kontaktů, kdy je pro některé uživatele jednodušší reagovat na SMS zprávu, než otevírat e-mailovou schránku.

Trigger Link

Představte si, že jste vytvořili například webinář. Rozešlete svým klientům e-mail, který je má nalákat k registraci pro zúčastnění se na něm. Tato účast však vyžaduje po uživateli nějakou akci. Typicky je to vyplnění formuláře, kde potřebujete vyplnit alespoň e-mailovou adresu, na kterou přijde účastníkům notifikace. 

Nástroj Trigger Link vytvoří odkaz. Na ten když uživatel klikne ve své e-mailové schránce, tak ho do webináře zaregistruje. Bez nutnosti, aby vyplňoval někde svoji adresu. Uživatel prostě jen klikne na odkaz a je přihlášený k účasti na vašem webináři.

Cenové balíčky

Leadpages má v nabídce tři cenové balíčky – STANDARD, PRO a ADVANCED. Jednotlivé cenové tarify se od sebe odlišují například maximálním množstvím vytvořených webů (Websites) a také dostupností různých konverzních nástrojů.

Leadpages recenze leadpages ceny
Cenové tarify Leadpages.

Nejlevnější cenový tarif Standard vám umožní vytvořit jeden web. Ten můžete hostovat buď na bezplatné doméně 3. řádu od Leadpages nebo si můžete připojit vlastní doménu. Tu ostatně dostanete k tomuto tarifu na jeden rok zdarma, takže proč toho nevyužít.

S dražšími tarify se zvyšuje nejen množství webů, které můžete vytvořit, ale také dostupnost dalších nástrojů. 

Pokud chcete například svoji stránku nechat projít A/B testem, tak si budete muset zaplatit jeden z vyšších tarifů – Pro nebo Advanced. K těmto tarifům rovněž získáte rychlejší technickou podporu a možnost využívat další pokročilé konverzní nástroje.

Se všemi tarify, i s tím nejlevnějším, můžete vytvářet neomezené množství landing pages, pop-up oken nebo notifikačních lišt (alert barů). Pro všechny tyto prvky máte dispozici velké množství šablon vzhledů.

Šablony: Přes 200 šablon nejen pro landing pages

Landing page je hlavně konverzní prvek, který musí být dokonale odladěný, aby dokázal návštěvníka zaujmout a upoutat jeho pozornost během několika vteřin. Na landing page musí být vše na první pohled jasné. Písmo musí být dobře čitelné na všech zařízeních. Stejně tak je důležité, aby se samotná stránka dokázala zobrazit správně na mobilním telefonu i na počítači.

Leadpages recenze šablony pro landing page
Ukázky šablon pro landing pages ve službě Leadpages.

Vytvořit dokonalou šablonu pro konverzní stránky není vůbec snadné. Ideální šablona musí být moderní a její úspěšnost ověřená. Nejlépe na vzorkovém publiku. Leadpages má k dispozici dostatek dat na to, aby dokázalo vytvořit ideální šablonu, která bude vysoce konverzní.

Těchto šablon máte ve službě k dispozici přes 200. To je vysoké číslo. A teď si představte, že každou ze šablon můžete libovolně upravovat, měnit barvy, fotografie a další prvky. Tím se vlastně množství šablon ještě stupňuje. Nabízelo by se říci, že až na neomezené množství.

Propojení Leadpages s dalšími službami a nástroji

Pro landing pages v Leadpages už nepotřebujete vlastně další nástroje. Vše, co můžete potřebovat pro vytvoření stránek a získávání zákazníků, už ve službě je. Ale abyste používání této služby “vyšroubovali” na maximum, tak je dobré ji propojit s dalšími nástroji. Pro efektivní ukládání kontaktů a rozesílání e-mailů určitě používáte některý z nástrojů jako jako je SmartEmailing, MailChimp nebo GetResponse.

Leadpages recenze integrace nástrojů
Ukázky nástrojů, které můžete integrovat do své landing page.

Pro online platby můžete využít například SimpleShop nebo FAPI. Pro analyzování výkonnosti můžete své landing pages jednoduše propojit s Google Analytics nebo Google Tag Managerem a jinými nástroji. Pro mnoho z nich existuje v Leadpages přímé propojení. Ostatní můžete jednoduše integrovat pomocí integračního nástroje Zapier nebo jednoduchým přidáním kódu do vytvořené stránky.

Návod, jak vytvořit landing page

Po jednoduché registraci do Leadpages se dostanete do administrace. To je vlastně okno s odkazy na konverzní nástroje. Ale můžete zde také spravovat nahrané obrázky nebo nastavovat firemní barvy. Ty se budou automaticky používat u nově vytvořených konverzních prvků.

Leadpages recenze administrace
Administrace Leadpages.

Vytvoření nové landing page

Landing page vytvoříme kliknutím na položku Landing page a pak kliknutím na tlačítko Create New Landing Page.

Leadpages recenze návody jak vytvořit landing page
Stránka pro vytvoření nové landing page.

K čemu je landing page určená?

V dalším kroku si vyberete smysl „přistávací“ stránky. Bude sloužit ke generování leadů, bude to prodejní stránka nebo něco jiného? Pro vybranou variantu vám nástroj vzápětí nabídne další volbu, která povede k lepšímu výběru šablony vhodné pro daný typ landing page. Já si vyberu, že bude generovat leady.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page účel
Budete sbírat kontakty, prodávat nebo tvořit děkovnou stránku?

Co nabízíte návštěvníkům?

Při generování leadů musíte návštěvníkům něco nabídnout, aby vám na sebe zanechali kontakt. Nabídnete jim knihu, bezplatnou konzultaci, slevový kupón nebo zasílání newsletteru? Já vyberu newsletter.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page nabídka
Přidaná hodnota pro zákazníky, kteří vám nechají kontakt.

Výběr šablony

V další fázi už vám Leadpages nabídne výběr šablon, které jsou pro váš záměr vhodné.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page šablona
Výběr šablony pro sbírání leadů.

Název stránky

Stránku si pojmenujte podle vlastního uvážení. Můžete ji kdykoliv přejmenovat.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page název stránky
Název nové landing page.

Úprava původní šablony

Editor Leadpages mi sice vygeneroval výkonnou šablonu, která má skvělé hodnocení od Leadmeter, ale ještě neobsahuje mé texty nebo logo. Takže se teď pustíme do úpravy defaultní šablony naší nové landing page.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page
Vygenerovaná šablona.

Změna loga

Kamkoliv na stránce kliknete, tam se vám ukáží možnosti dalšího nastavení. Pro změnu loga ve stránce na něj klikněte a vyberte ikonku obrázku. Logo pak nahrajte do editoru ze svého počítače.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page změna loga
Změna loga.

Úprava textu

Stejně, jako jsme změnili logo, tak si změníme i další prvky ve stránce. Kliknete si na text a zobrazí se další možnosti jeho nastavení. V tomto nastavení můžete změnit jeho velikost, písmo, barvu a tak dále.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page úprava textů
Úprava textu landing page.

Přidání dalších prvků do stránky

Ve vygenerované šabloně můžete nejen mazat jednotlivé prvky, ale také je tam můžete metodou drag&drop přidávat. K tomu slouží položka v levém menu editoru s názvem Widgets.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page přidání prvků
Přidání videa do landing page.

Jednoduše chytíte nějaký prvek levým tlačítkem myši a přetáhněte jej na některou z pozic, které vám editor modře zvýrazní. Do stránky můžete přidávat formuláře, videa, tlačítka, ikonky, obrázky a další prvky, které udělají stránku atraktivnější.

Nakonec se můžete dopracovat k podobnému vzhledu landing page, která bude čtenáře lákat k přihlášení odběru novinek.

Leadpages recenze jak vytvořit landing page finální stránka
Finální landing page pro sběr leadů.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Intuitivní prostředí editoru
Nástroj je pouze v angličtině
Jednoduché použitíVyšší cena
Možnost nastavovat SEO stránek
Leadmeter, který předpovídá výkon stránky
Několik konverzních nástrojů v jedné službě
Možnost vytvořit neomezeně landing pages, pop-up oken, alert barů

Hodnocení a závěr

Začnu tím, co se mi na Leadpages nelíbí. Je to hlavně zkušební verze. Ta je sice na 14 dní zdarma, ale pod podmínkou, že vyplníte číslo své karty. Samozřejmě, že vás to po celých 14 dní testování nebude stát ani halíř. Proto moc nechápu, proč se tam ta karta musí vkládat.

Cena se zdá být vyšší. Ale na to už jsme si u byznysových nástrojů zvykly. Leadpages jsou zde hlavně od toho, aby vám pomohly se zvyšováním konverzního poměru vašich kampaní. To vám pravděpodobně vydělá další peníze. Zvýšení zisku se pravděpodobně vyplatí téměř každému, takže je potřeba zvážit, zda se vám nástroj zaplatí. 

U pop-up oken a notifikačních lišt musím pochválit jednoduchou implementaci do vlastních stránek. V Leadpages si nastavíte vzhled a vlastnosti konverzního nástroje a zkopírováním zdrojového kódu do stránek můžete tento prvek zobrazovat na svém webu. Tam opravdu funguje, vyskakuje a generuje leady. 

Jednoduchost a intuitivnost nástroje mě vážně překvapila. Hrozně se mi líbí celý ten proces vytváření landing page na jehož konci se vám vygenerují vhodné šablony. Plusem je pak Leadmeter, který hodnotí jejich pravděpodobný výkon. Hodnocení si “necucá” z prstu, ale opírá ho o data získaná z deseti tisíců dalších stránek, které už ve službě jsou. To je super a zvyšuje to úspěch marketingové kampaně.

5/5 - (2 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..