Jak měřit čas a evidovat práci na projektu?

time tracking

Jako jedna z hlavních výhod práce na volné noze je často uváděna skutečnost, že si můžeme sami organizovat čas. Bohužel se nezřídka stává, že úplně ztratíme přehled o čase stráveném během dne prací na určitém projektu, což může být problém především v případě, že klientům fakturujeme za hodinovou sazbu. Jak tedy efektivně monitorovat čas strávený prací na určitém projektu? Na to se podíváme v následujících řádcích.

Zkroťte prokrastinaci

Při práci z domova je lehké nejen ztratit pojem o čase a trávit prací více času, než by bylo milé například naší rodině, ale také může snadno nastat přesně opačná situace. Pokud si nedáme pozor, můžeme snadno začít prokrastinovat a zbytečně ztratit cenný čas prohlížením sociálních sítí či pročítáním stránek, které mají s naším pracovním projektem jen pramálo společného.

Pokud je to i váš případ, ideálním řešením je využít svůj dotykový telefon a nainstalovat si jednu z mnoha aplikací pro měření času. Tyto tzv. time trackery dokáží nastavit zrcadlo naší prokrastinaci, jelikož nám ukáží, jakou činností během své pracovní doby trávíme nejvíce času. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé aplikace, které stojí za vyzkoušení.

měření času
Zdroj: Unsplash.com

PrimaERP

Pokud hledáte aplikaci, kterou je možné propojit například s Google a Exchange kalendáři či dalšími aplikacemi, vhodným kandidátem by pro vás mohla být aplikace PrimaERP. Jejím prostřednictvím můžeme nejen sledovat, kolik času věnujeme jednotlivým klientům, ale také například vést docházku a využívat ji pro přípravu vyúčtování.

Toggl

V případě, že vládnete angličtinou, vyzkoušet můžete aplikaci Toggl. Ta je odůvodněně jednou z nejpopulárnějších aplikací pro měření času. Své uživatele si získala především tím, že kromě automatického trackování času umí například vytvářet grafy a přehledy našich aktivit. Oceníte ji i v případě, že pro organizaci práce využíváte například Trello, se kterým je kompatibilní. Přestože i v základní verzi obsahuje celou řadu praktických funkcí, vyplatí se i vyšší placená verze.

TopTracker

Pro všechny, kteří se chtějí vyhnout placeným aplikacím, máme tip na aplikaci TopTracker. Ta se navzdory tomu, že je kompletně bezplatná, vyrovná základním funkcím výše uvedených aplikací. Nečekejte od ní však například nacenění hodin či sledování budgetu pro jednotlivé projekty.

Timely

Jako poslední pro vás máme doporučení na aplikaci, která je kompromisem mezi time trackerem a klasickým kalendářem. Aplikace Timely je vhodná především pro přehledné plánování činností, a to jak s ručním, tak automatickým zapnutím měření času. Kromě toho dokáže posléze vygenerovat poměrně detailní analýzu, která skvěle poslouží k nalezení slabých míst naší pracovní efektivity.

Tip na závěr

Výše uvedené aplikace můžete využít i v případě, že pracujete v týmu. Díky sledování množství času, které vaši kolegové či podřízení stráví prací na určitých úkolech, můžete individuálně přizpůsobovat rozdělení práce v rámci týmu, a tím výrazně zlepšit jeho efektivitu.

Přidat hodnocení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..