Bigcommerce Recenze

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Recenze: BigCommerce flexibilní SaaS pro globální eshop

BigCommerce je systém pro tvorbu a provoz internetového obchodu. Je ideální pro malé podnikatele s velkými ambicemi na růst. BigCommerce je SaaS platforma, která dává prostor malým lokálním podnikatelům vyrůst v globální prodejce. Pojďme se v této recenzi podívat na to, co umí.

Co je BigCommerce?

BigCommerce je platforma pro vytvoření a provoz internetových obchodů. Podobné aplikace umožňují i méně počítačově zdatným uživatelům vytvořit a provozovat e-shop bez potřeby najímat programátory nebo drahou agenturu. Nemusíte se starat o hosting, server nebo jiné technikálie. BigCommerce funguje jako služba na pronájem eshopů. Za měsíční poplatek používáte aplikaci, jejíž výsledkem je funkční obchod. Co je v pozadí? To vás nemusí zajímat. O aktualizace systému, o správu serverů a jiného hardware se starají profesionálové z BigCommerce.

1 Bigcommerce Co To Je Recenze
Představení BigCommerce.

Smyslem BigCommerce je zejména snadné vytvoření a spuštění e-shopu, jehož správa je jednoduchá a efektivní díky intuitivnímu rozhraní. Abych řekl pravdu, tak Shopify mi přijde o trochu jednodušší na správu, protože bylo stvořeno pro začátečníky, ale BigCommerce je zase více škálovatelné. 

Pokud bych měl porovnat BigCommerce a Shopify, tak BigCommerce toho umí podstatně víc. A to hlavně, co se týká vestavěných prodejních funkcí jako vícekanálový prodej. Vlastně díky integraci Amazon, eBay a Facebook můžete prodávat na různých platformách a tržištích.

BigCommerce také má drag&drop (chyť a pusť) editor, se kterým mohou uživatelé sami výrazně ovlivnit šablonu obchodu. Design je tedy u BigCommerce více flexibilnější a nejste odkázáni na vestavěné šablony, kde je možné měnit pouze barvy a písma.

2 Bigcommerce Vlastni Design Sablon
Editor umožňuje vytvořit vlastní design.

Pro koho je platforma BigCommerce?

Jak už jsem psal v úvodu, tak je ideální pro podnikatele a prodejce, kteří chtějí růst. K růstu jim dává BigCommerce prostor svojí flexibilitou a škálovatelností. Začít tady mohou malí prodejci. Ti mohou růst. A to klidně i globálně, protože obchod je možné udělat multijazyčný, na více doménách, ale spravovat ho budete z jednoho rozhraní. A to i v případě více e-shopů různých značek. Cenově se BigCommerce rovná jiným e-commerce platformám.

BigCommerce ale není pro prodejce, kteří chtějí prodávat několik jednotek produktů. Pro ty jsou vhodnější alternativy jako například Eshop-rychle, FastCentrik, Upgates a konečně i to recenzované Shopify.

BigCommerce v Česku a na Slovensku

V České republice a na Slovensku narážíme ještě na jednu věc, že BigCommerce tady není moc rozšířená platforma, takže pro ní nejsou příliš dostupná různá rozšíření pro napojení na dopravce, platební brány, na účetní systémy a podobně. Vím například o rozšířeních od BaseLinker pro Zásilkovnu, WEDO a jiné dopravce. Stejně tak tam mají napojení na účetní a fakturační programy. Nicméně je potřeba počítat s dalšími náklady na provoz, protože tato rozšíření se platí podle počtu objednávek a produktů v eshopu. Integrovaná platební brána Stripe už je použitelná i u nás, takže s platbami problém nebude. 

BigCommerce je použitelná v našich regionech, ale asi tady zase existují zajímavější alternativy. Každopádně BigCommerce má řadu prodejních funkcí, které ostatní nemají. Toto pro vás bude asi hlavní rozhodující faktor.

Hlavní funkce e-commerce platformy BigCommerce

Jak už to u podobných platforem bývá, tak mají spoustu funkcí, které nejde najednou vypsat do jedné recenze. Tady zmíním zejména ty funkce, které mě nejvíce zaujaly. Jednou z výhod SaaS aplikací jsou časté aktualizace, a hlavně zlepšování a přidávání nových funkcí. Teď si pojďme ukázat klíčové funkce této služby.

Pokročilé SEO nastavení

SEO bude pravděpodobně jedním ze zdrojů návštěvnosti vašeho e-shopu. Na tento fakt se na mnoho e-commerce platformách zapomíná. BigCommerce jde s dobou. Proto jsem rád, že v nastavení produktů, ale i celého e-shopu jsou pokročilé možnosti nastavení SEO. 

3 Bigcommerce Seo

Upravovat URL, titulky, meta data a podobně. To by mělo být samozřejmostí každého dobrého e-commerce systému. V BigCommerce se může pracovat se souborem robots.txt. Jsem mile překvapen možností nastavovat 301 přesměrování přímo z administrace eshopu.

SEO nahrává do karet také dobrá optimalizace celého systému a UX šablon. V dnešní době se dbá na rychlost načítání webu. Toho si vyhledávače všímají a mají to jako jeden z hodnotících faktorů.

Vícekanálový prodej

Rostoucí internetový obchod potřebuje oslovovat zákazníky napříč všemi platformami. BigCommerce umožňuje prodávat na více místech jako je Facebook, Instagram, Amazon, eBay, Pinterest a další místa. 

4 Bigcommerce Vicekanalovy Prodej
BigCommerce má nástroje pro snadný multikanálový prodej.

BigCommerce o sobě hlásá, že je e-commerce platforma nové éry. Tady (u vícekanálového prodeje) to tvrzení konečně dává smysl. Vy sice budete prodávat na více tržištích napříč celým internetem, ale všechny prodeje můžete spravovat z centralizovaného systému a pomocí nástrojů pro vytváření přehledů z prostředí BigCommerce. Odtud můžete sledovat konverzní poměry, trendy, výkon a další věci.

5 Bigcommerce Channel Manager
Channel manager.

Mezinárodní obchod

Prodej ve více měnách i jazycích na více trzích bez nutnosti cokoliv překládat manuálně. Je k tomu tedy potřeba použít externí aplikaci (například WEGLOT). Aplikace dokáže automaticky překládat všechny stránky do požadovaných jazyků. Díky integraci s BigCommerce se potará také o překlad SEO nastavení, aby byl obchod správně optimalizovaný v daném jazyce.

Samozřejmě nechybí možnost přidávat další měny. V podrobném nastavení každé měny máte možnost nastavit lokality (země), ve kterých bude tato měna používána. BigCommerce dokonce umožňuje nastavit přepočet měny na výchozí měnu podle směnného kurzu. Tento kurz se může nechat nastavit dynamicky, takže systém v pravidelných intervalech sleduje a aktualizuje směnný kurz.

6 Bigcommerce Dalsi Meny
Přidání další měny.

Platební možnosti

V základu je v BigCommerce integrovaných 12 platebních metod. Nás asi nejvíc zajímá platební brána Stripe, která akceptuje platební karty, kreditní karty a akceptuje platby prostřednictvím Apple Pay, Google Pay, MasterPass, iDeal, SEPA nebo AliPay. Samozřejmostí je možnost plateb přes PayPal, Checkout.com a další je možné integrovat instalací z BigCommerce Marketplace App.

7 Bigcommerce Platebni Brany A Moznosti Plateb
Možnosti plateb.

Cena BigCommerce

BigCommerce můžete otestovat na 15 zdarma bez nutnosti zadávat platební kartu. Základní ceny má BigCommerce srovnatelné s jinými platformami. V základu jsou 3 cenové tarify: Standard, Plus, Pro. Přechod na vyšší tarif závisí na obratu obchodu. 

8 Bigcommerce Ceny
Cenové tarify BigCommerce.

Na vyšší tarif můžete upgradovat také sami, pokud budete potřebovat některou z funkcí, která v nižším cenovém tarifu není. Jinak se cena za provoz e-shopu platí podle ročního obratu. Pokud nepřesáhnete obrat 50 000 USD za rok, tak můžete používat nejnižší tarif. Pokud ale obrat přesáhnete, tak přejdete automaticky na vyšší tarif. Lépe ty přechody na vyšší tarify vysvětlí srovnávací tabulka jednotlivých cenových plánů.

9 Bigcommerce Porovnani Tarifu
Srovnání cenových plánů.

Rozdíly mezi jednotlivými tarify jsou nepatrné. Přesto by vám ve Standardním tarifu mohla chybět fasetová filtrace podle parametrů produktů nebo obnova ztraceného košíku. 

Šablony vzhledu

BigCommerce je o flexibilitě, ale asi každý ocení připravené šablony vzhledu, které jsou připravené k okamžitému nasazení. Šablon jsem napočítal něco přes 120, ale je jich k dispozici daleko víc. Nicméně některé vypadají podobně. V Marketplace šablon jsou k dispozici šablony zdarma i placené šablony. Placených šablon je podstatně víc. 

10 Bigcommerce Sablony Vzhledu
Ukázka šablon v BigCommerce.

Hotové šablony mají tu výhodu, že jsou vytvořené profesionálními designéry a specialisty na UX (uživatelskou přívětšivost). Taková šablona je většinou přehledná a dotažená do nejmenších detailů. V každém případě si můžete konečný vzhled e-shopu a šablony dotvářet podle vlastních potřeb a fantazie. Zvládnete to sami, díky drag&drop builderu. 

11 Bigcommerce Uprava Sablony
Přetažení prvku do šablony pomocí drag&drop editoru.

Vlastní šablony vzhledu

Vlastní šablony vzhledu je možné na BigCommerce používat, ale už to není záležitost pro začátečníky. 

12 Bigcommerce Vlastni Sablony
Developerské Centrum BigCommerce.

BigCommerce má dobře zpracovanou dokumentaci, takže programátor bude mít odkud čerpat informace. 

Návod, jak vytvořit e-shop na BigCommerce

BigCommerce nabízí 15 denní testovací verzi zdarma, bez zadávání karet. Nic nebrání tomu, abyste tuto platformu otestovali ze všech stran. A to včetně testovacích plateb přes platební bránu. V demo e-shopu máte nahrané produkty, takže se můžete podívat přímo na jejich karty, jak se s nimi zachází.

Všechno začíná na stránce, kde vyplníte nezbytnosti o vás samotných. 

13 Bigcommerce Navod
Vytváření e-shopu.

Pak se okamžitě dostanete do administrace obchodu. Na e-mail vám přijdou údaje s URL pro přihlášení a podobně. Pokud už jste někdy nějakou platformu pro provoz elektronického obchodu zkoušeli, tak se zorientujete poměrně snadno. 

14 Bigcommerce Navod Administrace
Administrace e-shopu.

Správa produktů

Jak už jsem psal výše, tak v demo verzi máte nahrané produkty, se kterými můžete pracovat. Můžete také přidávat vlastní produkty, a to i importem pomocí souboru CSV.

14 Bigcommerce Navod Sprava Produktu
Výpis produktů.

Na kartě produktu najdete úplně všechno v přehledné formě. Hodně se mi líbí, že se zde dá snadno nastavovat, zda jde fyzický nebo digitální produkt. Jinak na kartě produktu prostě najdete vše, co s produktem souvisí. Můžete zde nastavovat parametry, kategorie, přidávat obrázky, nastavovat SEO a tak dále.

14 Bigcommerce Navod Sprava Produktu 2
Karta produktu.

Na kartě produktu můžete přidávat vlastní pole. Tady mě zaujalo, že můžete vložit také pole pro nahrání obrázku/souboru.

15 Bigcommerce Navod Sprava Produktu 3

Nastavení vzhledu

Jak už jsem v této recenzi psal, tak BigCommerce má vlastní drag&drop editor. S tímto editorem snadno upravíte vzhled a rozvržení hlavní stránky a také další podstránek webu. Nicméně například rozvržení stránky produktu musíte upravit v souboru šablony. To znamená šablonu stáhnout, upravit příslušný soubor, a zase šablonu nahrát zpět. To už je ale extrém.

Vzhled stránky produktu jde upravit i přes editor. Samozřejmostí je jednoduchá změna barev. Stránku můžete ladit do detailu podle vlastní fantazie. 

16 Bigcommerce Navod Uprava Vzhledu 1
Úprava vzhledu stránky produktu.

Jednotlivé sekce stránky produktu můžete povypínat podle potřeby.

17 Bigcommerce Navod Uprava Vzhledu 2
Nastavení zobrazení jednotlivých částí stránky produktu.

Stejně funguje nastavení stránky pokladny a dalších podstránek. Takhle dokáže vzhled e-shopu skutečně nastavit i začátečník.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Optimalizovaný systém s ohledem na SEO a rychlost
- Některé nastavení je složité najít. Prostředí není tolik intuitivní
+ Pokročilé SEO nastavení
- Chybí integrace služeb pro některé trhy jako je například Česko nebo Slovensko
+ Velký výběr šablon
+ Integrace vícekanálového prodeje
+ 15 denní testovací verze zdarma

Hodnocení a závěr

BigCommerce je silná platforma, která nám toho v budoucnosti ještě hodně ukáže. V současné době ji ocení nejvíce asi podnikatelé, kteří chtějí využít centralizovaného prostředí pro multikanálový prodej. Stejně tak tento systém ocení prodejci, kteří provozují více značek (obchodů) se stejným sortimentem. Zase musím pochválit onen centralizovaný systém, přes který se dá vše spravovat.

Jak už jsem psal, tak BigCommerce není dobrá pro maloprodejce s jednotkami produktů. Pro ty jsou na světě jednodušší řešení. 

Za sebe musím pochválit pokročilé SEO možnosti nastavení. Ty jsou tady intuitivně rozvržené a přístupné na několik kliknutí.

Na každé prostředí je si potřeba zvyknout. Tady narážím na to, že některá jiná nastavení jsem musel hledat poměrně dlouhou dobu, protože se nachází na nesmyslných místech.

Ale pak je tady správa produktů, různé integrace, skvělá analytika. To jsou věci, které prostě musím ocenit. Jsou super a konkurence se v tomto případě nemůže BigCommerce platformě rovnat. 

3/5 - (2 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..