Recenze: Děkovačka je způsob, jak získat nové zákazníky

Děkovačka recenze

Majitelé e-shopů si dennodenně kladou otázku, jak získat nové zákazníky. Děkovačka je jednou z možností, která vám možná dobře zapadne do vašeho marketingového mixu. Pojďte si přečíst, jak získávat nové zákazníky prostřednictvím platformy Děkovačka a platit za jejich získání až z uskutečněných objednávek.

Co je Děkovačka?

Děkovačka je nástroj nebo také platforma, do které se může registrovat jakýkoliv e-shop. A to zdarma. Smyslem Děkovačky je vybudovat síť partnerských e-shopů, které mezi sebou budou sdílet zákazníky, ale až potom, co dokončí objednávku a skončí na takzvané děkovné stránce. 


Naši partneři

UpGates.cz moderní e-shopy na míru

Teď si možná říkáte, co z toho budu mít, proč jinému e-shopu dohazovat zákazníky? Zjednodušený princip tohoto systému spočívá v tom, že si e-shopy vzájemně nekonkurují. Vy sice podpoříte jiný e-shop, ale nějaký další obchod podpoří váš e-shop. Perfektní na tom  je, že zákazníka nerozptylujete před dokončením objednávky, ale až po jejím dokončení. Ještě lepší na tom je, že takto můžete oslovit lidi, kteří nakupují online.

Jak Děkovačka funguje?

Děkovačka.cz jak funguje

Děkovačka by se dala nazvat jako agregátor nebo síť voucherů. V zahraničí se používá pro podobný systém název Voucher network. Děkovačka.cz tedy funguje na principu partnerských e-shopů. Celý smysl fungování se dá popsat velice jednoduše. Zákazník nakoupí v nějakém e-shopu, projde celým procesem objednání až do zdárného konce, kdy odešle, možná už i zaplatí, ale každopádně dokončí objednávku. V ten moment přejde na děkovnou stránku, kde se mu často zobrazí jen poděkování za nákup. Z toho vlastně nikdo ze zákazníků moc nemá. Po zapojení e-shopu do systému Děkovačka, ale zákazníci na děkovné stránce uvidí slevové kódy z jiných obchodů. Toto zobrazení se děje u všech partnerských e-shopů. Děkovačka dává pozor, aby si nabídnuté e-shopy vzájemně nekonkurovali. Nekonkurenčnost dokonce garantuje.

To nabídnutí slevových kódů není nějak vtíravé, takže na děkovné stránce na zákazníka nevyskočí kupa slevových kódů, to ne. Zákazníkům se v rohu monitoru zobrazí pop-up okno s tlačítkem Vyzvedni si dárek. Teprve až po kliknutí na tlačítko se dostane zákazník na nabídku s exkluzivními slevovými kódy, které ho motivují nakoupit v dalším obchodě. To tlačítko je jediná nevýhoda tohoto systému. Ono se zatím nedá upravovat, takže tyká všem zákazníkům jakéhokoliv e-shopu. Snad v budoucnu půjde text změnit.

Tlačítko se objeví až po dokončení objednávky zákazníkem.
Stránka s dárky pro zákazníky.

Zobrazování e-shopu na děkovných stránkách jiných partnerů závisí na množství uskutečněných objednávek. Čím více se u vás dokončí objednávek, tím více vás propagují jiné e-shopy

Kolik Děkovačka stojí?

Děkovačka teoreticky nestojí nic, a je zdarma. Za registraci do platformy se neplatí ani koruna a neplatíte ani za účast. Dokud u vás někdo nově přiveděný přes systém Děkovačka nenakoupí, tak vás to nic používání nic nestojí. Jak se tedy Děkovačka uživí?

V zásadě jde o způsob monetizace pomocí affiliate marketingu. Pokud někdo použije váš slevový kód, který dostane v Děkovačce, tak provize z využití tohoto kódu zákazníkem náleží Děkovačka.cz. Takže je potřeba, aby váš e-shop měl vlastní affiliate program. S jeho vytvořením vám pomůže například affiliate software Affilbox.

Tady se dostáváme k marketingovému mixu. Jako majitel e-shopu určitě víte, že zákazníky do obchodu dostáváte různými cestami jako je SEO, reklamy na sociálních sítích, PPC reklamy, ze zbožových srovnávačů a podobně. To jsou metody online marketingu, které nejsou zadarmo, ale přece se vám vyplatí. Děkovačka je jednoduše nová cesta, jak do obchodu přivést nové zákazníky a troufám si říct, že PNO (podíl nákladů na obratu) by mohlo být nižší než například u PPC. Už jen z toho důvodu, že vám náklad vzniká až v momentě, kdy dojde k objednávce a tím pádem k nárůstu tržby.

Možnosti bidování pozic kuponů

ukázka bidování pozic
Bidování v Děkovačka.cz

Pokud například budete mít akci na nějaký sortiment, budete chtít více objednávek, tak je možné bidovat (zaplatit a vylepšit) pozice kuponů. V současné době má Děkovačka 4 placené pozice, které jsou nad ostatními kupony v nabídce. Systém v tomto případě disponuje pokročilými reporty, díky kterým můžete optimalizovat své PNO a k tomu sledovat data v reálném čase. 

placené pozice v systému Děkovačka
Ukázka placených (bidovaných) pozic.

Co motivuje zákazníka k použití Děkovačky?

Jako první chci určitě vyzdvihnout to, že Děkovačka nezasahuje do nákupního procesu. Nikdo neobtěžuje zákazníky a nerozptyluje jejich pozornost při nákupu u vás. Děkovačka přichází na řadu skutečně až na děkovné stránce. Pokud zákazník dokončí objednávku, tak uvidí okno, které ho pobízí ke získání dárku. Dárek zdarma chce většinou každý. Po kliknutí na nabídku přejde zákazník na landing page (speciální nabídkovou stránku), kde si může vybrat exkluzivní slevové kupony. Slovo exkluzivní je na místě, protože doba na získání kuponu je omezena na 15 minut. Pak už není možné kupon získat. A tady přichází na řadu psychologie. Nechat si slevu utéct nebo ji rychle využít? 

Jak je složité zapojit se do partnerské sítě?

Možná vás to překvapí, ale na nasazení Děkovačka.cz u vás v e-shopu nepotřebujete marketingového specialistu ani programátora. Tedy teoreticky ne. K propojení platformy s vaším obchodem stačí vložit na děkovnou stránku 2 řádky zdrojového kódu. To je jednoduché a pokud používáte některou z komerčních e-shopových platforem, tak vám s tím pomůže uživatelská podpora dané platformy nebo přímo lidi z Děkovačka.cz

Nasazení systému na vlastní e-shop je jednoduché, takže můžete klidně používat Shoptet, Shopify, Wix, Upgates, Eshop-rychle, WooCommerce, Mioweb, Prestashop, Magento a mnoho dalších systémů. 

Celý proces integrace zabere podle mě tak 5 minut. Nejdelší čas strávíte nad samotnou registrací do partnerské sítě. Takže to není nic hrozného oproti nastavení PPC reklam.

Klady a zápory

Klady (+)Zápory (-)
+ Možnost zapojit se zdarma
- E-shop musí mít vlastní affiliate program
+ Platí se pouze za uskutečněné objednávky- Tlačítko "Vyzvedni si dárek" není možné přepsat
Jednoduché nasazení do vlastního e-shopu
+ Lze bidovat na lepší pozice

Závěrečné shrnutí

Děkovačka není ve výsledku zadarmo, protože se platí provize z použitého kódu. Nicméně získání nového zákazníka může být ve výsledku levnější než jsou náklady u jiných systémů. Tady je výhoda v tom, že dokud nikdo neobjedná, tak vy nic neutratíte.To se docela vyplatí. Tak se na to podívejte sami.

5/5 - (2 votes)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..