5 způsobů, jak zůstat fit při sedavém zaměstnání

pracovní život

Bolavá záda, přibývající kila či pravidelné bolesti hlavy – to je jen malý výčet nepříjemností, které si můžeme přivodit sedavým zaměstnáním a nedostatkem pohybu. To však neznamená, že bychom měli okamžitě podat výpověď a začít obdělávat pole či kácet stromy. Stačí do svého života jednoduše implementovat několik zvyků, které nám pomohou s negativními následky celodenního sezení v práci efektivně bojovat. A jaké to jsou? To si povíme v dnešním článku – přinášíme vám 5 způsobů, jak zůstat fit i při sedavém zaměstnání.

Přidejte více pohybu

Hned naše první rada se může zdát poněkud zbytečná – jak jinak být aktivní než pohybem? Abychom vše uvedli na pravou míru, je třeba dodat, že frází „více pohybu“ rozhodně není myšlena hodinka týdně ve fitku. Pokud vás trápí následky celodenního sezení, je potřeba pohyb zařadit v rámci každého dne.

Máte pocit, že na něco takového rozhodně nemáte čas? Opak je pravdou – stačí nahradit jízdu autem či veřejnou dopravou do práce svižnou chůzí. V ideálním případě bychom měli za den nachodit až deset tisíc kroků. Pokud vám chybí motivace, zkuste z pravidelné chůze udělat výzvu a pořiďte si sportovní náramek či Xiaomi hodinky, které dokážou monitorovat váš pohyb během celého dne. Sami uvidíte, že více než shozená kila se vám motivací stane váš každodenní sportovní progres.

Vsaďte na polohovací stůl

Zejména v případě, že vás z dlouhého sezení bolí záda a bederní a krčí páteř, přišel čas vyzkoušet polohovací stůl. U tohoto stolu totiž můžeme pracovat jak v sedě, tak ve stoje. Důvod je prostý – když sedíme, na naši páteř působí až padesátkrát vyšší tlak než ve stoje. Není proto divu, že nás po čase rozbolí bedra. 

Polohovací stoly jsou k dostání v širokém cenovém rozpětí. V případě, že ho chcete zatím jen vyzkoušet, vsadit můžete na levnější mechanický typ. Pokud zjistíte, že vám práce ve stoje vyhovuje, dobrou volbou je polohovací stůl s elektrickým pohonem, díky kterému je nastavování vhodné výšky opravdu hračka.

Vyzkoušejte sezení na rehabilitačním míči

Pokud máte kancelář sami pro sebe či se nebojíte vtípků kolegů, za vyzkoušení rozhodně stojí nahrazení klasické kancelářské židle míčem na sezení. Zprvu si možná budete připadat poněkud komicky, brzy však ucítíte jeho blahodárný vliv na vaše bolavá záda. Nestabilní míč nás totiž i během sezení nutí používat hluboké břišní svaly, které mají při sedavém zaměstnání tendenci ochabovat. 

Naučte se jednoduchý strečink

Pokud není míč na sezení nic pro vás, zkuste se jednoduše naučit strečink, který už tolik pozornosti přitahovat nebude. Na internetu je k dohledání celá řada cviků, které můžete provádět i za pracovním stolem. Nejen, že protáhnete ztuhlé krční a zádové svaly, ale také rozproudíte lymfu, čímž předejdete nepříjemným otokům.

Využijte přestávku na oběd k návštěvě fitka

Chtěli byste začít sportovat, ale po práci už vám nezbývá čas? Využijte přestávku na oběd a vyrazte do fitka – každá minuta pohybu se počítá. Zkusit můžete klasické posilování, běhání na páse či například zumbu. Pokud se nechcete příliš zapotit, sázkou na jistotu je jemná jóga, kterou v době oběda nabízí téměř každé jógové studio. Sami uvidíte, že vám pravidelný pohyb dodá chybějící energii a poradí si se zdravotními obtížemi, které pramení ze sedavého zaměstnání.

sport po práci
Zdroj: Unsplash.com
Přidat hodnocení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..