MůjParking – představení služby

Představení služby MůjParking.cz

Dnes vám představíme zajímavou českou službu MůjParking.cz, kterou jsme měli možnost mezi prvními testovat už od jejího počátku. Autorem této služby je programátor Vít Michálek, který stojí také za SEO nástroji SEMOR nebo SEOwebmaster.

Pro koho je služba určena?

Jak už samotný název služby napovídá jde o službu pro parkování domén, primárně za účelem zisku z prodeje trafficu (návštěvnosti) zaparkovaných domén nebo prodeje domén samotných. Je to alternativa k zahraničním parkovacím službám jako je Bodis, ParkingCrew, Above a pod. Na rozdíl od zmíněných zahraničních služeb se MůjParking zaměřuje primárně na parkování .CZ a .SK domén. A tady je ten hlavní rozdíl oproti výše zmíněným. MůjParking nabízí kvalitní traffic pro lokální inzerenty.


Naši partneři

UpGates.cz moderní e-shopy na míru

MujParking.cz - hlavní stránka
Úvodní stránka MůjParking.cz se statistikami počtu parkovaných domén, celkovou návštěvností a počtem běžících kampaní.

Služba má dvě rozhraní. Jedno určené pro publishery a druhé pro inzerenty.

Z pohledu služby je publisherem člověk, který vlastní portfolio domén, které generují relevantní traffic (návštěvy reálných lidí, ne botů). A právě prostřednictvím služby MůjParking, může tenhle traffic monetizovat, případně může jejím prostřednictvím svoje domény poskytnout k prodeji.

Inzerentem je z pohledu služby každý, kdo má zájem nakoupit traffic ze zaparkovaných domén pro svoje webové projekty. Ku příkladu to může být majitel e-shopu s oblečením, který si zakoupí traffic pro svůj e-shop ze parkovaných domén, na kterých byly v minulosti provozované relevantní webové projekty (mohou to být např. expirované domény), ale také zde mohou být překlepové (typo) domény velmi vyhledávaných značek a klíčových slov v daném segmentu. Najdou se i případy, kdy mohou zajímavý traffic generovat i nově registrované domény.

Pojďme se podívat blíže na možnosti, které poskytuje služba jak pro publishery, tak pro inzerenty.

Rozhraní pro publishery

Na to, abyste se stal publisherem stačí vlastnit alespoň 1 doménu. Na stránkách služby se zaregistrujete, následně přihlásíte do systému a můžete začít s přidáváním domén. Domény můžete přidávat po jedné nebo hromadně.

U každé domény je potřebné si zvolit, zda budete chtít prodávat traffic (přesměrování na stránky inzerenta), nebo budete na doméně zobrazovat formulář pro prodej domény. U každé domény si potom můžete zvolit také kategorie pro které je traffic domény vhodný. Toto nastavení má význam primárně pro prodej trafficu, pro lepší cílení. Po přidání domény musíte ještě nastavit DNS domény u svého registrátora a nasměřovat ji na servery této služby.

MujParking.cz - hromadné přidání domén
Rozhraní pro publishery – hromadní přidání domén se základní konfigurací.

Takhle nějak vypadá dashboard pro publishery, se základními přehledy.

MujParking.cz - dashboard publishera
Rozhraní pro publishery – hlavní dashboard.

Když už začne vaše doménové portfolio generovat první zisky můžete sledovat, jak se mu daří na úrovni jednotlivých dnů nebo měsíců.

MujParking.cz - přehledy zárobků
Rozhraní pro publishery – denní a měsíční přehled výdělků.

Pokud jste při konfiguraci domény zvolili prodejní formulář, tak nabídky na odprodej domén můžete sledovat v záložce Nabídky na odkup.

MujParking.cz - nabídky na odkup domén
Rozhraní pro publishery – nabídky na odkup zaparkovaných domén.

Stránka, přes kterou vás může potencionální zájemce oslovit se žádostí na odprodej domény, může vypadat podobně jako na obrázku dole. V pravé části se také zobrazují reklamní plochy (když jsou zrovna inzerenty předplacené bannerové kampaně), které vám také mohou přinést pár drobných na provizi.

MujParking.cz - prémiová doména na prodej
Landing page parkované domény, u které je nastavené zobrazení formuláře pro prodej domény.

V přehledu domén si můžete ověřit, zda je doména správně nakonfigurovaná, nasměrovaná na servery MůjParking a zda má platný SSL certifikát pro přístupy z HTTPS protokolu.

MujParking.cz - přehled domén publishera
Rozhraní pro publishery – přehled parkovaných domén.

Po rozkliknutí detailu domény, můžete upravit základní konfiguraci domény. V případě, že jste na konfiguraci zapomněli při hromadném importu domén nebo jen chcete upravit nastavení zvolené domény.

U domény si můžete zvolit 3 varianty monetizace:

  • Prodejní formulář – při příchodu návštěvníka na doménu se mu zobrazí landing page s formulářem, přes který může kontaktovat majitele domény s nabídkou pro odkup domény.
  • Přesměrování na stránky partnera – při tomto nastavení je návštěvník domény automaticky přesměrován na stránky aktuálně probíhající kampaně, která byla systémem vybraná jako nejrelevantnější pro daného návštěvníka.
  • Zobrazení obsahu s affiliate prvky – návštěvníkovi se zobrazí relevantní článek, který bude obsahovat affiliate odkazy směrující na stránky inzerenta.

Je čistě na vás jakou formu monetizace si zvolíte, u každé domény můžete mít jinou konfiguraci.

MujParking.cz - konfigurace domény
Rozhraní pro publishery – detailní konfigurace parkované domény.

Také si u každé domény můžete zobrazit podrobné statistiky a pro případy, že s daty jednotlivých domén potřebujete pracovat mimo rozhraní služby je k dispozici také API. Takže není problém si vytáhnou všechna data pro další analýzy.

MujParking.cz - statistiky domény
Rozhraní pro publishery – detailní statistiky parkované domény.

Rozhraní pro inzerenty

Rozhraní pro inzerenty je velmi jednoduché. Nejdříve se musíte zaregistrovat do systému přes odkaz Parking ADS. Po přihlášení stačí dobít kredit (kartou nebo převodem) a můžete začít s vytvářením kampaní. Na obrázku dole je vidět vzhled hlavního dashboardu pro inzerenty i s běžícími kampaněmi.

Důležité je upozornit, že v případě, když chcete systém využívat jako publisher a také inzerent, musíte si vytvořit dva samostatné účty, protože rozhraní jsou od sebe oddělena.

Je potřeba vyzdvihnout, že služba MůjParking klade velký důraz na to, aby co nejlépe odfiltrovala nerelevantní traffic. Má na to vlastní řešení v kombinaci se službami třetích stran jako je FraudGuard, AbuseIPDB a pod. Tím zabezpečí, aby inzerenti nevyhazovali své peníze z okna za návštěvnost botů, ale dostali na svůj web jen reálné lidi.

MujParking.cz - dashboard inzerenta
Rozhraní pro inzerenty – hlavní dashboard.

Pro spuštění nové kampaně stačí kliknout na dashboardu na tlačítko Založit novou kampaň. Následně se dostanete na formulář s konfigurací kampaně, kde nastavíte např. maximální cenu za proklik, cílení, cílovou stránku a jiné.

MujParking.cz - konfigurace kampaně
Rozhraní pro inzerenty – nastavení reklamní kampaně.

Po uložení konfigurace kampaně si můžete vybrat typ kampaně. K dispozici je PPC a PPV kampaň. V případě PPC platíte za proklik a v případě PPV za 1000 zobrazení banneru.

MujParking.cz - volba typu kampaně
Rozhraní pro inzerenty – výběr typu kampaně.

Jak se kampani daří můžete sledovat v detailu kampaně, kde vidíte všechny potřebné ukazatele. Kampaň můžete přímo na hlavním dashboardu kdykoliv stopnout nebo upravit. Jen třeba poznamenat, že každá úprava vyžaduje opětovné schválení kampaně administrátorem služby.

MujParking.cz - statistiky kampaně
Rozrhraní pro inzerenty – statistiky s výkonem kampaně.

Zkušenosti a názory na tuto službu od dalších lidí si můžete přečíst zde:

Proč používat službu MůjParking?

Služba je jen na začátku, ale podle nás má do budoucna velký potenciál, jak pro publishery tak hlavně pro inzerenty.

Pokud jste někdy jako publisher zkoušeli monetizovat traffic z .CZ nebo .SK domén na zahraničních parkovacích službách, tak už asi víte, že úspěšně se to daří jen málokomu. Na těchto službách chybí relevantní inzerenti pro traffic z těchto zemí. Na rozdíl od nich MůjParking se zaměřuje hlavně na Česko a okolní země, takže by výsledky kampaní měly být podstatně úspěšnější a publisheři by si měli přijít na lepší provize.

Budoucnost této služby bude záležet hlavně na tom, jak úspěšný bude nábor nových inzerentů a publisherů, aby se využívaní této služby vyplatilo oběma stranám. Takže pokud vlastníte portfolio domén dejte službě šanci a také v případě, že hledáte relevantní traffic pro svoje webové projekty.

5/5 - (1 vote)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..